Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund


Yodel

Recommended Posts

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Har fortsatt sansen for Epic Walkabout jeg, hun har de kuleste ørene! :P Og Exhausting Federal Express er blitt en søtnos han og! Får så lyst til å bare løfte han opp og holde under genseren på det bildet hvor han sover på en stol(?), lille nusselige saken :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 2ne - jeg har nå nettopp kommet hjem etter å ha vært og sett på dem...

Og jeg kan LOVE deg at lille Fed-Ex er sånn ca 1000 herligere "live" enn på bilder... Ja, det var de selvsagt alle sammen!

Og mens vi satt der på stua og skravlet - valpene godt plassert bak ny grind foran kjøkkendøren - hvem kom så gående på en liten oppdagelsesreise? Selvsagt lille "Walkabout" - hvem ellers? (Der får dere igjen for å gi han et sånt navn!)

Guri malla så deilige de var - myke og gode, og luktet sååå super-baby-godt som bare småvalper kan gjøre! Også så herlige, tuslet rundt der med halene i været, innimellom bena på alle de store (voksne) hundene og levde livet glade dager.

Også alle disse herlige rynkene da... Så litt sånn småbekymret ut hele gjengen - men de var jo ikke dèt! De var akkurat like blide, åpne og trivelige alle sammen (valper og voksne)!

Tusen takk Liv Irene & Dag Christer for at jeg fikk komme og kose-mose med dem - det var veldig, veldig hyggelig!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja 2ne - jeg har nå nettopp kommet hjem etter å ha vært og sett på dem...

Og jeg kan LOVE deg at lille Fed-Ex er sånn ca 1000 herligere "live" enn på bilder... Ja, det var de selvsagt alle sammen!

Og mens vi satt der på stua og skravlet - valpene godt plassert bak ny grind foran kjøkkendøren - hvem kom så gående på en liten oppdagelsesreise? Selvsagt lille "Walkabout" - hvem ellers? (Der får dere igjen for å gi han et sånt navn!)

Guri malla så deilige de var - myke og gode, og luktet sååå super-baby-godt som bare småvalper kan gjøre! Også så herlige, tuslet rundt der med halene i været, innimellom bena på alle de store (voksne) hundene og levde livet glade dager.

Også alle disse herlige rynkene da... Så litt sånn småbekymret ut hele gjengen - men de var jo ikke dèt! De var akkurat like blide, åpne og trivelige alle sammen (valper og voksne)!

Tusen takk Liv Irene & Dag Christer for at jeg fikk komme og kose-mose med dem - det var veldig, veldig hyggelig!

Susanne

He he.. jo tusen takk for et meget hyggelig besøk! Men vi krever å få komme på en liten visitt hos deg når du har valper igjen, altså. Har hørt nyss om (og sett) at Beardis valper ikke er rent lite søte de heller!

Også var det veldig fint å få dine innspill om eksteriør- selvom vi har forskjellige raser er det påfallende hvor enige vi er i hva som er bra :)

Nå ble jeg jammen ikke så reint lite misunnelig :glare:

Jommen du er da hjertlig velkommen du og, kan du skjønne! Valpene er meget glad i ekstra fingre & tær å bite i :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er litt misunnelig jeg også altså <_< Jeg elsker basenjien (selv om jeg egentlig bare har truffet Bambi og Centa ;)), og kan tenke meg at valperynketryner er fantastisk sjarmerende... Spesielt etter eggeskallbildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud.. sterke bilder.. burde utstyres med advarsel!

*Tenker hardt på hvor pøblete og infame og smarte på uheldig måte slike små basenjier er*

Høh.. Driver ikke du egentlig og prøver å overbevise meg om at jeg burde ha en basenji? Det der hjelper jo ikke veldig? hehe

Ja 2ne - jeg har nå nettopp kommet hjem etter å ha vært og sett på dem...

Og jeg kan LOVE deg at lille Fed-Ex er sånn ca 1000 herligere "live" enn på bilder... Ja, det var de selvsagt alle sammen!

