Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal sonistene lese i sommer?


ida

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar
Holder på med "Veien til Jerusalem" (første bok i Arn-serien) nå. Har ikke kommet så langt enda, og så langt syns jeg den har vært litt småkjedelig. Håper det tar seg opp, men mulig jeg har for høye forventninger til boka etter at den har blitt skrytt så av. Er den bra så tenker jeg å fortsette med resten av serien.

Den tar seg opp! Så bare hold ut :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Nå er jeg godt igang med The Return av Victoria Hislop, og så langt liker jeg den. Leser den på engelsk (leste Øya på norsk), og jeg kjenner at det er sjelden jeg leser noe annet på engelsk enn fantasy- og det merkes! Så det er litt utfordrende også, og det er deilig:)

Regner med at det er "hjemkomsten" på norsk. Den fant jeg ikke i paperback, så det ble "boktyven" i steden. Da er altså "boktyven", "vinter i Madrid" og "ingen var vitne" (en Lynley og Havers bok) i kofferten. Ingvild tar sikkert med seg noen av disse vampyrbøkene. Hun driver med toern nå og har vel de neste to på engelsk, tror jeg.

Etter Shantaram sitter jeg litt med samme følelesen som etter Stig Larssonbøkene. Hva nå, liksom? Liker tjukke bøker som tar meg langt inn i en annen virkelighet, jeg. Nå skal jeg bli banditt i Bombay på åttitallet. Litt seint ute, men det gjør ikke noe. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø. Jeg har lest Frelseren og Snømannen, og holder nå på med Sorgenfri. Når jeg har lest den skal jeg begynne på Marekors og så Hodejegerne. Kjempespennende bøker! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø. Jeg har lest Frelseren og Snømannen, og holder nå på med Sorgenfri. Når jeg har lest den skal jeg begynne på Marekors og så Hodejegerne. Kjempespennende bøker! :ahappy:

"Hodejegerne" er ikke om Harry Hole, men utrolig kul bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø. Jeg har lest Frelseren og Snømannen, og holder nå på med Sorgenfri. Når jeg har lest den skal jeg begynne på Marekors og så Hodejegerne. Kjempespennende bøker! :)

Da leser du dem baklengs :) Den første er jo Flaggermusmannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo litt "for sent" for MJ, men for alle som vurderer å begynne på Hole-serien - les dem i riktig rekkefølge! De er sikkert mer enn gode nok krimbøker om man leser dem frittstående, men historien om Hole er mye av grunnen til at jeg elsker disse bøkene, og den mister man mye av om man leser i vilden sky. Bare et lite tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive hva jeg leser selv da :) Leser Coelhos Alkymisten nå, foreløpig virker den bare oppskrytt. Så har jeg handlet Himmelblomsttreet som blir neste på lista, så Hodejegerne, og så har jeg kjøpt Mankells afrikaromaner samlet i ett bind. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leser du dem baklengs :) Den første er jo Flaggermusmannen...

Ja. :) Jeg tok med meg Snømannen på ferie(siden jeg fikk anbefalt den), men leste den ut etter et par dager så da måtte jeg kjøpe en ny bok, og da tok jeg den første og beste jeg fant som var Frelseren(ikke all verdens utvalg der jeg var). Nå leser jeg de Harry Hole-bøkene jeg har funnet her hjemme, og jeg synes det går helt fint å lese de i denne rekkefølgen, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starta sommeren med å lese "Marley and me" -anbefaler den ikke...Kjedelig og litt hjernedød litteratur etter min smak.

Så leste jeg "De dødes tjern" av Knut Nærum. Jeg er jo veldig glad i han og likte boka godt. Anbefaler den.

Nå leser jeg "Huset ved moskeen" av Kader Abdolah. Foreløbig liker jeg den veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "Marley and me" var en flott bok jeg :) Kanskje ikke så veldig spennede, men koselig og god.

Jeg har lest "Øya"/"The Island" og synes det var en kjempegod bok. Handler om en leprakolloni hvor alle de spedalske ble plassert..

