Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat


PsychoLynx

Recommended Posts

:lol: Dere assa, jeg skal IKKE ha tre hunder på fast basis, sånn er det bare! Uansett om Aussien kan stables i høyden, bredden eller lengden (eller hvordan det var :) )

Og Lita bruker stort sett like stor plass som My når hun sover, krøller seg sammen. Det hender støtt at Teq bruker større plass enn henne :rolleyes: Dessuten er Lita større enn de fleste Aussier :lol:

MEN da er det bare opp til ØYET SOM SER! :P

Eh ja, det var jo noe av poenget mitt da...

Jeppe er fiiiiin ;)

Jaaa, han er flørten min han! Lenge siden jeg har flørtet med han men, det spiller ikke så stor rolle vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Støtter egentlig Marianne i å ikke ha 3 hunder, spesielt på så få kvadrat. Har hatt tre aussier og en katt på 40 kvadrat og det var... sosialt! Men de tok faktisk ikke så mye plass, men det var jo hår OVER ALT!

*Flirer* Hår overalt er det jo uansett :rolleyes: Og ja de skal være rolige inne, men jeg orker ikke ha tre hunder på fast basis.. Har hatt tre hunder en dag i uka i noen år og det er formye.. Man skal jo ha tid til å ta vare på de alle sammen og. Men *sukk* Må jo si at det frister stort, men tror jeg skal være fornuftig og si nei... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flirer* Hår overalt er det jo uansett :rolleyes: Og ja de skal være rolige inne, men jeg orker ikke ha tre hunder på fast basis.. Har hatt tre hunder en dag i uka i noen år og det er formye.. Man skal jo ha tid til å ta vare på de alle sammen og. Men *sukk* Må jo si at det frister stort, men tror jeg skal være fornuftig og si nei... :closedeyes:

Tro meg, det er ENDA mer hår OVERALT når man har tre aussier! :lol: Spesielt når to av dem er kastrerte. Helt sykt!

Men skjønner jo det frister med en aussie, da! :lol: Samtidig skjønner jeg godt det ikke frister å ha tre :) Synes tre var en for mye, to er passelig. En er utrolig godt, det må jeg si. Bare nyter det frem til mannen får sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke to hunder på rundt 20kvm var så trangt. Trangt ble det først når jeg hadde langtidsbesøk, så vi var to+ "voksne" og to hunder på de samme par og tyve kvadratmeterene.

Nå har vi to hunder på 68kvm, og seriøst; RR'n tar mindre plass en aussien faktisk. Han(aussien) ligger slengt på gulvet en plass, utstrakt, mens hun er å finne i et hjørne av sofaen, bia'n eller på saueskinnet i en liten sammenrullet klump. Vi har hatt fire hunder her inne, våre pluss to andre store også, og jeg synes ikke det er trangt. Kanskje i sofaen om 3 skal ligge der :lol: Jeg ønsker meg bare større bil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er ENDA mer hår OVERALT når man har tre aussier! :lol: Spesielt når to av dem er kastrerte. Helt sykt!

Men skjønner jo det frister med en aussie, da! :lol: Samtidig skjønner jeg godt det ikke frister å ha tre :) Synes tre var en for mye, to er passelig. En er utrolig godt, det må jeg si. Bare nyter det frem til mannen får sin.

Tre hunder blir mer hår :P Har hatt to Schäfere så hår skremmer ikke akkurat, det er ikke derfor jeg sier nei liksom! Men vi får se når det bare blir en hund her, selvom jeg håper det blir maaaaaaaaaange år til.

Når får dere en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn er den vakreste aussiene av alle må jeg si! Nydelig synes jeg :lol: Artig rase og har absolutt ikke problemer med egne rase tråder. Jeg skulle gjerne ha diskutert alle særtrekka til FL'en nå som det faktisk har blitt en del finske her inne. =P

Aussie blikk er spesiellt det er jeg helt enig i! Finske lapphunder har også et eget blikk men det er det ingen aussier som får til akkurat som at ingen fl'er får til Aussie blikket! Så det så :)

Og igjen Arn, han er vel ikke tilfeldigvis til salgs?? hehehee. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre hunder blir mer hår :lol: Har hatt to Schäfere så hår skremmer ikke akkurat, det er ikke derfor jeg sier nei liksom! Men vi får se når det bare blir en hund her, selvom jeg håper det blir maaaaaaaaaange år til.

Når får dere en til?

Nei, jeg skjønner jo det er pga tid og slikt. Krever sitt å ha flere hunder. Selv synes jeg det er passe å bare ha en hund selv å ha ansvar for. Men er jo kjekt å ha en hver. Det er ikke avgjort når neste kommer enda :lol:

Gleder meg til tispa her skal ha valper. Blir nok en stund til enda men. Hu er ren blue merle. Jeg liker aussien flekkette og mange farger sammen. Det er utrolig nydelig =)

Hvilken aussie har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn er den vakreste aussiene av alle må jeg si! Nydelig synes jeg :lol: Artig rase og har absolutt ikke problemer med egne rase tråder. Jeg skulle gjerne ha diskutert alle særtrekka til FL'en nå som det faktisk har blitt en del finske her inne. =P

Aussie blikk er spesiellt det er jeg helt enig i! Finske lapphunder har også et eget blikk men det er det ingen aussier som får til akkurat som at ingen fl'er får til Aussie blikket! Så det så :)

