Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Da var det på tide med fotoshoot av gjengen igjen - minus Lilla da, men henne kan dere jo se i hennes egen tråd her :) Siden vi er "litt" opptatt av ører *kremt* så regner jeg med at folk ser at det har skjedd noe med dem hos alle sammen? Fineste små, nå ser de jo ut som belgere straks :)

IC Dancing Emmet - eller lille Lyseblå.. Eller Emmet (ikke Kennet.. hehe)

EmmetIMG_8372.jpg

EmmetIMG_8324.jpg

IC Dancing Egbert - eller lille Mellomblå aka Egbert Stakar (jepp, dobbeltnavn *flir*)

EgbertIMG_8146.jpg

EgbertIMG_8108.jpg

IC Dancing Ellington - eller lille Kongeblå aka Elling (stakkar)

EllingtonIMG_8212.jpg

EllingtonIMG_8239.jpg

IC Dancing Excalibur - eller lille Mørkeblå aka Stitch

ExcaliburIMG_8316.jpg

ExcaliburIMG_8276.jpg

IC Dancing Elysee - eller Rååååååsa..

ElyseeIMG_8059.jpg

ElyseeIMG_8094.jpg

IC Dancing Ermine - eller lille Cerise aka Whiskey!

ErmineIMG_8156.jpg

ErmineIMG_8160.jpg

Til helgen reiser jentene, mens Stitch skal være her til matmor blir ferdig med eksamen en gang i slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar
IC Dancing Excalibur - eller lille Mørkeblå aka Stitch

ExcaliburIMG_8316.jpg

ExcaliburIMG_8276.jpg

For en liten tykkas :) Lille bamsingen min :)

Tiden går jo så himla sakte *mumle stygge ord om terminprøver og eksamen*

Og 2ne: Regner med masse oppdateringer i bloggen din fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 2ne: Regner med masse oppdateringer i bloggen din fremover :)

Det er klart! "Stitch på nye eventyr", liksom *ler*

I dag har han forøvrig vært med opp til husverten og "hilst" på pus. At hun sto og var dobbelt så høy som hun var lang og sa "fres" var ikke noe å bry seg om, han kunne snuse på tannebissene hun blottet for han og *flir* Ja, og kattemat var selvsagt veldig godt!

Bilturen gikk forøvrig greit den og - og vi kjører "veien fra *******" til og fra Askim (riksvei 22 - masse svinger! hehe). Litt pip nå og da (i de værste svingene), men ikke noe oppkast eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart! "Stitch på nye eventyr", liksom *ler*

I dag har han forøvrig vært med opp til husverten og "hilst" på pus. At hun sto og var dobbelt så høy som hun var lang og sa "fres" var ikke noe å bry seg om, han kunne snuse på tannebissene hun blottet for han og *flir* Ja, og kattemat var selvsagt veldig godt!

Bilturen gikk forøvrig greit den og - og vi kjører "veien fra *******" til og fra Askim (riksvei 22 - masse svinger! hehe). Litt pip nå og da (i de værste svingene), men ikke noe oppkast eller noe :)

Tøffe gutter spyr ikke, vet*u :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gir meg ende over.. det er helt helt ufattelig at de der klumpedottene kan bli til sånne vakre vesener! Å se bilde av tjukken og Nyx (og dobørsten) og tenke på hvordan de så ut som valper.. ufattelig. Basenjier er vakre fra dag 1 de, men belgere?? Jeg begynner nesten å mistenke at det foreligger en stooor oppdretter-konspirasjon her! De der tjukke klumpepelsdottene er egentlig ikke belgere men forvokste, animerte (pga statisk elektrisitet) hybelkaniner som oppdretterne sliter med å bli kvitt. Så det oppdretterne gjør er å late som at de dottene blir til vakre belgere og lurer valpekjøperne trill rundt.. kjempegreie altså! Ikke bare blir man kvitt hybelkaninene men får penger for dem også! (Blir jo stum av beundring over forretningsideen men..). Og så alle disse naive valpekjøperne da.. tror de kjøper belgere men egentlig kjøper de bare støvdotter til heimen.. *mumle mumle skal sannelig ikke gå på den der med hybelkaninene nei hvis jeg noen gang skal ha belger, da skal jeg kreve å få se de vakre belgervalpene de har gjemt på bakrommet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe gutter spyr ikke, vet*u :P

*ler* Det var vel ikke akkurat tøff jeg tenkte han var, han så ikke veldig sånn ut når jeg åpna bakluka i bilen - men han spyr ikke :P Han er forøvrig "nesten husrein" alt, han gråter når han må ut han, så vi har bare hatt et uhell, og det var mer fordi at kroppen min ikke virker spesielt godt om morran enn noe annet - at han måtte ut kl. fem om morran prøver jeg å ikke henge meg opp i, han sier fra når han må på do!

