Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat


PsychoLynx

Recommended Posts

Bare mener det hadde blitt utrolig kjedelig her på forumet om det var 20 tråder om enkelte rasene og hva som er sååå spesielt med akkurat den rasen, og kanske en rase tilogmed har 2-3 tråder, fordi man må jo ha en tråd for "**** har jo DET blikket da", "***** er bare sååå spesiel" også kanskje en "til alle ****-eiere".

Men det som er ennå merkeligere er vel at dere blir nærmere fornærmet når folk prøver å si f.eks at dems rase har DET blikket. "Nei det har den ikke, er bare Aussien som har DET blikket".

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Bare mener det hadde blitt utrolig kjedelig her på forumet om det var 20 tråder om enkelte rasene og hva som er sååå spesielt med akkurat den rasen, og kanske en rase tilogmed har 2-3 tråder, fordi man må jo ha en tråd for "**** har jo DET blikket da", "***** er bare sååå spesiel" også kanskje en "til alle ****-eiere".

Men det som er ennå merkeligere er vel at dere blir nærmere fornærmet når folk prøver å si f.eks at dems rase har DET blikket. "Nei det har den ikke, er bare Aussien som har DET blikket".

:):)

Spiller det egentli noen fuckings trille om det er 1 eller 5 tråder, det er ingenting som sier at DU må inn og lese trådene...

Og det er heller ingenting som sier du IKKE kan lage forskjellige tråder om BC eller Gårdshund.. fatter ?

Jeg forstår egentli ikke problemet, er det virkelig så ille at noen er glad i rasen sin og vil vise den frem ?

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

Men det som er ennå merkeligere er vel at dere blir nærmere fornærmet når folk prøver å si f.eks at dems rase har DET blikket. "Nei det har den ikke, er bare Aussien som har DET blikket".

Jeg har aldri hatt aussie, men skjønner utmerket godt hva Marit mener med "blikket".... Det ER noe helt spes med det blikket selv om det er vanskelig å formidle det i et bilde.

Forøvrig underholdene at folk gidder å ta så på vei fordi aussiefolket diskuterer blikket til bikkjene sine, er vel fritt valg å lese disse trådene ?

Og det er vel heller ikke akkurat slik at èn aussietråd fra eller til stjeler plassen til andre og mer interessante tråder liksom... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det egentli noen fuckings trille om det er 1 eller 5 tråder, det er ingenting som sier at DU må inn og lese trådene...

Og det er heller ingenting som sier du IKKE kan lage forskjellige tråder om BC eller Gårdshund.. fatter ?

Jeg forstår egentli ikke problemet, er det virkelig så ille at noen er glad i rasen sin og vil vise den frem ?

:rolleyes:

Noen som har forstått det :)

Jeg synes det er greit at aussien har forskjellige tråder jeg. Spesielt siden aussie er en rase jeg digger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du syns at på åpent forum, så bør det være to-tre sånne tråder om alle rasene som er på sonen her? Hver eneste en rase? Istedetfor å ha en tråd med f.eks "hva syns du er spesielt med rasen din?". Og om jeg lager en sånn belgertråd, kan jeg da få nekte alle som ikke har belger å skrive i den? Eller i det minste forlange at ingen skriver noe stygt om belgeren (for det gjøres det jo alltid)? Og bare om belgeren?

ja, hvorfor ikke?? OM noen har lyst til å diskutere sin rase med andre som er like glad i SIN rase, og bare fortelle om det de syns er spesielt med SIN rase, så kan jeg ikke skjønner hvorfor ikke??

Men, Belger-folket her inne har jo Akkurat Nå tråden da så :)

Tja.. Man kan nesten ikke nevne belger i noen tråder, da er det ikke måte på hvor udugelige og dårlige de er.. De fikk faktisk en egen tråd om det og de, heldigste - "hva er galt med belgeravl i dag" eller hva den nå het.

jp, ja.. ¨Når du sier det så fikk jeg med meg den tråden. Men det blir jo også på lik linje med schæfer avl trådene?

Så får heller dere belger folk trekke frem noe positivt med deres rase da, og le litt av det, om DERE mener det er vertd å diskutere.

JEG syns det er moro å dra frem blikket til aussien.. Om folk vil kommentere logringa til lapphunden (ja, Toiwo er iallefall HELT spesiell på denne måten! Men jeg kjenner desverre ikke flere lapphunder enn han så jeg har ingen andre å sammenligne med, men Bridie kan ikke nærme seg han engang der) så la de gjøre det da! Du verden så moro det hadde vært å få høre om POSITIVE særtrekk ved andre raser. Og det er jo helt tydelig at dette hadde vært diskusjoner som engasjerer? (er det ikke det vi vil ha på et diskusjonsforum??)

