Gå til innhold
Hundesonen.no

Kinghavens Dios aka Töddel


Mari

Recommended Posts

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
:whistle: Kanskje matmor burde trene litt mer på å holde seg på bena og ikke bare på innkallin? :whistle: Hva er det du driver med egentlig? *ler*

Hva jeg driver med? Blir meiet ned av Bulldogmonsteret vel! :lol:

Fali' fali', men hærli' hærli'! :P

Han er vakker altså:P Töddel- jeg har et stk siklende BCInsekt som droooler over deg. Hun synes du er veldig nice, og det synes jammen jeg og!

Kvinnelige BC insekt er Töddels favoritt! Han er sikker på at verden trenger gjetende bulldogger med autoritet, attitude og rå muskelkraft. Forøvrig Töddels tolkning av gjeting betyr sau i biter og en stykk feitere Töddel. Let's mate!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er president i Foreningen for Dobbeltpostere! Muahahaha!

Ikke vær så fordomsfull! :P Jeg holder på sånn jeg også med min lille 3kg's hund (som faktisk bare veier 2,5 nå :P) ! Folk syns sikkert det ser veldig merkelig ut men når hunden liker å få trampe litt oppå meg og syns det er en grei belønning når man ikke har filler eller godbiter så ruller jeg litt på bakken jeg! :P

Seriøst, det var slettes ikke med vilje! Han veltet med i all sin Töddelhet, og det er ikke første gangen! :P

My savner minitøddelen sin:

Oj! Töddel med rumpleflekk jo! Fiiine!

Kjipt når folk leker med livet til hunder på den måten forresten... Det ække greit liksom.

Skal sambo noen gang ha egen hund kommer jeg til å presantere Amerikansk Bulldog for han. Makan til flott hund den tøddelen altså. Og kjempe kule bilder med enda kulere kommentarer :P Er det sånn at rasen ikke er godkjent i Norge enda eller? Ser jo ut som en hund med masse driv og fart, sikkert en flott brukshund??

Ikke FCI-godkjent nei. Men de kan registreres i NHL, som er godkjent stambokførende instans i Noruega. :whistle:

Töddel er min andre bulldog, jeg har i tillegg endel ekstra erfaring siden jeg har vært involvert i raseklubben siden stiftelsen i 04. Så jeg tør å uttale meg litt om rasen. De gode bulldoggene er knakandes brukshunder. Masse jaktlyst og masse sosial kamplyst gjør at de er lette å belønne, de er stort sett førermyke og svært arbeidsvillige.

I tillegg er de allbrukshunder. Altså ikke nødvendigvis best i én ting, men gode til det meste. Jeg kjenner folk som trener de i alt fra bitearbeid til lydighet, og blodspor til redningshundarbeid. De er allsidige, og de beste kan nå langt.

Sånn i hverdagslivet har de en god av og på knapp. Får de brukt seg i en times tid hver dag, så er de usynlige inne. De er veldig menneskekjære, og nesten overdrevet tolerante ovenfor familien sin. Noen kan ha litt vaktinstinkt, men de fleste jeg har møtt er like glade i fremmede som i familiene sine. SoppenCamilla, Anebanana, Raksha og IW kan vel attestere for Töddels enorme kjærlighet til alle. :P

Minus er at de ofte ikke er overbegeistret for hunder av samme kjønn. Spesielt gutta. Ikke sånn at utageringsproblematikk er så framtredende, men heller at de har kort lunte og ikke tolerere allverdens provokasjon. De er ikke løslippsbikkjene på hundejordet liksom. Det er viktig å huske på, for om det først smeller så kan det smelle høyt.

De kan også ha en rimelig uttalt jaktlyst, som gjør at det kan være vanskelig å ha de løs i skog og mark. Dette kan selvsagt forebygges fra de er små.

(Töddel kom til meg 10 måneder gammel, og jeg har ikke sjans til å kontrollere om det er vilt i nærheten. Han er bare løs på jordene hvor jeg har god sikt. Jeg vet at han tar vilt om han får mulighet, han stopper ikke bare med løpe etter-greia.)

Helseproblemer er for det meste ledd og hud. Pluss en rasespesifikk nevrologisk sykdom som det heldigvis finnes DNA test for.

De passer ikke for alle, men i de rette hender er de verdens beste bikkjer. :P

Og Töddel? Han er som ti bulldogger. Jæven schteike, han har så ufattelig mye av alt i seg. Jaktlyst, kamplyst, energi, utholdenhet etc etc... Han gjør alt ganger tusen, det er helt drøyt. :P

PS: Om din samboer virkelig blir interessert sånn etterhvert, så skrik ut. Jeg kjenner flinke oppdrettere, og det er mye søppel der ute. Lett å gå seg vill i jungelen med andre ord. :whistle:

Oj... Jeg ble visst ivrig jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi trosser båndtvang, smerter, vind og snø!

I dag ble det en god og lang tur i skogen, og det var stas for oss alle tror jeg. :lol:

Töddel var iallefall en glad gutt i dag, noe som burde være åpenbart for de fleste?

I'm not gay, I'm just comfortable with my sexualityl!

2462624594_44d11bcedd_o.jpg

Surpomp?

2462627032_02e17d8758_o.jpg

Næh, aldri!

2462625756_75d252841b_o.jpg

2462625372_57aa1cf4ba_o.jpg

2461792719_7c88a309dd_o.jpg

Pen å sjå te

2461794389_b75d932fbb_o.jpg

Det er sånn jeg ønsker å huske gutten min. :ahappy:

2461793953_8c4385b877_o.jpg

Etterpå så sover man på bullevis.

2462624320_eb03067ee3_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke så stor Bullefan ( ikke skyt meg ) men må knele for Töddel.

Han er skikkelig karismatisk, sjarmerende og vakker :ahappy:

Og jeg er egentlig en sånn tante som synes hunder skal være søøøøte og pjuskete. Men Töddel har bidratt til å utvide horrisonten min! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...