Du får en veldig snill og grei valp, det er nesten litt kjedelig hvor pent han oppfører seg (skal ikke nevne at søsteren han deler hus med for øyeblikket ikke våknet før hun var en 4-5 mnd gammel heller *flir*). Han har prøvd å tygge på en ledning, og hørte med en gang jeg sa nei.. Spiser maten sin som den flinke gutten han er, leker litt med både Dina og Emma, er egentlig bare enkel og grei han :lol:

Eneste han er litt misfornøyd med, er vel at mor har stengt melkebaren? Hun syns tydeligvis at han burde avvennes, han er ikke like enig i det *ler* Hun takler han fint da, enten så avleder hun han med lek, eller så får han et lite knurr, og da er det greit, da kan han finne på noe annet :blink:

Nei, jeg gir meg ende over.. det er helt helt ufattelig at de der klumpedottene kan bli til sånne vakre vesener! Å se bilde av tjukken og Nyx (og dobørsten) og tenke på hvordan de så ut som valper.. ufattelig. Basenjier er vakre fra dag 1 de, men belgere?? Jeg begynner nesten å mistenke at det foreligger en stooor oppdretter-konspirasjon her! De der tjukke klumpepelsdottene er egentlig ikke belgere men forvokste, animerte (pga statisk elektrisitet) hybelkaniner som oppdretterne sliter med å bli kvitt. Så det oppdretterne gjør er å late som at de dottene blir til vakre belgere og lurer valpekjøperne trill rundt.. kjempegreie altså! Ikke bare blir man kvitt hybelkaninene men får penger for dem også! (Blir jo stum av beundring over forretningsideen men..). Og så alle disse naive valpekjøperne da.. tror de kjøper belgere men egentlig kjøper de bare støvdotter til heimen.. *mumle mumle skal sannelig ikke gå på den der med hybelkaninene nei hvis jeg noen gang skal ha belger, da skal jeg kreve å få se de vakre belgervalpene de har gjemt på bakrommet*

Syns du ikke at belgervalper er vakre? *dypt sjokkert* De begynner jo å bli fine nå, og kommer til å være det til de er 4 mnd eller noe, da blir de plutselig lange og rare, og så er de like plutselig "voksne" og vakre igjen (vel, flesteparten ihvertfall *skule på Emma-dyret*) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud så glad jeg er at jeg har valp i huset nå til å minne meg på hvor deilig det er når barracuda-tennene borrer seg inn i fingre, ankler, kinn, øyenbryn, og alle andre sarte steder de klarer å treffe....

Så glad jeg er for å ha en liten en som kan minne meg om på hvor fantastisk morsomt det er når lille trollet har lagt igjen en presang til mor i sofaen.

Så glad jeg er for å ha en liten valp som kan minne meg på hvor kjekt det er å stå opp midt på natten og traske i morgenkåpen i minusgrader, bare for å se at valpen faktisk ikke er så tissetrengt, hun hadde bare lyst til å stå opp og leke med pinner, eller hva som helst annet som måtte befinne seg på bakken akkurat der og da.

Hehe....

