Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Da er fødselen overstått, og mor og barn ligger fornøyd i kassa si. Litt dramatikk var det i begynnelsen der. Centa begynte å bli urolig rundt kl. 22.00, og kl. 23.00 gikk vannet. Etter dette hadde hun stadige veer og var veldig ratløs, men ingen valp kom. Når klokken nærmet seg ett bestemte vi i samråd med vetten om å kjøre henne inn på klinikken, da vi var redde for at valpen kunne sitte fast i en ugunstig stilling.

Omtrent halveis til vet. kontoret (I 150 km/t i Hakadal) Kom den første valpen til verden. Navlestrengen ble klippet hos vetrinæren, som sjekket at alt stod bra til med mor og barn, før vi rushet hjem igjen. Ikke før var vi kommet inn døren her hjemme, så kom den andre valpen- En sort/hvit jente. En sort/ hvit gutt fulgte hakk i hæl.

Etter dette hadde hun en lang pause. Stakkar... Hun var skrekkelig sliten, og jeg hadde virkerlig vondt av henne.

1, 5 time senere kom enda en sort/hvit jente, og mens jeg ryddet opp etter henne lå det plutselig enda en sort lita frøken der :D

Jeg venta 5 stykker jeg, og Centa virket rolig og avslappet, så jeg gikk igang med å sende ut mail til diverse folk om den gode nyheten. I det jeg trykker på "send" knappen får Centa igjen veer, og ut kommer enda en sort gutt! (Er det noen synske folk her? Noen som tippet 3+ 3?)

Centa virker rolig og avlappet, så tror hun er ferdig nå.

Alle er sunne og sterke, med veldig fine tegninger. Vekta ligger på mellom 210-250 g, så et veldig jevnt kull.

Nå er jeg sliten, men veldig fornøyd. Det tror jeg Centa er også, der hun ligger avslappet mens hun dier og vasker barna sine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!

Så deilig når slikt er vel overstått - og man ser den typiske roen senker seg over mor og barn.. Og for ikke å snakke om seg selv, da - etter slik drama en helt vanlig natt til Mandag.

3+3 - tja, kunne vel kanskje ikke vært særlig jevnere - men det må jo være et meget bra antall i forhold til frossen sæd, inseminering og alt dette som man alltids uroer seg om det påvirker noe i forhold til en vanlig parring.

Godt å høre at det er over nå - og kos dere masse med de små livene.

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si "velkommen til verden" til de små fra oss (6 stk sorte/hvite altså?)! Og NÅ må vel Centa endelig få nok mat??? Hun som har vært så flink og laget så mange valper - enda hun ble sultet! (Gi lille skrukketryne en stoooor pølsebit og/eller vaffel fra meg da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud :D

Holder fortsatt en knapp på 6 stk jeg. Tror det blir overkant av svart& hvite ;)

Da er fødselen overstått, og mor og barn ligger fornøyd i kassa si. Litt dramatikk var det i begynnelsen der. Centa begynte å bli urolig rundt kl. 22.00, og kl. 23.00 gikk vannet. Etter dette hadde hun stadige veer og var veldig ratløs, men ingen valp kom. Når klokken nærmet seg ett bestemte vi i samråd med vetten om å kjøre henne inn på klinikken, da vi var redde for at valpen kunne sitte fast i en ugunstig stilling.

Omtrent halveis til vet. kontoret (I 150 km/t i Hakadal) Kom den første valpen til verden. Navlestrengen ble klippet hos vetrinæren, som sjekket at alt stod bra til med mor og barn, før vi rushet hjem igjen. Ikke før var vi kommet inn døren her hjemme, så kom den andre valpen- En sort/hvit jente. En sort/ hvit gutt fulgte hakk i hæl.

Etter dette hadde hun en lang pause. Stakkar... Hun var skrekkelig sliten, og jeg hadde virkerlig vondt av henne.

1, 5 time senere kom enda en sort/hvit jente, og mens jeg ryddet opp etter henne lå det plutselig enda en sort lita frøken der :D

Jeg venta 5 stykker jeg, og Centa virket rolig og avslappet, så jeg gikk igang med å sende ut mail til diverse folk om den gode nyheten. I det jeg trykker på "send" knappen får Centa igjen veer, og ut kommer enda en sort gutt! (Er det noen synske folk her? Noen som tippet 3+ 3?)

Centa virker rolig og avlappet, så tror hun er ferdig nå.

Alle er sunne og sterke, med veldig fine tegninger. Vekta ligger på mellom 210-250 g, så et veldig jevnt kull.

Nå er jeg sliten, men veldig fornøyd. Det tror jeg Centa er også, der hun ligger avslappet mens hun dier og vasker barna sine :D

:D Jeg hadde rett jeg vist. 6 stk og overkant av sorte ;)

Kjempe grattis fra oss :D

Sov godt nå, jeg kjenner godt til den slitene kroppen ved "komplisert" fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, godt å høre at alt gikk bra! Det ble jo et passe stort kull, og man skal vel ikke klage på 50/50 av tisper og hanner :D Begge fargene ble det jo og, selv om det var overtall av de sorte :D

:icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig takk for alle gratulsajoner! Det har ikke blitt mye søvn på meg i natt. Faktisk ikke noenting. Etter at freden hadde senket seg over valpekassen var det vasking og rydding etter nattens strabaser ettrfulgt av en kjapp dusj, frokost, og så bar det rett på jobb. Samboern var hjemme som valpe- vakt. Så en kan si jeg er en ørliten smule sliten nå. I morgen er det heldigvis min tur til å bli hjemme :D

Litt bilder. Flere blir lagt ut på hjemmesiden i kveld:

Centa_E_litter_day_redboy_born_in_c.jpg

Rød gutt født i en Pathfinder som gikk i 150 igjennom Hakadal

Han er da nødt til å få Pathfinder i navnet sitt, synes vi :D

Centa_E_litter_day1_blackgirl1.jpg

Sort jente 1, kun et par timer gammel

Centa_E_litter_day1_groupshot.jpg

Alle de 6 søte små!

Ellers trenger jeg sonen- hjelp til å finne stamtavlenavn!

Jeg har som sagt alltid brukt afrikanske ord som navn før, men vurderer å gå over til engelsk på dette kullet. Jeg vil forøvrig holde meg til E'en.

Navn som er vurdert er for det meste linket til "reise", grunnet valpenes noe strabisiøse start på "livet før livet". Navn som hadde vært fint hadde f.eks vært:

Twice around the world

Around the world and back

Pathfinder (grunnet valpefødsel i pathfinderen= stifinneren)

World traveler

Federal Express

Australian Boomerang

osv...

Problemet er at alle navnene må starte på E. Gode forslag til hvordan jeg kan sno det inn? Andre fine navneforslag?

Tar gjerne imot både "travel- orientert" og afrikansk / egyptisk theme.

Tenkte litt på f.eks:

Eternal Pathfinder

Exhausting Federal Express (Takk, Lotta)

Synsinger og meninger mottas med takk. Flere bilder legges ut på hjemmesiden i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...