Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat


PsychoLynx

Recommended Posts

Så kommer det negative med å ha en aussie da... Galskapen.. Den utvikler seg gjerne til skader av en eller annen måte. Idag var det et potekutt. Kun ved å løpe etter en ball på jordet, så klarer altså Bridie å ende opp med et potekutt. Hu kom tilbake med ballen, og den var blodig. Vi endtevendte kjeften på dyret for å se om hu hadde bitt seg i tunga, men så ikke noe blod. Da begynte jeg virkelig å lure på HVA jeg hadde truffet med ballen... :ahappy: Helt til Lars oppdager masse blod på bakken der Bridie sitter fin jente og venter på at jeg skal kaste mer.

Trenger jeg å si at lek og tur ble avsluttet der og bilen var full av blod på vei hjem, og fine tasse merker innover gulvet?

Nå ligger lille galskapen på gulvet med surrings på labben, og synes synd på seg selv. (ved å se litt sårt på meg, så får hu jo et bein med leverpostei eller annet må vite :rolleyes: )

Daaaakar lita som har kutt i snuskepuskepoten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Ja, bare tenkt at snuseduskepjusken MÅ være frisk til å herje og løpe med Arn på fjellet neste uke!

Mhm, kan ikke være sår på poteloten.

Men skader, ja. Faktisk, bank i bordet (!) har ikke Arn blitt skadet selv om han børner frem i skog og mark. Ikke de to galningene vi hadde før heller. En sår pote her og et lite kutt der, jada, men ikke noe ekstra som man skulle tro når man ser dem løpe der uten å se ut til å ha peiling på hva de løper i eller hopper utenfor. Litt av en kroppskontroll...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, kan ikke være sår på poteloten.

Men skader, ja. Faktisk, bank i bordet (!) har ikke Arn blitt skadet selv om han børner frem i skog og mark. Ikke de to galningene vi hadde før heller. En sår pote her og et lite kutt der, jada, men ikke noe ekstra som man skulle tro når man ser dem løpe der uten å se ut til å ha peiling på hva de løper i eller hopper utenfor. Litt av en kroppskontroll...!

Samme her, enda da. :P Eneste jeg har merket er at My får småsår på kroppen av og til fordi hun fyker igjennom buskas og trær, med eller uten pigger på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange raser som "prater", men er dette noe som er ganske vanlig på aussien? Når Siri skal sutre litt, så bjeffer hun ikke. Hun lager sånne "wrååååååh nhhøøøh"- lyder (veldig vanskelig å skrive de lydene fant jeg ut). Kaller henne bare grisen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange raser som "prater", men er dette noe som er ganske vanlig på aussien? Når Siri skal sutre litt, så bjeffer hun ikke. Hun lager sånne "wrååååååh nhhøøøh"- lyder (veldig vanskelig å skrive de lydene fant jeg ut). Kaller henne bare grisen :P

Dette gjør Teddy også, dersom han ønsker noe... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange raser som "prater", men er dette noe som er ganske vanlig på aussien? Når Siri skal sutre litt, så bjeffer hun ikke. Hun lager sånne "wrååååååh nhhøøøh"- lyder (veldig vanskelig å skrive de lydene fant jeg ut). Kaller henne bare grisen :P

My også! Det høres nesten ut som om hun prøver å få ut noen ord av og til :P "wæææoo wæHH! grouff woff!" osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer det negative med å ha en aussie da... Galskapen.. Den utvikler seg gjerne til skader av en eller annen måte. Idag var det et potekutt. Kun ved å løpe etter en ball på jordet, så klarer altså Bridie å ende opp med et potekutt. Hu kom tilbake med ballen, og den var blodig. Vi endtevendte kjeften på dyret for å se om hu hadde bitt seg i tunga, men så ikke noe blod. Da begynte jeg virkelig å lure på HVA jeg hadde truffet med ballen... :P Helt til Lars oppdager masse blod på bakken der Bridie sitter fin jente og venter på at jeg skal kaste mer.

Trenger jeg å si at lek og tur ble avsluttet der og bilen var full av blod på vei hjem, og fine tasse merker innover gulvet?

