Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.


ida

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 435
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
Skrevet

En liten smakebit fra vår skogstur i går:

th_MVI_2657.jpg

IMG_2654.jpg

Skogens prinsesse!

IMG_2661.jpg

Myrhølbobler (hun plasker i vannet og "dreper" boblene) er så gøy!

IMG_2680.jpg

Et perfekt hviletre! Fibi er mest opptatt av å se etter Tarzan i treet. Hun er så intelligent den hunden. :)

IMG_2694.jpg

Det stor jentespranget!

IMG_2707.jpg

Etter 25 kilometer (hadde med skritteller, innstilt på distanse), er det deilig å dyppe føttene i Skraperudtjern..

Skrevet

Takk takk. Slenger med en film til, jeg. Vi tenkte vi skulle lage en introvideo om hvordan man kan venne en litt pysete hund til å bade. Det gikk ikke helt etter planen:

th_MVI_2719.jpg

Skrevet

Aaaaw, ho er så søøøt! ^^ Lurer på om jeg hadde klart å få Baghera gjennom beina, jeg, han er jo sååå liten! xD

Fibi får komme og lære Joy å bade, ho vil ikke det.. ^^ Kule filmer! :)

Skrevet

Lurer på om det ganglaget i slalomen kan kalles line - gangen. :) Det er ikke så lett å gå helt vanlig uten å få lina snurret rundt beina...

  • 3 months later...
Skrevet

I uke 42 fikk vi den geniale idè å ta en tur til Skraperud for å knipse romantiske bilder til bildekonkurransen "to må man være". Jada, det var så lett, så:

IMG_3613.jpg

Jeg er klar! Superromantisk!

IMG_3622.jpg

Jeg vil ha ballen! Litt sånn romantisk tulling, er det bra?

IMG_3600.jpg

Hent den du, da...

IMG_3593.jpg

Ballen miiiin!

IMG_3570.jpg

Tok den. My precious...

IMG_3566.jpg

Sånn, nå skal jeg bare levere ballen litt sånn borti gresset ( :frantics: ) og komme og riste meg på deg, så kan jeg være romantisk.

IMG_3598.jpg

Trene er mye morsommere.

IMG_3597.jpg

Kast den, kast den, kast den.

IMG_3572.jpg

Nå er vi vel romantiske, da.

IMG_3625.jpg

Nei, detta gidder jeg bare ikke. Hadet! (Dette bildet ble brukt i konkurransen. Håper det er greit at jeg legger det ut her også.)

  • 3 months later...
Skrevet

Det var engang en mor og en datter som reiste til Kreta for å få litt fri fra jobb, bikkjer og hverdag. De hadde vært der mange ganger før og visste at det trengtes litt skylapper for å ikke ta inn over seg alle hunde- og kattelivene der nede som ikke var noe særlig til liv i det hele tatt.

Den første kvelden i denne ferien ante de fred og ingen fare da de vandret opp fra stranden, men det skulle de ikke gjort, for plutselig kom det en firbeint sjarmør hoppende og tok dem med storm og alle skylappene var visst opptatt den dagen.

I tre dager på rad, ble de fotfulgt av en liten "strayhund", som var helt sikker på at han var toppen av lykken, bare han fikk en sjanse. Den tredje dagen bestemte de seg for å ta ham inn og brukte resten av ferien på å vaske, vaksinere, smiske med "shelterdamen", lære hunden å leke, spise hundemat etc!

IMG_3222.jpg

Solsenger gir deilig skygge!

IMG_3079.jpg

Litt soflaki, kanskje??

IMG_3249.jpg

Her bodde han....

IMG_3255.jpg

Så kult med seng!

IMG_3206.jpg

Dette lærte han fort, gitt!

CAPKCR1D.jpg

Etter diverse sprøyter, dusjing og slikt, ble dette hans hjem i et halvt år! Maaange tårer falt den dagen vi måtte sette på kjettingen og reise fra sommerøya vår!

IMG_4245.jpg

Etter sju lange og sju breie dro mor og døtre til Tyskland og gjett hvem som dukket opp!

IMG_4248.jpg

Griseøre er skikkelig snadder!

IMG_4269.jpg

Tyske smådamer er virkelig kule!

IMG_4293.jpg

Æsj, vi måtte jo ombord på båten igjen. Bur er kipt, men det takler man da!

IMG_4309.jpg

I alle dager. Hva er dette hvite, kalde? En greker har da ikke sett slikt for pokker!

IMG_4312.jpg

Nå er vi snart hjemme!

IMG_4319.jpg

Under over alle under. Fibi liker små greske gutter og beundringen er gjensidig! Men altså, denne ballen er privat!

Tusen takk til alle som har klart å holde på hemmeligheten vår. Nå er det ikke hemmelig mer og vi gleder oss med våre to hunder og ja, han skal kastreres! :rolleyes:

EDIT: Fyller på med litt opplysninger sånn etterhvert...

Skrevet

Endelig er han hjemme, og han er såååå søt! :icon_redface:

Vanvittig bra at han gikk overens med Fibi, dere må kose dere masse, masse fremover, ta masse bilder, og en dag kommer jeg og Baghera (les: Perle) for å gå tur, leke retriever, og kosemose!

Fiiineste hundene, det! :blink:

Skrevet

Nå har vi vært hjemme i sånn ca to timer :icon_redface: og det viktigste er unnagjort. (Les: laget tråd). Vi har en million bilder som nesten ingen har sett, så tråden kan bli skikkelig lang! :blink: Han hadde noen melketenner igjen i sommer, så nå er han vel sånn bortimot et år, tenker jeg.

Skrevet
Han er helt nyyyyydelig... :icon_redface:

Vi gleder oss en hel masse til å treffe han...

Kanskje i kveld..... :P

Jeg blir så rørt! Og så utrolig nydelig han er! :blink:

Jeg gråt en skvett senest da Fibi viste seg å gjøre alle bange anelser til skamme! Og mange mange før det... :blink: :. Men det går an å få dem med hjem! ;)

Skrevet

Herlig! Hvor høy/ tung er han? Noen gjettninger på hvilke raser som er mixet inn i han? Hvordan er han typemessig? Nydelig var han iallefall! Også så smart han var som la sin elsk på dere!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...