Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?


Car00line

Recommended Posts

Bedlington terrier tror jeg er det "styggeste". Og sånn med dreads over hele kroppen. Og alt sånn mops og bulldog stil.

Nei, nå må jeg slutte før jeg ramser opp halve raseboken her. Hehe...

øy :) du syns vel ikke den her er stygg? :rolleyes::)

den er jo bare såååå søt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

vi har jo allt så utrolig forskjellig smak, så syntes dette er en vond tråd å komentere uten å "tråkke noen på tærne"

men de jeg syntes er litt mindre pene er:

Greyhound og Italiensk mynde..

boxere ol hunder syntes jeg har sååå sjarm...søte de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ingen raser er direkte stygge. Men det er noen raser jeg synes ikke er vakre liksom. Synes Engelsk bulldogg f.eks ser litt "ødelagt" ut, men de kan jo ha en flott personlighet og være flotte hunder allikavel. Så jeg vil ikke nevne noen. Alle hunder kan være fine/pene/vakre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Vel, jeg liker ikke at hunder har en ekstrem eller unaturlig kroppsbygning. Dvs for korte bein, ekstremt tung kropp, inntrykt snute, my løs hud osv. Jeg liker heller ikke ekstrem pels. Hunder med konveks snute er ikke pent. Ikke veldig små hunder heller. Å nevne stygge raser klarer jeg ikke, men det er mange hundetyper jeg hverken syns er pent eller "rett". Men blir jeg kjent med et eksemplar av en rase jeg i utgangspunktet ikke liker kan jeg godt like individet forde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedlington terrier tror jeg er det "styggeste". ...

:wub: Vår Bedlington var vakrest i verden. Hundene jeg har nå er vakrest i verden. Mine barn er de vakreste jentene i verden. Jeg er verdens heldigste mamma og hundeeier. ;)

Jeg tror jeg har fortalt historien om minstejenta som gråt så sårt og stille som jeg aldri har sett før, etter at noen ubetenksomme jentunger hadde slengt kommentarer til Bimbo bedlington. Mammahjertet blødde og jeg var krass i tilbakemeldingene og selv om dette er mange år siden, lurer jeg litt på hensikten med denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Bedlington terrieren er FIN! Synes generellt terriere er fine.

Jeg er ikke så glad i hundekropper som ser litt sånn unaturlig ut. Dvergpreg eller for korte snuter, men når DET er sagt så elsker jeg ALLE hunder jeg blir kjent med. Da synes jeg de er finest i verden. Derfor synes jeg ingen raser er stygge liksom.

Måtte bare svare, selv om jeg igrunnen ble litt "støtt" av tråden her.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvilken hunderase som virkelig er stygg eller mindre pen.. Jeg kan ikke lengre si noen spesifik rase jeg (tror jeg da). Greien er den at i begynnelsen, før en beveger seg inn i et hundemiljø, så hadde jeg sikkert mange raser jeg ikke likte. Men så møter man enkeltindividene (hundene altså)- og da stiller det seg plutselig helt anderledes :wub:

Nå går jeg vel ikke lengre enn å si "den rasen kunne jeg nok aldri ha tenkt meg", men det gjelder jo andre ting enn utseendet gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hunder som har et dysfunksjonellt utseende. Punktum. Hunder skal ha lang snute, huden skal ligge inntil kroppen hele veien (også i ansiktet) og den skal kunne bevege seg lett og ledig. Den skal se ut som en hund, ikke som et eller annet rart gryntende misfoster. Selv om jeg kan bli sjarmert av personligheten til en eller annen bulldog etc så kunne jeg aldri i livet eid noe slikt selv.

Jeg er forøvrig heller ikke særlig begeistret for belgere uten stopp, men så er det - som 2ne påpekte - ikke etter rasestandar heller. Standaren sier moderat stopp og at fravær av stopp er diskvalifiserende :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen raser jeg ikke liker - det går heller på visse utseendetrekk jeg ikke er overvettes begeistra for. Som f.eks hunder med hengeøyne (du ser innsida av nedre øyelokk) eller hunder med hengelepper (sikkel henger og slenger og treffer deg i håret) eller hunder med for lang kropp i forhold til bein (da tenker jeg ikke på dachs men heller på bayere og hannoveranere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det finnes noe styggere i hele verden enn en VIRKELIG stygg Kinesisk nakenhund.

