Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

Jeg har forresten fått svar ang den bedårende chi-valpen:

Hei:

Takk for at du interessen min Chihuahua valp. Han er en slik hansom valp og han er godt trent. Han heter Buddy og han er 9 uker gammel. Og svært lekne. Han elsker å leke med barn og andre kjæledyr. Han har alle sine papirer og pedigrees og han vil komme sammen med alle sine papirer og tilhørighet, og i hans nye kasse. Han koste 4000Kr Jeg har vedlagt noen av hans bilder. Hvor snart vil du være interessert i Buddy.

Takk.

Hvaaaa...? Snakket vi ikke "gis bort" her? Hmmm... burde jeg bli mistenksom?? nææææh... :happy:

Isteden svarte jeg og spurte om å få vite navn på foreldre sånn at jeg kunne sjekke litt..... :rolleyes:

Kult. *tjihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar

Var i Danmark i helgen, vi satt og så på nyhetene da det kome en litt underlig reportasje. Da var det en dansk jente som hadde falt for en svindelannonse og sendt penger til en mann i Kamerun. Hun fikk selvfølgelig aldri valpen.

men det var omtrent det samme infoen hun hadde fått som den i startinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr hvilken hundeklubb de trener de ?

9 uker og allerede godt trent, ja.. det hadde vært noe det :icon_confused:

Si at du ikke liker tanken på å sende en så liten valp med transport, at du kommer å henter den selv så spørr etter en adresse på de eller tlf.nr så dere kan prate direkte.

Japp japp! Valpen skal hentes av meg om den så er på nordpolen! :icon_redface: Dessuten kjenner jeg plutselig folk over HELE verden, føler jeg, så her skal valp inspiseres av "noen jeg kjenner".... Gleeeeder meg til chivalp! :D

Fått nytt svar:

Hei,

Jeg er ikke selger Buddy, men jeg er bare ute etter en kjærlig hjem for ham. Jeg elsker ham så mye, og jeg er ikke selger ham. Jeg ga ham ut fordi jeg har nettopp fått ny jobb som tar mye av tiden min og jeg har svært lite tid til å spille med ham. Han trenger mer kjærlighet og oppmerksomhet som jeg gir ham. Har du forestille deg at jeg la ham hjem til nær 6 timer hver dag når jeg går til jobb. Han virkelig trenger et hjem som super ødelegge ham med at kjærlighet og oppmerksomhet. Den 4000kr du betaler for frakt og levering av Buddy til dørstokken.

Jeg bor i Manchester i England og jeg vil sende valpen til deg gjennom en pålitelig dyr frakt og levering selskap som vil bringe hunden til deg og levering ham på døra trinn. De er spesialister i å håndtere dyr vi stole på dem på grunn av ren levering poster så langt. De har vært å levere dyr rundt om i verden og i Europa i lang tid nå en de er godt kjent. Jeg kan sende valpen til deg gjennom denne dyr frakt og levering selskap, og de skal levere hunden din doorsteps.

Selskapets navn er IPATA (WWW.IPATA.COM) Du kommer til å betale hele 4000kr til IPATA før de levere valp til deg. Det betyr at du betaler 4000kr direkte til IPATA før avreise av hunden på stedet. Og du vil derfor tilbringe hele 4000kr for å få hunden i familien. Gi meg beskjed hvis du er fint med det, slik at vi kan gå videre og jeg vil fortelle deg hvordan valpen får du. Kan du skrive på engelsk?

England plutselig?? Hah... sto Oslo i annonsen.... Men okei. Flaks for meg at jeg har en kollega som drar til England om et par dager (er faktisk ikke løgn engang)! Dette skal vi greie! ;)

Jeg er SKIKKELIG klar for å "super ødelegge ham med at kjærlighet og oppmerksomhet"!! :icon_confused:

Edit: Sånn! Da har jeg svart. British Airways har bekreftet at det er ok med valp i kabinen på min venns flight og hun har sagt seg villig til å plukke opp valpen hos dem "in just a few days".... DETTE må da være en grei deal??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp japp! Valpen skal hentes av meg om den så er på nordpolen! :icon_confused: Dessuten kjenner jeg plutselig folk over HELE verden, føler jeg, så her skal valp inspiseres av "noen jeg kjenner".... Gleeeeder meg til chivalp! :icon_redface:

