Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat


PsychoLynx

Recommended Posts

Kjære vene, det var nettopp en sånn regle jeg prøvde å unngå da jeg skrev det første innlegget i tråden.

Alle syns da for ja, dere veit at sine egne hunder/raser er spesielle og skjønne og flotte og fantastiske og alt det der. Om alle må lage en egen tilbedelsestråd for sin rase eller hund, så gjør nå for all del det, men det blir bare krangling om andre skal komme og si "hva er så spesiell med din rase, min kan jo gjøre akkurat det samme, bare seeeeeee!", så se nå til helv_ _ _ å enten klæsj på med hvor enig du er i at rasen er fin eller hold deg til din egne rase-tråd.

Nå synes jeg du tar hardt i! skjønner det er en diskusjon du er ute etter ..

Har ikke sakt noe jeg om at eks. ES en min er noe spesiell eller noe sånn .. Men når vi andre synes at alle raser kan ha ett sånt blikk .. Det blir litt teit og si at bare den rasen kan se på den måten.

Synes rasen er kjempe pen jeg, men har litt hart for å tru at den er spesiell, og at den ser på en spesiell måte osv..

Fælt hvor enkle er ute etter en krangel da .. :whistle::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Nå synes jeg du tar hardt i! skjønner det er en diskusjon du er ute etter ..

Har ikke sakt noe jeg om at eks. ES en min er noe spesiell eller noe sånn .. Men når vi andre synes at alle raser kan ha ett sånt blikk .. Det blir litt teit og si at bare den rasen kan se på den måten.

Synes rasen er kjempe pen jeg, men har litt hart for å tru at den er spesiell, og at den ser på en spesiell måte osv..

Fælt hvor enkle er ute etter en krangel da .. :whistle::rolleyes:

Jeg tar ikke hardt i, om du leser linken Monica la ut, så ser du at nøyaktig den samme diskusjonen har vært, om nøyaktig de samme tingene, og det er tydelig at det ikke sank inn da heller. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg må bare få si meg enig med aussie eiere her... Ser det selv hver dag.. har 5 forskjellige raser her jeg bor, NEI aussie er ikke min favoritt, men er noe eget med den rasen. Og ja, jeg har sett blikket og det er absoult noe spesielt med dens personlighet og væremåte.

Og dere kranglefanter, må være mye enklere og slenge inn bare linken til til samme tema i en annen tråd i stedet for og starte en diskusjon som ødlegger hele tråden. Og enkelte syns det er ganske så morsomt og få opp posttelleren sin også! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh... det er TEIT av oss å si det er noe spesielt ved det blikket som aussier sender? :whistle: Syns nå det er like teit jeg da, at i de trådene der man prøver å ha det litt hyggelig/morsomt over egen rase så kommer det folk og sier at neida, de er ikke noe spesielle de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh... det er TEIT av oss å si det er noe spesielt ved det blikket som aussier sender? :whistle: Syns nå det er like teit jeg da, at i de trådene der man prøver å ha det litt hyggelig/morsomt over egen rase så kommer det folk og sier at neida, de er ikke noe spesielle de..

Så skriv det i tråden som allerede finnes da, om akkurat det samme.

Forresten: Hadde det ikke blitt utrolig kjedelig om alle her inne opprettet en egen tråd for sin rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke uttale meg om hvor spesiell aussien er, eller om andre raser kan ha "blikket", men nå er det ikke mindre enn 2 tråder på det forumet her som tydeligvis er beregnet på bare aussie.. Så vidt jeg husker, ble alle andre sånne raserelaterte tråder (deriblant den om belgerene ja) lagt i raseleksikonet.. Er det ikke bare å legge sånne tråder der, istedetfor å irritere dere over at alle andre er frekke nok til å mene at bikkjene deres er spesielle og har "blikket" de og? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som la tråden under hundeprat har ikke klaget noe om utsagnene her i tråden. :whistle:

Jeg vet ikke helt HVA som ligger bak, men det er jo NOE som gjør at folk bare MÅ "dysse ned" våre høye tanker om våres egne hunder. (for å si det på en rar måte, fnis)

Hvorfor kan dere ikke kommentere litt her f.eks i DENNE rasetråden: http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...t=0&start=0 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at folk som er skikkelige raseentusiaster ikke skal få kunne ha tråden sin ifred uten at andre bare må kline til med bilder av egne hunder bare for å vise de fram...

Du veit jo oss hundefolk.

Greie på overflata, men innerst inne er jo selvfølgelig MIN best :whistle::P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er jo at de raseleksikontrådene er ikke beregnet på småprat.. og jeg ser ikke problemet med at det oppretter sånne pratetråder, det er tross alt ikke så mange av brukerne her inne som har de samme rasene, og som er veldig aktive.

