Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.


ida

Recommended Posts

Skrevet
Helt enig! Men jeg tror virkelig ikke det vil være noe problem å få godkjent en kastraksjon her i Norge heller, med tanke på a) bakgrunnen til hunden, og b) at det virker som veldig mange veterinærer mener at "medisinsk grunn" er et relativt begrep.

Da forhører jeg meg litt rundt om pris og slikt, samt betaler tilbake "redda Skilos" - gjelda mi til supersnille Jane, før vi satser på at hans evne (og lyst) til å forplante seg blir historie.

  • Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Da forhører jeg meg litt rundt om pris og slikt, samt betaler tilbake "redda Skilos" - gjelda mi til supersnille Jane, før vi satser på at hans evne (og lyst) til å forplante seg blir historie.

*føle seg veldig, veldig snill... * :)

Skrevet
Noen baller som det teknisk sett ikke er lov til å fjerne her til lands, uten at det ligger medisinske grunner bak... :fisk_01:

I know, men det er de færreste dyrleger som bryr som om den loven har jeg inntrykket av. Tipper at det foregår fler kastrasjoner på ikke-medisinsk grunnlag enn på et medisinsk grunnlag sånn rundt om i Norge. :)

Jeg vet ihvertfall om jeg hadde hatt hannhund om ikke skulle brukes i avl eller på utstilling så hadde jeg klippet bjeller, hehe, og derfor har jeg tisper...? :)

*føle seg veldig, veldig snill... * :)

Du ER snill du Jane! :P

Skrevet
Du ER snill du Jane! :lol:

Det er hun! :lol: Nå gleder vi oss veldig til å treffe onkel Snorre til helgen, kanskje. Har tatt det litt med ro nå de første dagene for å finne ut litt hvordan ting egentlig fungerer når man bor sånn i en familie og hører til "på orntli'"

Skrevet
Det er hun! :lol: Nå gleder vi oss veldig til å treffe onkel Snorre til helgen, kanskje. Har tatt det litt med ro nå de første dagene for å finne ut litt hvordan ting egentlig fungerer når man bor sånn i en familie og hører til "på orntli'"

Vi gleder oss også! Veldig... :lol:

Skrevet
Flere bilder? :lol:

Sitter på jobben, så bilder må vente litt. Kanskje supersnille Jane har med kamera til helgen så vi kan legge ut noen kjempefine speilrefleksbilder. :lol:Smiske smiske

Skrevet
Sitter på jobben, så bilder må vente litt. Kanskje supersnille Jane har med kamera til helgen så vi kan legge ut noen kjempefine speilrefleksbilder. :lol:Smiske smiske

Selvfølgelig skal kamera være med! :lol: Hadde du trodd noe annet...? :rolleyes:

Skrevet
Det er hun! :lol: Nå gleder vi oss veldig til å treffe onkel Snorre til helgen, kanskje. Har tatt det litt med ro nå de første dagene for å finne ut litt hvordan ting egentlig fungerer når man bor sånn i en familie og hører til "på orntli'"

Ganske så lurt! :lol: Regner meg at alt er i skjønneste orden?

Selvfølgelig skal kamera være med! ;) Hadde du trodd noe annet...? :rolleyes:

Si meg en ting, har Ida møtt deg før egentlig...? :lol:

Skrevet
Ganske så lurt! :lol: Regner meg at alt er i skjønneste orden?

Si meg en ting, har Ida møtt deg før egentlig...? ;)

Alt er veldig bra, men han trenger mye bekreftelse (eller er ekstremt kosete som man også kan kalle det :lol: ), og er ganske sikkert ganske sliten etter å ha reist i tre døgn for så å bli bombardert med nye inntrykk, klima, etc. Så uansett om han spretter opp klar for action, sånn omtrent bare jeg vrir meg litt på stolen, tror jeg det er lurt å gire ned litt til å begynne med. Eller kanskje også nettopp derfor. :rolleyes:

Men kameraet har jo ikke regndekken, så det er slett ikke alltid det får være med på tur! Kamera med pels kunne kanskje ha vært en løsning.. :lol:

Skrevet
Alt er veldig bra, men han trenger mye bekreftelse (eller er ekstremt kosete som man også kan kalle det :lol: ), og er ganske sikkert ganske sliten etter å ha reist i tre døgn for så å bli bombardert med nye inntrykk, klima, etc. Så uansett om han spretter opp klar for action, sånn omtrent bare jeg vrir meg litt på stolen, tror jeg det er lurt å gire ned litt til å begynne med. Eller kanskje også nettopp derfor. :rolleyes:

