Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skal sonistene lese i sommer?


ida

Recommended Posts

Nå har ferien begynt for noen av oss og vi har tid til å lese hva vi vil. :D Nå leser jeg "Shantaram" av Gregory David Roberts. Den er tjukk og virker veldig lovende etter 77 sider, men når den er lest opp har jeg ingen nye på lur. :D Hva skal du lese i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Jeg har lest Deception Point, Digital fortsess og Twilight på de to ukene jeg var i hellas nå (de to første er Dan Brown, den andre husker jeg ikke). Ikke spesielt bra bøker noen av dem, men grei sommerlektyre, de to første er på en måte som spenningsfilmer i bokformat :D Sistenente klissete tennåringsluuuv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt av hvert jeg holder på med :D

Som i et speil - Gunnar Staalesen

Rundering i teori og praksis - Morten Egtvedt og Cecilie Køste

Mentalitetsboken - Ingalill og Curt Blixt, og Kenth Svartberg

Med sikte på 10:an - Niina og Kenth Svartberg

Kulturkollisjonen mellom hund og menneske - Jean Donaldson

Lyckas på tävling - Niina Svartberg

Jeg har tendenser til å starte på en del bøker og lese litt av hver innimellom :D Akkurat nå prioriteres rundering i teori og praksis og Varg Veum. Deretter kommer mentalitetsboken og med sikte på 10:an

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

- Jubileumsboka til klubben som bla. omhandler rasen igjennom 100 år i Norge.

- Mannen som lytter til hester(lest den flere ganger, men den er så ufattelig bra!)

- Veien til førerkortet, bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lese ferdig Harry Potter igjen (er i femte noken nå). Har lest Twilight sagen igjen, har også endel bøker i hylla som ønsker å bli lest. Som foreksempel Marley and Me, Drageløperen, A Thousan Splendid Suns. Hund, han og henne i New York, The Broker, The hidden Assassins, Ringenes Herre også vil jeg prøve å få fatt i Fortsettelsen og Slutten i De Fire og Han Som Gjør Galt Verre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shantaram er kjempebra, hele boken! Jeg har liksom nada niks på programmet i sommer, annet enn at jeg skal lese Øya om igjen (for hundrede gang), og så skal jeg ogå lese Hjemkomsten, og se om den er en like stor kopi av den første som folk sier. På slutten av sommren tipper jeg at jeg kommer til å begynne litt med pensum, men ellers er jeg blank. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal enten jobbe i sommer, eller ha den type ferie som gjør at jeg ikke tror jeg får tid til å lese. Men i september skal jeg på en uke ferie hvor jeg ikke kan tro at jeg kan ha noe annet å gjøre enn å lese, så da blir det med en tre-fire-fem bøker i kofferten - og trolig noe med vidt spekter, for alle mulige humør.

Jeg elsker Terry Pratchetts bøker i Discworld-serien, og har drøyd den lengst mulig, har igjen de tre-fire siste i serien.

Jeg har lyst til å lese Harry Potter på nytt, i ett, for å få mer ut av de enn når du leser en bok hvert andre år eller så. Men de har jeg ikke, og vet ikke om jeg gidder å kjøpe de.

Ellers er det ulike hundebøker jeg har håp om å komme meg gjennom, en gang - om avl, om genetikk, om språk, om lydighetstrening. For mange til å nevne navn.

Jeg fikk lyst til å lese bok nå, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor mye jeg egentlig får tid til å lese mellom jobbing, hund, sosiale ting og tang og soving - men forhåpentligvis vil jeg i løpet av sommeren komme gjennom Cannery Row, Sweet Thursday, Bikubesong, Charlotte Isabel Hansen (jeg kan ikke TRO at jeg ikke har fått tid til å lese den enda) og teoriboka for bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på fjerdeboka i Wheel of time, og regner med at jeg skal forstsette på den serien i sommer. Ellers skal jeg høre Twilight på lydbok når jeg drar til syden. Blir vel litt pensum også etterhvert, når lysten kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparte "Snømannen" av Jo Nesbø til etter eksamen, så den har jeg begynt på nå :D Ellers har jeg lyst å lese Himmelblomsttreets muligheter av Nygårdshaug, likte forgjengeren så godt. Ellers får jeg se hva som dukker opp. Har et par hundebøker liggende som jeg aldri har fått lest, blant annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hittil lest ca. 1/3 av Engler og Demoner, en veldig spennende bok! Ellers skal jeg lese ferdig de siste kapitlene i Ikke skyt hunden!, og omsider begynne å lese 110 Spørsmål og svar om klikkertrening (var det det den het..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal enten jobbe i sommer, eller ha den type ferie som gjør at jeg ikke tror jeg får tid til å lese. Men i september skal jeg på en uke ferie hvor jeg ikke kan tro at jeg kan ha noe annet å gjøre enn å lese, så da blir det med en tre-fire-fem bøker i kofferten - og trolig noe med vidt spekter, for alle mulige humør.

