Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder på minstall.no


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 314
  • Created
  • Siste svar
Men veit du hvem som har tatt bildet? Du, en venn, en i familien din, en som har vært tilfeldigvis et sted du har vært? Det kan jo være at den som har tatt bildet av din hund har gitt tillatelse til henne å bruke det faktisk.

Trudde hu hadde spurt om å få tillattelse til å bruke et bilde og du hadde svart ja og nå angrer deg.... Har de ikke spurt om tillatelse kan du rapportere det inn ja.

Husk at mange av disse er små barn som faktisk ikke forstår copyrightloven. De kan søke bildet opp på google el.l., så da regner det med at de kan låne de.

Det var mer kan jeg låne noen bilder av deg? Og jeg liksom "greit". Også fikk jeg aldri konkret forespørsel på konkrete bilder slik jeg regnet med..? Da kan jeg vel kreve dem fjernet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som finner hunder som tilhører folk her inne; hva med å skrive hvem som har lagt ut bildet, altså "den nye eieren" til hunden; sånn at det faktisk er mulig for oss andre å finne det også..? Fant selv et valpebilde av en springer, hvor jeg kjenner eieren. Meldte ifra til crewet om at det var stjålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden og bildene er solgt fra noen andre (f.eks en oppdretter) kan du finne den infoen under tidligere eiere..

Men jeg aner jo ikke om det er brukt bilde av Tinka som jeg har tatt (og jeg orker ikke å se gjennom 3000 labbiser pluss de som har satt bilde av labradorer under f.eks. cavalier og siberian husky...), jeg har bare det fulle (virkelige) navnet på ei som jeg mistenker sterkt at har brukt et eller flere av bildene mine. Og da blir det vel litt vanskelig å finne oppdretternavnet til denne personen når minstall.no ikke har noen egen søkefunksjon for hele siden som plukker opp om hun har skrevet navnet sitt et eller annet sted?

Man ser helt tydelig at det er en tispe. Man ser pattene (?) hennes. Men det må jo være noen jeg kjenner som har tatt det. Siden det er på min hytte, og alt utstyret på hunden er mitt. Og den hunden på bilde er ingen hannhund ved navn "Felix" Skal se om jeg får zoomet inn på tagen, for der står nemlig nr mitt. Ehm, litt desperat...

Jeg finner ikke denne hunden jeg? Hva heter "oppdretteren"?

Nå fant jeg bilde av Amira, Yippi og Marko til Maren. Brukeren kaller seg Walkaway..

Jeg kom faktisk over et bilde av Yippie, hvor hunden het Amira - makan til frekkhet liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aris er da blitt tispe og -

Ace er alltid hannhund :rolleyes:

Nå fant jeg bilde av Amira, Yippi og Marko til Maren. Brukeren kaller seg Walkaway..

Den brukeren påstod lenge at hun hadde tillatelse på mine, men at hotmailen hennes hadde blitt slettet, og at min mail hadde forsvunnet. Som om jeg skulle glemt at jeg hadde gitt henne tillatelse liksom... Hun byttet ut bildene med bilder fra Maren, så antagelig har hun fått tillatelse derfra..

OT - morsomt brukernavn på minstald.dk; Charlie ejes af Fi**e (nei, det er ikke stjerner der egentlig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet da at minstall er like useriøst som Se & Hør, så det finnes vel INGEN som tror på at disse ungene eier dyrene de påstår?

Ei eller annen jente der inn har bilder av min hest har jeg fått høre, og kaller henne Sanny. Det plager meg ikke det minste. Hun er kanskje hestefrelst til fingerspissene, og har kanskje ikke mulighet til å ha hest i RL. MIN hest er den hun liker best av alle. Hvis hun får et bedre liv å leke at hun eier Stina, så velbekomme. Hun gjør da ikke en flue fortred. jeg blir heller litt smigret over at det finnes en liten jente som drømmer om å ha MIN vakre hest. (Jeg skjønner henne jo godt.)

Godt mulig at Prada er der inne også for alt hva jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som irriterer meg noe grusomt er at de NEKTER for at de har stjelt bildene. Og at de har fått tillatelse. De lyver altså. Og dessuten, bør ikke 14 - 15 åringer vite bedre?

Jeg er 15 liksom og sånt gjør man ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet da at minstall er like useriøst som Se & Hør, så det finnes vel INGEN som tror på at disse ungene eier dyrene de påstår?

Ei eller annen jente der inn har bilder av min hest har jeg fått høre, og kaller henne Sanny. Det plager meg ikke det minste. Hun er kanskje hestefrelst til fingerspissene, og har kanskje ikke mulighet til å ha hest i RL. MIN hest er den hun liker best av alle. Hvis hun får et bedre liv å leke at hun eier Stina, så velbekomme. Hun gjør da ikke en flue fortred. jeg blir heller litt smigret over at det finnes en liten jente som drømmer om å ha MIN vakre hest. (Jeg skjønner henne jo godt.)

Godt mulig at Prada er der inne også for alt hva jeg vet.

Jeg er enig med deg, hadde de bare brukt bilde av Chicka så hadde vært ok, men hun har brukt fullt navn på meg og ei venninne av meg og kopiert ting fra hjemmesiden min osv...

dere som vil se kan se det på: Stovdotten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som irriterer meg noe grusomt er at de NEKTER for at de har stjelt bildene. Og at de har fått tillatelse. De lyver altså. Og dessuten, bør ikke 14 - 15 åringer vite bedre?

Jeg er 15 liksom og sånt gjør man ikke..