Også ble jeg akkurat ferdig med "The Host". Synes dette var en spesiell, men god bok. Man ante liksom aldri hva som kom til og skje, og hvordan ting skulle løse seg.

Ellers har jeg lest en del i "Hundens stell og helse", ante virkelig ikke at genetikk og arvelæren kunne være så spennede :)

Litt før ferien var jeg også gjennom HP serien på nytt, den blir man jo aldri lei av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med "Jeg vinket ikke, jeg druknet" av Anne B. Ragde. Har også lest "Balansekunsten" av Rohinton Mistry tidligere i sommer. Nå har jeg tenkt å lese Snømannen. Ble anbefalt den av søstra mi, som sa at hun ikke fikk sove på natta etter å ha lest den, :)

Noen som har lest boken "Gutten som hadde svaret på alt" ? Husker ikke forfatter.. Lurer på om den er bra rett og slett. Har lyst å lese den, men hater å kaste bort tiden på dårlige bøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midt inn i Brisingr, hva sommeren ellers bringer av litteratur er ikke enda bestemt :P

Men det blir nok så jeg leser Fell (på engelsk, ulvefantasy :whistle: ) ,boken etter The Sight som jeg leste for litt siden. :P

Er den bra? Har skikkelig litterær mangel her nå, og trenger noe gøy å lese :lol:

Hittil i sommer har jeg lest Twilight-serien to ganger, Marley og jeg fem ganger (herlig bok, leser den på senga når jeg kjeder meg) Jordens Barn av Jean M. Auel, Ringenes Herre, House of-Night-serien, (vampyrserie, engelsk) hele Harry Potter-serien for ørtende gang (nei, ikke lei enda :P ) og alle mine 400 pennybøker :P

Såe... Noen som har forslag? Liker ikke sånne typiske krim-bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den bra? Har skikkelig litterær mangel her nå, og trenger noe gøy å lese :lol:

Hittil i sommer har jeg lest Twilight-serien to ganger, Marley og jeg fem ganger (herlig bok, leser den på senga når jeg kjeder meg) Jordens Barn av Jean M. Auel, Ringenes Herre, House of-Night-serien, (vampyrserie, engelsk) hele Harry Potter-serien for ørtende gang (nei, ikke lei enda :P ) og alle mine 400 pennybøker :P

Haha, høres ut som om vi har nogenlunde lik boksmak :P Bortsett fra at jeg ikke er noen Ringenes Herre fan. Hvem blir vell noen gang lei Harry Potter bøkene?? Absolutt verdens beste serie :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg lest Ringenes Herre og Hobbiten igjen, og om jeg gidder, så skal jeg prøve meg på Silmarillion igjen, men jeg syns å huske at jeg syns den var kjedelig..

Nå skal jeg begynne på Liza Marklunds "Nobels Tesamente" og etterfølgeren "Livstid".

Livstid har jeg også lest i sommer, og jeg har visst kjøpt boka etter også i serien om Annika Bengtzon, og kom vel frem til at jeg skulle prøve å finne bøkene fra før Livstid før jeg leste En plass i solen.. Det er visst bare 6 bøker det.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med "Jeg vinket ikke, jeg druknet" av Anne B. Ragde. Har også lest "Balansekunsten" av Rohinton Mistry tidligere i sommer. Nå har jeg tenkt å lese Snømannen. Ble anbefalt den av søstra mi, som sa at hun ikke fikk sove på natta etter å ha lest den, :lol:

Noen som har lest boken "Gutten som hadde svaret på alt" ? Husker ikke forfatter.. Lurer på om den er bra rett og slett. Har lyst å lese den, men hater å kaste bort tiden på dårlige bøker. :P

Den har jeg lest, og selv om jeg synes filmen var fin, var boka mange ganger bedre, den anbefales!

Akkurat nå holder jeg på med "To kill a Mockingbird" av Harper Lee (virker lovende) samtidig om jeg hører "De elendige" av Victor Hugo på lydbok mens jeg maler huset. Er så gøy med radioteateret :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...