Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat


PsychoLynx

Recommended Posts

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Jeg nekter da ingen å mene at deres egen rase er spesiell, det jeg reagerer på er at man så tydelig går ut og sier at aussien IKKE er det

Jeg tror hele poenget er at Aussien IKKE er spesiell.

Det er heller ikke Border Collien.

Norsk Elghund.

Iallefall ikke Labrador Retriever, og absolutt ikke schäferen.

Jeg kan jo også finne på ting som marginalt ikke kan sies om andre raser, det være pga skallefom, anatomi eller pelstype.

Ingen hunder er mer spesiell enn andre. "Alle er like spesiell" - for å høres litt ut som en barnehagetante eller no i den duren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele poenget er at Aussien IKKE er spesiell.

Det er heller ikke Border Collien.

Norsk Elghund.

Iallefall ikke Labrador Retriever, og absolutt ikke schäferen.

Jeg kan jo også finne på ting som marginalt ikke kan sies om andre raser, det være pga skallefom, anatomi eller pelstype.

Ingen hunder er mer spesiell enn andre. "Alle er like spesiell" - for å høres litt ut som en barnehagetante eller no i den duren :)

Vel, nå har det seg sånn at det er endel fellestrekk ved div raser da. Og jeg er ikke enig med det at aussien ikke er spes, for den er det! I likhet med at bc'n er spesiell, og elghundene, og labbisene og schäferen :)

Og jo, noen hunder ER mer spesielle en andre, sånn er det bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel egentlig at vi ikke trenger ørtogførti tråder om hva som er så spesielt med akkurat DEN rasen. Alle syns det er noe spesielt med 'sin' rase, men man lager ikke en ny tråd for hver ting. I øyeblikket har vi faktisk 3 tråder om aussien. Skjønner ikke helt poenget med å opprette flere, spes ikke den siste. Det blir jo som de to andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel egentlig at vi ikke trenger ørtogførti tråder om hva som er så spesielt med akkurat DEN rasen. Alle syns det er noe spesielt med 'sin' rase, men man lager ikke en ny tråd for hver ting. I øyeblikket har vi faktisk 3 tråder om aussien. Skjønner ikke helt poenget med å opprette flere, spes ikke den siste. Det blir jo som de to andre.

hvorfor ikke???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har det seg sånn at det er endel fellestrekk ved div raser da. Og jeg er ikke enig med det at aussien ikke er spes, for den er det! I likhet med at bc'n er spesiell, og elghundene, og labbisene og schäferen :)

Og jo, noen hunder ER mer spesielle en andre, sånn er det bare!

Men kommer ikke det ann på øye som ser, da? Hvis en som ikke liker aussier skulle vurdere den ville jo vedkommende ikke funnet noe spesiellt i det hele tatt.

Jeg må innrømme at jeg ikke ser noe annet enn et søtt bedende blikk. men da kan da virkelig andre raser ha også.... og jeg liker aussien jeg, men det går vel mer i retning at jeg liker hunder med "futt og fart", ikke fordi de har noe spesiellt i blikket. Syns jo grønnisen er en mye vakrere og finere hund, med verden skjønneste blikk - helt objektivt sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, du har jo muligheten nå da :) Halvtanteungen til Bridie tilogmed :D

*Stapper fingrene i ørene og roper HØYT lalalalalalalala*

Jeg kan ikke ha tre hunder på 50 kvm, ihvertfall ikke når en av de er Lita og den andre er en aussie, det funker bare ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kommer ikke det ann på øye som ser, da? Hvis en som ikke liker aussier skulle vurdere den ville jo vedkommende ikke funnet noe spesiellt i det hele tatt.