Jeg er 11. Jeg vet det godt :) Har selv alltid hatt Copyright. Aldri stjelt bilder heller "/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, hadde de bare brukt bilde av Chicka så hadde vært ok, men hun har brukt fullt navn på meg og ei venninne av meg og kopiert ting fra hjemmesiden min osv...

dere som vil se kan se det på: Stovdotten

Haha ser det.. det står at det er flat, er ike Chicka Labrador? Hvis rasen er feil så tviler jeg på at hun vet hva hun snakker om ang. HD'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, hadde de bare brukt bilde av Chicka så hadde vært ok, men hun har brukt fullt navn på meg og ei venninne av meg og kopiert ting fra hjemmesiden min osv...

dere som vil se kan se det på: Stovdotten

Hun hadde jo kopiert masse info fra siden din? Virkelig frekt gjort <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ser det.. det står at det er flat, er ike Chicka Labrador? Hvis rasen er feil så tviler jeg på at hun vet hva hun snakker om ang. HD'en :)

Chicka er Flat blanding..hun har kopiert ALT om mat, kg osv osv fra hjemmesiden min, til og med minne ordene om Gråpus er tatt fra hjemmesiden min...og jeg er vist moren hennes og eier hestene...YEHH RIGHT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er Flat blanding..hun har kopiert ALT om mat, kg osv osv fra hjemmesiden min, til og med minne ordene om Gråpus er tatt fra hjemmesiden min...og jeg er vist moren hennes og eier hestene...YEHH RIGHT!

Omg.. litt å gå over streken kanskje ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg.. litt å gå over streken kanskje ??

Eh...ja...men jeg lurer på siden du er medlem der inne, vet du hva dette med x betyr?? (det som er uthevet)

Hei og Velkommen Til Min Stall.

jeg er en jente på 14 Ikke 17!

jeg har to hester med navn

Ruvi og Bestas og

mine to hunder Chicka og Turbo

de er så søøøøøøøøte alle sammen

jeg lager dem snart på ms..

moren min har tatt bildene, Renate.

hun har en side der jeg tar bildene fra seff

har jeg lov! det er jo Mamman min!

jeg syntes de dyrene hun tar bildene

er sååå søte ... vis du ser siden med bildene

av hundene og hestene mine og mamma sine

ver så snill bare følg musa opp til X og x -deg ut

La bildene være..

jeg er også brevvennen til beless (Irl) så ikke få sjokk hvis du får en norsk melding fra beless.. da er det bare meg på feil stall xP

..::Info om Stallen::..

stallen ligger i sverige opp en liten sti.

her er det alt fra marsvin til hest...

vi satser på trav og god kvalitet

vi har 11 Bokser og 4 beiter

2 små og 2 store vi lever på en trang

gård med skal etter hvert bygge ut men

vi savner Gm og sp...

stØvdotten er en koslig liten krok av himmelen

blomstene spirer og steinene dukker opp på

bakken over alt her har vi de beste traverne

på denne siden og de er vert en del...

dette er rett og slett et stykke av himmelen

..::om eieren::..

Ja litt om meg

Navn: ***** (fulle navnet til min venninne)

Alder: 14år

Kallenavn: koon helst ikke Prøv og kalle meg Dotten men kan ikke forhindre att alle kaller meg Stov >.<

Sp: Lite -.-

Gm Neej -.- ... Sponse?

Bor: Æhh Med Mamma IKKE Tønsberg!

..:: Till minne::..

Gråpus = Mamma sin katt :'''(

jag kan fortelle historien Mamma skrev:

Gråpus var villkatt når han bestemte seg for å bo hos oss, det er 6 1/2 år siden nå (når han døde i 2003). Det var vanskelig å komme i kontakt med den lille karen i begynnelsen for han var så sky, men etterhvert så bandt vi et sterkt bånd mellom oss. Han var sky for andre mennesker i mange år, de eneste som kunne passe han når jeg var borte var mammaen min, broren min, datteren min og samboeren hans(till broren min..). Gråpus var alltid snill og grei, han ødela aldri noe når han var alene hjemme. Han elsket kos og oppmerksomhet, syntes han at jeg hadde lest eller vært på dataen for lenge, da bare kom han og satt seg rett foran, så jeg ikke kunne lese eller jobb videre. Vi fikk litt over 6år sammen, alt for kort tid, men jeg setter pris på hver dag jeg hadde sammen med han. Grå fikk slag under en tannsten behandling hos dyrlegen og kom aldri tilbake til seg selv igjen. Det å ta farvel med Grå er noe av det tøffeste jeg har gjort, men jeg kunne ikke se på at min lille gutt led og ikke var seg selv. Jeg vil alltid minnes lille gutten min, det siies at tid leger alle sår, jeg vet ikke tiden får vise.

Savner deg lille POOH!

...:: Dikt till Pooh ( Pooh sier) ::...

Do not stand by my grave and weep, I am not there.

I do not sleep I am a thousand winds that blow

I am a diamond glint on snow

I am the sunlight on ripened grain

I am the gentle autumn rain.

When you awake in the morning hush

I am the swift uplifting rush

Of quiet birds in circling flight

I am the soft starshine at night.

Do not stand by my grave and cry,

I am not there. I did not die.

Kommentere diktet?

..::Slutt::..

det er kanskje litt trist slutt på pressen min men

jeg har faktisk brukt ganske laaang tid på den..

kanskje 3 timer *Phho* ja va syns dere jeg lager et design i morgen men nå er jeg SÅÅ sliten jeg trenger litt sp og sånt før jeg starter real drift her...

Dette var syyyk gitt.... :)

http://www.minstall.no/studfarm/presentati...itle=stovdotten

Dette har hun laget av mine bilder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...ja...men jeg lurer på siden du er medlem der inne, vet du hva dette med x betyr?? (det som er uthevet)

Aner ikke, kanskje hun mener at man ikke skal våge å kopiere å krysse seg ut som er en X ? Sett det en del steder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...