Gå til innhold
Hundesonen.no

Inseminering av hund


Yodel

Recommended Posts

Det er hvertfall ingen tvil om at det er noe på gang nei... kan ikke lyve fra seg den magen der :lol:

Jeg tipper natt til 1. september (ingen søvn på deg den natten nei :lol: ) og det kommer 4 tisper og en hanne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 351
  • Created
  • Siste svar

Valpene kommer garantert 1 eller 2 sep..... da skal jeg være på NM heeele dagen (og halve natten tenker jeg) og får ikke fulgt med :glare:

Tror på 6 valper 2 av hvert kjønn og en overraskelse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene kommer garantert 1 eller 2 sep..... da skal jeg være på NM heeele dagen (og halve natten tenker jeg) og får ikke fulgt med :glare:

Tror på 6 valper 2 av hvert kjønn og en overraskelse :)

En siamesisk tvilling altså? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siamesisk tvilling altså? :lol:

:Laugh: Akkurat det tenke jeg og, men du var raskere enn meg!

Men for å tippe (dette skal du riktignok ikke stole på, jeg tar alltid feil...): de blir født 31. august, og det blir 3 tisper og 2 hannhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene kommer garantert 1 eller 2 sep..... da skal jeg være på NM heeele dagen (og halve natten tenker jeg) og får ikke fulgt med :glare:

Tror på 6 valper 2 av hvert kjønn og en overraskelse :)

Oj- håper du ikke har rett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vokser stadig, og apetitten er på topp. (Hun er ganske fornærmet på deg, Tonje- Hun sier at du ikke var flink nok til å undervise meg i riktig föring av drektige Basenjier)

Å stakkars lille Centa, Zeppelin fasong og eier med total manglende matematisk innsikt! Si til Centa at jeg desverre ikke klarer å forklare bedre, hvis man ikke bare skulle gi blaffen i drektighetsmatematikken og gå over til teorien om uendelige/kontinuerlige grupper (sånn for info - inni der er det noe som heter Abelske ringer/grupper - oppkallt etter vår norske matematiker Abel som fant på dem); iflg den skal Centa bare få spise alt hun vil når hun vil. Dere bare dropper kjøleskapet og fryser - all mat utover gulvet og bare Centa som får spise og ha ALT for seg selv...

Forøvrig tror jeg at jeg ler meg fillete av de ansiktsuttrykkene! Jeg har alltid trodd at det ville være best med rød/hvit, eventuellt brindle basenji for å kunne få sett alle de zilliard ansiktsuttrykkene en basenji har (der snakker vi masse mimikk altså - snakker om å ha masse språk!) - men jeg ser jo av Centa at svart er ingen hindring for å få formidlet selv den minste stemning!

Vedr tipping av antall valper - ser ut som mange valper der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Guri for ett sjarmtroll - nesten så jeg får lyst på Basenji bare pga. uttrykket til det dyret *ler så jeg rister* - hun er fabelaktig - kombinert med ymse historier så kan jeg levende forestille meg at livet med denne jenta i heimen er underholdende.... Det er virkelig skjelden man ser hunder med så tydelige uttrykk.. *ler*

Ad valper - jeg tipper hun kommer den 30. august - eller natt til 31. - og at det er seks valper - siden du har mye tispebestillinger så skal jeg være ond og tippe 4 hanner og 2 tisper......

Lykke til - gleder meg til å se bilder av skrukketrollene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siamesisk tvilling altså? :lol:

:Laugh: Akkurat det tenke jeg og, men du var raskere enn meg!

Men for å tippe (dette skal du riktignok ikke stole på, jeg tar alltid feil...): de blir født 31. august, og det blir 3 tisper og 2 hannhunder.

Ha ha gik litt fort her ja :D 3 tisper og 2 hannhunder. Siste er åpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stakkars lille Centa, Zeppelin fasong og eier med total manglende matematisk innsikt! Si til Centa at jeg desverre ikke klarer å forklare bedre, hvis man ikke bare skulle gi blaffen i drektighetsmatematikken og gå over til teorien om uendelige/kontinuerlige grupper (sånn for info - inni der er det noe som heter Abelske ringer/grupper - oppkallt etter vår norske matematiker Abel som fant på dem); iflg den skal Centa bare få spise alt hun vil når hun vil. Dere bare dropper kjøleskapet og fryser - all mat utover gulvet og bare Centa som får spise og ha ALT for seg selv...

Centa takker deg for forsøket, men er enda mer oppgitt. Ærlig talt. Først blir matmoren hennes på en meget oversiktlig og grei måte forklart helt elimentær basenji- matte (som burde bli pensum for enhver framtidig basenji- eid person), men hun klarer altså ikke å forstå det.

