Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no

Linda Marie

Recommended Posts

Skrevet
Synes noen som er stødige i engelsk skulle sende en mail til denne oppdretteren og fortelle om svindelforsøkene fra kamerun.

Er forresten samme bilder jeg fikk, Kira.

Har noen sendt mail? Kan gjøre det jeg, men om noen andre har gjort det/vil gjøre det så er gidder jeg jo ikke dah... ;)

Jeg har forresten ikke fått noe mer svar etter at jeg sa det var uaktuelt å sende dyr, jeg vil se hvor de kommer fra etc.... Sjokk! :whistle:

• Svar 301
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

send en mail til oppdretteren som en fant link til her oppe,si at du har fått et tilbud om å kjøpe en valp.Fortell litt ang.bakgrunnen til valpen (som du har fått opplyst av selger) legg ved bilder og denne stamtavlen.Spør rett og slett om dette er riktig og at foreldrene som er oppført faktisk hatt kull som matcher valpens alder?

Skrevet

hum... hva med denne? ligger på dyrenett

Healthy english bulldog puppy

Hei jeg har en mannlig engelsk Bulldog valp som bare er 13 uker gammel og elsker å leke med barn, er han i utmerket helsemessige tilstand.

han har alle helse papirer og vaksinert, han er godt trent, komme tilbake for mer informasjon og flere bilder.

Pris 1500

Navn 0107

Sted Oslo

men her lå det en mail adresse, et helt rart tlf nr.. og en mobilnr som var tl en nordpå?.. kanskje de har bare skrevet noen tilfeldige tall og det var et nr til noen her i landet...

Skrevet
hum... hva med denne? ligger på dyrenett

Healthy english bulldog puppy

Hei jeg har en mannlig engelsk Bulldog valp som bare er 13 uker gammel og elsker å leke med barn, er han i utmerket helsemessige tilstand.

han har alle helse papirer og vaksinert, han er godt trent, komme tilbake for mer informasjon og flere bilder.

Pris 1500

Navn 0107

Sted Oslo

men her lå det en mail adresse, et helt rart tlf nr.. og en mobilnr som var tl en nordpå?.. kanskje de har bare skrevet noen tilfeldige tall og det var et nr til noen her i landet...

Sender du mail så får du nok akkurat de samme bildene som de andre her i tråden har fått..

Skrevet
*klipp*

Er forresten samme bilder jeg fikk, Kira.

Haha, prøver du å ta "valpen" min? :lol:

Spør hvilken oppdretter de kjøpte valpen fra :icon_clapping:

Si det er fordi du vil sjekke at det ikke er valpefabrikk, oppvekstvilkårene osv.

Will do :whistle:

Er da ikke dyrt og fly til london :lol: biletter tur/retur ligger rundt 1000 lappen ofte...

Hehe, godt poeng, men for øyeblikket er det stopp i ufornuftig bruk av penger...

Har noen sendt mail? Kan gjøre det jeg, men om noen andre har gjort det/vil gjøre det så er gidder jeg jo ikke dah... :hyper:

*klipp*

Send mail til oppdretter som de fant link til. Jeg er ikke stødig nok i engelsk...

Sender du mail så får du nok akkurat de samme bildene som de andre her i tråden har fått..

Sansynligvis, men anbefaler å gjøre det.

Skrevet
Hehe, godt poeng, men for øyeblikket er det stopp i ufornuftig bruk av penger...

hehe poenget mitt var vel og motsi "selgerne" på valpen :icon_clapping: da dem sa det var så dyrt for deg og ta fly i forhold til og sende den alene...

Skrevet
hehe poenget mitt var vel og motsi "selgerne" på valpen :icon_clapping: da dem sa det var så dyrt for deg og ta fly i forhold til og sende den alene...

Ah, haha, skjønte ikke såpass jeg, så dum kan man være :whistle:

Men da har jeg i allefall sagt at det ikke er dyrt å reise, spurt etter adressen hans og spurt hvor valpen kommer fra.

Skrevet
Send mail til oppdretter som de fant link til. Jeg er ikke stødig nok i engelsk...

