Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieprat


PsychoLynx

Recommended Posts

:lol: Dere assa, jeg skal IKKE ha tre hunder på fast basis, sånn er det bare! Uansett om Aussien kan stables i høyden, bredden eller lengden (eller hvordan det var :) )

Og Lita bruker stort sett like stor plass som My når hun sover, krøller seg sammen. Det hender støtt at Teq bruker større plass enn henne :rolleyes: Dessuten er Lita større enn de fleste Aussier :lol:

MEN da er det bare opp til ØYET SOM SER! :P

Eh ja, det var jo noe av poenget mitt da...

Jeppe er fiiiiin ;)

Jaaa, han er flørten min han! Lenge siden jeg har flørtet med han men, det spiller ikke så stor rolle vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 419
  • Created
  • Siste svar
Støtter egentlig Marianne i å ikke ha 3 hunder, spesielt på så få kvadrat. Har hatt tre aussier og en katt på 40 kvadrat og det var... sosialt! Men de tok faktisk ikke så mye plass, men det var jo hår OVER ALT!

*Flirer* Hår overalt er det jo uansett :rolleyes: Og ja de skal være rolige inne, men jeg orker ikke ha tre hunder på fast basis.. Har hatt tre hunder en dag i uka i noen år og det er formye.. Man skal jo ha tid til å ta vare på de alle sammen og. Men *sukk* Må jo si at det frister stort, men tror jeg skal være fornuftig og si nei... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flirer* Hår overalt er det jo uansett :rolleyes: Og ja de skal være rolige inne, men jeg orker ikke ha tre hunder på fast basis.. Har hatt tre hunder en dag i uka i noen år og det er formye.. Man skal jo ha tid til å ta vare på de alle sammen og. Men *sukk* Må jo si at det frister stort, men tror jeg skal være fornuftig og si nei... :closedeyes:

Tro meg, det er ENDA mer hår OVERALT når man har tre aussier! :lol: Spesielt når to av dem er kastrerte. Helt sykt!

Men skjønner jo det frister med en aussie, da! :lol: Samtidig skjønner jeg godt det ikke frister å ha tre :) Synes tre var en for mye, to er passelig. En er utrolig godt, det må jeg si. Bare nyter det frem til mannen får sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke to hunder på rundt 20kvm var så trangt. Trangt ble det først når jeg hadde langtidsbesøk, så vi var to+ "voksne" og to hunder på de samme par og tyve kvadratmeterene.

Nå har vi to hunder på 68kvm, og seriøst; RR'n tar mindre plass en aussien faktisk. Han(aussien) ligger slengt på gulvet en plass, utstrakt, mens hun er å finne i et hjørne av sofaen, bia'n eller på saueskinnet i en liten sammenrullet klump. Vi har hatt fire hunder her inne, våre pluss to andre store også, og jeg synes ikke det er trangt. Kanskje i sofaen om 3 skal ligge der :lol: Jeg ønsker meg bare større bil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er ENDA mer hår OVERALT når man har tre aussier! :lol: Spesielt når to av dem er kastrerte. Helt sykt!

Men skjønner jo det frister med en aussie, da! :lol: Samtidig skjønner jeg godt det ikke frister å ha tre :) Synes tre var en for mye, to er passelig. En er utrolig godt, det må jeg si. Bare nyter det frem til mannen får sin.

Tre hunder blir mer hår :P Har hatt to Schäfere så hår skremmer ikke akkurat, det er ikke derfor jeg sier nei liksom! Men vi får se når det bare blir en hund her, selvom jeg håper det blir maaaaaaaaaange år til.

Når får dere en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn er den vakreste aussiene av alle må jeg si! Nydelig synes jeg :lol: Artig rase og har absolutt ikke problemer med egne rase tråder. Jeg skulle gjerne ha diskutert alle særtrekka til FL'en nå som det faktisk har blitt en del finske her inne. =P

Aussie blikk er spesiellt det er jeg helt enig i! Finske lapphunder har også et eget blikk men det er det ingen aussier som får til akkurat som at ingen fl'er får til Aussie blikket! Så det så :)

Og igjen Arn, han er vel ikke tilfeldigvis til salgs?? hehehee. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre hunder blir mer hår :lol: Har hatt to Schäfere så hår skremmer ikke akkurat, det er ikke derfor jeg sier nei liksom! Men vi får se når det bare blir en hund her, selvom jeg håper det blir maaaaaaaaaange år til.

Når får dere en til?

Nei, jeg skjønner jo det er pga tid og slikt. Krever sitt å ha flere hunder. Selv synes jeg det er passe å bare ha en hund selv å ha ansvar for. Men er jo kjekt å ha en hver. Det er ikke avgjort når neste kommer enda :lol:

Gleder meg til tispa her skal ha valper. Blir nok en stund til enda men. Hu er ren blue merle. Jeg liker aussien flekkette og mange farger sammen. Det er utrolig nydelig =)

Hvilken aussie har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn er den vakreste aussiene av alle må jeg si! Nydelig synes jeg :lol: Artig rase og har absolutt ikke problemer med egne rase tråder. Jeg skulle gjerne ha diskutert alle særtrekka til FL'en nå som det faktisk har blitt en del finske her inne. =P

Aussie blikk er spesiellt det er jeg helt enig i! Finske lapphunder har også et eget blikk men det er det ingen aussier som får til akkurat som at ingen fl'er får til Aussie blikket! Så det så :)

