Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

Synes noen som er stødige i engelsk skulle sende en mail til denne oppdretteren og fortelle om svindelforsøkene fra kamerun.

Er forresten samme bilder jeg fikk, Kira.

Har noen sendt mail? Kan gjøre det jeg, men om noen andre har gjort det/vil gjøre det så er gidder jeg jo ikke dah... ;)

Jeg har forresten ikke fått noe mer svar etter at jeg sa det var uaktuelt å sende dyr, jeg vil se hvor de kommer fra etc.... Sjokk! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar

send en mail til oppdretteren som en fant link til her oppe,si at du har fått et tilbud om å kjøpe en valp.Fortell litt ang.bakgrunnen til valpen (som du har fått opplyst av selger) legg ved bilder og denne stamtavlen.Spør rett og slett om dette er riktig og at foreldrene som er oppført faktisk hatt kull som matcher valpens alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hum... hva med denne? ligger på dyrenett

Healthy english bulldog puppy

Hei jeg har en mannlig engelsk Bulldog valp som bare er 13 uker gammel og elsker å leke med barn, er han i utmerket helsemessige tilstand.

han har alle helse papirer og vaksinert, han er godt trent, komme tilbake for mer informasjon og flere bilder.

Pris 1500

Navn 0107

Sted Oslo

men her lå det en mail adresse, et helt rart tlf nr.. og en mobilnr som var tl en nordpå?.. kanskje de har bare skrevet noen tilfeldige tall og det var et nr til noen her i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hum... hva med denne? ligger på dyrenett

Healthy english bulldog puppy

Hei jeg har en mannlig engelsk Bulldog valp som bare er 13 uker gammel og elsker å leke med barn, er han i utmerket helsemessige tilstand.

han har alle helse papirer og vaksinert, han er godt trent, komme tilbake for mer informasjon og flere bilder.

Pris 1500

Navn 0107

Sted Oslo

men her lå det en mail adresse, et helt rart tlf nr.. og en mobilnr som var tl en nordpå?.. kanskje de har bare skrevet noen tilfeldige tall og det var et nr til noen her i landet...

Sender du mail så får du nok akkurat de samme bildene som de andre her i tråden har fått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Er forresten samme bilder jeg fikk, Kira.

Haha, prøver du å ta "valpen" min? :lol:

Spør hvilken oppdretter de kjøpte valpen fra :icon_clapping:

Si det er fordi du vil sjekke at det ikke er valpefabrikk, oppvekstvilkårene osv.

Will do :whistle:

Er da ikke dyrt og fly til london :lol: biletter tur/retur ligger rundt 1000 lappen ofte...

Hehe, godt poeng, men for øyeblikket er det stopp i ufornuftig bruk av penger...

Har noen sendt mail? Kan gjøre det jeg, men om noen andre har gjort det/vil gjøre det så er gidder jeg jo ikke dah... :hyper:

*klipp*

Send mail til oppdretter som de fant link til. Jeg er ikke stødig nok i engelsk...

Sender du mail så får du nok akkurat de samme bildene som de andre her i tråden har fått..

Sansynligvis, men anbefaler å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe poenget mitt var vel og motsi "selgerne" på valpen :icon_clapping: da dem sa det var så dyrt for deg og ta fly i forhold til og sende den alene...

Ah, haha, skjønte ikke såpass jeg, så dum kan man være :whistle:

Men da har jeg i allefall sagt at det ikke er dyrt å reise, spurt etter adressen hans og spurt hvor valpen kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, sjekka hvor, og det er i london sentrum et sted.

Da tar vi oss en tur til London! Jeg blir veldig gjerne med jeg asså! :yes:

Det begynner visst å dabbe litt av i denne tråden. Ingen mer underholdning på meg altså :rolleyes:

Jah... jeg klandrer finn og zett og sånn.... De har rett og slett blitt gode til å plukke ut svindlerannonser virker det til... blomsterpotte å a.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendt av meg etter at jeg fikk adressen: Hvilken oppdretter kjøpte du valpen fra? Jeg vil vite det for å være sikker på at den kommer fra et bra sted, og ikke valpefabrikk eller lignende.