Okei, da skal jeg gjøre det! :icon_clapping:

Edit: Sånn, mail sendt. Vet ikke helt hva de kan gjøre med saken egentlig da... :whistle:

Skrevet

Jeg har hatt et lite anfall her nå " ødelegge valpen med kjærlighet" og "gunvor eivind?"HAHAHAHAHA

Dette blir spennende...for en tråd!

Skrevet
Jupp, sjekka hvor, og det er i london sentrum et sted.

Da tar vi oss en tur til London! Jeg blir veldig gjerne med jeg asså! :yes:

Det begynner visst å dabbe litt av i denne tråden. Ingen mer underholdning på meg altså :rolleyes:

Jah... jeg klandrer finn og zett og sånn.... De har rett og slett blitt gode til å plukke ut svindlerannonser virker det til... blomsterpotte å a.... :lol:

Skrevet

sendt av meg etter at jeg fikk adressen: Hvilken oppdretter kjøpte du valpen fra? Jeg vil vite det for å være sikker på at den kommer fra et bra sted, og ikke valpefabrikk eller lignende.

Svaret: hallo

Jeg fikk ikke kjøpe valp det var sende til sønnen min fra en venn av henne fødselsdato når hun ikke er mer, og nå valpen legge til fødselen, og det er grunnen til at jeg gir ut noen av de valper ok.

Hadde vært så evig kult å tatt en tur til london og spurt etter denne Niels på den adressen. Lurer på om ikke jeg må finne ut om jeg kjenner noen som kan gjøre det for meg.

Skrevet
sendt av meg etter at jeg fikk adressen: Hvilken oppdretter kjøpte du valpen fra? Jeg vil vite det for å være sikker på at den kommer fra et bra sted, og ikke valpefabrikk eller lignende.

Jeg fikk ikke kjøpe valp det var sende til sønnen min fra en venn av henne fødselsdato når hun ikke er mer, og nå valpen legge til fødselen, og det er grunnen til at jeg gir ut noen av de valper ok.

Hadde vært så evig kult å tatt en tur til london og spurt etter denne Niels på den adressen. Lurer på om ikke jeg må finne ut om jeg kjenner noen som kan gjøre det for meg.

Jeg vil isåfall anbefale å gjøre det med politibeskyttelse, skjold og minimum en skudd-/knivsikker vest. Hehe, men lykke til :icon_confused:

Guest Dratini
Skrevet

De var jo t.o.m. værre i norsk enn hva Petter (eller Henning) Solberg er i Engelsk :icon_confused:

Sikkert freetranslation eller noe slikt de bruker for hjelp med oversettelsene :icon_cry:

Skrevet

Er ikke sikker på om jeg forstod det.

H*n kjøpte ikke valpen, det var en gave til hans/hennes sønn?

"nå valpen legge til fødselen" Den delen fatta jeg ikke, men det var grunnen til at h*n gir bort noen av valpene. :icon_confused:

Skrevet
Jah... jeg klandrer finn og zett og sånn.... De har rett og slett blitt gode til å plukke ut svindlerannonser virker det til... blomsterpotte å a.... :icon_confused:

Eh, men vi skal vel ikke klage på at Finn, Zett o.l. har blitt flinkere? Dere får inne underholdning andre steder, damer :icon_cry:

Skrevet

Nei jeg skjønte ikke stort selv, så nå trur jeg at jeg bare skal la være å svare noe mer. Kan ikke se at jeg kan få dratt den no stort lenger.

Skrevet
Eh, men vi skal vel ikke klage på at Finn, Zett o.l. har blitt flinkere? Dere får inne underholdning andre steder, damer :)

Det var en spøk - selvfølgelig!!

skjønner ikke at de prøver å lure folk slik...

Skjønner det gjør jeg jo, det handler selvfølgelig om penger... Folk er lettlurte og tror på hele ideen med å få mye for lite, eller helst gratis! Legg ut tørket hundebæsj på et bord og skriv "Gratis" og noen vil plukke det med seg.... Folkene bak disse annonsene er selvfølgelig ikke interessert i de som mister penger eller hvorvidt de blir såret på noen som helst måte, om de gidder å bry seg med det så i det hele tatt så regner de vel med at folk her har råd til å miste 1500kr. Men sannsynligvis ville de lurt deg til å selge bestemora di og hus og bil og unger og sjela di og gladelig tatt pengene for det om de kunne - og sovet like godt om natta!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...