Elisabeth00 Skrevet 29. April 2015 Rapporter Skrevet 29. April 2015 @Elisabeth00 Svart skal være det enkleste å fjerne, og etter ett par omganger er mye av det borte. Men jeg har aldri sett noen som har klart å fjerne tattoveringa helt, ser "skittent" ut der i ettertid. Så lysning/delvis fjerning av orginale før coverup er gjerne den beste løsninga (og det er jo planen din, ikke sant)Ah, sånn ja. Ja, det er det som er planen. Tenker jeg kanskje kommer til å kontakte en tatovør også, så kan jeg stoppe på behandlingene når den er nok bleket (dersom jeg responderer bra på behandlingen da). Siter
Gjest Skrevet 29. April 2015 Rapporter Skrevet 29. April 2015 For meg vil Ludvig alltid være spesiell Jeg har ventet 8-9 år på han, og han er jo en erstatning for barn før vi får egne Bortskjemt, er vel bedre å si at han er Men ja.. Har igrunn lyst på en liten tatovering til ære for første hunden vi hadde, men jeg vet ikke helt. Av ulike grunner har jeg ikke sett henne på flere år, og jeg hadde heller ikke fått besøke henne om hun levde pga. dårlig forhold til eks-stefar som eier henne Vet ikke engang om hun lever, men tviler Siter
Poter Skrevet 30. April 2015 Rapporter Skrevet 30. April 2015 Jeg kunne tenkt meg ei tattovering som er så lys og diskret som denne her: Noen som vet hvordan de gjør seg på lys hud, er de så bra som det ser ut som her? 2 Siter
Elisabeth00 Skrevet 30. April 2015 Rapporter Skrevet 30. April 2015 Litt vanskelig å se på svart/hvitt bilde, men ser ut til at det er brukt svart og hvitt blekk? Veldig søt tatovering Hvitt blekk syns best på lys hud - jo lysere hud, jo hvitere vil blekket se ut. Så jeg vil anta at en silk type tatovering passer best på lys hud. Hvitt blekk holder generelt dårligere enn andre typer blekk, men det hvite jeg har har på mine tatoveringer har holdt bra. 1 Siter
Gjest Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 (endret) Kjenner noen tilfeldigvis til en tatovør som behersker stilarter som den på bildet under? Enten i Skandinavia eller Europa, og jeg tenker (mest) på tegnestilen og fargebruken, ikke motivet. Jeg er også nysgjerrig på hvordan slike tatoveringer holder seg over tid, men er litt usikker på hva det kalles og hva jeg bør søke etter. Den under er laga av Dmitriy Samohin, og det er foreløpig drømmen. Men han er superpopulær, og holder dessuten til i Odessa... Mulig jeg ender opp med å dra dit uansett, får satse på at sikkerhetssituasjonen i hvert fall ikke forverres innen det blir aktuelt. Gitt at det ikke er en stil som ser crap ut etter få år da, det er jo en del detaljer i hvitt blekk og sånt... Edit: beklager stort bilde, får ikke redigert. Endret 4. Mai 2015 av Vims Siter
Elisabeth00 Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Veldig fin stil! Skal følge litt med her, for jeg leter litt etter det samme. Vet ikke om det vil gå innunder vannfarger? Water color tattoo. Siter
Tekopp Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 Wang i Hong Kong hjelper kanskje ikke så mye Har hørt at problem med den stilen er at fargene blør inn i hverandre, siden de ofte ikke "holdes på plass" av tynnere linjer. Men at enkelte tattovører jobber rundt det problemet med å ha tynne linjer i andre farger for å ramme inn fargepartier. Riktignok en dyktig tatovør som fortalte meg det, men greit å ta alt de sier om andre stiler/metoder med en klype salt. 1 Siter
Gjest Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 @Tekopp Ja, det er mangelen på svarte linjer jeg også tenker på. Jeg liker at ytterkantene på den over i hvert fall delvis er streket opp, men lurer på om det er "nok". Linjene er jo ganske tynne også. Motivet jeg ønsker meg har riktignok litt flere svarte og grå/mørke partier innimellom, men samtidig har det også en god del hvite og lyse detaljer, på samme måte som det over. @Elisabeth00 Er enig i at fargebruken minner om de vannfargetatoveringene, ja. Det vil jeg helst ikke ha, jeg liker at motivet er litt mer definert. Den på bildet er egentlig litt på grensa, men jeg liker flyten i motivet bedre enn hos de fleste andre jeg har sett. Jeg synes den er veldig pent tegnet, og er litt småkresen når det gjelder utforming, balanse og hvordan motivet er plassert på kroppen. Siter
Tekopp Skrevet 4. Mai 2015 Rapporter Skrevet 4. Mai 2015 @Vims Ytrenger ikke være streket opp i svart for å få effekten med at det avgrenser "fargeflyt", det er at de er tynne og veldig tett tegna opp som er viktig (1-3 nåler bruker det vel å være). Går ann å sende mail til tattovøren for å høre om han har planer om å dra på turne noen steder? Så dere kan møtes på halvveien Siter
