Gå til innhold
Hundesonen.no

Svindelannonser på finn.no


Linda Marie

Recommended Posts

  • Svar 301
  • Created
  • Siste svar
Og plutselig var mailen hennes i orden igjen...

"Fordi da kan jeg få en etterlengtet ferie i samme slengen. Og valpen får selskap på turen.Når passer det at jeg reiser og henter valpen?

----- Original Message -----

From: NADIN HONL

To: Linda

Sent: Friday, January 02, 2009 1:02 PM

Subject: Re: Re:Re:Re:Re:Re:

ikke behov for det, hvorfor vil du reiser fra Norge til Kamerun for å plukke opp en valp? når jeg kan sende deg en valp? "

Hvor lenge tar det før de skjønner at jeg bare opptar tiden deres? Jeg kan holde på lenge, for jeg går for tiden på attføring :)

Å de ser vel for seg at dollarene begynner å glippe hvis du skal hente selv.. *tjihi* Du må tyne denne så langt du kan, kjempeunderholdning for oss andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Har akkurat fortalt essensen i denne tråden til samboer, han sitter og humrer godt i sofaen her nå :ahappy:

Kjør på videre, skal bli spennende å se hvor lenge de er villige til å "gi" deg valpen : :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny valp er lagt ut og skal gies bort :rolleyes:

..hei! jeg har en pomerianer valo som er 3 månder den er i bra helse, den er vaksinert den er chippade og den får med helseattest. jeg må desverre gi bort dolly siden klime her ikke er bra for den. jeg bodde i oslo før men ble overført til kamerun for jobb. desverre er ikke klima like bra for dolly her. jeg håper noen vil ha min kjøre valp på den siden jeg elsker deg svært mye. jeg vil min valp alt godt. så hvis noen vil ha min valp så sender jeg han til den nærmeste flystasjonen nær deg det koster deg sånn ca. 2000 kroner men jeg fikser alt det andre. håper dette går fint sånn at min kjære dolly skal få det godt igjen. MVH ann kristin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny valp er lagt ut og skal gies bort :rolleyes:

..hei! jeg har en pomerianer valo som er 3 månder den er i bra helse, den er vaksinert den er chippade og den får med helseattest. jeg må desverre gi bort dolly siden klime her ikke er bra for den. jeg bodde i oslo før men ble overført til kamerun for jobb. desverre er ikke klima like bra for dolly her. jeg håper noen vil ha min kjøre valp på den siden jeg elsker deg svært mye. jeg vil min valp alt godt. så hvis noen vil ha min valp så sender jeg han til den nærmeste flystasjonen nær deg det koster deg sånn ca. 2000 kroner men jeg fikser alt det andre. håper dette går fint sånn at min kjære dolly skal få det godt igjen. MVH ann kristin...

Så nå har de lagt inn en pris, og ikke helt gratis lenger.. *De dumme nordmenna vil jo hente valpen sjøl for søren*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags jobb denne ann kristin har som skriver så utrolig dårlig norsk jeg da.... :ahappy:

Men kanskje jeg skal henge meg på?? Sende mail og si at jeg er veldig intr i valpen, men at jeg kommer og henter den selv for jeg skal en tur til Kamerun på ferie den nærmeste tiden....?? Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags jobb denne ann kristin har som skriver så utrolig dårlig norsk jeg da.... :ahappy:

Men kanskje jeg skal henge meg på?? Sende mail og si at jeg er veldig intr i valpen, men at jeg kommer og henter den selv for jeg skal en tur til Kamerun på ferie den nærmeste tiden....?? Hihi...

God idè, gjør det! *gidder ikke selv, men det er fint når andre kan underholde meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags jobb denne ann kristin har som skriver så utrolig dårlig norsk jeg da.... :ahappy:

Men kanskje jeg skal henge meg på?? Sende mail og si at jeg er veldig intr i valpen, men at jeg kommer og henter den selv for jeg skal en tur til Kamerun på ferie den nærmeste tiden....?? Hihi...

Gjør det! Så får kristin noe å gjøre på. Også slipper noen å faktisk falle for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva slags jobb denne ann kristin har som skriver så utrolig dårlig norsk jeg da.... :ahappy:

Men kanskje jeg skal henge meg på?? Sende mail og si at jeg er veldig intr i valpen, men at jeg kommer og henter den selv for jeg skal en tur til Kamerun på ferie den nærmeste tiden....?? Hihi...

Heh, enda en som ikke "tåler klimaet" i Kamerun. :wacko:

Prøv å send mail til henne? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen har gitt Finn.no et hint... :yes:

De har en "varsel knapp".

Noen som vet hvordan man tipser / varsler om tvilsomme annonser på Zett.no ?

