Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti


armagnac

Recommended Posts

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med storcertet! Tror hun må være en av de vakreste GD'ene jeg har "sett". :cry:

Takk for gratulasjoner og fine ord om Kitamor :lol: Det beste er ikke at hun er eksteriørmessig bra, men at hun er så vanvittig snill og god :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiine Kita :cry: Blir bare penere å penere hun! Tror nesten jeg må vurdere å stjele en Kitabebis om det blir sånne i fremtiden :icon_redface:

Da er vi to! *beundre dama*

Hvis det fortsetter slik skal dere ikke se bort fra at det blir ett kull om et par år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Kita er kjempefin! Liker fargen godt, og hun ser så utrolig avslappet og rolig ut :lol:

Har du tenkt til å røntge henne før hun får valper? Er dette noe dere tar mye hensyn til på GD?

Jeg er bare nysgjerrig :lol:

Kita er en avbalansert og behagelig frøken :cry: Kita skal røngtes ja, stort sett blir de røngtet rundt 2 års alder, da de har satt seg i kroppen :) Det er ikke et problem innen rasen, men fint å ha en frisk hund :D Også vurderer jeg å ta ultralyd av hjertet :lol: Sjekke det som sjekkes kan :lol:

Noen bilder fra ringtreningen i dag :D

Nanti 19 1/2 uke gammel :lol: Var veldig sliten siden vi var på tur i skogen først... :lol:

Nanti22august2010.jpg

Og Kita som er blitt 20mnd og nå begynner kroppen å ta form å likne en voksen dame :icon_redface:

FlotteKita22august2010.jpg

Kita22august2010.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det fortsetter slik skal dere ikke se bort fra at det blir ett kull om et par år :lol:

Haha da skal jeg spamme hele sonen med herlige GD valpiser :D

:D :D :D:):D

Lurer på hvordan slike går sammen med whippser jeg, kan sikkert være et intresangt syn :D

Kita22august2010.jpg

Seee på damen daaa! *sukk* :D Fin hun!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er knallfin! :D Ser utrolig bra ut. Har vokst seg kjempebra. Og lille pia er jo såå søt! Gleder meg til å se henne som voksen! :D

Takker og bukker D: Ja, "Lille pia" skal jeg si deg har betraktelig større poter enn Kita alt :D:lol: Blir nok en stor dame, blir spennende å se når hun har satt seg i kroppen :D

:D :D :D:):D

Lurer på hvordan slike går sammen med whippser jeg, kan sikkert være et intresangt syn ;)

Det går nok så fint atte :D Gentle Giants :D Kita elsker små hunder :D Går vel egentlig bra med det meste hun :D

Seee på damen daaa! *sukk* :D Fin hun!

ja, må nesten si meg enig, vokst seg veldig fin :D Gleder meg til å stille henne på NGDK's Høstutstilling 4 september :P Nanti skal også stilles da forsåvidt :D Hennes andre valpeshow :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså når jeg så på de siste bildene hvor SINNSYKT mye lettere det er å stille en GD enn en liten corgi valp :) Jeg satt jo nærmest på bakken og fortsatt var jeg alt for høy og man så knapt beina på lille trollet.. Jada, en liten kita en dag når jeg har stor gård :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, må nesten si meg enig, vokst seg veldig fin :) Gleder meg til å stille henne på NGDK's Høstutstilling 4 september :D Nanti skal også stilles da forsåvidt :D Hennes andre valpeshow :D

Hehe, ja de virker utrolig omgjengelige disse hærlige kjempene. De lærer seg vell ganske fort å oppføre seg/være forsiktige rundt mindre hunder om de er oppvokst rundt dem også.

Oh! Du må ha lykke til med begge to! Skal bli spennende å se hva det blir av Nanti, hun er så søt atte! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså når jeg så på de siste bildene hvor SINNSYKT mye lettere det er å stille en GD enn en liten corgi valp :D Jeg satt jo nærmest på bakken og fortsatt var jeg alt for høy og man så knapt beina på lille trollet.. Jada, en liten kita en dag når jeg har stor gård :D

Kanskje en bedre ståstilling, men ikke nødvendigvis lett :D Noen er rimelig tongstilte hehe Men trener man mye hjelper det betraktelig :D

Hehe, ja de virker utrolig omgjengelige disse hærlige kjempene. De lærer seg vell ganske fort å oppføre seg/være forsiktige rundt mindre hunder om de er oppvokst rundt dem også.

Oh! Du må ha lykke til med begge to! Skal bli spennende å se hva det blir av Nanti, hun er så søt atte! :D

Ja, absolutt :D Er ganske vanelig at de legger seg for å leke med mindre hunder ;) Kita har leika med papilonvalp :D

3 :D

Nei, det blir farlig for meg om Kita skal ha valper en gang altså! :lol: Og lille Nanti da! :) Herlighet som hun vokser!