Svaret: hallo

Jeg fikk ikke kjøpe valp det var sende til sønnen min fra en venn av henne fødselsdato når hun ikke er mer, og nå valpen legge til fødselen, og det er grunnen til at jeg gir ut noen av de valper ok.

Hadde vært så evig kult å tatt en tur til london og spurt etter denne Niels på den adressen. Lurer på om ikke jeg må finne ut om jeg kjenner noen som kan gjøre det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendt av meg etter at jeg fikk adressen: Hvilken oppdretter kjøpte du valpen fra? Jeg vil vite det for å være sikker på at den kommer fra et bra sted, og ikke valpefabrikk eller lignende.

Svaret: hallo

Jeg fikk ikke kjøpe valp det var sende til sønnen min fra en venn av henne fødselsdato når hun ikke er mer, og nå valpen legge til fødselen, og det er grunnen til at jeg gir ut noen av de valper ok.

Hadde vært så evig kult å tatt en tur til london og spurt etter denne Niels på den adressen. Lurer på om ikke jeg må finne ut om jeg kjenner noen som kan gjøre det for meg.

Jeg vil isåfall anbefale å gjøre det med politibeskyttelse, skjold og minimum en skudd-/knivsikker vest. Hehe, men lykke til :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
sendt av meg etter at jeg fikk adressen: Hvilken oppdretter kjøpte du valpen fra? Jeg vil vite det for å være sikker på at den kommer fra et bra sted, og ikke valpefabrikk eller lignende.

Svaret: hallo

Jeg fikk ikke kjøpe valp det var sende til sønnen min fra en venn av henne fødselsdato når hun ikke er mer, og nå valpen legge til fødselen, og det er grunnen til at jeg gir ut noen av de valper ok.

De var jo t.o.m. værre i norsk enn hva Petter (eller Henning) Solberg er i Engelsk :icon_confused:

Sikkert freetranslation eller noe slikt de bruker for hjelp med oversettelsene :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret: hallo

Jeg fikk ikke kjøpe valp det var sende til sønnen min fra en venn av henne fødselsdato når hun ikke er mer, og nå valpen legge til fødselen, og det er grunnen til at jeg gir ut noen av de valper ok.

Er ikke sikker på om jeg forstod det.

H*n kjøpte ikke valpen, det var en gave til hans/hennes sønn?

"nå valpen legge til fødselen" Den delen fatta jeg ikke, men det var grunnen til at h*n gir bort noen av valpene. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah... jeg klandrer finn og zett og sånn.... De har rett og slett blitt gode til å plukke ut svindlerannonser virker det til... blomsterpotte å a.... :icon_confused:

Eh, men vi skal vel ikke klage på at Finn, Zett o.l. har blitt flinkere? Dere får inne underholdning andre steder, damer :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, men vi skal vel ikke klage på at Finn, Zett o.l. har blitt flinkere? Dere får inne underholdning andre steder, damer :)

Det var en spøk - selvfølgelig!!

skjønner ikke at de prøver å lure folk slik...

Skjønner det gjør jeg jo, det handler selvfølgelig om penger... Folk er lettlurte og tror på hele ideen med å få mye for lite, eller helst gratis! Legg ut tørket hundebæsj på et bord og skriv "Gratis" og noen vil plukke det med seg.... Folkene bak disse annonsene er selvfølgelig ikke interessert i de som mister penger eller hvorvidt de blir såret på noen som helst måte, om de gidder å bry seg med det så i det hele tatt så regner de vel med at folk her har råd til å miste 1500kr. Men sannsynligvis ville de lurt deg til å selge bestemora di og hus og bil og unger og sjela di og gladelig tatt pengene for det om de kunne - og sovet like godt om natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...