Fått nytt svar:

Hei,

Jeg er ikke selger Buddy, men jeg er bare ute etter en kjærlig hjem for ham. Jeg elsker ham så mye, og jeg er ikke selger ham. Jeg ga ham ut fordi jeg har nettopp fått ny jobb som tar mye av tiden min og jeg har svært lite tid til å spille med ham. Han trenger mer kjærlighet og oppmerksomhet som jeg gir ham. Har du forestille deg at jeg la ham hjem til nær 6 timer hver dag når jeg går til jobb. Han virkelig trenger et hjem som super ødelegge ham med at kjærlighet og oppmerksomhet. Den 4000kr du betaler for frakt og levering av Buddy til dørstokken.

Jeg bor i Manchester i England og jeg vil sende valpen til deg gjennom en pålitelig dyr frakt og levering selskap som vil bringe hunden til deg og levering ham på døra trinn. De er spesialister i å håndtere dyr vi stole på dem på grunn av ren levering poster så langt. De har vært å levere dyr rundt om i verden og i Europa i lang tid nå en de er godt kjent. Jeg kan sende valpen til deg gjennom denne dyr frakt og levering selskap, og de skal levere hunden din doorsteps.

Selskapets navn er IPATA (WWW.IPATA.COM) Du kommer til å betale hele 4000kr til IPATA før de levere valp til deg. Det betyr at du betaler 4000kr direkte til IPATA før avreise av hunden på stedet. Og du vil derfor tilbringe hele 4000kr for å få hunden i familien. Gi meg beskjed hvis du er fint med det, slik at vi kan gå videre og jeg vil fortelle deg hvordan valpen får du. Kan du skrive på engelsk?

England plutselig?? Hah... sto Oslo i annonsen.... Men okei. Flaks for meg at jeg har en kollega som drar til England om et par dager (er faktisk ikke løgn engang)! Dette skal vi greie! :D

Jeg er SKIKKELIG klar for å "super ødelegge ham med at kjærlighet og oppmerksomhet"! ;)

Edit: Sånn! Da har jeg svart. British Airways har bekreftet at det er ok med valp i kabinen på min venns flight og hun har sagt seg villig til å plukke opp valpen hos dem "in just a few days".... DETTE må da være en grei deal??

Ja det må jeg si, det var en PÅLITELIG DYR FRAKT. :icon_confused: altfor dyr faktisk :P

Men, kjør på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sendte jeg avgårde dette, så får vi se hva som skjer.Gi meg adressen hvor valpen kan hentes, så kan jeg få ei i familien til å komme og hente valpen og ta med penger til deg samtidig.

Hvor stort innskudd skal du ha for en tispe?

Nå har de forresten slettet hele annonsen, tidligere var den bare deaktivert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Så heldige dere er som får Buddy! Det var jo den valpen jeg skulle ha! *ler* :)

Ja, sånn går det når du er så utrolig vanskelig! :o

Og så kjapt han fløy fra Afrika til England, da :o De var vel redde for at noen skulle spise han opp..

Ja, jeg har en teori her altså... noen kjempevanskelige, ala Linda Marie *himle med øya*, bodde der og skulle ha han, men så skjedde det sef noe rart med dette vanskelige mennesket så da havnet han der.... japp japp... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny annonse på zett nå...

Hei der ute, familien vår har en mannlig og en kvinnelig Chihuahua valper som vi gir ut. de er vaksinert og godt trente hvis du er interessert, kan du ta kontakt så snart som mulig

takk

Høres ut som det er de samme folka. "Mannlig" og "kvinnelig" og "godt trent"..... Åsså koster de kr 0 da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydelig at det må være NOEN som går på dette her da, siden de legger ut nye annonser hele tiden.... Imponerende at de ikke gir seg. Kanskje snart på tide å ta dette videre til noen aviser? Sette VG eller Dagbladet på det og be dem se hvor langt de kan gå for å få en hund?

