Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Jupp, vi skippe fire ukers bildene grunnet vær og føreforhold - stua er ikke det optimale sted å ta bilder av belgere som fyker alle veier, for ja - de begynner å bli aktive. Så aktive at man faktisk i løpet av denne uken har flyttet ned i kennelen. Man trengte plass og utfordringer må vite - dessuten så produseres nå for tiden så mye "avfall" at man nesten ikke får gjort noe annet enn å skifte aviser.......

I dag har de vært ute for første gang, og jeg tok ikke mindre enn 1098 bilder i løpet av halvannen time - så jeg har da brukt noen timer på å redigere kan man si *ler* - men det var antagelig verdt det.

De mest våkne av dere vil nå se at de tre jentene har andre bånd på seg enn ved forrige fotoseanse - og det kommer ene og alene av at de forrige gang var veldig feilmerket faktisk. Alle tre *ler* hvordan det er mulig aner jeg ikke - men feil var det i alle fall - så båndene nå stemmer med fargen.

Gutta har fått klippet litt på seg i tillegg - for der sliter vi med å skille de.......

Vel - her er dødsgjenget:

Lyseblå

lyseblIMG_1475.jpg

Mellomblå

mellomblIMG_1351.jpg

Kongeblå

kongeIMG_1382.jpg

Mørkeblå

morkblIMG_1345.jpg

Rååååsa

rosaIMG_1922.jpg

Cerise

ceriseIMG_1317.jpg

Lilla

lillaIMG_1732.jpg

også bare sånn for å spamme skikkelig

aIMG_2076.jpg

aIMG_2085.jpg

aIMG_1566.jpg

aIMG_1609.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funderer på om jeg skal kidnappe "kongeblå" :thumbs:

Merker de om jeg bytter ham mot Zorro tro? At den ene valpen plutselig har blitt myyyyye större er vel ikke noe de tenker over, eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, da var det på tide med 5-ukers bildene, og nå har valpene fått navn også!

Først ute er lille Lyseblå, fra nå av Imagecopy Dancing Emmet

alysblIMG_2410.jpg

alysblIMG_2422.jpg

Så har vi Mellomblå, nå Imagecopy Dancing Egbert (stakkars liten.. hehe)

amellomIMG_2504.jpg

aIMG_2786.jpg

Deretter Kongeblå, nå Imagecopy Dancing Ellington

akongeIMG_2476.jpgakongeIMG_2491.jpg

Sist av gutta er Mørkeblå, nå Imagecopy Dancing Excalibur

amorkblIMG_2470.jpg

aIMG_2658.jpg

Så, kommer jentene, først ut av de er frk. Råååååsa, nå Imagecopy Dancing Elysee

arosaIMG_2604.jpg

arosaIMG_2612.jpg

Hun kan marsjere hun :thumbs:

Frk Cerise (har en bad hairday eller noe.. hehe) nå Imagecopy Dancing Ermine

aceriseIMG_2574.jpg

aIMG_2669.jpg

Til sist og stadig minst: frk Lilla, nå Imagecopy Dancing Engine

alillaIMG_2454.jpg

aIMG_2629.jpg

*dele opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så nusselig! Jeg må si det at Dancing Ellington virkelig tok pusten fra meg! Noe så majestetisk vakkert og samtidig søt! De andre var aldeles nydelige, de også selvsagt. Morsomme navn (Dakar Egbert).

Flotte bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...