Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

Jeg skjønte spøken i utgangspunktet, for å presisere det :D

Det er bra! :yes: Jeg synes jo virkelig det er flott at de har blitt flinke altså! Selv om det minsker min underholdning... :)

Kankje er det dumt å ødelegge så mye for disse folka her i landet at de går videre til et annet land (om de virkelig gir opp Norge)? Nordmenn er jo generelt litt skeptiske til det meste, kanskje det er greit om de fokuserer på oss, at ikke så mange blir lurt da...? Men de har vel mange bein i mange land om gangen... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar
T-cup kvinnelige chihuahua valp

hun er 13 uker gamle now.she kommer langs siden med alle vaksinasjon omsorg og ett års helse guarantee.if interessert, kan du ta kontakt for mer informasjon og dokumenter.

hihi må si det første som slo meg med den overskifter det var snakk om BH str her.. hihi :rolleyes:

ligger på dyrenett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en annonse på finn igjen i går. Nesten av gammel vane (underholdningsverdien har iallefall forsvunnet) så trykte jeg på send mail. Var en annonse om African Grey igjen... Så jeg tenkte at jeg kan da alltids ha ei papegøye til (!??), jeg... Og mistanken var (selvfølgelig) rett... Her i landet kaller man ikke African Grey for det og disse gis heller ikke bort...

Så overreaskelsen var ikke stor da jeg fikk dette svaret i dag:

Hei og takk så mye for svar og din interesse for å gi denne fuglen en kjærlig home.Cindy vil gjøre et godt hjem følgesvenn for deg. Fra du henter henne fra flyplassen vil du finne ny lykke i huset.

Vi ligger i Liverpool og dvs var vi skal sende deg denne afrikanske GREY from.All vi trenger, er en god familie som vil gi denne fuglen et godt hjem. Fuglen har alle papirer samt pass klar til å gå ut for sin nye og forever loving home.The kostnaden med å vedta fuglen med transport er inkludert i ditt hjem fra London er 2500kronas.

Vær ønsker du svar på nedenfor nevnte spørsmålene før vi fortsetter med kjøp av cindy.Have du bodde hos en fugl før eller andre kjæledyr?. Er du klar over oppmerksomheten trengs av denne fugler?. Er alle i huset fullt forpliktet til

innføringen av et nytt kjæledyr?. hva med hvis du kjenner noen bra vet i ditt område?. Hvor nøyaktig befinner du deg? Og vil du ønsker fuglen leveres til deg av kjæledyr levering byrå?? eller du ønsker å plukke opp fuglen på ditt nærmeste flyplass ved ankomst?. Du kan chatte med meg på niels-olsen@live.com

Også ønsker å vite hvis du snakker engelsk?. Håper å lese fra deg snart.

Vennlig hilsen.

*gjespe* Vet ikke om jeg engang gidder å late som at jeg ikke forstår at de er svindlere...

Edit: Sendte svar jeg. Fortalte at om jeg fikk komme hjem til dem og hente dyret (fuggærn i dette tilfellet) så var jeg villig til å betale for det, ellers var det uaktuelt. Ellers sa jeg at annonsen og brevet luktet svindel lang vei, at vi var flere her i landet som fulgte med og rapporterte mistenkelige annonser, at de så blir oversendt politiet bla bla bla (hey, lov med en spansk en?) og at jeg foreslo de skulle finne et annet sted å lete etter penger. Og så avsluttet jeg med at jeg ikke gadd å skrive på engelsk for dette tok sikkert det dårlige oversettelsesprogrammet seg av... Ehm.... *litt lei* Hadde de enda hatt en smule oppfinnsomhet og variasjon, men neeeei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, husk å holde øynene oppe for om noen forsøker å selge Siris hundeustyr på Finn da :P Når dere først er der inne å snoker liksom :P

Ja, om jeg finner hundeutstyr som gis bort på elendig norsk mot at man betaler 1500,- i frakt så lover jeg å si fra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om jeg finner hundeutstyr som gis bort på elendig norsk mot at man betaler 1500,- i frakt så lover jeg å si fra! ;)

... antar at det neppe kommer til å bli "oversatt" norsk- men man vet aldri. Svindlerne har kanskje kommet over på andre jaktmarker? *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... antar at det neppe kommer til å bli "oversatt" norsk- men man vet aldri. Svindlerne har kanskje kommet over på andre jaktmarker? *flire*

Hihi, nei aldri godt å vite! Det står jo i alle annonsene som har vært nevnt før her at de er i Norge, er jo ikke før man sender mail at de plutselig flytter til utlandet.... Så stoler ikke på noen lengre asså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å sende dette: Hei igjen, Jeg tror du driver med svindel, så jeg har kontaktet myndighetene angående dette.

Gjorde det så jeg kunne bli ferdig med å skrive, siden jeg ikke hadde så mye mer lurt å si.

Fikk dette tilbake: hvis du mener det da ikke noe problem ok kan du kontakte politiet okey

Hvor mange som har rent mel i posen ville svart sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å sende dette: Hei igjen, Jeg tror du driver med svindel, så jeg har kontaktet myndighetene angående dette.

Gjorde det så jeg kunne bli ferdig med å skrive, siden jeg ikke hadde så mye mer lurt å si.

Fikk dette tilbake: hvis du mener det da ikke noe problem ok kan du kontakte politiet okey

Hvor mange som har rent mel i posen ville svart sånn?

Jøss.... :shocked: Merkelig at de svarer i det hele tatt! De jeg har skrevet til og enten vært vanskelig med eller den siste som jeg direkte fortalte at jeg mente drev med svindel, har ikke svart i det hele tatt...

Har du fått noen adresse eller tlfnr eller noe konkret da? Hopper på neste fly vi? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de synes det er ok at du kommer og henter selv?

ikke egentlig nei, men etter mye frem og tilbake, så ja. Selv om hver gang jeg har nevnt å komme ned så har jeg fått høre at det er bedre, billigere og enklere at valpen blir sendt til meg.

Jeg har uansett liten tru på at dette er ærlige folk, da anonsen sa at de bodde i norge, også på svalbard også plutselig i london.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke egentlig nei, men etter mye frem og tilbake, så ja. Selv om hver gang jeg har nevnt å komme ned så har jeg fått høre at det er bedre, billigere og enklere at valpen blir sendt til meg.

Jeg har uansett liten tru på at dette er ærlige folk, da anonsen sa at de bodde i norge, også på svalbard også plutselig i london.

Selvfølgelig er det ikke det! Men send dem en ny mail og si at du har bestilt tur til London den og den datoen, at du fikk en billig tur (får HELT klart billigere tur enn 1500kr!) og be om at dere skal avtale når du kan komme og hente den. Du skal DIT, ikke avtale møte på flyplass. Si at du ikke liker å sende dyr unødvendig åssåvidere... Jeg tipper det blir stille da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man stole på dette eller??

Mann engelsk bulldog valp.

Denne gutten er perfekt awesome. Han har en briljant rød frakk med hvit merking og perfekt svart foring rundt øynene hans. Han har mistet fine rynker og det perfekte blokkere Bully hodet.

Det er mange fine kvaliteter om denne valpen.

Puppy navn: Dylan

Rase: Engelsk Bulldog

Seksjon: Bulldog Valper

Fødselsdato: 12/29/08

Farge: rød og hvit

Kjønn: Mann

Pris: Bestill nå

Status: tilgjengelig.

har ikke så mye peiling på svindelannonser, og her står det ikke oppgitt pris, men jeg bare lurer på om dere ville stolt på dette??

jeg elsker engelsk bulldog, og går inn på omtrent alle annonsene jeg ser som har med bulldog å gjøre :sint_01:

denne var på dyrenett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man stole på dette eller??

Mann engelsk bulldog valp.

Denne gutten er perfekt awesome. Han har en briljant rød frakk med hvit merking og perfekt svart foring rundt øynene hans. Han har mistet fine rynker og det perfekte blokkere Bully hodet.

Det er mange fine kvaliteter om denne valpen.

Puppy navn: Dylan

Rase: Engelsk Bulldog

Seksjon: Bulldog Valper

Fødselsdato: 12/29/08

Farge: rød og hvit

Kjønn: Mann

Pris: Bestill nå

Status: tilgjengelig.

har ikke så mye peiling på svindelannonser, og her står det ikke oppgitt pris, men jeg bare lurer på om dere ville stolt på dette??

jeg elsker engelsk bulldog, og går inn på omtrent alle annonsene jeg ser som har med bulldog å gjøre :sint_01:

Vel - jeg ville ikke stolt på den...

Er det oppført noe adresse/sted og eller telefonnr ? Stemmer de isåfall overens ? Finner du nr i telefonkatalogen ? I såfall kan du jo ringe og høre litt mer, men for meg lukter dette svindel...

denne var på dyrenett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra oppdretteren som faktisk eier hundene med stamtavlen fra side 13 (?). Tydelig at de tar dette alvorlig iallefall, og det er jo bra!

Her er svaret:

I appreciate the heads up on this situation. I have looked around for a few weeks now and can't find anything else out on the internet. IF you find any more of this going on Please let me know ASAP so I can turn them in to the internet fraud division of the FBI, also their server can be contacted and their service removed. Thank You for contacting me.

Best Regards,

Ellen Dunaway

www.BulldogsofTimberRidge.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra oppdretteren som faktisk eier hundene med stamtavlen fra side 13 (?). Tydelig at de tar dette alvorlig iallefall, og det er jo bra!

Jeg har jo "navnet", mail adresse og en adresse, kanskje du skal få det og sende det til damen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo "navnet", mail adresse og en adresse, kanskje du skal få det og sende det til damen?

Jeg sa i min mail at jeg kunne skaffe det om hun ville. Siden hun ikke har spurt etter det så venter hun vel kanskje...? Men fint om du beholder det ei stund da i tilfelle hun ombestemmer seg! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
ikke egentlig nei, men etter mye frem og tilbake, så ja. Selv om hver gang jeg har nevnt å komme ned så har jeg fått høre at det er bedre, billigere og enklere at valpen blir sendt til meg.

Jeg har uansett liten tru på at dette er ærlige folk, da anonsen sa at de bodde i norge, også på svalbard også plutselig i london.

Tur/retur Værnes - Stansted (London) koster fra kr 800,- Så den prisen kan de nok ikke slå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse som legger inn disse annonsene er nok så sikre på at politiet i Norge ikke vil få tak i dem at de mer enn gjerne svarer at man bare kan kontakte myndigheter og politi. Men, dere som sitter og svarer på disse annonsene og slik, hvorfor tar dere ikke kontakt med f.eks Tv2 hjelper deg? De vil jo i tilfelle gå ut og advare andre som ikke er like "kvikke" som dere og som ikke leser her inne om disse annonsene.

En seriøs selger ville ikke brukt google oversetter eller skrevet på dårlig Norsk. Denne ville ha skrevet annonsen på Engelsk og også oppgitt at de bodde i England f.eks fremfor å sette et helt "lost" sted i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...