Defor går snille Tonje til en totalt idiotsikker (skulle en iallefall ha trodd) enkel løsning. Men neeeida... Ikke en eneste smule på gulvet! (Og her er hver eneste krik og krok undersøkt hundre og ørten ganger, bare sånn i tilfelle. Hun fant en tørrfôrkule under kjøkkenbordet for en uke siden. )

Sånn ellers har matmor jukset litt. Dennis skulle til vetrinær for å ta vaksine, og Centa fikk lov til å bli med fordi hun simpelthen ELSKER å kjøre bil. Har virkerlig aldri møtt noen som henne. Ser hun en bil (den trenger slettes ikke å være min) gjør hun hva som helst for å klare å komme inn. Og kommer hun først inn går hun ikke frivillig ut! Hun kjører i bur i vår bil, og vi må nesten riste henne ut av buret, eller lokke med pølse. Snodig hund.

Uansett... Hun fikk nå lov til å bli med til Vet'en (som etterhvert er blitt en god venn) og hun var så spent på hvor mange det var at hun tilbød å røntge Centa'n for absolutt spott- pris. Så Centa ble røntget, og da talte vi klart og tydelig 5 valper!

ET fint antall. Så nå får vi bare håpe at alle er friske og sterke når de kommer ut ;)

Centa ligger veldig mye som et slakt på siden nå. ("Getting those puppies in position"). Hun er så søt. Hun blir litt sliten av all tiggingen til tider, og legger seg rett ut på gulvet (Det er ikke ofte en frossen Basenji legger seg ned uten et fluffy teppe...)

Også synes jeg noen nevnte rare uttrykk?? Kan ikke skjønne hva dere mener?

Disse er tatt i dag, dag 55.

Centadag55.jpg

Centadag55_2.jpg

Centadag55_1.jpg

Centadag55_7.jpg

Centadag55_6.jpg

Centadag55_5.jpg

Centadag55_4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centa takker deg for forsøket, men er enda mer oppgitt. Ærlig talt. Først blir matmoren hennes på en meget oversiktlig og grei måte forklart helt elimentær basenji- matte (som burde bli pensum for enhver framtidig basenji- eid person), men hun klarer altså ikke å forstå det.

Defor går snille Tonje til en totalt idiotsikker (skulle en iallefall ha trodd) enkel løsning. Men neeeida... Ikke en eneste smule på gulvet! (Og her er hver eneste krik og krok undersøkt hundre og ørten ganger, bare sånn i tilfelle. Hun fant en tørrfôrkule under kjøkkenbordet for en uke siden. )

Sånn ellers har matmor jukset litt. Dennis skulle til vetrinær for å ta vaksine, og Centa fikk lov til å bli med fordi hun simpelthen ELSKER å kjøre bil. Har virkerlig aldri møtt noen som henne. Ser hun en bil (den trenger slettes ikke å være min) gjør hun hva som helst for å klare å komme inn. Og kommer hun først inn går hun ikke frivillig ut! Hun kjører i bur i vår bil, og vi må nesten riste henne ut av buret, eller lokke med pølse. Snodig hund.

Uansett... Hun fikk nå lov til å bli med til Vet'en (som etterhvert er blitt en god venn) og hun var så spent på hvor mange det var at hun tilbød å røntge Centa'n for absolutt spott- pris. Så Centa ble røntget, og da talte vi klart og tydelig 5 valper!

ET fint antall. Så nå får vi bare håpe at alle er friske og sterke når de kommer ut ;)

*klipp*

Jeg gjettet jo på fem valper tidligere i denne tråden ;) Nå er jeg spent på å se om tispe- og hannhundfordelingen blir riktig (får jeg premie da? :Laugh:)... Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Den hunden har altså de "teiteste" utrykkene jeg noen gang har sett på en hund (altså teit i beste mening og sagt med myk og hengiven stemme - bare sånn at det ikke missforstås *ler*)

Hun er superskjønn...............

Jeg tror fortsatt det ligger en bak å vinker jeg - sånn at dere får seks valper *ler* ............

Vi ønsker skjønne basenji damen lykke til vi - og blir valpene halvparten så sjarmerende som sin mor - ja da er det en og annen valpekjøper som kommer til å bli skikkelig lurt tror jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG... Hun sprekker jo snart! :console:

Du har en spennende tid i vente hvertfall, det er helt sikkert.... Og får valpene halvparten av personligheten det virker som mor har, får du nok mang en morsom stund når valpene vokser seg ut av valpekassa....

Heldiggris! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...