Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Noe så nusselig! Jeg må si det at Dancing Ellington virkelig tok pusten fra meg! Noe så majestetisk vakkert og samtidig søt! De andre var aldeles nydelige, de også selvsagt. Morsomme navn (Dakar Egbert).

Flotte bilder!

Er så enig, så enig. Han var helt nydelig! Tispene sliter jeg som sagt med å plukke en favoritt blant, men kanskje når de får et par uker på seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar
Klarer ikke velge blant tispene, men av hannene er kongeblå min favoritt utfra disse bildene :) Hvordan er de i vekt osv., er de jevne? For meg ser det veldig jevnt og fint ut ihvertfall.

Har glemt å svare på denne - morsomt at du plukka ut kongeblå allerede da, forresten :) De er forholdsvis jevne i størrelse. 2 av gutta er hakket større enn resten av kullet, og lille Lilla er et lite hakk mindre enn resten av kullet.. hehe

Noe så nusselig! Jeg må si det at Dancing Ellington virkelig tok pusten fra meg! Noe så majestetisk vakkert og samtidig søt! De andre var aldeles nydelige, de også selvsagt. Morsomme navn (Dakar Egbert).

Flotte bilder!

Er så enig, så enig. Han var helt nydelig! Tispene sliter jeg som sagt med å plukke en favoritt blant, men kanskje når de får et par uker på seg :P

Ellington er en pen liten en ja :P Jeg skal ikke uttale meg om hvem av tispene jeg syns er penest, jeg ser ikke sånt jeg, men de har alle 3 sine "greier" som gjør de pene, liksom. Lille cerise (Ermine) er alltid blid, halen går som en propell når vi løfter henne opp, og hun er svært raus med suss og nuss. Lille Lilla (Engine) kler navnet sitt *flir* Hun løper rundt og sloss med søsken, "graver opp" tomme forsekker, drar i søsken osv. Hun knurrer når vi løfter henne opp og, og flekker tenner, før hun finner ut at vi kan jo få en suss.. Hun er stadig ved "boksen" (det høres jo litt stallaktig ut.. hehe) til Nyx og inviterer til lek *flir* Hun er kul, rett og slett.. hehe - Lille råååsa (Elysee) har vært anonym i en periode, hun var yndlingen min ganske tidlig, men så ble hun "kjedelig", og nå er hun ikke det lenger igjen *flir* Hun er en salig blanding av søstrene sine, hun løper rundt og sloss med søsknene, drar i tau/bånd de får tak i, knurrer når vi løfter henne opp og er like raus med sussene som Ermine når hun kommer i ansiksthøyde, står ofte og logrer og vil opp på fanget før hun plutselig ikke har tid lenger og løper rundt igjen. Og ja, jeg liker de når det er litt temperament og liv i dem! :)

Egbert er kul da - og Ellington - og og og alle sammen :rolleyes:

Er glad Belgerpia skal velge for meg for de er like skjønne alle sammen. *Herre gud så seint tiden går* :wub:

hehe - Ja, det er en herlig gjeng! Min favoritt blant gutta er lille Lyseblå (Emmet - stakkars han og.. hehe), men jeg har hørt rykter om at du ikke vil ha noe særlig hvitt på valpen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet for å bytte en "voksen" Groenendaelhanne i lille Emmet? :wub:

Nei :) Skal han byttes i noe "voksent" noe, har jeg allerede tinget han *flir* Pent brukt Dinadatter byttes i helt ny Dinasønn, liksom (stakkars Emma.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my, så skjønne dem er!

Veldig glad for at jeg får en hund til i hus en periode, ellers hadde det vært fryktelig farlig å spørre om alle har fått et hjem alt. Har de det?

Nei, jeg tror det er igjen 3 hanner.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Stemmer det 2ne at jeg liker dem mest mulig ferdig malt :) , men med mine tidligere erfaringer så må jeg jo si at gemyttet har mer å si. Jeg har ikke akkurat lyst til å oppleve det som skjedde med forrige "grønnisen" en gang til.