Ellers hadde denne tråden vært OFF-LIMIT for meg... hehe.. bra jeg ikke har svart :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du ikke at belgervalper er vakre? *dypt sjokkert* De begynner jo å bli fine nå, og kommer til å være det til de er 4 mnd eller noe, da blir de plutselig lange og rare, og så er de like plutselig "voksne" og vakre igjen (vel, flesteparten ihvertfall *skule på Emma-dyret*) hehe

Niks, må innrømme at jeg synes de er kjempestygge! Men søte er de.. gruelig søte... helt til å spise opp faktisk! Håper å se masse bilder når de er i "lange og rare"-fasen, det er jo da blikket deres er som tommest også! Herregud, jeg ler meg fillete av de dyrene der.. (*OBS! må passe meg, ser at jeg er i full fart å falle for belger-sjarm her.. er så svak for bisker som gir masse latter bare man ser på dem..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer egentlig på at jeg sa han var litt kjedelig før i dag, for nå har han vært våken i noen timer (og sover heldigvis igjen *flir*), hvor han rakk å finne ut hvordan man graver vannskåler utover hele gulvet på null komma niks, at det går an å apportere blader fra aviskurver og at ledninger er kjempespennende.. Nei, han mangler ikke alternative leker, det er strødd utover hele gulvet - og han er heldigvis en normal belgervalp *ler* Gled deg, Stitch-damen :angry:

Så glad jeg er for å ha en liten valp som kan minne meg på hvor kjekt det er å stå opp midt på natten og traske i morgenkåpen i minusgrader, bare for å se at valpen faktisk ikke er så tissetrengt, hun hadde bare lyst til å stå opp og leke med pinner, eller hva som helst annet som måtte befinne seg på bakken akkurat der og da.

hehe - Det der tenkte jeg på og, når jeg var ute med den lille kl. fem i morres! Det er digg å ha hund som sover like lenge som meg, egentlig..

Niks, må innrømme at jeg synes de er kjempestygge! Men søte er de.. gruelig søte... helt til å spise opp faktisk! Håper å se masse bilder når de er i "lange og rare"-fasen, det er jo da blikket deres er som tommest også! Herregud, jeg ler meg fillete av de dyrene der.. (*OBS! må passe meg, ser at jeg er i full fart å falle for belger-sjarm her.. er så svak for bisker som gir masse latter bare man ser på dem..)

*ler* Nå hadde jeg tenkt å finne et bilde av Emma til deg, hvor hun er i den "verste" fasen, også oppdaget jeg at hun egentlig er i den enda.. Men her har du blikket (og skeive ører - hun er kjempesøt *flir*) ihvertfall :P

aCIMG3343.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer egentlig på at jeg sa han var litt kjedelig før i dag, for nå har han vært våken i noen timer (og sover heldigvis igjen *flir*), hvor han rakk å finne ut hvordan man graver vannskåler utover hele gulvet på null komma niks, at det går an å apportere blader fra aviskurver og at ledninger er kjempespennende.. Nei, han mangler ikke alternative leker, det er strødd utover hele gulvet - og han er heldigvis en normal belgervalp *ler* Gled deg, Stitch-damen :P

He he. Jeg gleder meg veldig jeg. Forrige "grønisen" gjorde aldri noe galt og det stemte jo ikke med alt jeg hadde lest og hørt. Jeg er fullt forberedt på å få en liten oppfinsom kar med krokkodilletenner i huset *skule rundt meg på alle grønne planter på gulvet* og tar det som det kommer. Det som blir mest spennende er jo at han må være med meg på skolen noen dager - æ'kke sikkert jeg får gjort så mye de dagene, skjønner jeg :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he. Jeg gleder meg veldig jeg. Forrige "grønisen" gjorde aldri noe galt og det stemte jo ikke med alt jeg hadde lest og hørt. Jeg er fullt forberedt på å få en liten oppfinsom kar med krokkodilletenner i huset *skule rundt meg på alle grønne planter på gulvet* og tar det som det kommer. Det som blir mest spennende er jo at han må være med meg på skolen noen dager - æ'kke sikkert jeg får gjort så mye de dagene, skjønner jeg :angry:

Det kommer ingen andre på skolen til å få gjort heller :P Jeg hadde med lillemor her etter at jeg hadde hentet henne i januar. Læreren fikk ikke all verdens til oppmerksomhet fra noen i klassen egentlig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Guest Belgerpia

Jadda, det går treigt med oppdateringer her altså................ hun som eier tispa har svikta *ler*

Gutta boyz er 10 uker i dag, det er full fres, de begynner å bli flinke til å gå i bånd, de blir galere og galere og livet er generelt en fest. Egbert reiser til helgen, så fra da av har vi to smågutter igjen her.............

Vel, jeg har tatt 10 ukers bilder jeg da, av gutta boyz - jeg vet ikke om Tone kan providere oss med 10 ukers bilder av Stitch sin Stitch (jeg vet at Margrete IKKE hadde med kamera rundt Sognsvann i dag......... dumme damen). Ei heller vet jeg om en viss Miriam kan bidra med 10 ukers bilder av lille Lilla....... men jeg har gjort mitt i alle fall.......

Emmet (lyseblå)

aIMG_1985.jpg

Egbert (mellomblå)

aIMG_2036.jpg

Ellington (kongeblå)

aIMG_1934.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er fremdeles søte, selv om de er på vei inn i fryseboksalderen (har en fryseboksvalp selv for tiden gitt) :lol: Hvordan er de str.messig? Utseendet skal jeg ikke si så mye om. Jeg klarer å skille dem, men hva som er bra og dårlig blir verre altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, det går treigt med oppdateringer her altså................ hun som eier tispa har svikta *ler*

Nå er jeg hverken oppdretter eller trådstarter da, så svikta er kanskje litt drøyt? Jeg har skrevet over 70 innlegg i denne tråden jeg, du har skrevet hvor mange? 30? :lol:

Vel, jeg har tatt 10 ukers bilder jeg da, av gutta boyz - jeg vet ikke om Tone kan providere oss med 10 ukers bilder av Stitch sin Stitch (jeg vet at Margrete IKKE hadde med kamera rundt Sognsvann i dag......... dumme damen). Ei heller vet jeg om en viss Miriam kan bidra med 10 ukers bilder av lille Lilla....... men jeg har gjort mitt i alle fall.......

Nei, vi hadde ikke med kamera i dag, ikke i går heller, men på søndag hadde vi.. Og da har vi bl.a. dette bildet:

2008-04-20-Stitch04.jpg

Nei, ikke et fancy oppstillingsbilde, men han er sort og lodden over hele resten av kroppen og, faktisk.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, det går treigt med oppdateringer her altså................ hun som eier tispa har svikta *ler*

Gutta boyz er 10 uker i dag, det er full fres, de begynner å bli flinke til å gå i bånd, de blir galere og galere og livet er generelt en fest. Egbert reiser til helgen, så fra da av har vi to smågutter igjen her.............

Vel, jeg har tatt 10 ukers bilder jeg da, av gutta boyz - jeg vet ikke om Tone kan providere oss med 10 ukers bilder av Stitch sin Stitch (jeg vet at Margrete IKKE hadde med kamera rundt Sognsvann i dag......... dumme damen). Ei heller vet jeg om en viss Miriam kan bidra med 10 ukers bilder av lille Lilla....... men jeg har gjort mitt i alle fall.......

Miriam kommer nok med noen nye bilder i morgen :lol: *Snilleste Anette :D*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
De er fremdeles søte, selv om de er på vei inn i fryseboksalderen (har en fryseboksvalp selv for tiden gitt) :lol: Hvordan er de str.messig? Utseendet skal jeg ikke si så mye om. Jeg klarer å skille dem, men hva som er bra og dårlig blir verre altså :D

Hva er fryseboksalder? *ler*

Størrelsesmessig er de helt på normalen tror jeg, og de ser ganske pene ut - skulle nok ønsket at Elling sine ører hadde reist seg og at nakken til Egbert var litt lenger og ryggen til Emmet litt kortere, men bortsett fra det så er de pene *ler*

Men best av alt - de er supersosiale og utrolig trivelige alle tre og det er faktisk vel så viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fryseboksalder? *ler*

Størrelsesmessig er de helt på normalen tror jeg, og de ser ganske pene ut - skulle nok ønsket at Elling sine ører hadde reist seg og at nakken til Egbert var litt lenger og ryggen til Emmet litt kortere, men bortsett fra det så er de pene *ler*

Men best av alt - de er supersosiale og utrolig trivelige alle tre og det er faktisk vel så viktig.

Fryseboksalder er lange stilkebein og i det hele tatt. Alt er langt og ingenting henger sammen :lol:

Elling er vel den jeg har likt hele tiden (kongeblå). Synes de er flotte, og er gemyttet og det på innsiden bra er det jo supert :D Fullstendig enig i at det er vel så viktig, og helsa selvsagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...