Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer ;):lol:

Takk :lol:

Gleder meg til å se disse herlige dyrene til helga!

Ja ;) Håper vi får fint vær :)

Så artig.Gratulerer masse :D

Ja supermorro :D Ikke hverdagskost for meg detta :)

Så gøy! Gratulerer med flotte resultater! :P

Takker og bukker ;)

Grattis grattis, artig å slå familien!

Ja :P Da veit man at avlsarbeidet er riktig, når avkommene blir bedre enn foreldrene ;) ;)

Grattis med flotteste Kita'en!

Takker, ho er jo så enkel og grei å ha med seg i ringen, gjør det nesten av seg selv ;)

Åj så moro! Gratulerer så mye! Deilig å sveve! ;)

Ja, men man lander fort igjen :P

Skrevet

Gratulerer så mye :) Kita er pen hun :lol:

Takk :D Hun er super søt også så god og snill :lol: Morro når oppdretteren sier hun er helt lik det moren var på samme alder :) og hun er jo blitt Int. Uch :D Så da får vi se hvordan det går med Kita i fremtiden ;)

Skrevet

Så kommer omsider BIS5 bildet av Kita :thumbsup: Her mangler vi både pokalen og sølvfatet som er vandrepremier :icon_redface: De fikk vi senere på kvelden :innocent:

Får vel ta et nytt bilde med alle premiene på :banana:

IMG_6773.jpg

Skrevet

Hun er så ufattelig pen den hunden din :lol: Gratuler igjen med utrolig bra resultat, velfortjent! :D

Kita må være den peneste GD jeg har sett :lol: Gleder meg skikkelig til å få hilse på hele gjengen!

Takk for fine ord om min snille Kitamor :lol: Nå teller vi dager til neste Svenske rasespesialen :D Bare 1 dag igjen, hvis vi kun teller i morra og avreise er på fredag formiddag :D

Nanti er i dag blitt 17 uker alt :D Ny vekt er 30kg og høyden er 62cm :)

Skrevet

Takk for fine ord om min snille Kitamor :lol: Nå teller vi dager til neste Svenske rasespesialen :D Bare 1 dag igjen, hvis vi kun teller i morra og avreise er på fredag formiddag :lol:

Nanti er i dag blitt 17 uker alt :lol: Ny vekt er 30kg og høyden er 62cm :)

Du får ha lykke til der! :D Skjønne damen(e) altså!

Nå kan hun ikke bli tyngre altså, for hvis hun skal drive å spasere over folk så er det en fordel om man ikke punkterer lunger! :D Hihi!

Men jeg vil ha en sånn stor sak uansett jeg! Fant bare et lite freestyle dilemma, slalom blir litt komplisert :) og andre småting mellom bein, men men, finnes mye annet man kan gjøre med stor hund, som ikke går med liten :D

Skrevet

Du får ha lykke til der! :lol: Skjønne damen(e) altså!

Nå kan hun ikke bli tyngre altså, for hvis hun skal drive å spasere over folk så er det en fordel om man ikke punkterer lunger! :D Hihi!

Men jeg vil ha en sånn stor sak uansett jeg! Fant bare et lite freestyle dilemma, slalom blir litt komplisert :D og andre småting mellom bein, men men, finnes mye annet man kan gjøre med stor hund, som ikke går med liten :)

Tusen takk :D Vi gleder oss masse til debutten til Nanti :D og vi skal hilse på to kullsøstre, en onkel, en tante og bestemor til valpene igjen :D Nesten slektstreff :)

Lille tøtta begynner å bli stor :D Kan nesten ikke vente med å se henne voksen og ferdig utviklet :D

Haha har prøvd slalom, da må man løfte på beina for at hunden skal kunne gå under :D Bare vent til Kita kommer hoppene oppå deg :) Noe ho heldigvis veldig skjelden gjør :lol:

Gleder meg til å se deg med GD :lol:

Guest janson
Skrevet

Wow, gratulerer så mye med en super helg i Sverige! Får håpe Nanti klarer seg like bra i fremtiden. :lol:

Skrevet

Wow, gratulerer så mye med en super helg i Sverige! Får håpe Nanti klarer seg like bra i fremtiden. :lol:

Tusen takk :D Håper Kita vill gjøre det bra til helgen også :D Har en dommer som gjør at vi har litt håp i hvertfall :D

Spennende å se Nantis aller første kritikk :D

Skrevet

lykke til i helgen! :wub:

Tusen takk :wub:

Nå er begge hundene badet og klørne klippet :wub: ørene får jeg rense i morra og pakke litt til meg og hundene :)

Skrevet

Må bare si at vi har hatt en så utrolig helg at jeg nesten ikke tror det selv :aww:

Vi startet dagen med Nanti og Liitas debutt i ringen.

De klinker til med knallresultat begge to :lol: Liita blir BIS4 og Nanti Bis2 :aww::lol:

Supermorro og 4mnd på dagen!

Kita fikk også kjørt seg skikkelig, beste blå hund og BIS3 :) Altså 3BIS hunder av 4 i vårt telt :P:lol:

Utrolig fin opplevelse!

Liker fornøyd var vi på lørdag Nanti oppfører seg kjempebra og blir 2BTK, kunn slått av BIS-valpen :P Liita og Aimee fikk begge HP med knallkritikk :)

Kita klinket til med å vinne klassen sin, eneste unghundtispen med CK :aww:

Puh, litt av en helg og 14 rosetter og ørten premier blei med hjem :P

Skrevet

Gratulerer med utrolig flotte resultater på begge tantebarna!! Herlige hunder begge to, og dere er så fantastisk flinke!! :)

Kan ikke klage på denne helga, nei! Skal vel godt gjøres å oppleve en slik helg igjen! :aww:

Men alle 4 hundene oppførte seg jo som bare det i helga, så det blir kjempe spennende framover...:P

STOOOR GRATULASJONSKLEM TIL VERDENS BESTE LILLESØSTER!!!!! :aww: :aww: :P

Skrevet

Gratulerer så uuuutrolig mye! Nå er det vel et smil om munnen på dere alle :)

Det lover jo utrolig bra! :P

Tusen takk :P Ja, hadde det ikke vært for ørene hadde nok smilet gått rundt :P Tydelig at Kita har trengt lang tid på å utvikle seg ;) Hun begynner virkelig å komme seg nå :lol:

Blir morro å stille de videre :)

Gratulerer med utrolig flotte resultater på begge tantebarna! Herlige hunder begge to, og dere er så fantastisk flinke! :lol:

Kan ikke klage på denne helga, nei! Skal vel godt gjøres å oppleve en slik helg igjen! :aww:

Men alle 4 hundene oppførte seg jo som bare det i helga, så det blir kjempe spennende framover...;)

STOOOR GRATULASJONSKLEM TIL VERDENS BESTE LILLESØSTER!!! :aww::) :)

Tusen takk for det :lol: Det var en utrolig flott tur vi hadde :aww: Så bra resultater skal det nok til for å få igjen :) Men vi får leve med det, prøver nå å finne plass til alle vandrepremiene her hjemme :) Skikkelig luksusproblem!

Ikke daglig kost for meg med to BIS hunder på en helg, CK, og 2BTK-valp :D

Skrevet

Næææh, så moro :aww: Gratulerer så masse :) Fineste hundene det :aww:

Tusen takk :P Det var en helt utrolig helg :aww:

Bilder kommer i løpet av kvelden :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...