Og igjen Arn, han er vel ikke tilfeldigvis til salgs?? hehehee. :lol:

Hvorfor ikke opprette en FL tråd da? Kan gjerne bli med å si litt der også jeg, for jeg er total forelska i Toiwo til Landy her inne :P Og ja, han har et sånn "jeg er klok jeg. JEg tenker jeg" blikk. Herlige fyren. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Å neida, men jeg er helt sikker på at Buffy slo kampelgen din med å vøre kampreinsdyr faktisk! (har desverre ikke bilde tilgjengelig nå :lol:)

Håhåhåhhå! Nå syns jeg du var ganske kjapp til å "knuse" min forestilling om at Perle har det mest spesielle blikket EVER (for å understreke det enda mer, så dro du nettopp en "min er IHVERTFALL like søt, om ikke SØTERE!", og er det ikke det dere maser om i den tråden her, da?). Tror ikke dere aussiefolk skal hyle så høyt mere, jeg. :rolleyes:

*klipp*

Ey,Ey... Jeg har en fleskepølse, finnes det en plass jeg kan lage egen tråd om henne ?

Må bli i Alt mulig det da, siden pølse ikke er noe dyr. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia drikker aller helst fra vasken, dusjen eller badekaret. Når jeg bodde i Bergen løp hun alltid til badekaret når hun var tørst - i stedet for å drikke av vannskålen - og slikket på kranen slik at jeg skulle slå den på.

Nydelige Tia!

Håhåhåhhå! Nå syns jeg du var ganske kjapp til å "knuse" min forestilling om at Perle har det mest spesielle blikket EVER (for å understreke det enda mer, så dro du nettopp en "min er IHVERTFALL like søt, om ikke SØTERE!", og er det ikke det dere maser om i den tråden her, da?). Tror ikke dere aussiefolk skal hyle så høyt mere, jeg. :rolleyes:

håhå, det er BUFFY det som slår alle i å være utkedningsmester :lol: Ikke noe spes med aussien der :)

men, du kan trøste deg med at Buffy jenta ikke får banket Kampelgen din noe mer uansett :P

Bridie har forøvrig enda igjen å stille opp som elg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

håhå, det er BUFFY det som slår alle i å være utkedningsmester :lol: Ikke noe spes med aussien der :lol:

men, du kan trøste deg med at Buffy jenta ikke får banket Kampelgen din noe mer uansett :)

Bridie har forøvrig enda igjen å stille opp som elg! :P

Altså, aussie eller ikke, du gjorde det, du er skyldig!

For det andre, så skjønner jeg ikke hva du snakker om, utkledningsmester? Perle ER en kampelg, det er ikke snakk om å kle seg ut her. Vi LEKER ikke klubb! Trenger forresten ikke å trøste meg med noe, for jeg vet da at Perle er best, det er liksom ikke noe å diskutere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn er den vakreste aussiene av alle må jeg si! Nydelig synes jeg :P Artig rase og har absolutt ikke problemer med egne rase tråder. Jeg skulle gjerne ha diskutert alle særtrekka til FL'en nå som det faktisk har blitt en del finske her inne. =P

Aussie blikk er spesiellt det er jeg helt enig i! Finske lapphunder har også et eget blikk men det er det ingen aussier som får til akkurat som at ingen fl'er får til Aussie blikket! Så det så :P

Og igjen Arn, han er vel ikke tilfeldigvis til salgs?? hehehee. :P

Åh ;) *varm i hjertet* Så koselig sagt av deg! :P

Han er nok ikke til salgs, nei, men moren hans skal ha sitt siste kull med valper til neste år ;)

DSC_0016.jpg

Angående å drikke fra vasken. Her er det en videosnutt av Arn som er finkar på hotell og drikker av vasken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) det gjelder, Anniken! Ser det for meg der hun plasker rundt!

Er aussiene deres glad i å bade? Arn ELSKER det! Vil gjerne hive seg uti små kulper og vann bare han har sjansen. Kulest er det så klart å få svømme etter pinner eller ball. De andre to aussiene våre badet ikke hvis vi ikke katet noe ut til dem, men Arn legger ofte selv på svøm på eget initiativ. Koselig, egentlig. Ikke like kult når han skal plaske i et myrhull eller gjørmehull, da, men, men. Gytjebad skal jo være så sundt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg Siri kommer til å bli en badenymfe, ja. Men har dessverre vært littegrann for liten i sommer til å begynne å plaske vilt rundt i vannet. Men hun svømmer av seg selv nå da, riktignok ikke så lenge av gangen.

Vel, bortsett fra vannskåla da, den brukes som ansiktsbad flere ganger daglig.

th_blupp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) det gjelder, Anniken! Ser det for meg der hun plasker rundt!

Er aussiene deres glad i å bade? Arn ELSKER det! Vil gjerne hive seg uti små kulper og vann bare han har sjansen. Kulest er det så klart å få svømme etter pinner eller ball. De andre to aussiene våre badet ikke hvis vi ikke katet noe ut til dem, men Arn legger ofte selv på svøm på eget initiativ. Koselig, egentlig. Ikke like kult når han skal plaske i et myrhull eller gjørmehull, da, men, men. Gytjebad skal jo være så sundt?!

Jeppe elsker vann. Legger gjerne på svøm alene slik du beskriver med Arn. Han elsker også et skikkelig gytjebad. Kaller det SPA :P Må innrømme at jeg ikke håper at pumien tar til seg den samme gleden over gjørmebad :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...