En eller annen moderator kan jo smelle sammen den nye tråden jeg lagde og den gamle, kanskje det vil føles bedre da :whistle: Det burde ikke være noe problem. Så kan vi også ha EN tråd, denne her kan gjerne stenges for min del, den fører jo tydelig til mye misnøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar initiativ til en egen aussieprat-tråd her :D

Så kan vi diskutere våre rare aussier og deres spesielle blikk :)

*snip bilde*

haha, så herlig blikk! Og bra initiativ! :)

Og det blikket ja... Som egentlig er forferdelig beibreidende føler jeg. Der hu sier til hele verden at "nå får jeg ikke oppmerksomhet. De banker meg daglig, og mat får jeg iallefall ikke." og det gir jo en person verdens dårligeste samvittighet og mest lyst til å hente månen (som er en ost, ikke sant?) ned til aussien sin.

020508_001.jpg

Men "blikket" ja... Det er jo ikke ALLTID dette beibreidende opplegget. det kan virkelig være så mye mer.

"Skjønner ikke..."

020508_006.jpg

"værsågod, du har fortjent den"

020508_010.jpg

"yeah baby"

020508_014.jpg

"nå er du dum asså!"

020508_015.jpg

Også det ubetalelige da... :rolleyes:

020508_021.jpg

Ja, de aussiene.... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, jeg tror ALLE andre er sjalu på de herlige hundene våre og BLIKKET dems jeg! :):rolleyes: Det må jo være en grunn til at vi blir bombadert hver gang vi oppretter en aussie-tråd om at "neeeheeei, aussien finnes ikke spesiell den såhh, bare se her!". *flire*

Grunnen til at jeg la ut denne tråden, og drar frem dette med "blikket", er at jeg hører INGEN ANDRE hunde-rase-eiere NOENGANG nevne at hundene deres har spesielle blikk, men jeg har hørt MANGE aussie eiere nevne "blikket" uten at de egentlig har hatt kontakt med hverandre på forhånd. Det må jo bety noe? Eller?

Og som Rottweil sier her.. H*n har mange forskjellige raser, men sier det er noe spes med dette blikket.

Og alle som forøvrig noen gang har møtt Bridie (og haugevis av andre hunder) kommenterer dette "blikket" hennes, som er totalt uimotståelig.

Men, for all del.. Jeg skryter vel bare av bikkja mi. Hu er jo verdens beste. Hu også.... :)

*marit, som fortsatt ler over diskusjonene som kommer, og som liker litt diskusjoer på et diskusjonsforum. for all del, IKKE steng tråden!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, jeg tror ALLE andre er sjalu på de herlige hundene våre og BLIKKET dems jeg! :):rolleyes: Det må jo være en grunn til at vi blir bombadert hver gang vi oppretter en aussie-tråd om at "neeeheeei, aussien finnes ikke spesiell den såhh, bare se her!". *flire*

Grunnen til at jeg la ut denne tråden, og drar frem dette med "blikket", er at jeg hører INGEN ANDRE hunde-rase-eiere NOENGANG nevne at hundene deres har spesielle blikk, men jeg har hørt MANGE aussie eiere nevne "blikket" uten at de egentlig har hatt kontakt med hverandre på forhånd. Det må jo bety noe? Eller?

Og som Rottweil sier her.. H*n har mange forskjellige raser, men sier det er noe spes med dette blikket.

Og alle som forøvrig noen gang har møtt Bridie (og haugevis av andre hunder) kommenterer dette "blikket" hennes, som er totalt uimotståelig.

Men, for all del.. Jeg skryter vel bare av bikkja mi. Hu er jo verdens beste. Hu også.... :P

*marit, som fortsatt ler over diskusjonene som kommer, og som liker litt diskusjoer på et diskusjonsforum. for all del, IKKE steng tråden!*

Du fikk sagt det :)

Jeg får jo masse fine kommentarer på begge hundene mine, men ingen har kommentert øynene til Emma og uttrykkene hennes. For hun har ikke så alt for mange, på en måte..

My har fått utallige kommentarer på øynene hennes, alt fra at hun har menneskeøyne til at hun ser halvgal ut. Det går litt opp og ned, og jeg lover dere at man ser forskjell på øynene hennes i nesten alt hun gjør. Når hun tigger har hun tiggeøyne, når hun syns synd i seg selv har hun DE øynene, og når hun er "heit" har hun gale-øynene. Men oppå alle disse "øynene" - så er det noe spesielt som jeg aldri har sett hos andre hunder enn de som er av samme rase som henne.. Det er en slags energi nesten, som lyser ut av øynene på dem.

Aussien er ikke som alle andre hunder :D

Her er forresten samme uttrykket som My har på bildet jeg postet tidligere, bare at her er hun 14 uker gammel eller noe i den duren :D

IMG_1998.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt HVA som ligger bak, men det er jo NOE som gjør at folk bare MÅ "dysse ned" våre høye tanker om våres egne hunder. (for å si det på en rar måte, fnis)

En eller annen moderator kan jo smelle sammen den nye tråden jeg lagde og den gamle, kanskje det vil føles bedre da :) Det burde ikke være noe problem. Så kan vi også ha EN tråd, denne her kan gjerne stenges for min del, den fører jo tydelig til mye misnøye.