Men nå har jo denne gjengen her helt andre odds. Dina er jo en rolig og harmonisk tispe, men mor til den andre jeg hadde var fullstendig hyper :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :wub: Skal han byttes i noe "voksent" noe, har jeg allerede tinget han *flir* Pent brukt Dinadatter byttes i helt ny Dinasønn, liksom (stakkars Emma.. hehe)

Nå synes jeg du er en smule ego altså... Du har allerede Dina OG et Dinabarn! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Stemmer det 2ne at jeg liker dem mest mulig ferdig malt :P , men med mine tidligere erfaringer så må jeg jo si at gemyttet har mer å si. Jeg har ikke akkurat lyst til å oppleve det som skjedde med forrige "grønnisen" en gang til.

Men nå har jo denne gjengen her helt andre odds. Dina er jo en rolig og harmonisk tispe, men mor til den andre jeg hadde var fullstendig hyper :icon_redface:

*ler* Skal ikke fortelle Emma hva du akkurat sa jeg, det var ikke nok maling til henne heller ;)

Vi satser på at disse blir litt mindre rolige enn moren sin da, hun er jo så voksen og dannet at det grenser til å være kjedelig, selv om det helt sikkert er sånn Dronninger bør oppføre seg? hehe

Holder fremdeles en knapp på frk lilla jeg, hun er så nett :D

Men for all del, herlige plysdyr hele gjengen! Skulle gjerne vært der og tafsa litt på..

Frk. Lilla er veldig søt, og gjør veldig mye ut av seg, det skal hun ha for! Og det er sikkert bare å komme en tur? hehe

Stakkars hjemløse nudlinger... De kunne helt sikkert fått asyl her... sånn midlertidig i 12 -15 år. :o

Tja.. Du kan få leie en i 12-15 år for sånn ca 8500 kr, tror jeg det er? hehe

Ih, jeg må ikke lese at dere har igjen valper :o

*ler* Hadde ikke du en gal springervalp? Springere og belgere går sikkert bra overens, btw.. Bestevenninna til Zarten var en springer spaniel.. :P

Nå synes jeg du er en smule ego altså... Du har allerede Dina OG et Dinabarn! <_<

Ja, jeg beklager det altså, men lille Lyseblå har liksom vært en yndling fra han var knøttaliten (dvs i hele 4 uker eller noe.. hehe). Men klart, det holder lenge med Dina og Dinabarnet! Jeg skal ikke ha en til.. hehe

Mulig å bytte en et pent brukt insekt i rååååsa? BP- jeg er helt sikker på at du egentlig alltid har ønsket deg en Border Line Collie?

Nå er det strengt tatt ikke tisper igjen da, kan jeg foreslå en hannhund istedet? Du trenger tre hunder du? Sheltie er jo egentlig bare en halv en? (Det er det jeg sier til meg selv når pikebarnet ønskedrømmer om sheltien sin, ihvertfall.. hehe)

send gjerne kongeblå hit...

sånn med en gang hihi..

han var FIN han...

*mumle noe om HVA ER DET MED MEG OG HANNHUNDER*

Åh, han er seriøst fin altså :blink: Jeg har alltid likt terven best av belgerne, men nå begynnner jammen disse svartingene å sjarmere meg altså.

Åh, så skjønn!

Ja, han er en pen sak han! Håper han havner hos noen som syns det er gøy å stille ut! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Hadde ikke du en gal springervalp? Springere og belgere går sikkert bra overens, btw.. Bestevenninna til Zarten var en springer spaniel.. :icon_redface:

Joda, og hun er fortsatt gal og langt fra voksen *ler* Likevel er det jo fryktelig vanskelig å ikke bli sjarmert av disse bamsene da, selv om jeg absolutt ikke vil ha valp igjen på lenge :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*Skal ikke fortelle Emma hva du akkurat sa jeg, det var ikke nok maling til henne heller;)

Vi satser på at disse blir litt mindre rolige enn moren sin da, hun er jo så voksen og dannet at det grenser til å være kjedelig, selv om det helt sikkert er sånn Dronninger bør oppføre seg? hehe

Ja, han er en pen sak han! Håper han havner hos noen som syns det er gøy å stille ut! :icon_redface:

Oj da! Vi må jo ikke fornærme storesøster :blink: og når det gjelder dette med futt og fart er jo dette noe jeg ønsker, men oppførselen til mora til den forrige "grønnisen" ga utslag i stor usikkerhet og aggresjon hos de fleste av valpene i et kull på ti.

Har planer om å drive med litt utstilling, jeg da. Men nå syns jeg jo at alle gutta var like fine, men jeg regner med at Belgerpia ser hvem som passer best til vårt bruk. Jeg klarer ikke å plukke ut en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...