Men kameraet har jo ikke regndekken, så det er slett ikke alltid det får være med på tur! Kamera med pels kunne kanskje ha vært en løsning.. :lol:

På "vanlig" tur i regn får ikke kamera være med, men ved veldig spesielle anledninger er det noe som heter paraply... :lol:

Edit: men det er ikke noe å lure på, jeg har nemlig bestilt et par kuldegrader og sol både fredag og lørdag, så det blir strålende fotovær.. ;)

Skrevet
Alt er veldig bra, men han trenger mye bekreftelse (eller er ekstremt kosete som man også kan kalle det :lol: ), og er ganske sikkert ganske sliten etter å ha reist i tre døgn for så å bli bombardert med nye inntrykk, klima, etc. Så uansett om han spretter opp klar for action, sånn omtrent bare jeg vrir meg litt på stolen, tror jeg det er lurt å gire ned litt til å begynne med. Eller kanskje også nettopp derfor. :rolleyes:

Men kameraet har jo ikke regndekken, så det er slett ikke alltid det får være med på tur! Kamera med pels kunne kanskje ha vært en løsning.. :lol:

Ja det er kanskje lurt å ha litt ro trening da, hehe men det kan du jo litt som så det er vel ikke noe stress ;)

På "vanlig" tur i regn får ikke kamera være med, men ved veldig spesielle anledninger er det noe som heter paraply... :P

Edit: men det er ikke noe å lure på, jeg har nemlig bestilt et par kuldegrader og sol både fredag og lørdag, så det blir strålende fotovær.. :lol:

Hehe ja det går sikkert fint nå som stormen Tuva kommer ;)

Skrevet

Her kommer noen bilder som ikke tidligere er vist.... ;)

IMG_4209.jpg

Her er vi i Tyskland og venter og venter. Storesøster er god å ha. ;)

IMG_4233.jpg

Sånne kjøpesentre er det ikke mange av i Norge. ;)

IMG_1660.jpg

Her er Skilos akkurat kommet og vi har oss en liten alvorsprat om at all ventingen er over. Etter en lang kosestund kunne jeg tenke på å ta av meg jakka. :)

IMG_1652.jpg

Det er flere som er glade for å se hverandre :)

IMG_4243.jpg

Litt sliten etter en reise gjennom hele europa, kanskje. ;) Fremdeles i Tyskland....

IMG_4378_2.jpg

Så et raskt hopp til i ettermiddag. Når man har vært ute i stormen, hopper man helt av seg selv opp på spisebordet for håndkletørkings, før man legger seg i den rene klesvasken med en ullgenser over seg. Det eneste fornuftige i en sådan stund! ;)

Skrevet

På noen bilder ligner han veldig på en kooiker! Nydelige gutten. Forstår godt at det ikke var mulig å reise fra en sånn en ja.

(Vakre døtre har du forresten også!).

Guest Christine
Skrevet

Så nydelig han er :)

Og ja, han var heldig som møtte dere!

Legg ut masse, masse bilder av søtnosen da :)

Skrevet
Så nydelig han er :)

Og ja, han var heldig som møtte dere!

Legg ut masse, masse bilder av søtnosen da :)

Som Ingvild sa oppi her. Det var vi som var heldige som møtte ham. Eller ble overfalt og invadert, litt ettersom hvordan man ser på det. ;) Bilder kommer litt etter hvert. * Håpe på skikkelige bilder til helgen.*

Skrevet

Han er SÅÅÅÅ nydelig! Vil treffe han snart... Han ser ut som en type Norma kan komme til å forelske seg i :)

Skrevet

For en utrolig nydelig hund! Vil vel si at både dere og han var veldig heldige som møtte hverandre. Han plukket dere nok ut tenker jeg :rolleyes:

Uansett, en herlig og flott historie som rører meg dypt inne i hjertet :lol:

Flere bilder, ja takk :P

Skrevet
Han er SÅÅÅÅ nydelig! Vil treffe han snart... Han ser ut som en type Norma kan komme til å forelske seg i :lol:

Det ville nok være svært gjensidig! :P Han er en ekte gresk loverboy... :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...