Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar

Er midt i Breaking down :wub: Jeg fikk faktisk ikke sove i natt, pga. boka.. når jeg sov, drømte jeg om hva som (i hodet mitt) skjedde videre i boka, på engelsk! :blush: Når jeg våknet, og ikke fikk sove, så tenkte jeg, på engelsk inne i hodet mitt! Noen ganger lurer jeg på om de bøkene gjør meg litt gal... Jeg leser hele tiden.. For meg, så virker det nesten som at jeg bruker boka som "flukt" fra det virkelige liv, hehe... Tror forresten at Eclipse var min favorittbok :lol: Jeg blir litt fortapt i boka, det er sånn at jeg blir mindt på å spise, eller sånne ting.. :blush:

Jeg klarer ikke helt å venne meg til at, om jeg ikke tar det litt med ro med lesinga, så kommer det ikke å være noe å lese i, veldig, veldig snart :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med The Other Hand av Chris Cleave, den var veldig bra syns jeg. :wub: Jeg endte opp med å kjøpe Twilight da jeg måtte sitte og kjede meg på Oslo S en time, og nå har jeg drøyt hundre sider igjen av den. Den er jo innmari lettlest og drivende, men selve historien er på en måte litt ... mjah - forutsigbar og fjortis. Jeg må si det at mine fordommer om bøkene fremdeles lever. Men jeg kommer nok til å lese resten av bøkene også, bare for å se hva som skjer. :wub:

Deretter skal jeg vel gi meg i kast med Cannery Row og Sweet Thursday av John Steinbeck, og så burde jeg egentlig finne meg noe som er skrevet på nynorsk så jeg får forbedret språket mitt litt, selv om jeg fremdeles ikke har funnet en eneste roman med nynorsk språk (enten originalt eller oversatt) som virkelig fenger og er bra. Den siste jeg leste var Taxi for B.A. Beckström - eller kunsten å danse på furu, og selv om ideen var god så ble den bare alt for langdryg og kjedelig. Noen som har noen gode tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: LOL, hadde glemt stavekontrollen jeg. :wub: Engelen fra dundas... Haha.

Hahaha, snakker om å være blond. Jeg humret litt da jeg leste tittelen på boka, for det var jo så morsomt at de brukte samme ordet på boka som vi har i stavekontrollen på forumet. *ler*

Jeg holder på med for mye på en gang, og sliter i tillegg med konsentrasjonen. Har begynt på første boka i Twilight-serien, og leser Ingebjørg Olavsdatter samtidig som jeg har startet på en slags biografi om Ellisif Wessel. Må nok bestemme meg for en av dem og holde meg til det til jeg er ferdig. Siden Olavsdatteren stadig kommer med flere bøker, blir det vel en av de andre tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser nå "The Major of Casterbridge" av Thomas Hardy. Har såvidt begynt, men den er gøy foreløpig. Begynner med at en mann auksjonerer bort konen og datteren sin... :icon_redface:

Jeg endte opp med å kjøpe Twilight da jeg måtte sitte og kjede meg på Oslo S en time, og nå har jeg drøyt hundre sider igjen av den. Den er jo innmari lettlest og drivende, men selve historien er på en måte litt ... mjah - forutsigbar og fjortis. Jeg må si det at mine fordommer om bøkene fremdeles lever. Men jeg kommer nok til å lese resten av bøkene også, bare for å se hva som skjer. :rolleyes2:

Jeg er ganske enig med deg. Jeg synes at selve konseptet/ideen i Twilightbøkene var morsomt, men at selve handlingen er tam og kjedelig. Den kunne blitt gjort så mye mer spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, snakker om å være blond. Jeg humret litt da jeg leste tittelen på boka, for det var jo så morsomt at de brukte samme ordet på boka som vi har i stavekontrollen på forumet. *ler*

*ler* Jeg hadde sikkert tenkt akkurat det samme selv.

Nå leser jeg Shantaram av Gregory David Roberts. Har bare lest 1/4 av boka, men den er gruelig, gruelig fin foreløpig. *her skulle det liksom være et smilefjes, men fant ingen som var fint nok*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg holder for øyeblikket på med bøkene Det Mørke Tårn, The Host, Anne Franks Dagbok og hører The Riftwar Saga på lydbok (den er spennende, forresten!). Også er jeg midt i Ringenes Herre og Haikerens Guide til Galaksen.

Har forresten sett Twilight i dag og syntes den var dårlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder for øyeblikket på med bøkene Det Mørke Tårn, The Host, Anne Franks Dagbok og hører The Riftwar Saga på lydbok (den er spennende, forresten!). Også er jeg midt i Ringenes Herre og Haikerens Guide til Galaksen.

Har forresten sett Twilight i dag og syntes den var dårlig. :whistle:

Leser du flere bøker på en gang?

Jeg leser en og en bok, samt gjerne en og en saga. Eks. Jeg driver og leser meg igjennom twilight sagaen nå.

Fikk forresten "Det gyldne kompasset" på norsk av faren min i dag. Er den første boka i sagaen.

Noen som vet om den er noe bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du flere bøker på en gang?

Jeg leser en og en bok, samt gjerne en og en saga. Eks. Jeg driver og leser meg igjennom twilight sagaen nå.

Fikk forresten "Det gyldne kompasset" på norsk av faren min i dag. Er den første boka i sagaen.

Noen som vet om den er noe bra?

