Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?


Car00line

Recommended Posts

Mine mopser er ihvert fall verdens skjønneste...:-)Men når først noen skal være stygge her: Unge flatter sånn ca. 5-7 mndr. gamle. Og så den såkalte "jaktlabradoren"- den er bare dritstygg. (Nå kommer der helt sikkert noen og sier at utst.labradoren er dritstygg), og det er helt OK, vi har hver vår mening!

jeg mener motsatt jeg da:p

jeg liker litt "slanke" hunder, og det synes jeg jaktlabbisn er men den vanlige er litt for kraftig, tjukk? for min smak:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

PS: Jeg husker å ha lest at noen sa at border collien ikke var den vakreste (hadde den selv osv) - der må jeg bare si at jooo border collies er nydelige! ^_^ Vakre, pene osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hunder er stygge!!!!! Syns alle hunder har noe pent ved seg jeg :)

Selvfølgelig er det hunder jeg absolutt ikke vil ha selv, men det kommer mer an på størrelse. Vil ikke ha liten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man elsker en hund så klipper man klørne dems, fikser tennene dems, pleier huden dems og lar de slippe når de er stokk blinde i stedet for å vise de frem på freak shows..

Enig med deg der. Synes utrolig synd på den hunden som tydelig lider av en del forskjellige sykdommer.

Dette har jo ikke noe med denne tråden å gjøre, men jeg var inne på hjemmesiden hans og der var det bilder. Trykket på et av de :http://samugliestdog.typepad.com/photos/peewee_son_of_sam/peeps.html

Der står det jo; PeeWee SON OF SAM. Betyr det at de har avlet på denne stakkars hunden da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Jeg husker å ha lest at noen sa at border collien ikke var den vakreste (hadde den selv osv) - der må jeg bare si at jooo border collies er nydelige! ^_^ Vakre, pene osv.

Tsk, de er ikke vakre.. De er fryyktelig søte, sjarmerende, tøffe og hjerteknusere, men de er jo ikke VAKRE da:p Kanskje bortsett fra Z til Margrete her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tsk, de er ikke vakre.. De er fryyktelig søte, sjarmerende, tøffe og hjerteknusere, men de er jo ikke VAKRE da:p Kanskje bortsett fra Z til Margrete her inne.

Må si jeg ser flere stygge border collier enn vakre. (ja, det er rasen jeg selv har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi liker ikke tollere. De er de teiteste hundene av alle, sikkert styggeste også. Det er kanskje ikke noe vits å minne henne på at hun er en? Men pen er hun. Jada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange raser jeg ikke syns er vakre, inkludert min egen. En del raser syns jeg er mindre pene, men det er vel egentlig ingen raser jeg syns er STYGGE, med unntak av engelsk bulldog. Men til og med de kan ha sin sjarm...

http://home.no.net/whirush/frank/frank1.jpg

Det er jo en del raser som jeg ikke kunne tenke meg å ha, veldig mye basert på utseende. Pekingeser, for eksempel. Men er jo ikke stygge, det blir å dra det litt langt. De er bare ikke helt sånn som de rasene jeg liker utseendet på... Jeg ser en del nevner kinesisk nakenhund, og jeg kan forstå hvorfor, men også de kan jo være ganske stilige faktisk.

http://unicorn-chinese-cresteds.com/front.jpg

http://www.nextdaypets.com/directory/breed...ges/1100073.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden andre legger inn bilder så vil jeg også!

En del som ikke liker Mastiffer...FY på dere! Neeeida :)

Det bryr jeg meg egentlig ikke om og tar det ikke personlig,for folk har den smaken de har,og dette er en tråd hvor man har lov å si det man mener.(etter hva jeg har forstått)

Men denne gutten kan umulig være fæl på linje med feks skikkelig stygge og skabbete kinesiske nakenhunder feks??

Hihi..Jeg er såå stolt for at han var så flink å stå idag..Viser seg fra sin beste side,mener jeg da!

Men nok om det.Jeg gidder ikke forsvare rasen i det uendelige..må bare poppe opp et bilde likevel..God unnskyldning for det her da ;)

Og dere som får mobba raser må bare ikke bry dere om det da!Det er ikke deres hund som blir omtalt men en rasetype!