Og igjen Arn, han er vel ikke tilfeldigvis til salgs?? hehehee. :lol:

Hvorfor ikke opprette en FL tråd da? Kan gjerne bli med å si litt der også jeg, for jeg er total forelska i Toiwo til Landy her inne :P Og ja, han har et sånn "jeg er klok jeg. JEg tenker jeg" blikk. Herlige fyren. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Å neida, men jeg er helt sikker på at Buffy slo kampelgen din med å vøre kampreinsdyr faktisk! (har desverre ikke bilde tilgjengelig nå :lol:)

Håhåhåhhå! Nå syns jeg du var ganske kjapp til å "knuse" min forestilling om at Perle har det mest spesielle blikket EVER (for å understreke det enda mer, så dro du nettopp en "min er IHVERTFALL like søt, om ikke SØTERE!", og er det ikke det dere maser om i den tråden her, da?). Tror ikke dere aussiefolk skal hyle så høyt mere, jeg. :rolleyes:

*klipp*

Ey,Ey... Jeg har en fleskepølse, finnes det en plass jeg kan lage egen tråd om henne ?

Må bli i Alt mulig det da, siden pølse ikke er noe dyr. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia drikker aller helst fra vasken, dusjen eller badekaret. Når jeg bodde i Bergen løp hun alltid til badekaret når hun var tørst - i stedet for å drikke av vannskålen - og slikket på kranen slik at jeg skulle slå den på.

Nydelige Tia!

Håhåhåhhå! Nå syns jeg du var ganske kjapp til å "knuse" min forestilling om at Perle har det mest spesielle blikket EVER (for å understreke det enda mer, så dro du nettopp en "min er IHVERTFALL like søt, om ikke SØTERE!", og er det ikke det dere maser om i den tråden her, da?). Tror ikke dere aussiefolk skal hyle så høyt mere, jeg. :rolleyes:

håhå, det er BUFFY det som slår alle i å være utkedningsmester :lol: Ikke noe spes med aussien der :)

men, du kan trøste deg med at Buffy jenta ikke får banket Kampelgen din noe mer uansett :P

Bridie har forøvrig enda igjen å stille opp som elg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

håhå, det er BUFFY det som slår alle i å være utkedningsmester :lol: Ikke noe spes med aussien der :lol:

men, du kan trøste deg med at Buffy jenta ikke får banket Kampelgen din noe mer uansett :)

Bridie har forøvrig enda igjen å stille opp som elg! :P

Altså, aussie eller ikke, du gjorde det, du er skyldig!

For det andre, så skjønner jeg ikke hva du snakker om, utkledningsmester? Perle ER en kampelg, det er ikke snakk om å kle seg ut her. Vi LEKER ikke klubb! Trenger forresten ikke å trøste meg med noe, for jeg vet da at Perle er best, det er liksom ikke noe å diskutere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn er den vakreste aussiene av alle må jeg si! Nydelig synes jeg :P Artig rase og har absolutt ikke problemer med egne rase tråder. Jeg skulle gjerne ha diskutert alle særtrekka til FL'en nå som det faktisk har blitt en del finske her inne. =P

Aussie blikk er spesiellt det er jeg helt enig i! Finske lapphunder har også et eget blikk men det er det ingen aussier som får til akkurat som at ingen fl'er får til Aussie blikket! Så det så :P

Og igjen Arn, han er vel ikke tilfeldigvis til salgs?? hehehee. :P

Åh ;) *varm i hjertet* Så koselig sagt av deg! :P

Han er nok ikke til salgs, nei, men moren hans skal ha sitt siste kull med valper til neste år ;)

DSC_0016.jpg

Angående å drikke fra vasken. Her er det en videosnutt av Arn som er finkar på hotell og drikker av vasken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) det gjelder, Anniken! Ser det for meg der hun plasker rundt!

Er aussiene deres glad i å bade? Arn ELSKER det! Vil gjerne hive seg uti små kulper og vann bare han har sjansen. Kulest er det så klart å få svømme etter pinner eller ball. De andre to aussiene våre badet ikke hvis vi ikke katet noe ut til dem, men Arn legger ofte selv på svøm på eget initiativ. Koselig, egentlig. Ikke like kult når han skal plaske i et myrhull eller gjørmehull, da, men, men. Gytjebad skal jo være så sundt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg Siri kommer til å bli en badenymfe, ja. Men har dessverre vært littegrann for liten i sommer til å begynne å plaske vilt rundt i vannet. Men hun svømmer av seg selv nå da, riktignok ikke så lenge av gangen.

Vel, bortsett fra vannskåla da, den brukes som ansiktsbad flere ganger daglig.

th_blupp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;) det gjelder, Anniken! Ser det for meg der hun plasker rundt!

Er aussiene deres glad i å bade? Arn ELSKER det! Vil gjerne hive seg uti små kulper og vann bare han har sjansen. Kulest er det så klart å få svømme etter pinner eller ball. De andre to aussiene våre badet ikke hvis vi ikke katet noe ut til dem, men Arn legger ofte selv på svøm på eget initiativ. Koselig, egentlig. Ikke like kult når han skal plaske i et myrhull eller gjørmehull, da, men, men. Gytjebad skal jo være så sundt?!

Jeppe elsker vann. Legger gjerne på svøm alene slik du beskriver med Arn. Han elsker også et skikkelig gytjebad. Kaller det SPA :P Må innrømme at jeg ikke håper at pumien tar til seg den samme gleden over gjørmebad :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...