Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?


Car00line

Recommended Posts

Enig med dere som kommenterer dysfunksjonelle hunderaser.

Jeg liker ikke hunderaser som:

- har problemer med å puste og spise normalt

- nesten ikke kan bevege seg uten å få åndenød og hjertestans

- plages med ekstrem og upraktisk hårvekst, ører som subber

- rygger som er så lange at de lett får prolaps

- hudfolder som samler skitt og smuss og danner grobunn for kronisk eksem, øyne som nesten faller ut av øyenhulen eller nedre øyelokk som blottlegger deler av øyeeplet og forårsaker kroniske betennelser

- ikke tåler (normal) vinterkulde

Det er nok mest fordi jeg synes veldig synd på disse hundene, ikke fordi jeg synes at alle er stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar
Flat'en er jo ikke stygg.. Den er bare.. Hihi, litt sånn.. Ubehersket? Og det synes på en måte. Sånn som den ungen som alle de andre mødrene sukker litt over, og så sier med litt stive flir: ja, han er hjertelig velkommen her, han får alltid leken, eh, til nye høyder.

Hi hi du får virkelig sagt det, morsom beskrivelse :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjorde de ikke. de sitter pent og inntakt ;) noe de kommer til å gjøre hele livet hans :wub:

Trodde din kommentar til bildet var ironisk ment. Ble jo bekymret for at øynene skulle poppe ut hvert øyeblikk.

Traff en veldig fin mopsblanding en gang forresten. Den så ikke helt ut som et murveggkollisjonsoffer, og øynene stakk ikke ut av skallen. Ikke et misfoster, men et skikkelig sjarmtroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mopsen er en veldig gammel hunderase, som alltid har hatt så og si det utseendet den har idag, med kort snute etc.

Det må da mildest talt være en sannhet med modifikasjoner?

Gamle avbildninger av mopser viser hunder med atskillig lengre og mer "normal" snute enn det moderne mopser i allminnelighet har (at noen av dem er smellfeite eller mangler ører blir en annen sak):

http://www.bulldoginformation.com/pug-dog-4.jpg

http://www.pugcolorclub.com/clients/59985/1637316_sta.jpg

http://www.prints-online.com/image/OLD-TYP...fit&pvw=676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da mildest talt være en sannhet med modifikasjoner?

Gamle avbildninger av mopser viser hunder med atskillig lengre og mer "normal" snute enn det moderne mopser i allminnelighet har (at noen av dem er smellfeite eller mangler ører blir en annen sak)

At mopsen så ut som et misfoster i middelalderen, sannhet eller usannhet, rettferdiggjør vel uansett ikke at den skal se ut som ett i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå føler jeg meg veldig støtt, siden alle synes bulldogen er stygg ;)

hehe

jeg synes ikke så mange raser er stygge, jeg vil heller si at en sånn rase passer ikke for meg. f.eks puddel,mynder veldig små hunder og kinesisk nakenhund, sånne hunder ville aldri jeg hatt! :rolleyes:

men derimot store dråg som sikkler og røyter i bøttevis, små griser og mastiffer er aldeles nydelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde din kommentar til bildet var ironisk ment. Ble jo bekymret for at øynene skulle poppe ut hvert øyeblikk.

Traff en veldig fin mopsblanding en gang forresten. Den så ikke helt ut som et murveggkollisjonsoffer, og øynene stakk ikke ut av skallen. Ikke et misfoster, men et skikkelig sjarmtroll :)

okei... det er greit man har meninger om at noen hunderaser ikke er så pene som andre. men man trenger faktisk ikke sammenligne de med et murveggkolisjonsoffer eller missfoster <_< umodent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mopsen så ut som et misfoster i middelalderen, sannhet eller usannhet, rettferdiggjør vel uansett ikke at den skal se ut som ett i dag også.

Det jeg reagerte på i Loke sitt innlegg var at det virket som han/hun mente at en hund uten lang snute ikke var en "skikkelig" hunderase.

Ang de bildene det linkes til, jeg skal ikke påberope meg noe slags ekspertkunnskap i rasen, men i omtaler av utseendet (på canis.no for eksempel) står det at det er nettopp den korte snuten og halen ringlet over ryggen som har vært rasetrekk fra gammelt av.

Å si at en rase ser ut som et misfoster synes jeg er helt unødvendig. Som mopseeier tåler jeg selvfølgelig at folk synes hunden min er stygg (det får man slengt etter seg både på gata og i forumer tydeligvis), men et misfoster er den virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er litt morsomt med stygge hunder jeg :)

Hva syns du er den mindre pene hunderasen av alle? xD

Selv syns jeg Greyhound!