Jeg elsker Terry Pratchetts bøker i Discworld-serien, og har drøyd den lengst mulig, har igjen de tre-fire siste i serien.

Jeg har lyst til å lese Harry Potter på nytt, i ett, for å få mer ut av de enn når du leser en bok hvert andre år eller så. Men de har jeg ikke, og vet ikke om jeg gidder å kjøpe de.

Ellers er det ulike hundebøker jeg har håp om å komme meg gjennom, en gang - om avl, om genetikk, om språk, om lydighetstrening. For mange til å nevne navn.

Jeg fikk lyst til å lese bok nå, jeg...

Hva med å låne på biblioteket? Jeg eeelsker biblioteket, for en lesehest som meg, som sluker bøker som andre bytter sokker, er biblioteket virkelig en genial oppfinnelse:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å låne på biblioteket? Jeg eeelsker biblioteket, for en lesehest som meg, som sluker bøker som andre bytter sokker, er biblioteket virkelig en genial oppfinnelse:D

Jo, jeg vet bare ikke hvordan muligheten er for å få alle sammen med en gang - skal jeg lese de nå, er det for å ha en maraton, hvor jeg starter på side 1 i første bok og slutter på siste side i siste bok. Skal ikke ha noe særlig til pause mellom, vil ha helheten :D

Får undersøke om diverse venner og kollegaer har de. Helst på engelsk, HP på norsk er rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lese alle bøkene vi har til salgs på jobb :)

Så langt har jeg lest "Hundens historie", "Klimagåten", "The Northern Lights", 7 utgaver av Ottar om naturvitenskap, 1 bok om Einstein og ei bok om "Madame" Curie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shantaram er kjempebra, hele boken! Jeg har liksom nada niks på programmet i sommer, annet enn at jeg skal lese Øya om igjen (for hundrede gang), og så skal jeg ogå lese Hjemkomsten, og se om den er en like stor kopi av den første som folk sier. På slutten av sommren tipper jeg at jeg kommer til å begynne litt med pensum, men ellers er jeg blank. Sukk.

Da gleder jeg meg til de neste 850 sidene :) . Du sa noe om at boktyven er bra i en annen tråd. Hva slags bok er det? Øya leste jeg jo på Kreta i fjor, samtidig med halve stranda. :):) . Lå på solsenga og sippa meg gjennom de siste sidene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vet bare ikke hvordan muligheten er for å få alle sammen med en gang - skal jeg lese de nå, er det for å ha en maraton, hvor jeg starter på side 1 i første bok og slutter på siste side i siste bok. Skal ikke ha noe særlig til pause mellom, vil ha helheten :)

Får undersøke om diverse venner og kollegaer har de. Helst på engelsk, HP på norsk er rart.

HP på norsk er barnebøker. HP på engelsk er menneske-bøker *elsk*

Da gleder jeg meg til de neste 850 sidene :) . Du sa noe om at boktyven er bra i en annen tråd. Hva slags bok er det? Øya leste jeg jo på Kreta i fjor, samtidig med halve stranda. :):) . Lå på solsenga og sippa meg gjennom de siste sidene. :)

Boktyven er bare *sukk*. Det er en sånn perle av en bok, den er veldig spesiell, og veldig annerledes (Døden er jeg-person og fortellerstemme), handler egentlig om 2.verdenskrig, og et barn som blir sendt bort til fosterforeldre, men boken er bare full av merkelige detaljer, rare vendinger og ... ja. Den ER bare helt skjønn, rett og slett, en sånn bok man enten elsker eller hater, tenker jeg, men virkelig bare helt nyyydelig :) Og Øya elsker jeg også, jeg er kjempesint, for den har jeg glemt igjen hos stefaren min. Sukk. Men jeg tenkte meg opp på bokhandel for å kjøpe Hjemkomsten i dag, hvis den er så lik Øya som alle skal ha det til, må jeg jo elske den og.

Glemte helt å si at jeg SKAL lese Wuthering Heights og The Forgotten Garden i sommer. Kjøpte begge to for noen uker siden. Jeg skal ta tog i 11 timer hver vei om en uke, så da skal de nok komme i godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...