Edit: jeg har sendt mail..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tydelig at det må være NOEN som går på dette her da, siden de legger ut nye annonser hele tiden.... Imponerende at de ikke gir seg. Kanskje snart på tide å ta dette videre til noen aviser? Sette VG eller Dagbladet på det og be dem se hvor langt de kan gå for å få en hund?

Edit: jeg har sendt mail..

Om en avis hadde tatt saken kunne det jo blitt interessant, samt at det kanskje kunne vært en måte å nå ut til og "advare" folk som er såpass godtroende/naive at de faller for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en avis hadde tatt saken kunne det jo blitt interessant, samt at det kanskje kunne vært en måte å nå ut til og "advare" folk som er såpass godtroende/naive at de faller for dette?

men da mister vi jo underholdninga vår, så så fornuftige kan vi ikke være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carma

Valpene befinner seg jo i Tromsø i den nye annonsen, det må da være noe.

Oi, alle tromsøværinger!! Kast dere på!!

Om en avis hadde tatt saken kunne det jo blitt interessant, samt at det kanskje kunne vært en måte å nå ut til og "advare" folk som er såpass godtroende/naive at de faller for dette?

men da mister vi jo underholdninga vår, så så fornuftige kan vi ikke være...

Jeg tipset jeg da... Og hadde vært moro om de lot som de var intr i valp og virkelig reiste for å hente den osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep up the good work!

Jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skal skrive på norsk? Da må det jo være bedre å gå for engelsk, enn slik The Julekalender språk..

"Han er aktuell på alle skudd og worming"

"Takk for e-posten og din interesse for min Bulldog valper har vi myke senger til huset vårt valper"

"This lille jenta elsker å kjøre og spille"

LOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte de en mail å lurte på om de var interesserte i norskkurs jeg da, de skulle få det billig, evnt brevkurs.

1000 kr på min konto og de fikk info om hvor kurset ble holdt pr mail.

Haha det er bare å svindle de tilbake ja! Eller vi på doggis kan jo faktisk GI dem et norsk kurs.. de kan visst ikke noe i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til fvn.no om disse svindelannonsene. Jeg er ikke så flink til å få ting fram, men håper de tar fatt i saken:

"Svindelannonser fra Kamerun er blitt ganske vanlig på finn.no. Desverre virker det som om folk går på svindelen siden det florerer av disse annonsene. Nå må det sies at det ikke er kun på finn.no, men også zett.no osv. På doggis.no kan dere lese om hva medlemmene gjør når slike annonser blir oppdaget:

http://doggis.no/forum/index.php?showtopic=40869"

Oppfordrer flere til å ta kontakt med medier om saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte en mail til fvn.no om disse svindelannonsene. Jeg er ikke så flink til å få ting fram, men håper de tar fatt i saken:

"Svindelannonser fra Kamerun er blitt ganske vanlig på finn.no. Desverre virker det som om folk går på svindelen siden det florerer av disse annonsene. Nå må det sies at det ikke er kun på finn.no, men også zett.no osv. På doggis.no kan dere lese om hva medlemmene gjør når slike annonser blir oppdaget:

http://doggis.no/forum/index.php?showtopic=40869"

Oppfordrer flere til å ta kontakt med medier om saken.

Syns du kanskje kunne valgt å ikke si hva vi driver med her, jeg vil helst ikke bli hengt ut i media.

Da sendte jeg avgårde dette, så får vi se hva som skjer.Gi meg adressen hvor valpen kan hentes, så kan jeg få ei i familien til å komme og hente valpen og ta med penger til deg samtidig.

Hvor stort innskudd skal du ha for en tispe?

Da har svaret kommet, valpene har tydeligvis flyttet seg.

Hei, jeg er lokalisert i London. Så valpen skal transporteres herfra til deg i Norge. Hvis du vil komme og få valpen i London, så fine. Hvis du ønsker at valpen skal transporteres og leveres til hjemmet ditt, så send meg fullstendig adresse, og jeg vil registrere valpen med flyplassen og de vil kontakte deg slik at du kan betale for transport. Venter på å lese fra deg.

Takk

Mitt svar igjen:

Jeg vil gjerne hente valpen i London, passer fint med en londonreise. Hvor i london kan jeg hente valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...