Jeg må innrømme at jeg ikke ser noe annet enn et søtt bedende blikk. men da kan da virkelig andre raser ha også.... og jeg liker aussien jeg, men det går vel mer i retning at jeg liker hunder med "futt og fart", ikke fordi de har noe spesiellt i blikket. Syns jo grønnisen er en mye vakrere og finere hund, med verden skjønneste blikk - helt objektivt sett :)

Selvfølgelig kommer det an på øynene som ser! Det er da en drøss med raser som jeg aldri for mitt bare liv kunne tenke meg (den vakre grønnisen din er en av de :D ) men heldigvis er smaken akkurat som baken, skikkelig delt. MEN jeg kjenner fler individer av noen av de rasene jeg aldri kunne tenkt meg, som er usedvanlig kule og som har sneket seg inn i hjertet mitt. Så jeg står fortsatt på at noen hunder er mer spesielle enn andre :) Noen hunder har en sterkere og mer fremtredende personlighet enn andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte blikk! De har det med å manipulere oss eiere :)

Syns dere er heldige som kan ha egne rasetråder og snakke sammen om deres rase og alt det fine med dem. Jeg har alltid hatt lyst på dobermann tråd, men det hadde jo ikke vært så mange som hadde skrevet i den :) Så jeg må bare holde meg til fellestrådene. sukk.

Så vær glad for at det er flere med samme rase som dere og som kan dele deres entusiasme! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kommer ikke det ann på øye som ser, da? Hvis en som ikke liker aussier skulle vurdere den ville jo vedkommende ikke funnet noe spesiellt i det hele tatt.

Går det ann å ikke LIKE aussien?? :):) Neida, men det jeg skal frem til er at folk som ikke kjenner aussien (aussien er jo ikke SÅ utbredt liksom) fortsatt reagerer på dette blikket de har, intensiteten osv, som de ikke kommenterer i andre hunder.. Men, man må vel ha opplevd det for å skjønne det tror jeg.

Jeg må innrømme at jeg ikke ser noe annet enn et søtt bedende blikk. men da kan da virkelig andre raser ha også.... og jeg liker aussien jeg, men det går vel mer i retning at jeg liker hunder med "futt og fart", ikke fordi de har noe spesiellt i blikket. Syns jo grønnisen er en mye vakrere og finere hund, med verden skjønneste blikk - helt objektivt sett :D

Nei, jeg må vel si at om jeg bare ser over bildene jeg også, så er det bare blikk, intet mer.. Men for den som kjenner rasen og flere individer, så har vi vel en viss erfaring som hva som ligger bak det blikket :D Mer enn bare "kan jeg få smake" om man sitter med mat liksom. Det er "seeeee meg dyyyypt inn i øynene og du vil for alt i verden ikke klare å la være å gi meg den der. og hvis du sku motstå, så skal jeg hypnotisere meg med det intense blikket mitt til du gir etter..." :P

I min verden, som savner Buffy så det synger enda, så er jo schæfer'n også spesiell. Gode gamle Buffy, og jeg skal garantert ha en schæfer igjen. I tilegg betyr Border Collien mye for meg, som dne rasen jeg har vokst opp med osv.

Men ingen er på langt nær i nærheten av aussien. (ikke BRIDIE, men AUSSIEN... alle jeg har møtt/kjent) der ligger forskjellen tror jeg..

Men som sagt, tror man må ha opplevd det for å skjønne det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ikke bare Marit nå, jeg bare gidder ikke å quote en haug med innlegg om hvor spesiell aussien er.. :)

Men som sagt, tror man må ha opplevd det for å skjønne det :D

Men altså.. Uten å prøve å "disse" aussien på noen måte, jeg skjønner at aussie-eiere syns at deres hunder er det mest spesielle på jord, liksom, så kan man jo si akkurat det der om hvilken som helst rase man liker, om du skjønner hva jeg mener? Jeg kan si det om belgeren, at de er så spesielle og blablabla, og du må ha hatt en for å skjønne det - men det som gjør belgeren spesiell for meg, er ikke nødvendigvis noe DU ville syns var spesielt eller flott eller whatever? Det er det som er kjekt med snørrogførti raser, man kan alltids finne noe som er "helt spesielt" som "de andre" ikke skjønner.

Det er vel strengt tatt ingenting å lage en diskusjon om, vi er alle vår egen stygging nærmest, liksom. Men aussien bør jaggu være spesiell, som trenger ørti tråder (okay da, tre..) for å poengtere det - i tillegg til at eierene blir så drit fornærma over at andre er frekke nok til å si at deres hunder er spesielle de og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte blikk! De har det med å manipulere oss eiere :)

Syns dere er heldige som kan ha egne rasetråder og snakke sammen om deres rase og alt det fine med dem. Jeg har alltid hatt lyst på dobermann tråd, men det hadde jo ikke vært så mange som hadde skrevet i den :) Så jeg må bare holde meg til fellestrådene. sukk.

