Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat


PsychoLynx

Recommended Posts

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar
:) Min neste hund SKAL være en aussie!

MIN OG! I grunnen skulle jeg hatt Aussie nå, men foreldre <_< Er jo fornøyd med Valge nå og, men neste hund SKAL VÆRE EN AUSSIE!

Også er de jo veldig renslige så husarbeid trenger du ikke bekymre deg for:

turiskogen143.jpg

2006-07-271.jpg

Kan vel ikke motstå en slik :)

portrett002.jpg

Ingen kan vel motstå en Aussie ?

Får jeg lov å fyre ut noen bilder av Blandingen min ? Han er jo halvt Aussie da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du såklart. Du prøver jo ikke å motbevise noe heller :) Teddy syns jeg har fått det beste (utseendemessig) fra begge rasene. Syns det er morsomt at man ser så mye av begge rasene i han! Ikke vanskelig å se hvordan oppdrettere i andre land har klart å blande inn BC uten at det ble "oppdaget" på ordentlig for mange år siden.. Nå er det vel nærmest umulig å gjøre det å enda kalle hundene for renraset(?)

Er Teddy gjetete av seg, eller er man mer "laid back" der som de fleste aussier?

Vet ikke med de andre aussieeierne her, men My gjeter ikke annet enn baller som rører på seg, fugler eller kuer på avstand. :) Hun KAN reagere på sykelister som kommer i mellomstor fart, men vanligvis bryr hun seg ikke om disse heller. Nå er ikke My av rene gjeterlinjer heller da.. Men hun har en god del hunder som har bevist at de har innstinktene i orden og vel så det i stamtavlen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :) Jeg er på jakt etter noe lignende å henge utenfor her, er jo morsomt for hundene og de får jo brukt godt med muskler der de hopper rundt og drar og drar og drar. My tror hun er pitbull tror jeg.

Har deres aussier et veldig fast bitt? Jeg har forstått det slik at mange aussier er ganske "lette" i bittet, men My er sånn: "bit, klip fast og HENG der"-aktig. Hun skifter bitt veldig sjeldent når vi leker, og drar noe innihampen..

Jeg kan nesten ikke kampe med henne med baller som har tynne tau (som den ovenfor på bildet) mens jeg holder i tauet, for det gjør så j*** vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du såklart. Du prøver jo ikke å motbevise noe heller :P Teddy syns jeg har fått det beste (utseendemessig) fra begge rasene. Syns det er morsomt at man ser så mye av begge rasene i han! Ikke vanskelig å se hvordan oppdrettere i andre land har klart å blande inn BC uten at det ble "oppdaget" på ordentlig for mange år siden.. Nå er det vel nærmest umulig å gjøre det å enda kalle hundene for renraset(?)

Er Teddy gjetete av seg, eller er man mer "laid back" der som de fleste aussier?

Vet ikke med de andre aussieeierne her, men My gjeter ikke annet enn baller som rører på seg, fugler eller kuer på avstand. :P Hun KAN reagere på sykelister som kommer i mellomstor fart, men vanligvis bryr hun seg ikke om disse heller. Nå er ikke My av rene gjeterlinjer heller da.. Men hun har en god del hunder som har bevist at de har innstinktene i orden og vel så det i stamtavlen sin.

:D Jeg har INGENTING og motbevise, jeg elsker AUSSIER! :D

Teddy har fått mye flott fra begge rasene, helt klart!

Han gjeter ikke så mye bortsett fra Baller, kan finne på å gjete sau, hvis sauen springer vekk fra ham, så fort de snur seg er han kjapp tilbake :) Jeg har faktisk testet ham på sau, men det var vel kanskje ikke så vel lykket.

Han er utrolig laid back egentli.. men så er han jo 8år nå, voksen og kastrert. :P

Han var en skikkelig villbass frem til han ble 5 vel... så roet det seg.. :rolleyes:

teddybaby.jpg

Eneste valpebildet jeg har da... søteste lille :)

IMG_7376.jpg

200707_RTL.jpg

n632600585_645188_3163.jpg

IMG_7387.jpg

Noen andre en meg som syns han har litt rar hale ?

