Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar
synes disse selges veldig billig jeg, eller kan det være pga faren??

Det der er nok helt normal pris for bc uten stamtavle. Ellers er faktisk bc MED stamtavle også ganske billige hunder da...

*kikke bort på egen billighet i kurven sin*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke noe dyrt.

Men de er 10 uker, ikke noe stamtavle eller vaksine ol.

De kan like gjerne vaare bc mix. 1500,- er ikke noe uvanlig for blanding :yes:

Ingen stamtavle= blanding :)

det står jo at hvis du vil vite mer, så må du sende mail... og det kan jo hende de har stamtavle da, jeg vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det ser ut til at våre venner i kamerun har gjennomskuet meg. Var det ikke på tide?

"Håper dette tok mye av deres tid! Og sånne svindlere som dere, trenger vi ikke! Politiet er kontaktet!

----- Original Message -----

From: NADIN HONL

To: Linda

Sent: Saturday, January 03, 2009 5:25 PM

Subject: Re: Re:Re:Re:Re:Re:

OK fine, så se etter en annen hund annet der OK?

Takk for interessen og beklager det inconveniences.

Happy new year .. "

Og ja, politiet er faktisk involvert. Med det mener jeg at de er klar over mailene som er blitt sendt til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri si aldri - med mindre man lar være å informere da :)

I og med at en del her foregår i utlandet kan det nok være vanskelig, iallefall å straffeforfølge slike ting.

Men i noen annonser oppgis det norske telefonnr - til og med til fasttelefoner...

Dessuten kan nok politiet øve et visst press på bl.a. Finn.no og Zett.no :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal aldri si aldri - med mindre man lar være å informere da :)

I og med at en del her foregår i utlandet kan det nok være vanskelig, iallefall å straffeforfølge slike ting.

Men i noen annonser oppgis det norske telefonnr - til og med til fasttelefoner...

Dessuten kan nok politiet øve et visst press på bl.a. Finn.no og Zett.no :yes:

Ja, jeg føler finn.no er blitt bedre de siste to ukene faktisk.

Slike svindelannonser blir en nok aldri kvitt. Men jeg ser for meg flere "bestemødre" som faller for slike annonser, framfor DU HAR VUNNET 10.000 DOLLAR mail som kommer på dataen av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det ser ut til at våre venner i kamerun har gjennomskuet meg. Var det ikke på tide?

"Håper dette tok mye av deres tid! Og sånne svindlere som dere, trenger vi ikke! Politiet er kontaktet!

----- Original Message -----

From: NADIN HONL

To: Linda

Sent: Saturday, January 03, 2009 5:25 PM

Subject: Re: Re:Re:Re:Re:Re:

OK fine, så se etter en annen hund annet der OK?

Takk for interessen og beklager det inconveniences.

Happy new year .. "

Og ja, politiet er faktisk involvert. Med det mener jeg at de er klar over mailene som er blitt sendt til og fra.

Siden du er så vanskelig og vil hente selv, vil de ikke gi den til deg, altså :rolleyes:

Dess flere slike saker politiet får vite om, dess større er sjansen for at de gjør noe. Og OM noen går på svindelen og anmelder dem, har de bevis på at dette er prøvd før.. (det hender jo at norsk politi samler info og sender det til politiet i respektive land som gjør at folk faktisk dømmes for xxxx)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags jobb denne ann kristin har som skriver så utrolig dårlig norsk jeg da.... :ahappy:

Men kanskje jeg skal henge meg på?? Sende mail og si at jeg er veldig intr i valpen, men at jeg kommer og henter den selv for jeg skal en tur til Kamerun på ferie den nærmeste tiden....?? Hihi...

Sleng deg på!

bedårende Chihuahua valper til salgs - pris 3.500,-

søt og bedårende Chihuahua valper tilgjengelig for omsorgsfull og kjærlig hjem, Champion, du kan ikke be om en bedre stamtavle. Masser av personlighet! Vet sjekket og oppdatert på skudd og wormings. Interessert PERSON BØR KONTAKT OSS FOR MER INFORMASJON OG BILDER.

Morsomt at de er oppdatert på SKUDD ja.. Betyr de at de er skuddtestet? Altså SKUTT? :P

(neida, skjønte dette med shots - vaksine osv :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som de har funnet ut at jeg vet de er svindlere, så endrer alt seg. Flere enn meg som så dette også komme? Beklager min xtremt dårlige engelsk.

(Mitt svar tilbake står øverst)

"You are nothing but trash in my eyes! There are no puppy, and you know it!

God will se to it that you get what you deserve!

----- Original Message -----

From: NADIN HONL

To: Linda

Sent: Sunday, January 04, 2009 11:17 AM

Subject: Re: Re:Re:Re:Re:Re:

You can take it to the highest Court In Amstam Huge,and report me O.K,you are just a Gold digger who wants a puppy and cannot afford 1000kr for it and you telling me stupid things,do you want the puppy for meat?????or food??if you cannot afford a thousand kronor then how will you feed my puppy????go to Hell, "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken ender ikke der:

"God knows you are too poor and incompetent to have a puppy and i will make sure i report these case to the Norway embassy,cause you are one of those who steals puppies at the airport. "

Svarte de kunne bare kontakte politiet.

Hehe, dette viser bare hvor syke disse menneskene er. Men de er jo kreative... Lurer egentlig på hvor mange som lar seg lure til å sende ned penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.... Er virkelig mest imponert over at de faktisk gidder å svare deg etter at du har avslørt dem jeg! De må være utrolig ferske i gamet, tror ikke man gidder det etter noen år...

Du kan jo evt sende dem en ny mail hvor du forklarer dem hva saken er og at du virkelig har avslørt dem og at de er rapportert til politiet i Norge og at mailadressen deres er loggført. Evt også at den andre annonsen de hadde inne også er avslørt. Regner med det var samme mailadresse...? Og si gjerne at vi har sittet og ledd godt av dem her også! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken ender ikke der:

"God knows you are too poor and incompetent to have a puppy and i will make sure i report these case to the Norway embassy,cause you are one of those who steals puppies at the airport. "

Svarte de kunne bare kontakte politiet.

Hehe, dette viser bare hvor syke disse menneskene er. Men de er jo kreative... Lurer egentlig på hvor mange som lar seg lure til å sende ned penger.

Så nå er du en tyv som stjeler valper på flyplasser, bare fordi du vil reise på ferie og hente valpen selv.. Jaja! Det er nok altfor mange som går på dette, ellers hadde de ikke vært så ivrige. Vi i Norge er visstnok ganske så smarte fordi vi sjeldent går på disse "nigeria-svindlene" i forhold til andre land, men vi er jo veldig dyrekjære, så de har funnet en ny måte å svindle oss på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...