Og mens vi satt der på stua og skravlet - valpene godt plassert bak ny grind foran kjøkkendøren - hvem kom så gående på en liten oppdagelsesreise? Selvsagt lille "Walkabout" - hvem ellers? (Der får dere igjen for å gi han et sånt navn!)

Finkeste lille Epic det, valpegrinder er for pyser! :) Og siden Fed-Ex er 1000 ganger herligere live enn på bilder, så skal IKKE jeg kommer og se på noen valper.

Det holder med to belgere, det holder med to belgere, det holder med to belgere (jeg har sagt det før i kveld, etter å ha blitt overfalt av 7 svært eventyrlystne terv-valper.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med to belgere, det holder med to belgere, det holder med to belgere

Det holder med 2 belgere og en basenji, det holder med 2 belgere og en basenji...

Skjønner deg ikke helt 2ne, såvidt jeg kan se er det uunngåelig med basenji hos deg: belger = hunderase som begynner på b, basenji = hunderase som begynner på b, "blåst belger" eller "bøllete basenji", det er 2 b-er i begge deler - så det er jo all grunn til å skjønne at faktisk så BEHØVER du en basenji til Emma og Dina slik at du får et komplett hundehold!

(Og så ser jeg hele tiden for meg 2 sorte belgere og en liten sort og hvit basenji som raser rundt sammen i nesten overlydshastighet.. :) !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder med 2 belgere og en basenji, det holder med 2 belgere og en basenji...

Skjønner deg ikke helt 2ne, såvidt jeg kan se er det uunngåelig med basenji hos deg: belger = hunderase som begynner på b, basenji = hunderase som begynner på b, "blåst belger" eller "bøllete basenji", det er 2 b-er i begge deler - så det er jo all grunn til å skjønne at faktisk så BEHØVER du en basenji til Emma og Dina slik at du får et komplett hundehold!

(Og så ser jeg hele tiden for meg 2 sorte belgere og en liten sort og hvit basenji som raser rundt sammen i nesten overlydshastighet.. :) !)

hehe - Det der var det rareste argumentet jeg har hørt for å kjøpe seg hund! Du er jo verre enn når jeg prøver å overtale Annette til å få seg en belger til ;)

Og det er mulig at det er uungåelig med basenji hos meg, men jeg hadde ikke tenkt at det skulle være riktig enda, neste hund i huset skal tilhøre pikebarnet, og det veit jeg ikke om er helt kompatibelt med basenji? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Basenji valper er NYDELIGE, ja! (No arguments there)

Kan være godt å ha i bakhodet at de er utspekulerte små- pøbler hele gjengen :rolleyes: (som er eksepsjonellt herlige)

Også kan du trøste deg med at de alle har gode hjem, Tone ( og Tonje... og alle andre)

Tror jeg iallefall.

Dessverre har vi nå oppdaget at vesle- søte lille egge valpen, Explorer, har overbitt. Det vil si at han ikke kommer til å dra til Finland for å bli utstillings og avls - hund, som opprinnelig var planen. *sukk* Og jeg som hele tiden har hatt han som "yndling" både eksteriørt og mentalt. Mens de andre ligger og krønsjer hverandre i senga. sitter han pent ved min side, fotfølger meg overalt, og skal opp og kose. :)

Bitt feil er veldig sjelden på Basenji, og jeg har aldri vært borti det før. Det har heller ikke hannhund eier, så dette var ikke ventet.

Så da lurer jeg litt på hva som skal skje. Skal jeg tilby den finske oppdretteren en av de svarte? Og da skuffe en av de andre valpekjøperne? Det frister særdeles lite. Jeg kan jo tilby en av de andre Explorer- han vil jo være en fullt funksjonabel basenji på alle måter, men vil ikke være noen utstillingshund. Bittet KAN jo bli bra, men jeg tar utgangspunkt i at det ikke vil bli det slik det ser ut nå.

Og begge de andre hannhund hjemmene er i utganspunktet "utstillingshjem".

Hoff. Det skal ikke være enkelt.

Veldig, veldig trist dette her.

Alle de andre har på ingen måte antydning til bittfeil i det hele tatt.

Så da er det mulig han mangler et hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...