Ikke ta det så personlig!Vi elsker hundene våre,og jeg elsker andre sine også...hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med det flere har skrevet her, helt klart. Jeg har ikke noe imot noen raser. Men det er ikke til å stikke under en stol at enkelte raser ikke tiltaer meg utseendemessig.. det være seg raser med korte ben (corgi, dachs osv), raser med inntrykket nese (eng. bulldog, mops osv.) og raser med veldig "unaturlige" hodeformer (f.eks. bullterrieren, som i mine øyne er litt vel spesiell), samt raser som er veldig tunge i kroppen (f.eks. engelsk mastiff).

Men så er det dette med unntak også, da. Jeg synes f.eks. at Dachshunder kan være kjempepene, spesielt i ansiktet. Så helt bastant kan jeg ikke være og si at jeg synes noen raser er direkte stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med det flere har skrevet her, helt klart. Jeg har ikke noe imot noen raser. Men det er ikke til å stikke under en stol at enkelte raser ikke tiltaer meg utseendemessig.. det være seg raser med korte ben (corgi, dachs osv), raser med inntrykket nese (eng. bulldog, mops osv.) og raser med veldig "unaturlige" hodeformer (f.eks. bullterrieren, som i mine øyne er litt vel spesiell), samt raser som er veldig tunge i kroppen (f.eks. engelsk mastiff).

Men så er det dette med unntak også, da. Jeg synes f.eks. at Dachshunder kan være kjempepene, spesielt i ansiktet. Så helt bastant kan jeg ikke være og si at jeg synes noen raser er direkte stygge.

Hm, en søster i ånden! Dette innlegget kunne jeg ha skrevet, like ned til den detaljen om at dachser er søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agree... Alle må forsvare rasene sine til døden virker det som :)

Vet :closedeyes: og noe så unødvendig som styggeste rase da gitt. Hvorfor trenger man å vite hvilke hunder de andre syns er stygge ;) Jaja.. hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang de bildene det linkes til, jeg skal ikke påberope meg noe slags ekspertkunnskap i rasen, men i omtaler av utseendet (på canis.no for eksempel) står det at det er nettopp den korte snuten og halen ringlet over ryggen som har vært rasetrekk fra gammelt av.

Å si at en rase ser ut som et misfoster synes jeg er helt unødvendig. Som mopseeier tåler jeg selvfølgelig at folk synes hunden min er stygg (det får man slengt etter seg både på gata og i forumer tydeligvis), men et misfoster er den virkelig ikke.

Snutepartiet på en hund kan fint være kort, uten at det nødvendigvis går i ett med skallen, slik det omtrent gjør på blant andre mopsen i dag. Er det sunt? Neppe. Og dermed, i mine øyne, ikke pent.

okei nå klarte jeg ikke holde meg lenger! en ting er å si at en hund er stygg.. men et missfoster.. unnskyld meg, det syns jeg er meget ufint å si.

Ufint? Det er vel ikke akkurat helt gunstig å se slik ut for en hund. Snutepartiet hos de ulike rasene er satt sammen av like deler, enten snuten er lang eller sammenpresset til bare noen få millimeter. Hos mange hunder hemmer dette åndedrettets funksjoner, og jeg får meg bare ikke til å synes annet enn at dette er direkte fælt og se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små, pistrete hunder synes jeg er mindre pene. Som for eksempel Chihuhua ser ut som en rotte som er blitt utsatt for høyt trykk og derfor har fått store øyne. dessuten er det ekkelt når de skjelver som tørt løv hele tiden... Er meg et mysterium hvorfor folk betaler 18-25000 for dem. Kinesisk nakenhund er vertfall ekle... ser ut som om de har slost og at store dotter av pelsen har falt av... Små dyr uten hår gir meg frysninger. Slett ingen raser for meg som liker Staffer og store, kraftige hunder best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet :closedeyes: og noe så unødvendig som styggeste rase da gitt. Hvorfor trenger man å vite hvilke hunder de andre syns er stygge :) Jaja.. hver sin smak.

Hehe^^ Var ikke noe vondt meint.

Bare for å se hvor forskjellig smak folk har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del som skriver at utst.sch er stygg, ikke det at jeg bryr meg så mye, for sch er min rase uansett, men hva er "stygt" med denne hunden...? Hun er utstillingshund, innehar 1 cert og 6 CK, er og avlstispe.

Bilde046.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...