Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder

Zoey

Recommended Posts

Skrevet

takk:) vi får vel trene jevn og trutt:) skal stille på valpeshow i april se;)

etter det jeg har sett av GD på hamar er det ikke vanelig å fristille dem :rolleyes: men det kan jo se imponerende ut;)

ho begynner å skjønne at nåe jeg sier "stå" så skal ho stå stille og bare glo :icon_redface:

• Svar 345
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Men skal du ikke holde ørene på GD?

Kanskje om hunden venner seg til at du skal stå bak/på siden som denne personen, slik at du kan holde båndet slik som dette:

Hauger04.jpg

bildet lånt fra nanset.net

At kanskje hunden begynner å strekke seg mer ut? Da kan du f.eks kose med den når du skal flytte på bena (stryke den nedover beinet for så å flytte litt på det? Hunden kan fort "dette sammen" av den syntes det er ekkelt at du flytter på kroppsdeler/prøver å flytte på de ved å bevege deg. Det skader i hvertfall ikke å prøve noe annet enn å stå foran.

Tror dette ble veeldig dårlig forklart, men håper du forstod :icon_redface:

Skrevet

jepp forsto det og det skal prøves:) er ikke alle som holder ørene på GD. det kan bli både bra og dårlig, avhengig av om handler kan det og at dommeren liker det :icon_redface:

dårlig unskyldning, men eneste grunden til at ikke jeg står ved siden av er at ikke det er plass mellom ho og stuebordet :lol:

vi får bruke teppet i gangen tror jeg:) og ørene holder jeg først når ho har lært helt 100% å stå:icon_redface:

Skrevet

Diego 13 uker. Skal stilles for første gang på valpeshowet i Drammen i slutten av April.

Det blir min første gang, så er bare å komme med tips :ahappy:

post-5169-1237553321_thumb.jpg

Skrevet
Diego 13 uker. Skal stilles for første gang på valpeshowet i Drammen i slutten av April.

Det blir min første gang, så er bare å komme med tips :lol:

Herlig krabat! :ahappy: Noe overstilte bakben kanskje?

Skrevet

Det blir min første gang, så er bare å komme med tips :ahappy:

For en fin fyr da! Synes han ser veldig bra ut altså.

*Litt rettere vinkel på nærmeste bakben, ellers står han veldig fint synes jeg. Hvis man skal være veldig pirkete, så kan det bakerste frambenet flyttes bittebittelitt fram slik at det "skjules" av det hiterste frambenet (Edit: Kanskje det egentlig blir rettere om det hiterste frambenet er litt lengre bak istedet?). Selv har jeg ikke fått til et perfekt oppstillingsbilde ennå, det er liksom alltid noe pirk! Hehe!

Men gutten din er skikkelig fin!

Skrevet

3371346268_acf8024626.jpg

Kvaliteten på bildet kunne selvsagt vært bedre, men det er ikke essensielt i dette tilfellet :)

Skrevet
*snip*

Kvaliteten på bildet kunne selvsagt vært bedre, men det er ikke essensielt i dette tilfellet :)

Sånn bortsett fra det åpenbare - få hodet framover :) - bør hun stå parallelt med beina. Det kan se ut som om frambeinet lengst bort er plassert best, altså få det andre til å stå parallelt med det. Deretter må du stille på bakbeina - nå står hun for langt bak med det nærmeste og kompenserer derfor med å sette det lengst unna litt under kroppen for å holde balansen. Få hasen (nederste delen av beinet) til å stå vinkelrett på underlaget.

Ellers kan det være et tips å trene et annet sted enn inne. Parkett er egentlig det verste underlaget å trene på, for det er også det glatteste. Asfalt, veranda, betong, grus, steinheller, gress, teppe - det meste er bedre enn parkett.

Det er vanligst å fristille labradorene, men det er egentlig ingenting i veien for å stille henne opp selv. Om du gjør det, kan du tenke på å prøve og få ned halen litt. Jeg er klar over at det er halefestet som er høyt, men om du klarer å få ned halen litt (prøv å massere litt i halerota, for eksempel), vil både rygglinja og helheten se mye bedre ut.

Skrevet

20090323.jpg

Tips til hva som kan gjøres bedre? Ho vil ikke holde oppe halen selv når ho står, bør jeg da holde den? Labradorer skal jo fristilles..?

Skrevet

Snakke med hunden, mest mulig positivt. La hunden vite du har noe supergodt som den bare får på utstilling i lommen, stikke hånden nedi og vifte litt med lommen f.eks?

Skrevet

Det har vi prøvd, tro meg. Selv når jeg vifter med favorittleka henger halen like slapt, men ho logrer så snart ho beveger seg da. Tror jeg får prøve å klikke inn logring med halen og sette kommando på det.

Andre tips?

Skrevet

Luksusproblem, min vil ikke ha halen ned, ever :icon_redface:

3371343616_46b6da0c89.jpg

Bakbeina er litt understilt? (Og selvfølgelig halen, men den er det lite å gjøre med)

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg er ikke så god på aussie, men jeg synes den står best på bilde en jeg da..

Synes den er litt overstillet bak på bilde nr 2, Men ellers en veldig pen hund:)

Skrevet

Det første bildet av Kenzo er helt klart finest :wub: Det eneste jeg kan si noe på er at han kanskje kunne lagt piiittelitt mer vekt fremover så det ser ut som han "strekker" seg litt fremover. Men det tror jeg du enkelt kan løse med å flytte frambeina hans noen få mm lengre under kroppen hans. Han fikk ihvertfall veldig flott rygglinje på det øverste.

Skrevet

Tusen takk for kritikk :wub: Ja, jeg syns også det med vekten. Men liksom det vi sliter litt med, skal jobbe med det videre.

På det andre bildet husket jeg å få han til å lene seg framover, sette vekta på frambeina. Men som sagt så var han jo ganske overstilt der :D

Skrevet
Tusen takk for kritikk :wub: Ja, jeg syns også det med vekten. Men liksom det vi sliter litt med, skal jobbe med det videre. På det andre bildet husket jeg å få han til å lene seg framover, sette vekta på frambeina. Men som sagt så var han jo ganske overstilt der :D

Jeg synes definitivt han står best på det andre bildet, og nei, han virker ikke overstilt i det heletatt. Overlinja er mye bedre (vannrett), han strekker seg noe framover og du får fram både fram- og bakbeinsvinklene bedre. På det første bildet trøkker du ham litt bakover og han får verken bra overlinje eller god front.

Skrevet

her er min 5uker gamle staff stilt opp av oppdretter:

SDC10457.jpg

Veit at det er litt å pirke på, men lille tassen er tross alt bare 5 uker da...

Skrevet
DSCN2418.JPG

Vi hadde litt flaks etter dagens bading og plutselig sto visst Rex`en oppstilt. Noen kommentarer fra mer drevne utstillere?

Som naturlig oppstilling av setter ville jeg ikke pirket. Om man skulle stilt den opp ville jeg dratt bakbenet lengst vekk litt lenger bak for å få 90 grader :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...