Han har ikke stump, men den er liksom ikke LANG heller.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dere er morsomme! Men nå må jeg neste si som min far ( :) ): det er ikke rart det er krig i verden :)

Dere skulle sett blikket til vår første aussie, dere, DA hadde dere skjønt alt dette snakket om BLIKKET! Har foresstens hans nevø sitt blikk på meg nå, som sier noe som "ah, hun flyttet en finger, da går hun snart til fryseren for å ta ut kjøtt". Og *ler* nå som jeg så på han, kastet han et kjapt og talende blikk mot fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde og svare i Aussie trådene hvis du ikke har/intreserer deg for Aussien, eller absolutt må komme med bilder av en annen rase når det tydelig står TIL DERE AUSSIE EIERE... Altså, hvorfor gidde å lage en sak ut av noe som ikke er en sak? Kan ikke Aussie eiere få gleden av å lage en egen tråd? Spiller det noen trille om det er 1 eller 50 tråder, ingenting som sier at du MÅ INN OG LESE AUSSIE TRÅD! :)

Som eneste bullmastiffeier på forumet her (mener ganske sikkert at jeg er eneste nå) så syns jeg rett skal være rett, og snart lager jeg en tråd bare for meg og min überkule hund. :)

Ey,Ey... Jeg har en fleskepølse, finnes det en plass jeg kan lage egen tråd om henne ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe :) :) *flirer av fleskepølsa til Tatijana*

oh, holder dere på enda ja ..

men, greit vis dere sier det. Aussiene har ett spesielt blikk, men har dere ikke klart å tenke dere at kanskje enn annen hund også kan ha det samme blikket? smile.gif

Jeg prøver en siste gang jeg...

1. Hvorfor har du så mye imot at aussiefolka vil ha en aussietråd? Lag en egen tråd, hvis du ikke tåler at vi mener at aussien er hunden over alle hundene..

2. Det er jo du som holder på, det eneste vi gjør er å elske aussien og tulle med det. Dere andre merkelige sjalue mennesker derimot, klarer visst ikke sitte rolig å lese mens vi holder på: dere bare MÅ si masse rare og unødvendige ting konstant.. I hver ENESTE aussietråd.. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe :) :) *flirer av fleskepølsa til Tatijana*

Jeg prøver en siste gang jeg...

1. Hvorfor har du så mye imot at aussiefolka vil ha en aussietråd? Lag en egen tråd, hvis du ikke tåler at vi mener at aussien er hunden over alle hundene..

2. Det er jo du som holder på, det eneste vi gjør er å elske aussien og tulle med det. Dere andre merkelige sjalue mennesker derimot, klarer visst ikke sitte rolig å lese mens vi holder på: dere bare MÅ si masse rare og unødvendige ting konstant.. I hver ENESTE aussietråd.. Hvorfor?

Hadde det ikke vært for at det er stoooor fare for kjeft og smell, så kan det være du hadde vært så heldig å få se fleskepølsen min .. HAHA :D Hun er driiit søt da!

Men, jeg lurer også på hvorfor folk skal ødelegge Aussie trådene ?

De er HELLIGE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok kommet liknende surk om man hadde laget en tråd om engelsk setteren eller f.eks labradoren :)

Hvis jeg sier jeg har noe som er bedre enn alle andres -så vil det selvfølgelig komme reaksjoner :) Hallo i luka liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe :) :) *flirer av fleskepølsa til Tatijana*

Jeg prøver en siste gang jeg...

1. Hvorfor har du så mye imot at aussiefolka vil ha en aussietråd? Lag en egen tråd, hvis du ikke tåler at vi mener at aussien er hunden over alle hundene..

2. Det er jo du som holder på, det eneste vi gjør er å elske aussien og tulle med det. Dere andre merkelige sjalue mennesker derimot, klarer visst ikke sitte rolig å lese mens vi holder på: dere bare MÅ si masse rare og unødvendige ting konstant.. I hver ENESTE aussietråd.. Hvorfor?

?

Jeg sa jo akkurat at, ja greit de har sikkert ett spesielt blikk .. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...