Nå har jeg strengt tatt ikke noe behov for å lage en helt egen tråd (eller tre) om bare min rase - og jeg håper egentlig ikke at så innmari mange andre har lyst til det heller, åpent forum er uinteressant nok som det er.

Har jeg lyst til å fortelle verden om hvor spesielle mine hunder er - for det er de selvsagt, det finnes ingen like - så har jeg alltids en blogg.. Der har jeg mulighet til å slette alle som kommenterer noe som ikke har med belger å gjøre og - sånn i tilfelle jeg skulle bli så sær og ta på vei for at en eller annen nevner at jeg burde hatt aussie istedet (som ble skrevet i bloggen jeg skreiv om leitinga etter tervvalpen min). :D

Ja, åpent forum er uintr nok som det er.. Derfor prøver vi å gjøre det mer intr for vår egen del. Men siden du er så flink til å kommentere her inne, så kan det da ikke være så himla uintr allikevel? Eller?

Og hvorfor skal det slettes innlegg Folk får si hva de vil, og mene hva de vil. Gidder ikke stresse med det uansett. Men det er meg da...

Hvis dere skal diskutere aussie så må vel aussie forum være en bedre plass?

hehe, joda.. men hvorfor ikke her??? Dette er en HUNDEFORUM, og det er en ÅPEN del... :)

gaaaaah, er det mulig!! *rive seg i håret av frustrasjon*

Spiller det egentli noen fuckings trille om det er 1 eller 5 tråder, det er ingenting som sier at DU må inn og lese trådene... Og det er heller ingenting som sier du IKKE kan lage forskjellige tråder om BC eller Gårdshund.. fatter ?

Jeg forstår egentli ikke problemet, er det virkelig så ille at noen er glad i rasen sin og vil vise den frem ?

:rolleyes:

Nettopp!!

Jeg har aldri hatt aussie, men skjønner utmerket godt hva Marit mener med "blikket".... Det ER noe helt spes med det blikket selv om det er vanskelig å formidle det i et bilde.

Forøvrig underholdene at folk gidder å ta så på vei fordi aussiefolket diskuterer blikket til bikkjene sine, er vel fritt valg å lese disse trådene ?

Og det er vel heller ikke akkurat slik at èn aussietråd fra eller til stjeler plassen til andre og mer interessante tråder liksom... :D

Nettopp....

Men, jeg får se da vettu... Skal vurdere om jeg gidder å lage en tråd til senere. Det er jo faktisk litt ålreit å klare å engasjere s mye folk her inne. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp!

Men, jeg får se da vettu... Skal vurdere om jeg gidder å lage en tråd til senere. Det er jo faktisk litt ålreit å klare å engasjere s mye folk her inne. :rolleyes:

Jo mer Aussie tråder, jo bedre :) Hahaha... jeg ler meg skakk av folks reaksjoner på en sånn liten fille ting.

Er det muuulig ?? :):D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hikster av omplasseringspresset til Marit* Hvordan tispe er det der egentlig?? Jeg traff ei nyydelig black tricolor tispe fra hakinos på Mo for noen uker siden. Hun bodde på Sauna eller noe slikt, og eieren var veldig grei og hyggelig. Husker ikke hva hunden het, men hun var VELDIG lik Hakinos sin My! Jeg måtte spørre om hun var etter My, men My var visst bestemora.

(for de som ikke skjønner bæra, så snakker jeg om en annen aussie som heter My! :P)

Det er Hakinos Ezzy Etti det er snakk om... My er bestemora hennes. Mora til Ezzy er halvsøster til Bridie, og fra A-kullet til Hakinos. (er det Asta Ami da tro??). Jeg vet desverre ikke hvor Ezzy holder til nå, om det er hos Hanne eller hvor. Men dukan jo se HER hvilken hund du møtte?

Takk, det viser aussien i et nøtteskall :)

Genialt bilde. og NYDELIGE Jeppe! Han er jo "drømme-aussien" min når det kommer til utseende da :D Aldri møtt fyren så skal liksom ikke uttale meg der. Men Jeppe (i tilegg til Brimi) er de aussiene som har smeltet meg mest. :D

Vet ikke med de andre aussieeierne her, men My gjeter ikke annet enn baller som rører på seg, fugler eller kuer på avstand. :P Hun KAN reagere på sykelister som kommer i mellomstor fart, men vanligvis bryr hun seg ikke om disse heller. Nå er ikke My av rene gjeterlinjer heller da.. Men hun har en god del hunder som har bevist at de har innstinktene i orden og vel så det i stamtavlen sin.

