Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

ÅÅ,Jeg liker ikke rosa farge da,men den rosa valpen var jo så bollefjes og sånn uskyldig look!

Dritskjønne alle da,men jeg la merke til lille rosa,og kongeblå (syns jeg det var)som sovner i fototimen med brødrene,hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke skrevet her på nesten to uker, så da må man jo bare, sant? Har ingen nye bilder da, de kommer antageligvis ikke før på tirsdag :)

Men altså, nå begynner de jo å bli kule, mer hunder enn rotter, og våkne nok innimellom til at man kan se noe som ligner personlighet. I et kull på syv er det gjerne noen som er litt mer fremtredende enn andre, evt noen som er litt mer anonyme enn resten, men til nå så har den valpen jeg har sagt er kjedelig plutselig våkna til og blitt "ordentlig" valp, så jeg veit ikke helt om jeg tør å si hvem av dem det er *ler*

Men en ting skal de ha for - det er MYE lyd i dem! Og jeg tuller ikke når jeg sier MYE! Lyden får vi som regel høre når de er sultne, det begynner med en eller to valper som sutrer litt, så smitter det (raskt!) og så sitter det syv små jævelunger av noen svartingbarn og vræler med vid åpen munn: "VI ER SULTNE, DAMEN!". Her om natta glemte jeg å skru av lyset på rommet for natten, noe som tydeligvis gjorde de mer våkne (natt til onsdag, vi "satt oppe" og ventet på tervkullet) enn de vanligvis er, noe som gjorde seg utslag i at de var SULTNE kl. 5 (jepp, FEM) om morran.. Og tålmodighet var tydeligvis ikke helt deres dyd, for de skulle aller helst hatt mat IGÅR! Makan til vræling altså :) Men det er godt de har matvett!

Et par av dem gjør tapre forsøk på å klatre ut av valpekassa, så den skal eller har blitt (nå jeg jeg jo hjemme på perm så jeg vet ikke.. hehe) byttet ut med hundeseng. De har leker som de får stadig stigende interesse for, og når de er ute på gulvet må gitter tygges på, bukser bites og "rives" i (koordinasjonen er ikke helt på topp enda, så det blir som regel med et tappert forsøk.. hehe), vannskålen testes (og de er ikke så glade i dette kalde og våte de får på nesa si når de putter den ned i der), sloss litt med søsken og klatre på folk. Det er nå moroa (og jobben) begynner, når de får komme ut av valperommet og være med på ting - først i huset, så ute. Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

I dag har banden hatt første "offisielle" besøkende (noen var her i går og var veldig på at det var første eksterne besøkende*fnis*) .............. og de kunne jo kanskje vurdert å være bittelitt mer våkne - på flere timer var de våkne totalt kanskje 10 minutter, mot normalt ett kvarter annenhver time eller så..

Men de flytta ut av valpekassa i går - og fikk hele badet til disposijon og klart - det tar på å skulle utforske nytt terreng, man blir trøtt av sånt......... Knipset jo litt da........ - og aner ikke hvem som er hvem, og det er meningsløst å forsøke å gjette...

Vi venter på tur vi..

aIMG_1054.jpg

Jeg er suuuuur - pass deg ellers biter jeg hånden din.......

aIMG_1064.jpg

...sånn.... - nå tenker jeg du fikk skikkelig ævva farlie hunden må sikkert avlives eller få hjelp hos adferdsterapeutaIMG_1123.jpg

..nei nei nei nei nei - det var da ikke sånn det skulle være......

aIMG_1081.jpg

Det er jo slettes ikke sånn at vi er søte liksom

aIMG_1069.jpg

Søteste

aIMG_1090.jpg

Antall besøkende øker nå etterhvert, og det blir mer og mer liv i de små kroppene. De er übersøte er de........

Edit: Korrigert formuleringen i første setning........ :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærsj... så stygge de er -bare sånn sorte, kjedelige, knappenålstenner, plysj-pels, pipende små bærsje-troll....

"JEG skulle ikke ville hatt noen om jeg hadde fått dem SLENGT etter meg engang, altså!!"

Susanne

(hmmm.... nååååminn... hellan'dussen... nutte-fnutte-snutte-barna...) Bare later som, vet du.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Anette, da... Marsvin er da SØTE, de også da????

Susanne

Joda, men ikke like søte som skikkelig valper. Mener ikke å tråkke noen på tærne altså, Norma var nydelig når hun var 2 uker gammel. Som marsvin altså, men en søt HUND var hun ikke før litt senere :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, nå ser de mer ut som søte hunder enn marsvin :P

:rolleyes:

Men Anette, da... Marsvin er da SØTE, de også da????

Susanne

Nettopp...

Joda, men ikke like søte som skikkelig valper. Mener ikke å tråkke noen på tærne altså, Norma var nydelig når hun var 2 uker gammel. Som marsvin altså, men en søt HUND var hun ikke før litt senere :P

Du ER rar du :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Anette - bare "ro" du...

Marvin er supersøte fra fødsel av..

DOG vil jeg innrømme at disse små "svartingene" nok klassifiseres litt OVER marsvin, da de faktisk en gang i fremtiden kommer til å bli morsomme HUNDER!

Men, ærlig talt, Belgerpia ... Gidder man virkelig å knyte garn på dyra' sine for å vite hvem som er hvem?

Hva med å avle frem litt krager, bliss, halve og hele "sokker", fargevarianter, liksom.. Er ikke DET lettere å forholde seg til?

Neida - "små-duttene" så jo såklart helt fabelaktige ut, de!

Skulle ønske jeg hadde en "matchende" gjeng, men damen min gikk dessverre tom..

Lykke til med "svartingene"!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Men, ærlig talt, Belgerpia ... Gidder man virkelig å knyte garn på dyra' sine for å vite hvem som er hvem?

Hva med å avle frem litt krager, bliss, halve og hele "sokker", fargevarianter, liksom.. Er ikke DET lettere å forholde seg til?

Susanne

He he he he - joda, jeg ser fordeler med "ikke ferdigmalte" valper altså, og vi klarte det fint sist - nemas problemas, med disse har det blitt ugreit *ler* - så da må man knyte garn på - jeg kunne jo latt som jeg imponerte og bare klippet hakk på de og skryti på meg å kunne se forskjell på de - men det kan jeg ikke. Eller feil - jeg kan skille jentene - men gutta - ha'kke sjans..... men jeg ønsker meg ikke hvite krager og bless av den grunn altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg jeg, Anette, det er ikke før nå den siste uka at de har blitt søte valper :P

Takk!

Du ER rar du :hmm:

Altså, DET vet jeg *flir*

Ja, Anette - bare "ro" du...

Marvin er supersøte fra fødsel av..

Susanne

Sorry altså, men jeg ser ikke helt det SØTE med valper når de er knøttsmå. Sjarmerende og gode er de helt klart, men ikke "helledussen så søte" :P

Uansett; belgerbarna er skjønne, og jeg gleder meg til flere bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...