Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Gratulerer så mye! Så utrolig søt han var! :lol: Jeg ble så nysgjerrig på det dere skrev i akuratt nå tråden at jeg måtte finne ut hva det var :lol:

Så utrolig flott :lol:

Skrevet

Nå har vi vært på totimerstur i skauen og det var bare koselig:

IMG_4332.jpg

Du er gæærn, altså. Det er kaldt og vått!

IMG_4328.jpg

Nei, dette gidder jeg ikke!

IMG_4348.jpg

Sånn er det ja. Snuse her og snuse der....

IMG_4363.jpg

Tjohei! Supertøffe superhunden! Storesøstre er supre lekekamerater!

IMG_4322.jpg

Stum av beundring!

Skrevet

Oi! Han var jo nydelig! :lol: Liker ikke helt at så store hemligheter blir holdt skjult for meg da men <_< *skule på Marianne*

Skrevet
Oi! Han var jo nydelig! :lol: Liker ikke helt at så store hemligheter blir holdt skjult for meg da men <_< *skule på Marianne*

Tihi! Det er bare å legge meg til på msn og skravle litt innimellom, så plopper alle mine hemmeligheter ut før eller siden. :lol:

Marianne ringte jeg til fra Kreta, forresten. Hm, hva sa du da igjen.... :lol: .

Skrevet
*skule på Marianne*

Sorry kjære, Ida drapstruet meg :lol:

Tihi! Det er bare å legge meg til på msn og skravle litt innimellom, så plopper alle mine hemmeligheter ut før eller siden.

Marianne ringte jeg til fra Kreta, forresten. Hm, hva sa du da igjen.... .

Hmmm hva jeg sa? Nei, det er så lenge siden så det husker jeg ikke! :lol: Og du trenger ikke minne meg på det heller :lol:

Skrevet

Dere andre sier tårer i øynene..selv griner jeg som en foss, jeg! :lol: Blir så rørt jeg da vettu. Utrolig bra av deg! Du har gitt denne lille tassen en god framtid!

Skrevet

Jeg er også litt furten over å ikke ha hørt om den store hemmeligheten <_<

Uansett, han er NYDELIG! Håper å treffe sjarmøren snart :lol: Utrolig fint av dere å ta han med hjem, blir rørt jeg.. :lol:

Skrevet
Så ut som en morsom tur ;)

Turen til Kreta var full av følelser, tvil, tro og sorg over å forlate en hund vi akkurat hadde knyttet oss til. Da vi dro, sto han og hylte etter oss og hang i kjettingen:

CAUN2RQX.jpg

Var det riktig å ta vare på ham, for så å forlate ham slik?

Sorry kjære, Ida drapstruet meg :lol:

Hmmm hva jeg sa? Nei, det er så lenge siden så det husker jeg ikke! ;) Og du trenger ikke minne meg på det heller :lol:

Yes, I'm a killing bitch! :P:lol:

Nei, men du må være enig i at jeg er rimelig sta når jeg først har bestemt meg for å gjennomføre et håpløst prosjekt. :P

Skrevet
Jeg er også litt furten over å ikke ha hørt om den store hemmeligheten <_<

Uansett, han er NYDELIG! Håper å treffe sjarmøren snart :lol: Utrolig fint av dere å ta han med hjem, blir rørt jeg.. :lol:

Så rart. Jeg har da gått og skravlet om dette på sonenturer. Trodde jeg. Eller kanskje ikke... :lol:

Skrevet

Jeg er glad jeg leste dette etter du hadde fått ham hjem jeg :lol:

Så grusomt å måtte vente i 6 mnd.

Gratulerer kjempemasse med nydelig hund!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...