Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?


Car00line

Recommended Posts

  • Svar 214
  • Created
  • Siste svar

Jeg synes ikke dysfunksjonelle raser er særlig pene.. Men så hadde vi verdens vakreste Basset Hound da, selv med hengende hud, for lang rygg og hengende øyenlokk. Men vi fikk jo vondt av han, fordi han aldri klarte å holde følge med de hundene vi var på tur med, f.eks. Jeg synes ikke langhåret Collie er en særlig pen hund, ei heller Engelske Bulldog'er eller korthåret Chihuahua. Mopsene er fine, men bare de med lengere snute. BC er vel heller ikke en særlig pen hund sånn generelt, supersjarmis ja, men vakker? Hmm, nei, den plassen er reservert for Greyhounds, Groenendaeler, Huskies og velproporsjonerte Schäferhunder.. *Sukke*

(Forresten: JEG synes Bedlingtonterrier er skjønn. Ikke vakker, men herlig, sjarmerende, spesiell, søt.. )

EDIT: Jeg er forresten ikke så veldig glad i Mastiff-typen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke at...

-Bulldogg

-Bullterrier

-Fransk bulldogg

-Mexikansk nakenhund

-nakenhunder generellt

-Griffon

-Bedlingtonterrier

-Mastifftyper med mye rynker, hengelepper og hengeøyelokk

-Chihuaua

-De tynneste myndene som ser ut som de ikke har fått noe mat

- Såkalte kamphund raser

- Bichon frise

- Toy puddel

- Clumber spaniel

- Blodhund /basset

.. Er spesielt pene å se på...... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at mange hundefolk tydeligvis synes bedlingtonterrierne er stygge...har dere noen gang hilst på en???

Mykeste hundepelsen som finnes, kosete til tusen, rask og smidig og et flott utseende:-)

Jaaa!

Traff en på butikken som jeg ikke klarte å la være å snakke til å klå på,for jeg syns den var dritskjønn der den sto

(Tok meg selv i at jeg egentlig har syns de ser så merkelige ut)..

Den var løs,og jeg trodde først at eieren var i butikken og at den lydig ventet utfor,men det gjorde den ikke,for da jeg var inne i butikken kom en dame og spurte om eieren var der(bekjent av henne)

Så sa butikkdama at eieren var borte(liten plass ,alle vet hvor du er)Så sa damen i døra at hun ikke fikk tak i hunden,den ville ikke komme til henne...Så siden den nettopp kom til meg så gikk jeg ut å la meg ned på kne os sa bittelille kosen kooom,med den mest pipete stemmen.Hunden kom og ble putta i en bil for oppbevaring.hihi..Ble helt sjarmert av den jeg!

Og det skjer med mange raser jeg har innbilt meg at jeg syns er rare/ikke liker.Man vet som regel ikke før man har møtt dem.Personlighet er det viktigste i en hund...men klart alle vil foretrekke et visst utseende da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er individuelle meninger uansett..ALLE er jo forskjellig, og det er forskjell på å ha møtt en hund og sett bilder..

Ingen kan klandre noen for å syns en rase er mindre pen en andre.. Bra at vi har forskjellig smak :wub:

That`s life ^^ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at så mange nevner Clumber spanielen som en av de styggste rasene er for meg meget meget overaskende! <_<

Er liksom ikke den som er som regel nevnt når noe ramser opp hva slags hund de syns er mindre pene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at noen synes flat'en er blant "de mindre pene" rasene! Det er ikke meningen å sitte her å forsvare rasen altså, men rasen blir jo beskrevet "over alt" som en meget vakker hund. . Gjør den beskjedne stoppen så mye med helhetsinntrykket at hunden kan sies å være "mindre pen"? For all del - jeg respekterer deres meninger, jeg bare er litt nysgjerrig på hva som gjør den mindre pen, om det bare er manglende stopp eller noe annet også :wub:

Her er noen fine eksemplarer:

http://www.dovehunt.com/images/bird_dogs/f...t_retriever.jpg

http://www.petnet.com.au/dogs/doggif/D196.jpg

http://www.canadogs.com/images/FlatCoatadult5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat'en er jo ikke stygg.. Den er bare.. Hihi, litt sånn.. Ubehersket? Og det synes på en måte. Sånn som den ungen som alle de andre mødrene sukker litt over, og så sier med litt stive flir: ja, han er hjertelig velkommen her, han får alltid leken, eh, til nye høyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste denne tråden med hjertet i halsen, livredd for at noen skulle nevne mine raser :rolleyes:

Jeg har sett mange raser på bilder som jeg har syntes var mindre pene, men hver gang jeg har truffet et eksemplar i levende live har jeg fått et helt annet inntrykk. Dette gjelder bl.a. Clumberen Sverre, som er en sjarmklump!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mer sånn at en rase ikke er noe fin, men så kommer et individ og overbeviser meg om at, oi, kanskje de var fine allikevel! F. eks Borzoi har det skjedd med. Så når jeg først har møtt èn jeg syns er fin av rasen, ser jeg på den med totalt nye øyne.

Tror ikke det er noen rase jeg syns er sånn at jeg må se en annen vei, men det er småting på mange raser som får meg til å ikke ønske meg rasen selv. F. eks hengende nedre øyelokk, ekstremt underbitt, konkav (?) hodeform med null stopp, kjempehengende lepper.

