Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund


Yodel

Recommended Posts

Her er dagens bilder:

Dag 4:

1_Centa_4_dager_2007130.jpg

(Legg merke til ansiktsuttrykket hennes. Denne poseringen gjøres under sterk tvil, og "stakkars meg-uttrykket" er på plass)

Må bare ta med dette også. Umiddelbart etter poseringen stakk nemlig Centa av og stjal en hatt fra kommoden (Som et motsvar på den ufrivillige poseringen?). Den ble pent plassert på hodet hennes. Dette likte hun bedre, og poserte villig med et noe "coolere" uttrykk, og rumpa i været, klar for neste raptus, som gikk hardt inn på intentanende Bambi som lå søtt og sov i stolen sin.. :rolleyes:

Krapyler...

news_centa_hatt_e-kull.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Håper hun tok seg og at det blir mange små i valpekassen..(og ikke bare gutter :x )

Bilde ditt minner meg mistenkelig om Blaze når jeg holdt på å ta bilder av henne :) aldri sett så dårlig holdning på en ellers så vakker hund jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må jeg si er en av de mest spennende trådene jeg har lest på lenge :shocked:

Gad for ett drama, samboeren min måtte spørre meg hva jeg leste på siden jeg så helt lost ut :whistle:

Gleder meg til den videre oppdateringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har vi vært en liten tur i Sverige på "utstillingsturne", og må si oss fornøyd med fangsten.

Centa og Bambi har blitt hjemme hos min mor. Jeg vil påføre Centa minst mulig unødvendig stress i denne perioden.

Hun er bare 16 dager på vei, men jeg synes allerede jeg ser en del tegn på drektighet; Noe større patter, hevelsen i vulva har ikke gått helt tilbake, og hun er (utrolig nok) ennå mer kosete enn normalt. Dette virker meget lovende, men slike tegn kan jo komme som et resultat av innbillt svangerskap også.

Hun har også blitt bredre over buken som dere kan se på bildet fra i dag. Det skal jo eeegentlig ikke være så synlig så tidlig i drektigheten, så jeg har en stor mistanke om stort godbit- inntak hos min mor:

CENADAG16001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos vetrinæren og tatt ultralyd og heldigvis ser det ut til at vi "får lønn for strevet". Der var det liv, ja! 5 stk. "valper" talte vi. Det kan både komme mer og mindre enn 5 - Det hender dessverre ofte at valper resorberes naturlig av tispa, og det kan også finnes valper vi ikke så. Men at det er valper der nå, det er sikkert! :icon_fun:

For the fun of it tok jeg et bilde av ultralydskjermen:

ultrasounjdpic.jpg

Her ser dere altså to valper i skjermen, øverst i bildet. De ligger i hver sin foster-pose, som er synlig som et svart felt rundt den hvite valpen. De er med andre ord ikke store. Fosterposen er ca. 2 cm lang i diameter.

Tar også med 25 dagersdrektig- bilde av den vordende mor (som er en smule fet. Er nok ikke baare valpene...) Selvom hun for all del ikke skal slankes nå, må vi også passe på at hun ikke blir altfor fet, da dette kan føre til en vanskeligere fødsel.

CENTADAG25.jpg

Og til slutt et lite bilde av "Basenji-gjengen" vår i hagen i går:

EchoBambiCentaInGarden-1.jpg

Echo, Bambi og Centa koser seg i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ! Visste jeg ikke. Når har du termin? Spennende ja :whistle:

Jeg har termin 9 september.... så det ER mulighet for at Centa og jeg føder samme dag.... da ønsker jeg meg forresten en av valpene i barselgave, om det er greit? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9 september.... så det ER mulighet for at Centa og jeg føder samme dag.... da ønsker jeg meg forresten en av valpene i barselgave, om det er greit? :icon_confused:

Ojoj... Da håper jeg virkerlig at det er du som er tidligere ute, enn at Centa er 9 dager sen :rolleyes:

En valp i barselgave?? Om de føder på samme dag skal jeg iallefall navngi en av valpene med noe som kan knyttes til navnet på din pode ;) (Krever ikke at du gjør det samme... :whistle: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj... Da håper jeg virkerlig at det er du som er tidligere ute, enn at Centa er 9 dager sen :rolleyes:

En valp i barselgave?? Om de føder på samme dag skal jeg iallefall navngi en av valpene med noe som kan knyttes til navnet på din pode :whistle: (Krever ikke at du gjør det samme... :icon_confused: )

Jeg har spådd at Silje føder 28. august, så får tiden vise om jeg er synsk eller ikke ;)

Edit: Ellers så er 30. også en fin dato, da fyller gutten vår 2 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj... Da håper jeg virkerlig at det er du som er tidligere ute, enn at Centa er 9 dager sen :rolleyes:

En valp i barselgave?? Om de føder på samme dag skal jeg iallefall navngi en av valpene med noe som kan knyttes til navnet på din pode :whistle: (Krever ikke at du gjør det samme... :icon_confused: )

oooo... nå skal jeg presse henne ut kun på viljen om Centa er i gang før meg! ;) ;)

Og hadde vært stilig andre veien og da.... Sunniva Basenji Randeberg? syns det klinger fint! ;)

Nå er det bare å krysse fingre for både Centa og meg at vi skal ha et videre problemfritt svangerskap, og lett fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...