Jeg elsker rasen jeg,men bare de nyyydelige individene såklart,hehe...med fare for å høres slem ut..Men jeg føler at skillet på dem kan gå fra Gremlins -før vann og Gremlins etter vann,hihi...

:wub: tenkte akkurat på det samme ;) F.eks den der utrolig gamle nakehunden som var på nett for ei stund siden. Ikke den vakreste skapning på jord, men sjarm helt sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen raser jeg ikke liker - det går heller på visse utseendetrekk jeg ikke er overvettes begeistra for. Som f.eks hunder med hengeøyne (du ser innsida av nedre øyelokk) eller hunder med hengelepper (sikkel henger og slenger og treffer deg i håret) eller hunder med for lang kropp i forhold til bein (da tenker jeg ikke på dachs men heller på bayere og hannoveranere).

Nå fikk du meg til å tenke på hester :wub:

Har de lenger kropp i forhold til strl enn dachs altså? Ikke at jeg har sett noen sånne før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de fleste hunder har sin egene lille sjarm jeg da.

Liker ikke å si at noen er stygge.

Men denne hunden her kan du trygt si er stygg.

Det som er stygges med en hunden er at den tydligvis ikke blir tatt vare på... Eierene burde vært anmeldt for neglisjering av hunden. Stakkars krek...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo at den blir høyt elsket av eieren da. Noen hunder er født "stygge", tviler på at Sam har blitt fikset på.

Står også at han var en renraset kinesisk nakehund på siden hans. Huff.. Mistet litt lysten på kinesere nå jeg. De jeg har sett har vært nydlige, så Sam kan vel nesten ikke være renraset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo at den blir høyt elsket av eieren da. Noen hunder er født "stygge", tviler på at Sam har blitt fikset på.

Står også at han var en renraset kinesisk nakehund på siden hans. Huff.. Mistet litt lysten på kinesere nå jeg. De jeg har sett har vært nydlige, så Sam kan vel nesten ikke være renraset.

Hvis man elsker en hund så klipper man klørne dems, fikser tennene dems, pleier huden dems og lar de slippe når de er stokk blinde i stedet for å vise de frem på freak shows..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hunder som har et dysfunksjonellt utseende. Punktum. Hunder skal ha lang snute, huden skal ligge inntil kroppen hele veien (også i ansiktet) og den skal kunne bevege seg lett og ledig. Den skal se ut som en hund, ikke som et eller annet rart gryntende misfoster. Selv om jeg kan bli sjarmert av personligheten til en eller annen bulldog etc så kunne jeg aldri i livet eid noe slikt selv.

Jeg er forøvrig heller ikke særlig begeistret for belgere uten stopp, men så er det - som 2ne påpekte - ikke etter rasestandar heller. Standaren sier moderat stopp og at fravær av stopp er diskvalifiserende :wub:

Kan tenke meg at du synes mopsen er et "gryntende misfoster"? (stusser forøvrig veldig over den betegnelsen, unødvendig måte å formulere seg på synes jeg..) Mopsen er en veldig gammel hunderase, som alltid har hatt så og si det utseendet den har idag, med kort snute etc. Den ser dermed ikke ut som en hund i dine øyne?

Jeg liker ikke å bruke ordet "stygg", det skal veldig mye til for at noen er stygge for meg. Alle raser har sin sjarm i mine øyne. Nå har jeg bare kjøpt en eneste hund, men utseendet er og vil alltid være noe av det siste jeg vurderer ved en rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er motsatt med meg. Jeg synes ikke raser med konkav nese er pene (bedlington, bullterrier osv) men kan godt synes at enkeltindivider er pene - men da har det gjerne med personligheten og gjøre også da.
Bullterrier og bedlington har konveks neserygg :wub:

Jeg synes ikke pudler (lite unntak er storpuddel), bichon frise og shar pei er særlig vakre hunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de fleste hunder har sin egene lille sjarm jeg da.

Liker ikke å si at noen er stygge.

Men denne hunden her kan du trygt si er stygg.

Jeg ble faktisk skremt når jeg så den hunden.

Minner om ett vesen fra en skrekkfilm.

Den rasen er vel den eneste jeg kan si jeg ikke liker. Ikke fordi den er stygg. Har sett mange pene utgaver (er vel en på sonen også), men fordi den har bar hud.

Liker at hunder såvell som katter har pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...