Så syns jeg ikke det er så fint når man kan se rett inn i brunøyet på dyret :wub: Hver gang pelsen strammer en muskel ser du liksom pulsen slår tre slag baki der :closedeyes:

Men som sagt.. hadde jeg blitt kjent med en slik rumpevisende hund så hadde jeg sikkert ikke brydd meg om det særlig lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

For å være ærlig synes jeg ikke at "dagens" schäfere er så veldig fine, altså "utstillingstypen (eller var det mindre pene?). Har blitt forklart at bakparten er slik fordi da er bevegelsene så "utrolig effektive". Spørsmålet jeg da sitter igjen med er: "hvorfor har da ikke alle raser den hengende bakparten, i og med at den skal være så effektiv?. For all del, jeg har møtt mange av rasen som har en hærlig personlighet og som er kjempetrivelige, men jeg faller litt lettere for "bruks-schäfer'n" jeg da...

Ellers så har jeg møtt en "stygg" napoletansk mastiff (skrives det slik?), men han teller ikke for han var så stygg at han var FIN! :wub: Han hadde ikke den enorme mengden av løshud og heller ikke hengelepper, så jeg mistenker at det kan være noe annet innblandet der... Han var fullstendig sandfarget og hadde like sandfargede øyne, og de "stakk" skikkelig når han så på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysfunksjonelle hunder er vel det jeg vil kalle mindre pent. Hunder som hemmes ved åndedrett eller bevegelse grunnet sitt rasetypiske utseende for eksempel.

For å være ærlig synes jeg ikke at "dagens" schäfere er så veldig fine, altså "utstillingstypen (eller var det mindre pene?). Har blitt forklart at bakparten er slik fordi da er bevegelsene så "utrolig effektive". Spørsmålet jeg da sitter igjen med er: "hvorfor har da ikke alle raser den hengende bakparten, i og med at den skal være så effektiv?. For all del, jeg har møtt mange av rasen som har en hærlig personlighet og som er kjempetrivelige, men jeg faller litt lettere for "bruks-schäfer'n" jeg da...

Dratini da! Det blir jo ingen flotte, jordvinnende bevegelser uten at hasene og ryggen treffer bakken :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Dratini da! Det blir jo ingen flotte, jordvinnende bevegelser uten at hasene og ryggen treffer bakken :rolleyes:

;) Ååååhhh joda :wub: (finnes mange raser som slipper å ta hensyn til at hasene krysser når de beveger seg ;) ) Syntes bare at den kommentaren fra den schäfer-eieren var så "utrolig" (ehhhh) bra (?). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter skjelden egentlig en HUND jeg ikke liker, (OK, det har hendt men da har det ofte vært en rase jeg egentlig liker masse, f.eks husky...løvehund...) men noen raser er mindre populære, ja...

Jeg greier ikke ta helt på alvor de aller minste hundene, bør ikke være mindre enn en katt, liksom...med unntak kanskje av dachser...

chinese crested, nakenhunder generelt, er også litt rare i mine øyne...

Og de som kroppslig virker dysfunksjonelle,

FOR store og tunge (kan ikke gå i trapper, liksom) selvom jeg er bestevenn med Doffen Bordeaux Dogge,

Schæferhunder som ser ut som de er skutt i ryggen, (tror alltid de er syke, jeg...)

Bullterrier...blir jeg litt redd av...eller ikke redd, men synes den er fæl. Aldri kjent noen av dem heller.

Små krasjer med pustevansker (selvom mange av dem er skjønne også)

Men som sagt, blir jeg kjent med et individ...se bare på Doffen (jentene mine ropte da de så ham, "Mamma, han er så stor som en KU"), Enormt hode, små tenner som ser ut som de er kasta inn i munnen på ham, Rynkete fjes og hengekjaker, skeive gule øyne, en gigantisk, tung, tung, tung kropp som nok er sterk men ennå mer tung (faren kunne ikke gå mer enn 60 m av gangen. Utstillingshund, CH tror jeg, skulle være veldig rasetypisk og flott...)Og vel, Doffen er SKJØNN. Jeg digger ham selv om han ikke engang er veloppdragen, han er dustete og litt slitsom (LENER på meg med sine 80 kg..."gir labb" så jeg får lange klor nedover låret på tross av heavy malerbukse...). Sånn er det med hunder...Man blir kjent med dem og elsker dem.

Generelt liker jeg best mellomstore/store solide hunder som kan gjøre en jobb og bli med til verdens ende og til en viss grad passe på seg selv (og meg også) dersom det blir nødvendig. Som ikke trenger så mye ekstra dill, pels-og øye- og øre- og gudene vet hva slags stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle hunder er fine på hver sin måte. :wub: men noen hunder er så klart styggere enn andre og det er raser som har et utsende som jeg gjør at jeg aldri kunne hatt de selv , siden utsende hinder de i å være med på lengre tur i skog og mark for eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Det er vel ikke så mange raser jeg synes er direkte stygge, men jeg har ikke helt sansen for totalt dysfunksjonelle raser. Eksempler: mops, engelsk bulldog, basset, dachs, corgie osv. I tillegg synes jeg ofte blodhunder ser litt merkelige ut, med tanke på at de nedre øyelokkene ofte ser ut som de er i ferd med å dette av.

Og forresten, jeg synes bedlington terrier er en utrolig søt og morsom rase :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var faktisk i tvil om jeg skulle svare på denne eller ikke.. Det får heller gå.. Vil ikke tråkke noen på tærne her, men som tidligere sagt, folk har forskjellig smak. Tidligere likte jeg ikke Mops noe særlig, men etter å ha truffet verdens gladeste Mopsegutt skiftet jeg mening. Jeg skal ikke ha Mops selv, men de er sjarmtroll av dimensjoner :rolleyes:

Jeg synes egentlig ikke noen spesielle raser er stygge. De har alle en egen sjarm. Men jeg synes raser som har merkelige proporsjoner ser litt rare ut. Men en enkel rase vil jeg ikke henge ut her :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...