Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer med de 7! Nå "gru-gleder" jeg meg til valpebilder noen uker framover, kan jo lett la seg friste til å se i retning BF - type langhår/sort neste gang gjennom slike tråder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er de første bildene klare!

aP1010006.jpg

Mor teller bekymret over for å forsikre seg om at vi ikke har stjålet noen *flir*

aP1010004-1.jpg

Jo flere vi er sammen, tydeligvis? Her er hele gjengen..

Gutta.jpg

Her er gutta boys! Inkludert Emmet og Eurostile.. hehe

aP1010016-1.jpg

Og her er jentene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hvordan i svarteste (!) klarer dere å skille dem? ;) Teller antall eventuelle hvite hår eller hva?

Vi klarer ikke det, derfor klipper vi merker på dem (i pelsen)

Svarte rotter ;)

Ja ikke sant - fiiiiiiiineste svarte rottene *ønske seg ny sort rotte* (altså ordentlig rotte altså :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med alle små "svartinger"! Deilig når alt er over, og det er bare fryd i valpekassen...

JEG kan ikke skjønne hvordan det føles å IKKW kunne se hvem som er hvem, jeg..

Vi har jo både farger og tegninger å se forskjell på, så det må jo være litt "sært" å ikke greie å SE hvilken som er hvilken valp, føstefødt, sist, minst, størst, etc...

Men jeg var hjemme hos noen med to bouvierkull som var født samtidig (tror det var sånn 16-18 stk - alle mer eller mindre "grå").. Så jeg kan jo se problematikken i det hele, men det er jo litt rart likevel...

LYKKE TIL med de små - venter spent på små bjørnebilder!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Grattis med alle små "svartinger"! Deilig når alt er over, og det er bare fryd i valpekassen...

JEG kan ikke skjønne hvordan det føles å IKKW kunne se hvem som er hvem, jeg..

Vi har jo både farger og tegninger å se forskjell på, så det må jo være litt "sært" å ikke greie å SE hvilken som er hvilken valp, føstefødt, sist, minst, størst, etc...

Men jeg var hjemme hos noen med to bouvierkull som var født samtidig (tror det var sånn 16-18 stk - alle mer eller mindre "grå").. Så jeg kan jo se problematikken i det hele, men det er jo litt rart likevel...

LYKKE TIL med de små - venter spent på små bjørnebilder!

Susanne

Vel, dette er første gangen faktisk at jeg kommer til å måtte løfte hver enkelt valp for å sjekke hvem det er - uvant, med tervene har jeg aldri hatt problemer med å hvem som er hvem, og forrige svartingkullet var jo helt greit liksom.

Selv da vi hadde ni tervere, hvorav seks grå klarte jeg å skille dem fra hverandre.

Så kanskje - om en uke eller to klarer jeg det her også *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant - fiiiiiiiineste svarte rottene *ønske seg ny sort rotte* (altså ordentlig rotte altså :) )

Ække noe å være flau over det vel! Rotter (de ordentelige assa) er drit søte! Skjønner ikke helt at rotter er et skjeldsord jeg da, det er det ihvertfall ikke for meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de er ikke SÅ like (og sorte) som de virket som når de ble født :)

Hann 1: Helt sort med litt hvitt på tærne bak

Hann 2: Liten hvit flekk på brystet

Hann 3: Helt sort med 2 hvite tær på bakbeina

Hann 4: Hvit flekk som ser ut som en omvendt u

Tispe 1: helt sort med litt hvitt på baktærne

Tispe 2: 2 små hvite flekker i brystet med hvite tær bak

Tispe 3: bitteliten HVIT flekk i brystet

De som blir vanskelige å skille, er jo hannhund 1 og 3 og tispe 1 særlig på bilder - de er alle sorte med litt hvitt på tærne, liksom. Men jeg regner med at det går greit når de bare vokser på seg personlighet, nå er de jo bare små rotter som spiser og sover og tisser og bæsjer.. hehe ;)

EDIT: Ja, det var en skrivefeil, den hadde selvsagt ikke en SORT flekk i brystet, tispe nr 3, da hadde hun jo vært helsort ;) Takk Margrete og Vipsen.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer sååå masse, de er jo bare til å spise opp...*sukk*

En gang for lenge siden hadde jeg en plan om en sånn en, men så kom noe langsnutet og tynt inn i huset istedenfor :P

Hvem byttet ut kose-bamsen min med et fartsfantom av et skrangleverk!!

Skulle vært i vente-modus selv jeg, men med så god tid jeg hadde (bare 1 års planlegging liksom) løp tispen igrunn ifra meg...

Og spermen er fremdeles inni den kommende pappa på andre siden av jordkloden....*slår meg selv VELDIG hardt i hodet*

Men neste gang..man har da ikke hastverk :)

Enn så lenge får jeg kose meg med andres småttiser, kanskje stjele en eller to sånn ved anledning :P

Kjenner igjen den "lille-hvite-flekken" problematikken her. Hva man FINNER for å skille dem fra hverandre :)

Lykke til med verdens beste valpiser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi tatt de første ukebildene, her er de små griserottevalpene (de er jo ikke søte enda):

Mørkeblå hann:

aP1010042.jpg

Dette må bare være valpen Margrete mener er fadderbarnet hennes - han som vinka til oss på ultralyden - for han syns virkelig ikke at det var nødvendig å ligge rolig, altså!

Lyseblå hann:

aP1010015.jpg

Er desidert den med mest lyd i når han er misfornøyd! hehe

Blå hann:

aP1010027-1.jpg

Ga opp jakten på pupp i hånda mi og la seg pent til så vi fikk tatt bilde av han.. hehe

Mellomblå hann:

aP1010012.jpg

Egentlig så burde man få se bilde av han forfra, for han har bare de kuleste øra - de står rett ut! "BATDOG!" *ler*

Ceris tispe:

aP1010021-2.jpg

Vesle frk. Julegris - helt klart en av de største i kullet *flir*

Lilla tispe:

aP1010033.jpg

Hun var trøtt og mett, så hun var en forholdsvis grei modell.. hehe

Babyrosa tispe:

aP1010003.jpg

Hun tok livet veldig med ro, veltet over på siden og sov, for sikkerhets skyld *ler* Er jenta si som kan slappe av det, tenker jeg, med labben under hodet til og med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...