hehe - Er det bare jeg som ser ironien i at "dere" (aussiefolkene) nesten tar det som en personlig fornærmelse at andre mener at deres "ikke-aussier" er spesielle, samtidig som "dere" klager over at folk ikke lar dere skryte av hvor spesielle hundene deres er? Misnøyen i tråden er jo at folk er frekke nok til å antyde at andre hunder også kan ha "blikket", liksom? :)

Og nei, jeg er ikke sjalu. Det finnes heldigvis raser for enhver smak, jeg trives med min til tross for mangel på "blikket". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Er det bare jeg som ser ironien i at "dere" (aussiefolkene) nesten tar det som en personlig fornærmelse at andre mener at deres "ikke-aussier" er spesielle, samtidig som "dere" klager over at folk ikke lar dere skryte av hvor spesielle hundene deres er? Misnøyen i tråden er jo at folk er frekke nok til å antyde at andre hunder også kan ha "blikket", liksom? :)

Og nei, jeg er ikke sjalu. Det finnes heldigvis raser for enhver smak, jeg trives med min til tross for mangel på "blikket". :)

Takk!

Hvorfor ikke heller lage en generel tråd da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke heller lage en generel tråd da?!

Følg med i svingen, det er gjort.

hehe - Er det bare jeg som ser ironien i at "dere" (aussiefolkene) nesten tar det som en personlig fornærmelse at andre mener at deres "ikke-aussier" er spesielle, samtidig som "dere" klager over at folk ikke lar dere skryte av hvor spesielle hundene deres er? Misnøyen i tråden er jo at folk er frekke nok til å antyde at andre hunder også kan ha "blikket", liksom?

Jeg nekter da ingen å mene at deres egen rase er spesiell, det jeg reagerer på er at man så tydelig går ut og sier at aussien IKKE er det :) Vil man ha en egen belger/border collie/hva som helst rasetråd, så lag det!

Hvis alle aussieeiere er enige om at X er spesielt for rasen, så finnes det sikkert hunder som kan ligne eller ha en/et sært X de også, klart det. Det er som sagt ikke det jeg reagerer på.

Øhm... er ikke bare aussier som har "blikket"

Motbevist?

Men vi andre har liksom ikke laget noe tråd om at den og den rasen har eks. en spesiell pott

Hvor mange tråder trenger aussieeiere?!

Må jo være noe sååå spesielt med denne rasen. Glad det ikke opprettes en for hver rase, og kanskje to om hver tilogmed.

Syns du dette er ålreite svar å få i en (hvertfall opprinnelig) koselig tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Er det bare jeg som ser ironien i at "dere" (aussiefolkene) nesten tar det som en personlig fornærmelse at andre mener at deres "ikke-aussier" er spesielle, samtidig som "dere" klager over at folk ikke lar dere skryte av hvor spesielle hundene deres er? Misnøyen i tråden er jo at folk er frekke nok til å antyde at andre hunder også kan ha "blikket", liksom? :)

Og nei, jeg er ikke sjalu. Det finnes heldigvis raser for enhver smak, jeg trives med min til tross for mangel på "blikket". :)

Jeg driter i hva andre mener om aussien. Det kunne ikke brydd meg mindre, for å si det sånn. Jeg trives med Bridie, og hennes galskap, og jeg vet at JEG aldri har møtt hunder som kan måle seg med aussien i galskap og talende blikk.

Hva andre mener er likegyldig. Jeg la ut tråden med henvisning til andre aussie eiere om DE hadde fått blikket. Enkelt og greit. At det er blitt så mye styr ut av det syns jeg bare er moro.

MEN, det som overrasker meg litt, er at hver gang det blir dratt frem en aussie tråd, så kommer svarene om at aussien ikke finnes spesielle osv. Det blir jo aldri sagt noe sånn i Setter, Belger, schæfer osv trådene? Jeg bare lurer på hvorfor jeg, fordi det hadde vært moro å vite. Men folk får mene akkurat hva de vil :D

*humrer fortsatt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Min neste hund SKAL være en aussie!

ja, du har jo muligheten nå da :P Halvtanteungen til Bridie tilogmed :P

:) Ser ut som rosen var "krydra" med speed på det siste bilde :D:D Herlig!

Hele livet til bridie er krydra med speed tror jeg :P Men ja! :P

Jeg bare ELSKER det siste bildet der Psycholynx, det er helt fantastisk :P :P

Hu ser jo ikke særlig smart ut stakkar :P

Jeg syns også Bridie ser "en smule" speeda ut på det siste bildet :P

:P

"Jeg vet jeg er lekker"

One sexy baby! :P

Jeppe pleier å komme med blikket når han mener at vi er kjedelige og bare ser på tv. Da setter han seg midt på gulvet og bare kikker :P

høres kjent ut du! Men Bridie setter seg ved siden av meg, gjerne med hodet halvt oppå fanget mitt eller pc'n, og sier helt og tydelig at "NÅ ser du meg, jeg VET du ser meg, gi meg oppmerksomhet!"

Ellers så VET jeg at han ler av meg:

*snip bilde*

hehehehe, ja for ler gjøre de!OFTE! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...