Nå ligger lille galskapen på gulvet med surrings på labben, og synes synd på seg selv. (ved å se litt sårt på meg, så får hu jo et bein med leverpostei eller annet må vite :rolleyes: )

Utrolig hva den bikkja di finner på når hun løper etter ball på jordet, ja.... Løper jo plutselig rett i gapet på en bc også hun... :rolleyes: Stakkars lita da, håper hun blir bra i foten sin til i morgen! Buffy sover iallefall fornøyd (i sekken!) etter å ha fått jagd ut den grusomme forstyrrelsen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva den bikkja di finner på når hun løper etter ball på jordet, ja.... Løper jo plutselig rett i gapet på en bc også hun... :rolleyes: Stakkars lita da, håper hun blir bra i foten sin til i morgen! Buffy sover iallefall fornøyd (i sekken!) etter å ha fått jagd ut den grusomme forstyrrelsen... :blink:

Ja, hu er ikke trygg den bikkja altså. Allerede skadet fra før, så løper hu rett i en BC kjeft, og klarer å bli skadet enda mer. Dustebikkje.

Hu ser forøvrig ut til å halte noe mindre idag, men om det er rimadylen som sitter i enda, eller om det ER bedre, er jeg ikke sikker på.. Vi får se ann litt utover. Fant et sår til på magen hennes i natt etter vi hadde lagt oss. men kun et skrubbsår. Og det samme på ene bakbeinet (motsatt av der hu haltet) tror jeg. Bare kjente noe etter lyset var av. får titte når hu er ferdig med frokosten.

Men, apropos det blikket... :D Møtte på noen på butikken i går som aldri har sett Bridie før (langt mindre en aussie tror jeg), og det første de gjorde da de så henne var å kommentere blikket hennes ;) Bridie satt i bilen og så på meg med DE øynene da jeg klappet valpen de hadde med seg "du er slem du.. du klapper på en valp du... Hva med meg da? Har du glemt meg? hæ???" og man får jo dårlig samvittighet av mindre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja... Denne ugla her har tydeligvis utnyttet at Bridie ikke var på topp da det smalt (tennisballer er viktige ting!) og most henne skikkelig. Hun har nok hatt flaks denne gangen (Buffy altså!) og jeg tror hun er voldsomt stolt av seg selv! :D Jeg fikk iallefall merke veldig (det ikke-eksisterende) Blikket i går kveld da hun fikk ligge ved siden av meg i sofaen! Liiiiiiidelse! "Ingen forstår meg!" "SE! Jeg har det vondt!" ...og jeg ut og hente den store osten igjen.... iallefall mentalt! Stakkars snuppa... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med disse (ikke eksisterende) blikkene her, så blir det lite store oster igjen der ute iallefall!

Nå har Bridie testet det på veterinæren også, og han ga henne både klem, kos og resept på antibiotika og rimadyl, sånn just in case. Henter dem om formen hennes forværrer seg bare. Fortsetter det som nå så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med disse (ikke eksisterende) blikkene her, så blir det lite store oster igjen der ute iallefall!

Nå har Bridie testet det på veterinæren også, og han ga henne både klem, kos og resept på antibiotika og rimadyl, sånn just in case. Henter dem om formen hennes forværrer seg bare. Fortsetter det som nå så er det ikke noe problem.

*vise mld til Buffy og se strengt på*

Buffys respons var:

026buffy.jpg

....jaja.... så lenge hun viser anger så........... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør eg megselv en bjørnetjeneste ved å skaffe meg aussie?

Belger/aussie kombinasjon=dårlig????

Jeg tror du kan få det moro?? For slik jeg har skjønt så er Belger'n en hund med en viss porsjon humor også?

*vise mld til Buffy og se strengt på*

Buffys respons var:

026buffy.jpg

....jaja.... så lenge hun viser anger så........... :blink:

Jaa-a, det er bikkja si det tenker jeg. Akkurat som eiern.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vurderte aussie og endte med belger, og syns belgeren din er "kjedelig", så er det vel ingenting i veien for å prøve aussie neste gang? Hvis du liker å trene vil den jo ikke være bomtur hvis du har lyst til å drive med agility og lp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...