Gå til innhold
Hundesonen.no

Kinghavens Dios aka Töddel


Mari

Recommended Posts

For et liv han har hatt den stakkars dumme hunden min... Men han har taklet hver eneste utfordring på strak arm. :lol:

Han ble født i USA, og flydd til Tyskland da han var 8 uker gammel sammen med søsteren sin. På grunn av nye bestemmelser der måtte han stå i karantene på flyplassen i noen uker. Der ble han stemplet som aggressiv forresten. lol "Tispen er snill, men hannhunden vil ikke slippe buksebena våre!". Hehe, det høres definitivt ut som Töddel det. :P

Mine gode venner (en oppdretter i Tyskland) fikk de ut av karantene, og valpene stod i valpekarantene hos de fram til rabies vaksiner og blodprøver var i orden. I Tyskland ble han dessverre flydd på av ei tispe som bet han i foten. Dette har i etterkant vist seg å være en ganske stor skade som muligens betyr at han må opereres. Der kan lese mer om den historien HER.

Så kom han endelig til Norge sammen med søsteren sin den 1. juni, og dro videre til forvert på vestlandet. Foten ble verre og verre, og jeg tok han med til min veterinær i Oslo og fant ut der at skaden var så alvorlig som den er. Derfor ble det opplagt at han skulle være hos meg, siden det er litt bedre behandlingsmuligheter i Oslo enn der han bodde.

Etter et par dager skjønte jeg at han kunne jo ikke flytte herfra igjen. Nå skal han være hos meg til han finner det for godt å forlate denne verden. :blink: Hans femte "hjem" får være det siste synes jeg.

Töddel er en "happy go lucky" fyr, full av det meste. Han har et jaktinstinkt som ikke ligner grisen, han digger sosial kamp med hva man enn har å tilby (alt fra kamerareim til ovnsvott :rolleyes: ), han går over ild og kaldt vann for mat, avreagerer på en plett, har masse arbeidslyst og er utholdene som fy. Han er rett og slett en hund med mye motor som spinner oppover veggene om han ikke får nok stimuli. Jeg simpelthen digger ham! :)

Töddel er en selvsikker og tillitsfull kar som elsker alt på to bein. Han skal hilse på hvert et menneske vi går forbi, noe som til tider er litt slitsomt siden jeg bor veldig sentralt i Oslo... Det er nok av folk her. Vi trener litt på det. :P

Han skal være med på alt som skjer, og er en mammadalt uten like.

Åsså er han VAKKER! Det er noe spesielt med det blikket hans, og aldri har jeg fått så mye oppmerksomhet når jeg har gått rundt med hund. Alle har vært positive også, selv om han er livsfarlig kamphund! Yay, Töddel! :)

Töddels eneste aber (so far...) er en penis og to testikler. Jeg er nemlig en notorisk tispeeier...

Han blir nok aldri en bråkmaker, han er for selvsikker til det. Men jeg ser tendenser til at han ikke er sen om å svare opp om andre hanner prøver å provosere ham. Det er forventet av en bullegutt, spesielt en av hans kaliber, så det er ikke noe jeg har et problem med.

I går brøt jeg veterinærens strenge formaninger og slapp han løs slik at han kunne bare være hund i en times tid. Det satte han stoor pris på, og det var verdt et evt setback i foten.

Her er noen bilder av fiiine tassen min fra turen. ;)

Bildene er klikkbare, slik at dere kan se dem i stort format.

Det hodet kommer til å bli skummelt stort. :P

1312145885_7f8d700d42.jpg

I believe I can fly...

1312110963_cfc1b0e3ba.jpg

I believe I can touch the sky...

1312117125_a986c44166.jpg

Han kan å ta seg bra ut.

1313035444_1d98436141.jpg

Got head?

1313017354_8c1fdef1f2.jpg

Første dukkert i Oslofjorden

1312099689_956dbf574a.jpg

Alle bulldogeiere vet at de ser rimelig elegante ut når de løper... Som en svale i flukt, liksom.

1312983604_aafebfbb65.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Takk takk folkens! Han er noe for seg selv den gutten. :lol:

Marianne: Jo, det var det! Jeg tenkte at det kanskje kunne være deg serru, men siden jeg hadde sagt til deg at du måtte komme bort å hilse og du ikke gjorde det, så turte liksom ikke jeg heller... :blink:

Syntes jeg kjente igjen en black & tan gudinne der ja. :) Alt vel med ryggen hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk folkens! Han er noe for seg selv den gutten. ;)

Marianne: Jo, det var det! Jeg tenkte at det kanskje kunne være deg serru, men siden jeg hadde sagt til deg at du måtte komme bort å hilse og du ikke gjorde det, så turte liksom ikke jeg heller... :)

Syntes jeg kjente igjen en black & tan gudinne der ja. :P Alt vel med ryggen hennes?

:Laugh::Laugh: Hahahaha du assa! Sist jeg så deg så hadde du amstaffen med deg så da tenkte jeg liksom ikke at du skulle komm med en annen..! Men når jeg så bildene så måtte jeg tenke godt hvor jeg hadde sett han før :P

Næh ryggen er litt bæsj igjen så derfor leker vi med Zoë nå.. Men hun har hatt kjempe god framgang med nåler så snart er hun oppe og hopper igjen! :P

Men lov meg at neste gang jeg vemer og ikke følger med så si hei da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen, folkens! Han er en en fin fyr med en sinnsyk utstråling. :) Ikke sant Raksha og Anebanana? :P

Kjært barn har mange navn, og Töddel skifter flere ganger pr dag mellom Pøbel, Møkkabikkja, Beibien Til Mammaen Sin og Dissimilis-gutten.