Gratulerer så mye med storcertet :D

Haha dere går en farlig tid i møte :D Snakka litt med han vi er på ringtrening med, som sitter i styre :D Han lurte på om jeg skulle avle på Kita, for det syntes han jeg burde :D :D Og han ville til og med hjelpe meg :D

Kjenner jeg gleder meg til å få røngtet henne :D

Nanti vokser som et ugress og er vel ca 13cm lavere enn Kita bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en bedre ståstilling, men ikke nødvendigvis lett :D Noen er rimelig tongstilte hehe Men trener man mye hjelper det betraktelig :D

Ja, absolutt :D Er ganske vanelig at de legger seg for å leke med mindre hunder :D Kita har leika med papilonvalp :lol:

Haha dere går en farlig tid i møte :D Snakka litt med han vi er på ringtrening med, som sitter i styre :) Han lurte på om jeg skulle avle på Kita, for det syntes han jeg burde :D :D Og han ville til og med hjelpe meg :D

Kjenner jeg gleder meg til å få røngtet henne :D

Nanti vokser som et ugress og er vel ca 13cm lavere enn Kita bare :D

:D Næææ, så kult og guri så skummelt :D Enda godt det ikke er helt enda :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Næææ, så kult og guri så skummelt :D Enda godt det ikke er helt enda :D

Ja det syntes jeg var morro å høre fra en som er så satt inn i rasen :lol: Og han har jo mange gode kontakter som kan linjer og liknende :D:)

Så da blir det årnings med tiden :D

Nå skal jeg spamme dere med en god haug Kita og Nanti bilder :D Noen fra i går og noen fra i dag :D

IMG_1568.jpg

IMG_1571.jpg

IMG_1590.jpg

IMG_1609.jpg

IMG_1627.jpg

IMG_1630.jpg

IMG_1649.jpg

IMG_1831.jpg

IMG_1785.jpg

IMG_1785.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så voksen Nanti ser ut :D Bare å spamme mer altså :lol: Lurer forresten på en liten ting. Leser stadig at GD ikke trives med å være lenge aleine hjemme... Er de no værre der enn andre hunder?

Ja, akkuratt nå er Nanti ganske gjevn i kroppen og har fått litt lengde på beina :D Så liten voksen utgave av GD :D

Får spamme mer når vi får fint vær :D

Kita har vært aleine hjemme i 5-6 timer, når jeg har vært i stallen og jeg bodde på toten alene. Da blei hun praktisk talt nødt til å være hjemme alene. Det gikk da stort sett bra det :D Hun er blitt litt mer ramp etter at vi flyttet hjem til mamma, men mulig det var alderen 7mnd. Da hendte det titt og ofte at ho fant noe småtteri å tygge på :)

Tror ikke det hadde vært noe problem å ha henne hjemme alene nå :D Hadde sikkert slengt seg på soffaen, for da veit hun at vi ikke er der og kjefter henne ned :D

Hun er ikke av typen som river ned tapeten og spiser lister og inventar :D

Tror det har mer med treningen enn typen hund jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos vet'n for å veie Nanti i dag, 36,5kg veier lillemor nå :P Skal måle høyden senere i kveld :)

Kita veier 54kg akkurat :P Lille kjukkbolla :P

Så syntes jeg det er utrolig morro at han vi er på ringtrening med (som er veldig inn i rasen og slink) spurte om jeg ville handle hannes hun, Indy, på NGDK's Høstutstilling til helga :P;) Skal også stille både Nanti og Kita :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1568.jpg

Så lekker hun er! Og så fin front, det er ikke vanlig på så unge valper :) Kanskje man skal tinge en valp etter henne om noen år???

Leser stadig at GD ikke trives med å være lenge aleine hjemme... Er de no værre der enn andre hunder?

Tror det har mer med treningen enn typen hund jeg :P

Helt enig, jeg tror det har mest med trening å gjøre. Samtidig har jo GD blitt en nesten ren selskapshund de siste 50åra, og dermed er de mer "avhengig" av mennesker enn før. Jeg tror også det at mange ikke tør å gjøre hunden "sliten og trøtt" før en hjemme alene økt, fordi man skal være forsiktig med mosjonen. Men en lekerunde eller en treningsøkt først har de jo ikke vondt av i det hele tatt :P Jeg forventa egentlig at Valpis skulle bli litt urolig av å være alene hjemme etter at Gubben døde, men nei, det går så fint atte. Hun varslet litt de første to ukene, men det var ikke høyt/plagsomt. Men hun var jo trent på å være helt alene hjemme som valp, ikke bare alene hjemme sammen med Gubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lekker hun er! Og så fin front, det er ikke vanlig på så unge valper :P Kanskje man skal tinge en valp etter henne om noen år???

Hehe det kan du kanskje gjøre :P vi får se hva fremtiden bringer :P

Helt enig, jeg tror det har mest med trening å gjøre. Samtidig har jo GD blitt en nesten ren selskapshund de siste 50åra, og dermed er de mer "avhengig" av mennesker enn før. Jeg tror også det at mange ikke tør å gjøre hunden "sliten og trøtt" før en hjemme alene økt, fordi man skal være forsiktig med mosjonen. Men en lekerunde eller en treningsøkt først har de jo ikke vondt av i det hele tatt :P Jeg forventa egentlig at Valpis skulle bli litt urolig av å være alene hjemme etter at Gubben døde, men nei, det går så fint atte. Hun varslet litt de første to ukene, men det var ikke høyt/plagsomt. Men hun var jo trent på å være helt alene hjemme som valp, ikke bare alene hjemme sammen med Gubben.

Ja det er sant :) Mye bedre at de faktisk er litt slitne og får et bein så de har noe å tusle med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...