Gå til innhold
Hundesonen.no

Tidenes beste TV serie


>Lene<

Recommended Posts

Kar for sin kilt! :lol:

House, Bones, Friends (jeg vokste opp med Friends og først da siste episode var sendt var jeg gammel nok til å skjønne alt serien inneholdt), How I Met Your Mother, Uti vår hage (+ 2), Glee, Family Guy... Også har jeg det med å finne småserier (dvs bare én bitteliten sesong) på NRK nett-tv, som Håkon & Haffners byggeklosser eller Flyttefeber. Begge de er fine, syns jeg. :ahappy:

Også har jeg sett de første par-tre-fire episodene av Six Feet Under og Sopranos, og begge deler skal jo være bra TV-serier, men jeg syns bare det var kjeeedelig jeg. Gi meg gjerne overbevisende argumenter for at jeg skal "lide" meg gjennom noen flere episoder for så å oppdage at det kanskje er bra allikevel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Guest Michellus

South Park

Det er vel egentlig ingenting jeg ikke liker med South Park :P Sofistikert, barnslig humor :D

Family Guy

Family Guy er overkult. Digger den barnslige, teite humoren og alle cutawayene. Mine favorittkarakterer er selvfølgelig Stewie, Brian og Glen Quagmire :D

Drawn Together

De som ikke har sett Drawn Together må gjøre det nå. Hårreisende, sadistisk, fordomsfull, diskriminerende (for noen, jeg synes det er gøy :P ) humor. Passer perfekt for meg, med andre ord.

Tabatha's Salon Takeover

Er ikke så mye annet å si enn at jeg DIGGER Tabatha. Hun er overrå :D

Et eller annet program omproblemkatter på Animal Planet, husker ikke hva det heter i farta..

Synes det er veldig fint å se på, da jeg blir overrasket over hvor mye folk tror katter er som hunder, og også at mange har misforstått at katter er selvstendige, sære dyr. Jeg elsker katter, så programmet er veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simpsons og torsdag kveld fra nydalen :whistle: Og når Ali Reza og Snabbgrabbar gikk var det også favorittprogram. Den siste uka har jeg sett igjennom Ali Reza serien på nett, guud så morsomt, digger den serien :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg sett de første par-tre-fire episodene av Six Feet Under og Sopranos, og begge deler skal jo være bra TV-serier, men jeg syns bare det var kjeeedelig jeg. Gi meg gjerne overbevisende argumenter for at jeg skal "lide" meg gjennom noen flere episoder for så å oppdage at det kanskje er bra allikevel. :P

Det er SÅ verdt å kjede seg litt gjennom de første episodene av Six feet under, for når du begynner å bli "kjent" med personene i serien og kommer skikkelig inn i den så er den bare så ubeskrivelig ufattelig bra! Innen du er ferdig med sesong 1 er du garantert hekta. ;) Du går glipp av verdens beste serie hvis du lar være å se den, det er mitt gode argumet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo hukommelse som ei flue, og husker vel aldri hva serier heter og når de går og sånt, men det siste året har jeg latt meg more stort av Torsdagskveld fra Nydalen altså - og det er egentlig litt flaut, for i utgangspunktet skal jeg liksom ikke like sånn humor, jeg... :aww: Vel - første sesong var jo skitdårlig også, med Guri Solberg som det største irritasjonsmomentet, men da de fikk inn Henriette Steenstrup og John Brungot tok programmet seg veldig opp :D.

Ellers har jeg liksom ingen serier jeg følger med på - som nevnt - jeg har hukommelse som ei flue og aner ikke når ulike serier går. I tillegg har jeg ikke ro i ræva til å sitte ned og se på programmene, også blir jeg så himla lett avhengig DERSOM jeg en gang fanges av en serie :icon_redface: (trenger ikke å være bra engang liksom).

Forøvrig er jo dette en genial tråd som minner meg på alle de morsomme seriene og programmene jeg så FØR :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter pr i dag er :

Frustrerte fruer

Greys Anatomy

One Tree Hill

The big bang theory

Torsdagkveld fra Nydalen (Er vel egentlig ingen serie men)

Også må jeg bare nevne The Graham Norton show :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå kom jeg jo på mer - eller, det er vel det at jeg ikke har definert de som serier per se.

Men Torsdagskveld i Nydalen er genialt! Og jeg får igjen bekreftet min sendrektighet i å oppdage serier og ting på TV (det var i FJOR at jeg oppdaget Gilmore Girls som en fin serie, liksom...) - for jeg visste ikke at Guri Solberg hadde vært med i Nydalen, så det må jo ha gått et år før jeg så det...

Og Graham Norton er jo også konge!