SandyEyeCandy Skrevet 5. Mai 2015 Rapporter Skrevet 5. Mai 2015 Skal ha poten til Ludvig.. men klarer ikke bestemme meg for hvor og hvordan? Lyst på poten + navnet hans, eller er det for teit? Vet jo ihvertfall med poten av jeg kommer til å angre om jeg ikke tar tatto den dagen han (gud forby) ikke er blant oss lenger Jeg tenker at både tatoveringer og smak er så personlige at det å forhøre seg med andre om hva som er teit og ikke blir litt risikabelt. Da jeg fikk Aiko hadde jeg lyst til å tatovere navnet hennes i kanji (japansk hunderase med nydelige kanjitegn for hvert navn) med muligens kanskje poteavtrykket, og det samme med Imouto da hun kom. Dette er jo flere år siden nå, men jeg var fortsatt i slutten av 20-åra da, og gudhjelpe meg så glad jeg er for at jeg ikke gjorde det! Jeg ser stadig tatoveringer jeg ikke kan begripe at folk vil ha eller synes er fine/kule, men de digger den jo, så da spiller det jo ingen rolle hva jeg synes. Samtidig synes jeg det er festlig med folk som tilsynelatende fullstendig mangler respekt for egen hud, og bare tatovere i vei akkurat det som faller dem inn. Følger en svensk blogger/fotograf/kunstner, og hun har feks "bernaise" i sirlig løkkeskrift på armen, og "grisejente" etter at en norsk, ekkel gubbe kalte henne det i et forkjært forsøk på å flørte. Personlig synes jeg de tatoveringene hvor huden behandles som et lerret og ikke ei tilfeldig minnebok, er finest. Siter
SandyEyeCandy Skrevet 6. Mai 2015 Rapporter Skrevet 6. Mai 2015 Følte meg så VILT innafor i dag da jeg måtte gi et kompliment til ei som sto i kaffekøen foran meg med en dritkul, geometrisk ulv på armen. "Den er helt fantastisk, og ser ut som de som hun russiske Sasha (Unisex) lager", sa jeg. Fikk tommelen opp og "den er inspirert av henne" tilbake. Hun lager feks sånne her ting: 7 Siter
Wilhelmina Skrevet 8. Mai 2015 Rapporter Skrevet 8. Mai 2015 Er det noen type fuktighetskrem som absolutt ikke skal brukes på tatoveringer (etter at den er grodd)? Siter
Tekopp Skrevet 8. Mai 2015 Rapporter Skrevet 8. Mai 2015 Er det noen type fuktighetskrem som absolutt ikke skal brukes på tatoveringer (etter at den er grodd)? Ingen jeg har hørt om. Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 22. Mai 2015 Rapporter Skrevet 22. Mai 2015 Da sitter jeg i stolen på Attitude i Oslo. Det blir noen lange timer... 9 Siter
Lunatic Skrevet 22. Mai 2015 Rapporter Skrevet 22. Mai 2015 Da sitter jeg i stolen på Attitude i Oslo. Det blir noen lange timer... Spennende! Jeg vil se bilde når du er ferdig! Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 22. Mai 2015 Rapporter Skrevet 22. Mai 2015 Spennende! Jeg vil se bilde når du er ferdig! Det skal du få 1 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 22. Mai 2015 Rapporter Skrevet 22. Mai 2015 Vanskelig å få bilde av hele, da den går rundt hele armen, og nå er den pakket inn, så jeg får ikke tatt flere bilder av den 15 Siter
Malamuten Skrevet 22. Mai 2015 Rapporter Skrevet 22. Mai 2015 @Frida og fuglehundene Den var rå stilig Grattis 1 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 22. Mai 2015 Rapporter Skrevet 22. Mai 2015 Takk! Gøy å høre at andre liker den også! Jeg var litt usikker første gangen jeg så skissen, for jeg ba bare om en kassett, vannfargene og teksten, og kaaanskje en hodeskalle om hun klarte å få det med uten at det ble rotete. Og så fikk jeg sååå mye mere detaljer Hun er helt rå på linjer og geometri, så det var gøy at hun la inn det i tatoveringen Siter
Guest Michellus Skrevet 22. Mai 2015 Rapporter Skrevet 22. Mai 2015 Hva står det? Loving is fine if you're got plenty of time....? Dritstilig var den iallfall Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 23. Mai 2015 Rapporter Skrevet 23. Mai 2015 Loving is fine if you have plenty of time for walking on stiltsat the edge ofy our mind Favorittsitatet mitt, og det er fra Damien Rice sin "The Professor and La Fille Danse" 2 Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 23. Mai 2015 Rapporter Skrevet 23. Mai 2015 Uten skrivefeilene da Får ikke redigert via mobil uten at det blir kluss Siter
Guest Michellus Skrevet 23. Mai 2015 Rapporter Skrevet 23. Mai 2015 Jeg så nettopp mine egne skrivefeil haha. Men fint sitat og fin tatovering Siter
Frida og fuglehundene Skrevet 24. Mai 2015 Rapporter Skrevet 24. Mai 2015 Hehe, tenkte på mine feil, er så dritt å redigere fra mobilen Siter
Recommended Posts