Det er noen nye der som er mer enn tvilsomme - som denne :

bedårende Chihuahua valper til salgs - pris 3.500,-

søt og bedårende Chihuahua valper tilgjengelig for omsorgsfull og kjærlig hjem, Champion, du kan ikke be om en bedre stamtavle. Masser av personlighet! Vet sjekket og oppdatert på skudd og wormings. Interessert PERSON BØR KONTAKT OSS FOR MER INFORMASJON OG BILDER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen har gitt Finn.no et hint... :yes:

De har en "varsel knapp".

Noen som vet hvordan man tipser / varsler om tvilsomme annonser på Zett.no ?

Det er noen nye der som er mer enn tvilsomme - som denne :

bedårende Chihuahua valper til salgs - pris 3.500,-

søt og bedårende Chihuahua valper tilgjengelig for omsorgsfull og kjærlig hjem, Champion, du kan ikke be om en bedre stamtavle. Masser av personlighet! Vet sjekket og oppdatert på skudd og wormings. Interessert PERSON BØR KONTAKT OSS FOR MER INFORMASJON OG BILDER.

Man må være passe dum for å tro at noen selger friske chihuahua valper med kjempe god stamtavle for bare 3500 kr. Bilde ser ut som en reklame for det halbåndet. Håper ingen tror på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall ikke særlig lite naiv...

Omtrent like lite naiv som om man "går på" denne

Absolutely gorgeous Yorkshire Valper tilgjengelig- pris 3.000,-

Skjønn Yorkie valper. AKC registrert valper. Vi er et lite hjem kennel, AKC sertifisert og kontrollert. Excellent sunne valper tilgjengelig for kjærlige hjem. Våre valper er godt socialized og elskelige. Alle skudd oppdatert på tidspunktet for salg. Ett år congenital garanti. komme til oss hvis interessert.

Beklager min manglende kunnskap, men hva menes med at alle skudd er oppdatert ?

"komme til oss hvis interessert" - mulig de mener kontakt oss ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skjønner ikke hvorfor jeg vil betale for flyreisen og ikke for valpen... Merkelig :rolleyes:

"Jeg har fått billige flybilletter, og jeg ønsker ikke å måtte betale for en hund jeg er blitt lovet gratis.

----- Original Message -----

From: NADIN HONL

To: Linda

Sent: Saturday, January 03, 2009 2:06 PM

Subject: Re: Re:Re:Re:Re:Re:

hallo!

kan du ikke komme til Kamerun for å plukke opp en valp hvis du ikke kan betale for det anbefalte vaksiner og kantine avgifter for valpen, så foreslår jeg at alle kan gjøre er å mail meg med din by, postnummer, og dine nærmeste flyplass?

vil du innskudd 1000kr, slik at jeg fullføre resten, så jeg vil bestille en flytur og registrere valpen på flyplassen, og sender deg tilbake med hele flyturen informations slik at du skal vite når du kan hente valp til flyplassen OK?

takk og venter på svar .. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager min manglende kunnskap, men hva menes med at alle skudd er oppdatert ?

De har sikkert oversatt "shots" til skudd. Shots = vaksinesprøyter.

Blir fort sånne feil når man bruker en oversetter online :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sikkert oversatt "shots" til skudd. Shots = vaksinesprøyter.

Blir fort sånne feil når man bruker en oversetter online :rolleyes:

Ahhhh - takker :yes:

Ettersom det faktisk står at man skal komme (selvom de nok mente kontakte), så har jeg sendt en mail og spurt om hvor jeg kan komme - men jeg har ikke fått noe svar........ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, sitter og ler! :)

ny valp er lagt ut og skal gies bort :rolleyes:

..hei! jeg har en pomerianer valo som er 3 månder den er i bra helse, den er vaksinert den er chippade og den får med helseattest. jeg må desverre gi bort dolly siden klime her ikke er bra for den. jeg bodde i oslo før men ble overført til kamerun for jobb. desverre er ikke klima like bra for dolly her. jeg håper noen vil ha min kjøre valp på den siden jeg elsker deg svært mye. jeg vil min valp alt godt. så hvis noen vil ha min valp så sender jeg han til den nærmeste flystasjonen nær deg det koster deg sånn ca. 2000 kroner men jeg fikser alt det andre. håper dette går fint sånn at min kjære dolly skal få det godt igjen. MVH ann kristin...

Når det er SÅ mange skrivefeil, og nesten ingen setninger er satt riktig sammen (kanskje ingen?) + at det ikke er komma der det skal være komma blir jo ikke dette seriøst! Er det virkelig noen som tror på dette? :yes: Også er det jo heller ikke store bokstaver noen plass :P

Håper finn.no har skjønt at enkelte prøver og svindle andre med og legge ut annonser på siden deres.

Bra om de hadde fått varsleknapp, eller hadde sjekket annonsene sine nøyere før de godkjennes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...