Selvsagt! Har jo så mange bøker jeg skal lese! :)

Det Gylne Kompasset er veldig bra. Kos deg med den! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det Gylne Kompasset er veldig bra. Kos deg med den! :lol:

Den falt ikke meg helt i smak, ble liksom for "enkelt"..

Nå er jeg ferdig med First Law triologien. Ble litt skuffet:

Dem to første bøkene syns jeg var veldig bra. Men den tredje har jeg brukt lang tid på! Det var liksom bare krig-krig-krig. SPesiellt mot slutten. Jeg tror fortsatt naboen har skrivi boken <_<

At liksom alle fikk en tragisk "patetisk" slutt var også irriterende. Det var liksom ikke noe bra avsluttning. Hvor ble liksom Ferro av? Hun ble jo bare borte liksom sånn brått fra historien :lol: Akkurat som forfatteren gikk tom for ideer så da måtte hun bare reise avgårde og myrde noen fiender. En veldig-veldig åpen slutt for å være en avsluttende bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest ferdig eclipse.. Så nå skal jeg begynne på Breaking Dawn i kveld. Kjøpte den i går.. fy søren så tykk den var da! De bøkene blir tykkere og tykkere.. men dette er jo den siste.

Forøvrig så er jeg litt irritert på meg selv fordi jeg ble så hekta. Mest fordi jeg syns språkbruken er så ekstremt dårlig noen ganger, og tar meg selv i å irritere meg over det.

Historien derimot er veldig fengende.. sukk.. Lurer virkelig på hva som skjer i neste bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med Twilight serien,og godt er det.. Enig i det som er skrevet oven.. Dårlig tekst,og formulering, men fengende da..

Etterpå skal jeg lese neste bok på lista- som jeg skal hente på biblo imorra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den falt ikke meg helt i smak, ble liksom for "enkelt"..

Nå er jeg ferdig med First Law triologien. Ble litt skuffet:

Dem to første bøkene syns jeg var veldig bra. Men den tredje har jeg brukt lang tid på! Det var liksom bare krig-krig-krig. SPesiellt mot slutten. Jeg tror fortsatt naboen har skrivi boken <_<

At liksom alle fikk en tragisk "patetisk" slutt var også irriterende. Det var liksom ikke noe bra avsluttning. Hvor ble liksom Ferro av? Hun ble jo bare borte liksom sånn brått fra historien :lol: Akkurat som forfatteren gikk tom for ideer så da måtte hun bare reise avgårde og myrde noen fiender. En veldig-veldig åpen slutt for å være en avsluttende bok.

Æ... hvor finner jeg spoiler merking? Der var den ja!

Veldig enig! Ikke nok med at det var naboen som antagelig skrev, men naboen hadde tydeligvis konstant dårlige dager... Stakkars Logen måtte "begynne" på nytt han, fikk ikke vært sammen med Ferro.. og hun var jo en kjempespennende person med demon-blodet sitt.. HUMF Og alle som var noe ellers, bare døde de.. Den som greide seg best var vel Glopta, og det syntes jeg forsåvidt var greit - men han var jo ensom svale vedr gode slutter! Nei, jeg slet med å komme meg gjennom bok 3 på en måte - men så jukset jeg etterhvert - hoppet over all detalj-krigsbeskrivelsene unntatt når det var noe inni der som i ettertid viste seg å være viktig for handlingen, da måtte det jo blas tilbake da.. Jaja, da har vi lest den og kan ha velfunderte meninger om serien - hvis noen skulle spørre mener jeg (men det er det vel ingen som gjør, dvs jeg har satt sønnen igang med å lese den. Nå er han stor tilhenger av Malazan-bøkene, så min hypotese er at sønnen kommer kanskje å like den 3. boka best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Æ... hvor finner jeg spoiler merking? Der var den ja!

Veldig enig! Ikke nok med at det var naboen som antagelig skrev, men naboen hadde tydeligvis konstant dårlige dager... Stakkars Logen måtte "begynne" på nytt han, fikk ikke vært sammen med Ferro.. og hun var jo en kjempespennende person med demon-blodet sitt.. HUMF Og alle som var noe ellers, bare døde de.. Den som greide seg best var vel Glopta, og det syntes jeg forsåvidt var greit - men han var jo ensom svale vedr gode slutter! Nei, jeg slet med å komme meg gjennom bok 3 på en måte - men så jukset jeg etterhvert - hoppet over all detalj-krigsbeskrivelsene unntatt når det var noe inni der som i ettertid viste seg å være viktig for handlingen, da måtte det jo blas tilbake da.. Jaja, da har vi lest den og kan ha velfunderte meninger om serien - hvis noen skulle spørre mener jeg (men det er det vel ingen som gjør, dvs jeg har satt sønnen igang med å lese den. Nå er han stor tilhenger av Malazan-bøkene, så min hypotese er at sønnen kommer kanskje å like den 3. boka best..

Ja altså Ferro og Logen har ikke avsluttet noe. Altså avslutte med at gærne-demon-kjerringen og øret mot veggen og hører stemmer og mannen i hennes liv rister på hodet og går ut? Hva slags mann er det liksom

:lol: Det er ikke den Logen jeg leste i dem første bøkene!! Så det så!!

Men er Malazan bøkene slik? Jeg har dem 3 første, men ikke kommet i gang med dem pga tett skrift. Om dem er litt sånn som den siste så lurer jeg på om jeg ikke skal begynne overhode :D

Hva skal jeg lese nå da? Kanskje bla meg litt tilbake i denne tråden, er flere som er nevnt her som har hørtes litt spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...