Bridie gjeter på kattene her... Når hu er litt stressa. Da skal kattene holdes under streng kontroll. Også har hu vel gjetetendensene inne i forhold til andre hunder.

Men hu har ikke reagert på unger, biler, sykler, løpende folk eller annet som jeg har merket.

Har deres aussier et veldig fast bitt?

Bittet til Bridie er ingenting i forhold til Buffy. Buffy, med sine 33 kg kunne fint henge på runde etter runde når jeg snurret rundt og rundt med henne i filla. (til JEG ble svimmel :P) Bridie henger nå på inntil en halvrunde før hu grynter og tydelig egentlig vil ned. Men hu henger godt når vi kamper, og slipper ikke før jeg ber henne slippe. Så joda, hu har et fast bitt. Ikke lett å riste hu av :P

Noen andre en meg som syns han har litt rar hale ?

Han har ikke stump, men den er liksom ikke LANG heller.. :)

Er jo ganske vanlig med halvlang hale også, så han har nok fått den etter aussien :P

Kanskje vi må lage en egen tråd her inne om de spesielle halene til aussien??? :rolleyes::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, åpent forum er uintr nok som det er.. Derfor prøver vi å gjøre det mer intr for vår egen del. Men siden du er så flink til å kommentere her inne, så kan det da ikke være så himla uintr allikevel? Eller?

Og hvorfor skal det slettes innlegg Folk får si hva de vil, og mene hva de vil. Gidder ikke stresse med det uansett. Men det er meg da...

hehe - Om jeg nå sier at aussie er totalt uinteressant for min del, så er vel det galt og, siden dette er en tråd om aussier :rolleyes: Eneste grunnen til at jeg gadd å kommentere i denne tråden, var at det så ut som Kriistin begikk en nesten utilgivelig synd ved å påstå at hunden hennes også har "blikket". Og artig nok så går aussiefolket ut fra at alle her er misunnelige fordi at noen av oss ikke heeeeeelt ser poenget med 2 forskjellige tråder om hvor innmari spesiell aussien er IGJEN.. For dette skjer visst "hver gang", kan man lese om igjen og om igjen her, at folk "disser" disse fantastiske hundene deres, ergo så er vel disse trådene neppe de 2 første, ikke sant?

Lag så mange tråder dere bare orker om aussie, I don't give a shit, jeg pleier å hoppe over dem. Men vær så vennlig - når dere forlanger respekt og forståelse for hvor ****** spesielle og flotte hundene deres er, så kan dere muuuuliiiiiigeeeeeens prøve å vise andre folk den samme respekten når de sier at de har spesielle og flotte hunder, særlig når dere blir så såra og vonbråtene sjøl når noen sier at bikkjene deres ikke er noe annet enn det - bikkjer.. Selv om det er i en av de ørti aussietrådene deres?

Ler forøvrig fortsatt av den greia di med akkurat nå-tråden.. Du er artig, gitt, det er jo bare belgersnakk der :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på fleskepølse! :)

Fleskepølse er gøy! :D

og siden denne tråden likevell har sporet av, skal jeg være vågal :

IMG_6788.jpg

Dette er altså fleskepølsen min! :D Kallenavnet fikk hun pga sin utrolig matlyst og arbeidsvilje for en PPØØØØLSE :)

+ at hun er litt fleskitte :rolleyes:

Sinnsyk matlyst + glad i pølser er lik FLESKEPØLSE :P verdens beste vel og merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Hakinos Ezzy Etti det er snakk om... My er bestemora hennes. Mora til Ezzy er halvsøster til Bridie, og fra A-kullet til Hakinos. (er det Asta Ami da tro??). Jeg vet desverre ikke hvor Ezzy holder til nå, om det er hos Hanne eller hvor. Men dukan jo se HER hvilken hund du møtte?

Genialt bilde. og NYDELIGE Jeppe! Han er jo "drømme-aussien" min når det kommer til utseende da :) Aldri møtt fyren så skal liksom ikke uttale meg der. Men Jeppe (i tilegg til Brimi) er de aussiene som har smeltet meg mest. :D

Bridie gjeter på kattene her... Når hu er litt stressa. Da skal kattene holdes under streng kontroll. Også har hu vel gjetetendensene inne i forhold til andre hunder.

Men hu har ikke reagert på unger, biler, sykler, løpende folk eller annet som jeg har merket.