Så vær glad for at det er flere med samme rase som dere og som kan dele deres entusiasme! :D

Som eneste bullmastiffeier på forumet her (mener ganske sikkert at jeg er eneste nå) så syns jeg rett skal være rett, og snart lager jeg en tråd bare for meg og min überkule hund. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses for en tråd. :)

Men rett skal være rett, det kom vel endel dritt sist det var en ren belgertråd her, og for å ikke snakke om hva som skjer om noen er så vågale at de tør å lage en schæfertråd. *flire*

Som eneste bullmastiffeier på forumet her (mener ganske sikkert at jeg er eneste nå) så syns jeg rett skal være rett, og snart lager jeg en tråd bare for meg og min überkule hund. :)

Lurt, tror vi er hele to her som har riesen, det må da vel være mer enn nok til å lage tråd vel? :D

Aussie er kule hunder, og har et herlig blikk! Men ingen slår selvsagt mine raser og da spesielt min egen firfoting :D Sånn helt subjektivt, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som eneste bullmastiffeier på forumet her (mener ganske sikkert at jeg er eneste nå) så syns jeg rett skal være rett, og snart lager jeg en tråd bare for meg og min überkule hund. :)

Unnskyld meg, men siden denne tråden er så rar likevel, tillater jeg meg å minne deg på at Perle er en kampelg. Såvidt jeg vet er det flere slike her inne og ingenting slår blikket til en kampelg med los. Jeg vet du har et. Bilde altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men siden denne tråden er så rar likevel, tillater jeg meg å minne deg på at Perle er en kampelg. Såvidt jeg vet er det flere slike her inne og ingenting slår blikket til en kampelg med los. Jeg vet du har et. Bilde altså.

Ok, hjernen min fungerer ikke helt i dag, så jeg har noen svar, og ett spørsmål.

Jeg vet at Perle er en kampelg, og jeg kan godt lage tråd til henne, men det er ikke så mange som gidder å kikke på den "Andre dyr"-avdelingen, så vidt jeg har forstått.

Såvidt du vet er det flere slike hvaforno? Kampelger eller bullmastiffer? For om du mener bullmastiffer, så vet jeg det var ei til her med en som heter Kompis, men ho måtte desverre avlive han for ikke lenge siden. :)

Jeg har bildeR, i flertall

IMG_3906-2.jpg

IMG_3905-2.jpg

Og ikke engang de med aussie kan vel si at de har noe i nærheten av noe så spesielt som en kampelg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ingenting å lage en diskusjon om, vi er alle vår egen stygging nærmest, liksom. Men aussien bør jaggu være spesiell, som trenger ørti tråder (okay da, tre..) for å poengtere det - i tillegg til at eierene blir så drit fornærma over at andre er frekke nok til å si at deres hunder er spesielle de og :)

Men hvorfor IKKE lage egne tråder om aussien som rase og hvordan de påvirker livet vårt? Det er da vel ingen som nekter dere å lage det samme om belgern eller what ever?

Ser at Anette nevner at det var vært oppstyr i belger tråd også, det har jeg desverre ikke fått med meg. Men om hvem som helst føler for lage en tråd om sin rase, så hvorfor ikke?

Og nei, jeg finnes ikke fornærmet. Syns bare det er moro at det blir slik diskusjon ut av dette hver gang. Og igjen, jeg bryr meg filla om hva andre mener om aussien (jeg vil ikke engang si MIN rase, for det er absolutt ikke sikkert det blir aussie her neste gang). Men det var dette med invasjon av tråder rettet til andre aussie eiere om de har opplevd det samme. Enkelt og greit. Men igjen, siden dette er et forum, og folk leser hva de vil mellom linjene, så får jeg prøve å fylle de rommene selv..

Nei, jeg er ikke fornærmet.

nei, jeg bryr meg ikke om hva andre mener om aussien.

nei, jeg mener ikke å å si at jeg blir fornærmet selv om jeg repeterer dette flere ganger, det er fordi jeg atter engang er blitt vandt med forum verden.

nei, jeg mener ikke at folk ikke skal mene at sine hunder også er spesielle

nei, jeg mener ikke at alle andre skal syns aussien er spesiell, om de ikke vil

osv osv osv.. *bah, egentlig så hater jeg å forklare meg på forum, jeg suger i det.. :)*

Og ikke engang de med aussie kan vel si at de har noe i nærheten av noe så spesielt som en kampelg?