(Ingen så har de rasene som blir nevnt må ta det til seg, er jo bare individuelle meninger:) )

vel, siden det ikke er noen stygge raser, så får jeg vel si mindre pene ;)

huder jeg ikke ville hatt er:

Chinese crested,Chow Chow,Cocker spaniel,Italiensk mynde,Azawakh,Norfolk terrier,Papillon,Toy puddel,Skye terrier, Storpuddel,Tibetansk spaniel, Polsk mynde og Spansk galgo.Får og nevne noen.. Ser nesten ut så hundehater nå,hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase jeg synes er mindre pene:

Engelsk bulldog.

bendlington terrier.

afghansk mynde

basset hound

Bull terrier.

Men, hadde jeg møtt noen individer av disse rasene, hadde jeg nok fort endret mening. Før synes jeg f.eks sheltie, collie og riesenschnauzere var stygge :) Helt til jeg ble kjent med noen hunder av de ulike rasene og falt fullstendig- nå er dette de peneste hundene jeg vet om ;)

jeg likte heler ikke mynde eller bull før, men faren til vennina min har det å nå er jeg helt forelset i bull terrieren ;) Utrolig kjønn og kjælen skapning ass ;) Lyst på en selv jeg:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat'en er jo ikke stygg.. Den er bare.. Hihi, litt sånn.. Ubehersket? Og det synes på en måte. Sånn som den ungen som alle de andre mødrene sukker litt over, og så sier med litt stive flir: ja, han er hjertelig velkommen her, han får alltid leken, eh, til nye høyder.

Haha, ja er litt sånn, men jeg synes Flaten er .... mindre pen når den har lite stopp. sammens med den litt firkanta bygningen synes jeg ikke så om den ;)

Generelt er hunder uten stopp mindre pene (stygge, eller hva dere nå legger i ordene). Jeg kan gjerne gjenta dette over og over igjen. Men jeg vil gjerne se hunder dere mener har FOR MYE stopp!

Styggeste må bli ... Welsh corgi cardigan (& pembroke ) ;)

DE ER JO SÅ PENE :) I OBJECT!

http://farm2.static.flickr.com/1380/140665..._b3a30fd471.jpg

http://www.breederretriever.com/photopost/...digan_corgi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huder jeg ikke ville hatt er:

Chinese crested,Chow Chow,Cocker spaniel,Italiensk mynde,Azawakh,Norfolk terrier,Papillon,Toy puddel,Skye terrier, Storpuddel,Tibetansk spaniel, Polsk mynde og Spansk galgo.Får og nevne noen.. Ser nesten ut så hundehater nå,hehe..

Hvorfor er den stygg? :) (hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mopsen så ut som et misfoster i middelalderen, sannhet eller usannhet, rettferdiggjør vel uansett ikke at den skal se ut som ett i dag også.

okei nå klarte jeg ikke holde meg lenger! en ting er å si at en hund er stygg.. men et missfoster.. unnskyld meg, det syns jeg er meget ufint å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke at...

-Bulldogg

-Bullterrier

-Fransk bulldogg

-Mexikansk nakenhund

-nakenhunder generellt

-Griffon

-Bedlingtonterrier

-Mastifftyper med mye rynker, hengelepper og hengeøyelokk

-Chihuaua

-De tynneste myndene som ser ut som de ikke har fått noe mat

- Såkalte kamphund raser

- Bichon frise

- Toy puddel

- Clumber spaniel

- Blodhund /basset

.. Er spesielt pene å se på...... :)

oi, det var en del raser:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil gjerne se hunder dere mener har FOR MYE stopp!

f.eks Chihuahua ;)

okei nå klarte jeg ikke holde meg lenger! en ting er å si at en hund er stygg.. men et missfoster.. unnskyld meg, det syns jeg er meget ufint å si.

Er helt enig med deg! Folk får ha forskjellige meninger, men man får si det på en normal måte :) Litt spesielt når attpåtil en moderator skriver så ufint.. Menmen, bare å heve seg over folk som bare skriver for å irritere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte på i jaktlykke sitt innlegg var at det virket som han/hun mente at en hund uten lang snute ikke var en "skikkelig" hunderase.

Du mener nok en annen enn meg - jeg har kun snakka om hengelepper, hengeøyne og lang kropp i forhold til bein jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener nok en annen enn meg - jeg har kun snakka om hengelepper, hengeøyne og lang kropp i forhold til bein jeg :rolleyes:

Beklager, var ikke deg jeg mente nei! (blanda litt nick her, leste svaret ditt i tråden min om utstilling rett før jeg svarte her igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mopser er ihvert fall verdens skjønneste...:-)Men når først noen skal være stygge her: Unge flatter sånn ca. 5-7 mndr. gamle. Og så den såkalte "jaktlabradoren"- den er bare dritstygg. (Nå kommer der helt sikkert noen og sier at utst.labradoren er dritstygg), og det er helt OK, vi har hver vår mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...