Tuvane Skrevet 26. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2018 2 hours ago, Sanne said: Ori sine hofter: Hva tenker folket? Synes det ser fint og fritt ut. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmp Skrevet 26. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2018 Jeg har heller ikke mye peiling, men jeg tipper FRI på høyre og kanskje en C på venstre? Men håper fri på venstre og 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 26. Januar 2018 Rapporter Share Skrevet 26. Januar 2018 Blir spennende når svaret kommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sanne Skrevet 2. Februar 2018 Rapporter Share Skrevet 2. Februar 2018 På 26.1.2018 at 0:37 PM, Sanne skrev: Ori sine hofter: Hva tenker folket? A 7 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagaa Skrevet 5. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2018 Noen som vil tippe på Saga sine hofter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 5. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 5. Mars 2018 11 hours ago, Sagaa said: Noen som vil tippe på Saga sine hofter? Fritt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avani Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 Enn de her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 2 hours ago, Avani said: Enn de her? Fritt. Bildet er ikke helt korrekt (hunden ligger litt skjevt, noe du ser på hulrommene i bekkenet - de er ikke symmetriske og like i størrelse), men fremstår klart som fritt for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Avani Skrevet 6. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Mars 2018 6 timer siden, Tuvane skrev: Fritt. Bildet er ikke helt korrekt (hunden ligger litt skjevt, noe du ser på hulrommene i bekkenet - de er ikke symmetriske og like i størrelse), men fremstår klart som fritt for meg. Ja det ser jeg nå, det ble A heldigvis 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sagaa Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 På 5.3.2018 at 10:44 PM, Tuvane skrev: Fritt. Det ble B! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 (endret) Litt OT, men spør her da det er relevant til tema. Tror dere det er mulig å få tatt HD- og AD-bilder (som skal sendes inn til NKK) hos veterinær uten at det er avtalt på forhånd, når hunden legges i narkose for noe annet? Endret 11. Mars 2018 av Yellow Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilje Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 Akkurat nå, Yellow skrev: Litt OT, men spør her da det er relevant til tema. Tror dere det er mulig å få tatt HD- og AD-bilder (som skal sendes inn til NKK) hos veterinær uten at det er avtalt på forhånd, når hunden legges i narkose for noe annet? Spørs vel litt hva annet den skal, og om veterinæren har god tid. Hender det tar litt tid å få tatt gode HD- og AD-bilder, så de stedene jeg har jobbet setter vi alltid av god tid til det. Og så tas ikke HD- og AD- bilder i narkose, de tas i sedasjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 Just now, Vilje said: Spørs vel litt hva annet den skal, og om veterinæren har god tid. Hender det tar litt tid å få tatt gode HD- og AD-bilder, så de stedene jeg har jobbet setter vi alltid av god tid til det. Og så tas ikke HD- og AD- bilder i narkose, de tas i sedasjon. Skjønner, takk for svar, men da forstod jeg det slik at det hvertfall kan være mulig. Klar over det siste. Personlig er jeg ikke begeistret for å sedere hund uten grunn, så om min hund uansett skulle bli lagt i narkose eller blitt sedert grunnet noe medisinsk, ville jeg gjerne ha tatt bildene i samme slengen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vilje Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 Akkurat nå, Yellow skrev: Skjønner, takk for svar, men da forstod jeg det slik at det hvertfall kan være mulig. Klar over det siste. Personlig er jeg ikke begeistret for å sedere hund uten grunn, så om min hund uansett skulle bli lagt i narkose eller blitt sedert grunnet noe medisinsk, ville jeg gjerne ha tatt bildene i samme slengen da. Skjønner det, ingen er vel begeistret for det. Men det er strengt tatt betraktelig tryggere med to kortere narkoser, enn at hunden blir liggende veldig lenge i narkose over lenger tid. Prøver å tenke hvilke tilfeller det ville vært aktuelt å gjøre noe annet samtidig, kanskje tannsteinfjerning eller fjerne en overfladisk kul eller lignende, men tenker at du fort er oppe i såpass mye tidsbruk av å gjøre to ting samtidig, at det nok er tryggere å gjøre det delt opp i to etapper. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ozzy Skrevet 11. Mars 2018 Rapporter Share Skrevet 11. Mars 2018 24 minutter siden, Yellow skrev: Litt OT, men spør her da det er relevant til tema. Tror dere det er mulig å få tatt HD- og AD-bilder (som skal sendes inn til NKK) hos veterinær uten at det er avtalt på forhånd, når hunden legges i narkose for noe annet? Jeg spurte om å ta HD/AD når de skulle fikse en knekt tann, var ikke noe problem det. Hadde ikke avtale på forhånd, og ikke tok det lange tiden heller da veterinærene er drevne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annah Skrevet 30. August 2018 Rapporter Share Skrevet 30. August 2018 Hei, noen som ser forskjell på disse AD bildene av albuene på min hund? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 4. September 2018 Rapporter Share Skrevet 4. September 2018 Tanker om disse? Floss på 12mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 5. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 5. Oktober 2018 Noen som vil gjette her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 6. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2018 På 4.9.2018 at 7:29 PM, maysofie skrev: Tanker om disse? Floss på 12mnd. Resultatet ble forøvrig B/B Tenker fritt jeg, @Kristiin! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 6. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 6. Oktober 2018 On 30.8.2018 at 12:27 PM, Annah said: Hei, noen som ser forskjell på disse AD bildene av albuene på min hund? Det til høyre ser bedre ut enn det til venstre, synes jeg. Men er ikke noe god på albuer igrunn. 2 hours ago, Kristiin said: Noen som vil gjette her? B kanskje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 21. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2018 Skoj har vært i ilden i dag, noen tanker? Ut fra det veterinæren sa tipper jeg det blir C på begge. Albuene aner jeg ikke. Ryggen ble også røntget uten anmerkninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 21. Desember 2018 Rapporter Share Skrevet 21. Desember 2018 1 time siden, Tonje skrev: Skoj har vært i ilden i dag, noen tanker? Ut fra det veterinæren sa tipper jeg det blir C på begge. Albuene aner jeg ikke. Ryggen ble også røntget uten anmerkninger Ved første øyekast syntes jeg ikke disse er så annerledes enn Spots C/B-hofter, husker jeg riktig er de ikke så forskjellig i alder heller. Et sted mellom B og C vil jeg tro - krysser fingrene! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 19. Januar 2019 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2019 På 12/21/2018 at 5:53 PM, Tonje skrev: Skoj har vært i ilden i dag, noen tanker? Ut fra det veterinæren sa tipper jeg det blir C på begge. Albuene aner jeg ikke. Ryggen ble også røntget uten anmerkninger Det ble B på høyre, C på venstre. Albuer fri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rufs Skrevet 25. Januar 2019 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2019 Er det noen som kjenner noen som har fått endret HD-resultat når hunden røntges for andre gang? Jeg kjenner kun en som røntget hunden sin to ganger, resultatet ble det samme. Og nå har en venn som fikk resultat D på tispen sin, noe som var høyst uventet. Nå skal hunden trenes opp, og røntges igjen om et år. Hun håper da på et mye bedre resultat... Det er jo liksom ikke muskler som bedømmes, og hoftene så virkelig ikke bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 25. Januar 2019 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2019 Akkurat nå, Rufs skrev: Er det noen som kjenner noen som har fått endret HD-resultat når hunden røntges for andre gang? Jeg kjenner kun en som røntget hunden sin to ganger, resultatet ble det samme. Og nå har en venn som fikk resultat D på tispen sin, noe som var høyst uventet. Nå skal hunden trenes opp, og røntges igjen om et år. Hun håper da på et mye bedre resultat... Det er jo liksom ikke muskler som bedømmes, og hoftene så virkelig ikke bra ut. Kjenner til et par som har rerøntget, med følgende utfall: C/C til B/B D/C til C/B D/D til D/D C/C til C/C (to hunder med samme utfall) C/B til D/C Muskler og sener hjelper jo ikke til på utforming av kule og skål om det er hva som er problemet, men om der er ‘luft’ mellom dem så kan god muskulatur bidra. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts