Lailakatrin Skrevet 20. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 20. Juni 2017 Røntget forrige uke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 21. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 21. Juni 2017 9 hours ago, Lailakatrin said: Røntget forrige uke. Synes dessverre ikke den hoften som er på høyresiden på bildet så helt fin ut. Blir spennende å høre hva hunden din får Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lailakatrin Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 På 21.6.2017 at 0:23 AM, Lailakatrin skrev: Røntget forrige uke. Fått svar. Grad A på høyre og C på venstre. Altså opp fra D til C. Han ble røntget da han var 1 år og nå når han er 2 og et halvt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 On 6/20/2017 at 9:48 PM, Snøfrost said: Bildene til Bolt: Er det jeg som synser, eller virker det som litt mer slækk rundt hoftekulene til Bolt enn på de jeg røntget i går? Nei, jeg er enig. Ikke like god omslutning av hoftekula på denne som på jentene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 On 20.6.2017 at 9:48 PM, Snøfrost said: Bildene til Bolt: Er det jeg som synser, eller virker det som litt mer slækk rundt hoftekulene til Bolt enn på de jeg røntget i går? Litt dårligere "fit", men jeg tror det er fritt. 2 hours ago, Lailakatrin said: Fått svar. Grad A på høyre og C på venstre. Altså opp fra D til C. Han ble røntget da han var 1 år og nå når han er 2 og et halvt. Den må jeg si at du har vært "heldig" med avlesningen på, jeg ville nok heller gjettet på D enn C... Kan jeg spørre hvorfor du røntget på nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lailakatrin Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 4 timer siden, Tuvane skrev: Litt dårligere "fit", men jeg tror det er fritt. Den må jeg si at du har vært "heldig" med avlesningen på, jeg ville nok heller gjettet på D enn C... Kan jeg spørre hvorfor du røntget på nytt? Røntget på nytt fordi veterinæren som tok røntgen første gang syntes hoftene så greie ut men at han plagdes med å få hunden til å ligg bent på røntgenbordet og bildene ble aldri helt rette, men likevel god nok for at nkk ville avlese dem. Så derfor prøvde vi på nytt nå når hunden er mer utvokst. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siljus Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 Regner med det går greit at jeg skyter inn et spm i tråden her, så; Hvor lenge før røntgen kan man bestille rekvisisjon? Det går greit om jeg fikser det i dag, når pelsen skal i ilden neste torsdag? Hilsen frøken Glemmer Lett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WelshenNemi Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 9 timer siden, Lailakatrin skrev: Fått svar. Grad A på høyre og C på venstre. Altså opp fra D til C. Han ble røntget da han var 1 år og nå når han er 2 og et halvt. Jeg også fikk først D, så C på ene hoften. Hadde ikke regnet med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 1 minutt siden, Siljus skrev: Regner med det går greit at jeg skyter inn et spm i tråden her, så; Hvor lenge før røntgen kan man bestille rekvisisjon? Det går greit om jeg fikser det i dag, når pelsen skal i ilden neste torsdag? Hilsen frøken Glemmer Lett! Det er ingen begrensninger utover at hunden må ha fylt ett år. Jeg røntget for eksempel Glam på sin ettårsdag, og fikk ikke kjøpt rekvisisjon dagen før vi røntget - men etter midnatt kunne jeg, for da stemte datoen med hans fødseldato. Det er for å unngå at folk røntger hundene sine for tidlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siljus Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 Akkurat nå, SFX skrev: Det er ingen begrensninger utover at hunden må ha fylt ett år. Jeg røntget for eksempel Glam på sin ettårsdag, og fikk ikke kjøpt rekvisisjon dagen før vi røntget - men etter midnatt kunne jeg, for da stemte datoen med hans fødseldato. Det er for å unngå at folk røntger hundene sine for tidlig. Tusen takk for svar! Da kan jeg puste ut å få fiksa rekvisisjonen i kveld, så man er sikker på at det er ordna! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 22. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 22. Juni 2017 10 hours ago, SandyEyeCandy said: Nei, jeg er enig. Ikke like god omslutning av hoftekula på denne som på jentene. Takk for svar, men må bare korrigere på Orcas veine, han vil nok helst være gutt 8 hours ago, Tuvane said: Litt dårligere "fit", men jeg tror det er fritt. Takk for svar! Da ser dere begge det samme som meg. Håper det er fritt, og tror jo egentlig det basert på andre jeg har sett få A og B. Får vel fasiten om ikke altfor lenge 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildlife Skrevet 27. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2017 Da er seeko røntget. Veldig spent. Vet sier at en kan ikke få mye finere hofter. Håper det stemmer. Hva tror dere?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 27. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2017 @Wildlife Synes de ser fine ut. Tipper på A Stjerne sitt resultat har kommet, A på begge sider (ingen stor overraskelse). Venter fortsatt på Orca og Bolt. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildlife Skrevet 27. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2017 Takk for svar. Og gratulerer med A? Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta ca? 1 uke? 1 mnd? Lengre? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WelshenNemi Skrevet 27. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2017 26 minutter siden, Wildlife skrev: Takk for svar. Og gratulerer med A? Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta ca? 1 uke? 1 mnd? Lengre? Jeg fikk vel svar etter et par dager, men da var det ikke ferie o.l. litt lenger på AD. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 27. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2017 31 minutes ago, Wildlife said: Takk for svar. Og gratulerer med A? Noen som vet hvor lang tid det bruker å ta ca? 1 uke? 1 mnd? Lengre? Stjerne: dagen etter de mottok bildene. Orca mottok de samme dag, og nå har det gått 5 dager (2 dager helg riktignok), de andre mine fra samme dag som mottatt til ca 1 uke etter. Kan være det tar lengre tid nå på sommeren, og jeg har forstått det sånn at det ofte tar litt ekstra tid med AD. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiin Skrevet 27. Juni 2017 Rapporter Share Skrevet 27. Juni 2017 Fikk HD etter ei uke, AD etter 3 uker. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 5. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 5. Juli 2017 Det ble A på Bolt også 3x HD rtg og 3x A kan man ikke klage over, selv om man har en leddfrisk rase hvor det er relativt langt mellom de som har HD. 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildlife Skrevet 7. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2017 Venter enda i spenning her vi. 10 dager siden røntgen. Men regner med det er pga ferie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 7. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2017 Akkurat nå, Wildlife skrev: Venter enda i spenning her vi. 10 dager siden røntgen. Men regner med det er pga ferie. Forhåndsbetalte du? I så fall kan du gå inn på Min Side og se om bildene er mottatt. Hvis ikke, har du mottatt regning? Den sendes ut med en gang bildene er mottatt, det er utsending hver dag, mens avlesning er to ganger i uka. Om du ikke ser at bildene er mottatt, eventuelt ikke har fått regning, ville jeg tatt en telefon til veterinær og hørt om når de ble sendt. Jeg vet om flere klinikker som ikke sender avgårde før på fredag/lørdag (avhengig av når de har siste arbeidsdag i uka) for å samle opp - så om noen tar bilder på mandag, men veterinær ikke sender det før på lørdag etter kontortid, så vil det jo si at det tar nesten en uke ekstra å få det fram til NKK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 7. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2017 38 minutes ago, Wildlife said: Venter enda i spenning her vi. 10 dager siden røntgen. Men regner med det er pga ferie. Venter på røntgenresultat jeg også... 10 dager siden røntgen her óg, og bildene er mottatt av NKK og ikke sendt i retur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildlife Skrevet 7. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 7. Juli 2017 5 timer siden, Tuvane skrev: Venter på røntgenresultat jeg også... 10 dager siden røntgen her óg, og bildene er mottatt av NKK og ikke sendt i retur. 5 timer siden, SFX skrev: Forhåndsbetalte du? I så fall kan du gå inn på Min Side og se om bildene er mottatt. Hvis ikke, har du mottatt regning? Den sendes ut med en gang bildene er mottatt, det er utsending hver dag, mens avlesning er to ganger i uka. Om du ikke ser at bildene er mottatt, eventuelt ikke har fått regning, ville jeg tatt en telefon til veterinær og hørt om når de ble sendt. Jeg vet om flere klinikker som ikke sender avgårde før på fredag/lørdag (avhengig av når de har siste arbeidsdag i uka) for å samle opp - så om noen tar bilder på mandag, men veterinær ikke sender det før på lørdag etter kontortid, så vil det jo si at det tar nesten en uke ekstra å få det fram til NKK. Takk for svar. De har faktisk ikke motatt bildene før i dag. Forhåndsbetaøte ja. Synes det var fryktelig tregt. Men men. Vi har ikke hastverk i grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildlife Skrevet 9. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2017 På 7/8/2017 at 0:19 AM, Wildlife skrev: Takk for svar. De har faktisk ikke motatt bildene før i dag. Forhåndsbetaøte ja. Synes det var fryktelig tregt. Men men. Vi har ikke hastverk i grunn. Har ikke fått mail men etter dette innlegget på fb fra oppdretter var jeg inne å sjekka på dogweb. Der står han røntget med A på begge hofter?? Lest av i dag (??) 11 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuvane Skrevet 9. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2017 3 hours ago, Wildlife said: Har ikke fått mail men etter dette innlegget på fb fra oppdretter var jeg inne å sjekka på dogweb. Der står han røntget med A på begge hofter?? Lest av i dag (??) Grattis med fritt! Fikk med meg at det hadde blitt lest av tidligere i dag, men "mine" hunder er dessverre ikke avlest. Ifølge dyreklinikken var de ikke sendt tilbake, så synes det er rart at det skal ta så lang tid å lese av HD-bilder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siljus Skrevet 9. Juli 2017 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2017 G sine bilder ble avlest i dag de og! Resultat B! 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts