Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

Syns du kanskje kunne valgt å ikke si hva vi driver med her, jeg vil helst ikke bli hengt ut i media.

På hvilken måte blir du "hengt ut" her inne? Du har jo nick og ingen personlige opplysninger. Står du ikke for det du har sagt her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar
Da har svaret kommet, valpene har tydeligvis flyttet seg.

Hei, jeg er lokalisert i London. Så valpen skal transporteres herfra til deg i Norge. Hvis du vil komme og få valpen i London, så fine. Hvis du ønsker at valpen skal transporteres og leveres til hjemmet ditt, så send meg fullstendig adresse, og jeg vil registrere valpen med flyplassen og de vil kontakte deg slik at du kan betale for transport. Venter på å lese fra deg.

Takk

Mitt svar igjen:

Jeg vil gjerne hente valpen i London, passer fint med en londonreise. Hvor i london kan jeg hente valpen?

Heeey! :shocked: Skal du til London du? Jeg trodde han var i Manchester, jeg...

Åsså har jeg ikke fått svar, enda jeg var så snill og sa at ei venninne skulle komme sånn at de slapp å ha så mye bry med å sende og sånt også...

...jeg tror jeg har blitt Linda Marie't..... :)

Edit: Sånn. Da har jeg sendt en mail og spurt hva som skjer, at min venninne er i England nå så jeg må få informasjon ang hvor og når Buddy kan plukkes opp. Jeg har jo tross alt fikset alt med bur og flyselskap og sånt.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey! :shocked: Skal du til London du? Jeg trodde han var i Manchester, jeg...

Åsså har jeg ikke fått svar, enda jeg var så snill og sa at ei venninne skulle komme sånn at de slapp å ha så mye bry med å sende og sånt også...

...jeg tror jeg har blitt Linda Marie't..... :)

Edit: Sånn. Da har jeg sendt en mail og spurt hva som skjer, at min venninne er i England nå så jeg må få informasjon ang hvor og når Buddy kan plukkes opp. Jeg har jo tross alt fikset alt med bur og flyselskap og sånt.... :P

Haha, jeg må bare le....! Haha! Melder meg frivillig til å hente Buddy, haha... :P Mystisk at de ikke var keen på besøk da, hvem hadde trodd det liksom? Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har funnet mulig svindlerannonse på finn.no nå. Men er ikke helt sikker enda, så sendte en mail for å sjekke.

Den skal selges igjen siden forrige som bestilte den slurvet med papirer, det er en renraset pomeranian til 11.500 som skal kunne registreres i NKK!

Annonsen er på en OK svensk, men syntes allikavel at den virket litt mystisk. Vi får bare se hva jeg får til svar!

EDIT: fant enda en nå, og et av bildene er faktisk bare fra en kalender! Huffameg.. det ser ut som om det er enda en svindel, jeg bør vel kanskje rapportere det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengt ut?? Og du, hvis du ikke vil bli "hengt ut" så burde du kanskje ikke skrive på et åpent, såpass mye besøkt forum :)

Hehe, ikke det som er greia, er heller det å havne i avisnorge, men nemoproblemo :P

Haha, ser ut som du slipper å kjøpe London-billetter med det første Kira... :P

Ja jeg er ikke akkurat videre bekymra for at jeg plutselig må avgårde og hente meg valp...

På hvilken måte blir du "hengt ut" her inne? Du har jo nick og ingen personlige opplysninger. Står du ikke for det du har sagt her inne?

Ja jeg er klar over at man har nick og full pakke, men er ikke interessert i å havne i en avis :P Seff står jeg for det jeg skriver, er ikke her, men videre i avisnorge :P

Også har jeg fått svar igjen, og nå trenger jeg hjelp, jeg er ikke verdens beste i engelsk, og klarer dermed ikke å komme på noe lurt å eventuelt si på telefonen, ikke vil jeg gi ut nummeret mitt heller. Noen som har et gått svar på dette: ok, da vil du komme til London? Snakker du engelsk? Kan du gi meg telefonnummeret ditt slik at jeg kan ringe deg? Når kan vi møtes på nettet for å avslutte alle avtaler på når du kommer til London?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :D

Nå har Zett.no også fått varselknapp :lol:

"Mistanke om svindel ?" - supert !! Den minner folk om at noen faktisk legger ut svindelannonser, og gjør det enklere for oss og andre å varsle Zett.no !

Så folkens : Det nytter å gjøre noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gjorde jeg det. Ba om å få se bilder, og sendte han et nummer til en god sak. Bare synd at ingen av de som kjemper for dyr ikke har et telefonnummer å ringe. Så hadde han betalt til noe som passer i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, flott! Lurer på om de synes det er mange plagsomme nordmenn som svarer på de fine annonsene deres for tida nå.... *humre*

Jeg får visst ikke flere svar.... Funderer på å skrive ny mail og si at de er avslørt som svindlere og at mailadresse og andre opplysninger er oversendt politiet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nytt svar jeg, etter å ha skrevet Kan du sende meg bilder av valpen? Vil gjerne se flere bilder før jeg kommer. Ja jeg kan prate engelsk. Du kan eventuelt ringe 820 43 030

Svaret var:

Hello, you can call me on 07031840961

Sendte bare tilbake at jeg ville ha bilder før jeg ringte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nytt svar jeg, etter å ha skrevet Kan du sende meg bilder av valpen? Vil gjerne se flere bilder før jeg kommer. Ja jeg kan prate engelsk. Du kan eventuelt ringe 820 43 030

Svaret var:

Hello, you can call me on 07031840961

Sendte bare tilbake at jeg ville ha bilder før jeg ringte.

Det nummeret... er det i England liksom? Står jo ingen landskode....? Det er iallefall ikke et gyldig nummer i Storbritannia (sjekket nett), hverken med eller uten den første 0'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

070-nummer er helt vanlig mobilnummer i Sverige, ja. Men kanskje ikke noen god idè å ringe til "dem" hvis du ikke har skjult nummer selv? Man vet jo aldri hvaslags folk dette er (annet enn at de er noen lavpanna kriminelle som neppe er særlig kult å ha ringende til deg...?)

Tips Zett og Finn på alt man ser er helt utrolig - kanskje de gir opp til slutt og finner andre måter å prøve å lure folk på...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ringe et utenlandsk nummer en ikke kjenner, må en ringe fra kontantkort. Det verste som kan skje da er at hele kontoen tømmes, og da må man skaffe seg helt nytt kort igjen. Savner gode, gamle telefonkiosker nå ja...

Hehe, de finnes da enda! Sånne man bruker telefonkort på iallefall... men ikke så veldig vanlig lengre... :)

Edit: (noen timer senere gitt)

Hva med papegøye da? Gis bort...??? Hmmmm... *skeptisk*

svært intelligent, komiske og eventyr Afrika Grey parrot.my fuglene er en av de mest tatt i aviculture og har en størrelse på 35 cm og har alle short.it er toget for å tilpasse og flotte mennesker det møter på veien.

Og navnet på vedkommende som skal gi bort disse fæntæstiske fuglene er "gunnvor eivind"... Litt uvanlig navn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de finnes da enda! Sånne man bruker telefonkort på iallefall... men ikke så veldig vanlig lengre... :ahappy:

Edit: (noen timer senere gitt)

Hva med papegøye da? Gis bort...??? Hmmmm... *skeptisk*

svært intelligent, komiske og eventyr Afrika Grey parrot.my fuglene er en av de mest tatt i aviculture og har en størrelse på 35 cm og har alle short.it er toget for å tilpasse og flotte mennesker det møter på veien.

Og navnet på vedkommende som skal gi bort disse fæntæstiske fuglene er "gunnvor eivind"... Litt uvanlig navn? :hyper:

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: (noen timer senere gitt)

Hva med papegøye da? Gis bort...??? Hmmmm... *skeptisk*

svært intelligent, komiske og eventyr Afrika Grey parrot.my fuglene er en av de mest tatt i aviculture og har en størrelse på 35 cm og har alle short.it er toget for å tilpasse og flotte mennesker det møter på veien.

Og navnet på vedkommende som skal gi bort disse fæntæstiske fuglene er "gunnvor eivind"... Litt uvanlig navn? :ahappy:

Hva skal det bety?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ingen sjans for at jeg ringer dit, selv om det ikke er noe problem å skjule nummeret sitt når man ringer fra en netcom telefon, i tillegg er ikke nummeret mitt oppført noe sted.

Svaret hans på ønsket mitt om bilder før jeg ringer: Hello, you have to put the code which is 0044 then you continue with 07031840961

så jeg svarer bare: kan du sende meg bilder av valpen?

Jeg har en følelse av at dette bare kommer til å dø ut.

Angående papegøyen, det er nok også svindel, mange papegøyer er veldig dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svært intelligent, komiske og eventyr Afrika Grey parrot.my fuglene er en av de mest tatt i aviculture og har en størrelse på 35 cm og har alle short.it er toget for å tilpasse og flotte mennesker det møter på veien.

Jeg tipper at det de har ment er "it is trained to adapt to and greet people...." og så er de kanskje ikke så gode i engelsk heller så de har brukt "train" og "great" isteden.... Just guessing... "short" kan vel være "skudd" igjen da...? Ikke lett med disse oversetterprogrammene når du ikke har peiling på språket selv..... :ahappy:

Nei det er ingen sjans for at jeg ringer dit, selv om det ikke er noe problem å skjule nummeret sitt når man ringer fra en netcom telefon, i tillegg er ikke nummeret mitt oppført noe sted.

Svaret hans på ønsket mitt om bilder før jeg ringer: Hello, you have to put the code which is 0044 then you continue with 07031840961

så jeg svarer bare: kan du sende meg bilder av valpen?

Jeg har en følelse av at dette bare kommer til å dø ut.

Si at du har prøvd å ringe, men kommer ikke gjennom og at de må ringe. Dette er ifølge nettet iallefall ikke et gyldig nummer for Storbritannia...

Edit:

Jeg sendte forresten en mail til finn i går ang papegøyeannonsen, men den ligger der enda. Så da sendte jeg mail til gunnvor eivind og sa at jeg hadde såååå lyst på en av disse pappegøyen! :lol: De holder etter sigende til i nærheten av Tønsberg og telefonnr er 33427001, som tilfeldigvis også er nummeret til Sandefjord Lufthavn...... :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en annonse på dyrenett nå.

Høres ikke denne merkelig ut?

hjem reist og hage trent chihuahuas for adopsjon. de er 11 uker og er meget vennlig for barn og andre pets.vet kontrollert og har stamtavle poster og vil komme til deg med gratis sleeping kurver og pictrures.

Pris 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står en annonse på dyrenett nå.

Høres ikke denne merkelig ut?

hjem reist og hage trent chihuahuas for adopsjon. de er 11 uker og er meget vennlig for barn og andre pets.vet kontrollert og har stamtavle poster og vil komme til deg med gratis sleeping kurver og pictrures.

Pris 2000

Jah, ser ut til å være samme ulla... heng deg på, send mail, plag vettet av dem! :flowers:

Har vi skikkelig flaks så ødelegger vi så masse for dem at de ikke synes det er verdt å satse på Norge lengre... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...