Bittet til Bridie er ingenting i forhold til Buffy. Buffy, med sine 33 kg kunne fint henge på runde etter runde når jeg snurret rundt og rundt med henne i filla. (til JEG ble svimmel :P) Bridie henger nå på inntil en halvrunde før hu grynter og tydelig egentlig vil ned. Men hu henger godt når vi kamper, og slipper ikke før jeg ber henne slippe. Så joda, hu har et fast bitt. Ikke lett å riste hu av :D

Er jo ganske vanlig med halvlang hale også, så han har nok fått den etter aussien :P

Kanskje vi må lage en egen tråd her inne om de spesielle halene til aussien??? :rolleyes::)

Utrolig mangen fine hunder, du og du.. jeg har lyst på Aussie!!

forresten, jeg kom på noe morsomt. Når vi er ute på tur me oppdretteren til Betty, og hundene springer løse *fyfyfy* så gjeter han faktisk flokken, men det er vel så og si det eneste jeg merker av gjeterinstinkt på ham :P

Ja Marit, vi lager en tråd om hvor spesiell halene til Aussien er!! :P:P

Jeppe var knall fin, mangen fine hunder..

Hvilke farger liker dere best ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare mååå hive meg med;)

Tja, kanskje det er noe pitt iblandet aussiene våre? Her ser han nå mer ut som en forstrekt hamster da :)

IMG_0388.jpg

Også var det det blikket ja... Ikke alle er like kloke:

DSC_0075_edited-1.jpg

Og noen blikk er mer kjekke :)

lyng2-1.jpg

Også har psycholynx et flott bilde av noldus..med blikket, fargen og alt;) men det fant jeg ikke i farta, ligger nok på den eksterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleskepølse er gøy! :)

og siden denne tråden likevell har sporet av, skal jeg være vågal :

IMG_6788.jpg

Dette er altså fleskepølsen min! :) Kallenavnet fikk hun pga sin utrolig matlyst og arbeidsvilje for en PPØØØØLSE :D

+ at hun er litt fleskitte :rolleyes:

Sinnsyk matlyst + glad i pølser er lik FLESKEPØLSE :D verdens beste vel og merke!

Ekstremt søt fleskepølse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke farger liker dere best ?

Før likte jeg blue merle best, men faktisk har jeg ingen favorittfager nå! Blir vel mer kombinasjonen av fargene og tegningene på hver enkelt hund, tenker jeg. Syntes ikke noe særlig om svart tricolor med lang hale før. Syntes det var utrooolig kjedelig og "normalt". Nå når jeg har hatt en i 2 år har jeg nok forandret mening :D

Har nok vist dette bildet før, men synes det er så bra:

DSC_0323.jpg

Galeøyet, kaller jeg det :)

Også godingen :)

DSC_0023-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguud sier jeg bare...er det mulig..?

Ikke rart det er krig i verden når folk kan hisse seg opp sånn over en tråd...og det går begge veier..

Hvis noen vil ha en egen rasetråd, så må de vel få lov til det...når det fremheves at den kun er for eiere av den aktuelle rasen, og det ikke er ønskelig med kommentarer fra andre...så slipper de å irritere seg over at folk med andre raser kommer og "kupper" tråden deres..

Hvis jeg skulle lage en tråd om verdens beste hunderase, Berner Sennenhunden, så hadde jeg vel egentlig ikke hatt noe imot at andre, som ikke har Berner, hadde kommet med noen nyanserte innlegg...men hyggelige skryteinnlegg ville jo blitt satt mest pris på, selvfølgelig.. :)

Hvis jeg ville at tråden skulle være kun for Berner-eiere, så hadde jeg understreka det, og ikke forventa innblanding av andre som ikke er så heldige å ha Berner.. :)

I "Akkurat nå"-tråden lovprises Belgeren daglig, i likhet med andre raser...men siden det er endel Belgerfolk der, så blir kanskje Belgeren litt mer framtredende.

Jeg synes det er flott at folk skryter av hundene sine jeg...og det må tåles at andre raser enn sin egen blir skrytt opp i skyene også.

De som vil ha en egen skrytetråd om sin egen rase, bør få ha det...det finnes plenty av andre tråder å engasjere seg i for den som har meninger om mye..

Edit: Denne tråden heter jo "Til dere Aussie-eiere", så strengt tatt burde vi andre holde oss unna den...men dengang ei.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk et par favorittfarger.. Hel sort, eller hel, dyp, rød. Om min neste hund blir så får vi se, jeg kjøper ikke hund av farge.. da hadde dagens hund vært sort og ikke red merle! *ler* Nei, farge er ikke det viktigste i bikkja, men klart man får ha favorittfarger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...