Flere bilder kommer nok etterhvert!

Marianne: Jeg lover om du lover! :P Hadde vært hyggelig med en ny hundevenn både for meg og Töddel. :)

Vi blir vel fast inventar på AlternatiVet framover pga foten hans, så våre veier møtes nok igjen. ;) Lykke til med ryggen! Håper hun blir frisk fortere enn svint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marianne: Jeg lover om du lover! ;) Hadde vært hyggelig med en ny hundevenn både for meg og Töddel. :)

Vi blir vel fast inventar på AlternatiVet framover pga foten hans, så våre veier møtes nok igjen. :) Lykke til med ryggen! Håper hun blir frisk fortere enn svint.

Takker det håper jeg også! :P Og god bedring til pelsen din også :P

Hadde vært koselig å tasse en tur en dag da, se om monstrene kan finne tonen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Får bare beklage at dette er på engelsk, men jeg skrev det for et engelsk forum og oversettelse er uaktuelt i forkjølelsens klamme dis. :D

(PS, Töddel betyr brystvorte, så han er Nipple på engelsk)

It was a chilly autumn day. The air was clean and crisp, full of promise of the snow that unevitably is coming. All was peaceful, but as we all know there is always calm before the storm...

Nipple is a good ninja, working with fine precision. He was doing is everyday routine with his Alpha female this morning, and knew nothing of the hazard coming their way.

1762902370_7c62bc11eb_o.jpg

There! He spots it! This evil monstrosity that is out to get everything he holds dear! What is this creature? It must be some threat from another galaxy! I must kill it with all my might! says Nippledog.

1762057131_c94de2eafb_o.jpg

It tries to escape? Oh my, this is a cunning little thing... But no one can outsmart a Nipple! He has the power of flingy limbs, and he is as sharp as the egg he chases.

1762906322_f0a1424417_o.jpg

Suddenly a young vixen appears! What are thee? asks Nipple. Turns out it is a damsel in distress! Oh no,The Blue Possessed Alien Egg has come to reep our young of their souls and take over the EarthPlanet!

1762899938_ce9511e8e3_o.jpg

I shall protect her with all my might, he promises, and goes off on the hunt. You are a slippery little sucker, but I will stalk you down if it is the last thing I do. Resistance is futile!

1762905204_1613a61246_o.jpg

Halt! You have been exposed, you must stop and hand over all your accompliceseseses!

But the Evil Egg still goes a runnin', oblivious to the power of the Nipple. Now a refugee on a strange planet, running on instinct, high on adrenaline. Yes, the most dangerous state of all eggs...

1762059699_ff46e5c0da_o.jpg

You dare to go after my momma?! Oh, you really have some eggs don't you?!

1762898110_f928c5c479_o.jpg

I shall use my flingy limbs to capture you, for they are my special power! Hah! You have met your match, and shall soon be Blue Omelet.

1762050857_e453083873_o.jpg

And finally... In this exact moment... He finishes off Earths biggest threat. So quick even the camera can't focus on him. With his impeccible strength and precision you can see he even bends gravity.

1762054477_a7fc935dc1_o.jpg

The Damsel willingly shows her gratitude, showering him with kisses and drowns him in adoration. Which he well deserves. Of course he gives her a peck on the cheek, so she knows she is loved, and that she is now safe from harm.

1762049489_5d3f8cad26_o.jpg

Millions of lives were saved this day, most oblivios to the fact that there is a Nipple that risks his life every part of the day so we all can sleep safe at night. He should be adored as the hero, protector and all time hunk that he is. You can breath easy, go do your every day stuff knowing nothing bad is going to happen. Until next time...

All bow to the allmighty! I give you, Nippledog!

1762903098_0185e76b5c_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Töddel har vært Herr Umuligus i det siste. Jeg er sterkt overbevist om at dette slett ikke har med en 14 måneders hormonbefengt kropp å gjøre, men mer at han føler at han får altfor lite tilbedelse fra Hundesonens eminente medlemmer.

Full av seg selv som han er, krever han oppbygging av sitt oppblåste ego slik at det blir nær bristepunktet, men ikke slik at han sprekker som en ballong. Han sier at han helt klart kan leve på bristepunktet, adrenalinjunkie som han er.

Siden det er jeg som må holde ut med alvorlig intelligensmangel, suping av jenteurin (han er en gourmet må vite!) og total mangel på konsentrasjon synes jeg det er på tide at dere gir ham de overdrevne komplimenter han krever. Slik at jeg får litt fred i hverdagen. Vi holder da sammen, gjør vi ikke?

Click the pics to make them explode in delight!

1651990592_7ca67c18e0.jpg

1651115279_154269bee7.jpg

Give bitepølse! (Han lider forøvrig dessverre av Kronisk Lebestift Syndrom. :lol: )

1651125705_1ab4c7dd6d.jpg

Give bitepølse sa jeg!

1651993576_92a840a5e0.jpg

Sånn ja.

1651991560_f9b62ea181.jpg

Weeee!

1651124271_5ac2401e9b.jpg

Hei!

1586550151_e12cf74564.jpg

Det oppblåste hodet. Og munnen som liker kjøttkaker og pølse.

1381170308_5192603074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...