Å neida, men jeg er helt sikker på at Buffy slo kampelgen din med å vøre kampreinsdyr faktisk! (har desverre ikke bilde tilgjengelig nå :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yapp, alt går om man vil, mener jeg. Og hva har det å si med 50kvm inne? Inne skal da vel bikkjene være i ro uansett? Og siden Anette klarte 2 hunder på 20 kvm, burde du klare 3 på 50. Det er jo over det dobbelte av plassen! Strengt tatt burde du ha 4! Men okei, skal trekke av 1 fordi det er deg..

da ringer jeg Hanne og sier du skal ha Ezzy jeg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor IKKE lage egne tråder om aussien som rase og hvordan de påvirker livet vårt? Det er da vel ingen som nekter dere å lage det samme om belgern eller what ever?

Så du syns at på åpent forum, så bør det være to-tre sånne tråder om alle rasene som er på sonen her? Hver eneste en rase? Istedetfor å ha en tråd med f.eks "hva syns du er spesielt med rasen din?". Og om jeg lager en sånn belgertråd, kan jeg da få nekte alle som ikke har belger å skrive i den? Eller i det minste forlange at ingen skriver noe stygt om belgeren (for det gjøres det jo alltid)? Og bare om belgeren?

Ser at Anette nevner at det var vært oppstyr i belger tråd også, det har jeg desverre ikke fått med meg. Men om hvem som helst føler for lage en tråd om sin rase, så hvorfor ikke?

Tja.. Man kan nesten ikke nevne belger i noen tråder, da er det ikke måte på hvor udugelige og dårlige de er.. De fikk faktisk en egen tråd om det og de, heldigste - "hva er galt med belgeravl i dag" eller hva den nå het.

Nå har jeg strengt tatt ikke noe behov for å lage en helt egen tråd (eller tre) om bare min rase - og jeg håper egentlig ikke at så innmari mange andre har lyst til det heller, åpent forum er uinteressant nok som det er.

Har jeg lyst til å fortelle verden om hvor spesielle mine hunder er - for det er de selvsagt, det finnes ingen like - så har jeg alltids en blogg.. Der har jeg mulighet til å slette alle som kommenterer noe som ikke har med belger å gjøre og - sånn i tilfelle jeg skulle bli så sær og ta på vei for at en eller annen nevner at jeg burde hatt aussie istedet (som ble skrevet i bloggen jeg skreiv om leitinga etter tervvalpen min). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hikster av omplasseringspresset til Marit* Hvordan tispe er det der egentlig?? Jeg traff ei nyydelig black tricolor tispe fra hakinos på Mo for noen uker siden. Hun bodde på Sauna eller noe slikt, og eieren var veldig grei og hyggelig. Husker ikke hva hunden het, men hun var VELDIG lik Hakinos sin My! Jeg måtte spørre om hun var etter My, men My var visst bestemora.

(for de som ikke skjønner bæra, så snakker jeg om en annen aussie som heter My! :))

MIN My bruker forresten også stirre-trikset når hun syns jeg har sittet lenge nok på dataen eller foran TV'n. Hun kan også lage noen merkelige lyder mens hun holder på.. Hun høres omtrent ut som en due. Ja, fugelen faktisk. Khroo khroooo sier hun! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har det seg sånn at det er endel fellestrekk ved div raser da. Og jeg er ikke enig med det at aussien ikke er spes, for den er det! I likhet med at bc'n er spesiell, og elghundene, og labbisene og schäferen :)

Og jo, noen hunder ER mer spesielle en andre, sånn er det bare!

MEN da er det bare opp til ØYET SOM SER! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og så kan vi lage et eget forum for lydighet, ett eget forum for agility, ett for hva slags mat vi gir hundene. Å ha alt samlet på ett sted er da bare tull!

Jeg har rapportert jeg (for en stund siden), så om vi lager en tråd ELLER TRE ( :rolleyes: ) er det faktisk opp til moderatorne nå å slå dem sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...