Og når en nevner slike program uten manus og skuespillere og plot og følgetonger, så liker jeg godt Nytt på Nytt, jeg likte Torsdagsklubben/Mandagsklubben, og på radio elsker jeg Misjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Favorittserier ja, den var vanskelig

På førsteplass må the bli The Walking Dead og Fringe på FoxCrime! Elsker de seriene, og blir irritert om jeg misser de en dag :lol:

Ellers er CSI-seriene høyt oppe, alle 3. Grey's Anatomy, Crossing Jordan og de første sesongene av Supernatural blir jeg absolutt ikke lei meg om går heller, men ingen krise om jeg misser en episode eller to. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det siste året blitt mer og mer interessert i både film og serier, så her er topplisten på TV-serier for øyeblikket :

På delt 1.plass: Switched at Birth, The Vampire Diaries, The Secret Circle (har ikke kommet til Norge ennå).

True Blood.

Teen Wolf.

Desperate Housewives.

Dette er bare de (beste) seriene jeg følger med på for øyeblikket - ser oftest på nettet, da kanalene er så trege med å komme med nye sesonger og episoder... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en soleklar førsteplass: Xena! Ingenting kan måle seg med den serien altså :wub: husker jeg pleide ligge oppe til 4 om natten å vente på episodene når jeg gikk på ungdomsskolen. Sov heller noen timer på ettermiddagen, enn hele natten igjennom. Xena måtte jeg ha med meg!

ellers CSI, Futurama, Gilmore Girls, The L word + +. Har ikke tv da, så får ikke fulgt med på serier i grunn, har ikke store interessen for det heller. Har Xena sesongene på DVD og det holder lenge for meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min all time favourite tv-serie må være Gilmore girls! Har akkurat samme typen forhold med mamma som Rory har med Lorelai. (Om en ikke samme aldersforholdet. ;) ) Elsker den serien og kan se den gang på gang på gang!

Utover det må jeg si at The Tudors er en fantastisk serie! Og han som spiller Brandon (Duke of Suffolk) er jo bare :drool: (Men bare i den rolla. I andre ting er han blaut), Jonathan Rhys Meyers er heller ikke vond å se på.

Andre serier jeg digger i random rekkefølge er:

- Buffy og Angel

- Firefly

- Dollhouse

(Ja, jeg liker Joss Whedon serier ;) )

- Jericho (Yummy Skeet Ulrich!)

- Monty Pythons flying circus! Gale, gale gutta! :thumbs:

- CSI: Las Vegas

- Bones

Jeg ser altfor mye på tv-serier... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv bacheloroppgaven om Buffy The Vampire Slayer, og liker altså den. Og Angel, spinoffen. Og True Blood. Men det er de eneste vampyrseriene jeg ser på.

Og så liker jeg The 4400, Taken (ikke egentlig serie, men litt likevel) og Game of Thrones. Så på Heroes (men datt av etterhvert) og liker også Sons of Anarchy. Fikk aldri med meg The Wire, men den burde man nok få med seg. Samma med Mad Men.

Og så elsker jeg Modern Family! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhhhhh... DYNASTIET var jo det store for oss som var unge tv-slaver på 80-tallet og bare hadde NRK ! Glamour og glitter fenget ung pikehjerter det tenker jeg :-).

Ellers var jo selvsagt Twin Peaks stor da den kom...

Men hva med Sunset Beach ??? Jeg så en dubbet versjon på tysk tv en gang - DET var nedtur.. hahaha !

Nå for tida får jeg ikke med meg NOEN serier eller sånt - jeg rekker liksom ikke å se noe på tv... man skal jo lage middag etter jobb, så må man jo ut med hundene for tur eller trening, og når man er vel hjemme så har man jo en PC som bare VERKER etter å bli slått på.... Lost har jeg aldri sett, ei heller 24... har jeg gått glipp av noe ? :P.

Jaaa :D Jeg og søstern var helt oppslukt i Meg og Ben (til den onde tvillingbroren kom inn i bildet, da ble det litt veld drøyt :) Snille aunt Beht, utspekulerte Annie, Olivia og CJ (?), Vanessa og han kjekke som hun slemme heksa var sjalu på og hele tiden prøvde å ødelegge for. Forgifte henne med krem så hun fikk byllete hud Osv osv.) Det var tider det hehe

Ellers kom jeg på mange når jeg leste denne tråden her;

Dr. Quinn (koselig serie fra cowboytiden. Og jeg elsker jo sånt.)

A-Team (uskyldige "tøffe" og festlige karer, man må jo bare digge dem)

Den svarte hingsten (man ble jo forelsket i den, og jeg skulle jo selvsagt ha en helt maken hest selv når jeg ble stor tenk.)

7th Heaven (koselig serie)

Huset på prærien! (Storkoste meg med koselig familieserie fra gamledager. Passer midt i blinken for ei som elsker "gamledager")

Saved by the bell! (Gud bedre jeg elsket Zack. I ettertid bare ler jeg av meg selv :fish: )

Follyfoot (Med Steeve og Dora og deres forhold på gården med hester)

Pantertanter! (De søte gamle damene var virkelig vittige altså. Hun ene lever ennå og hun må da være steingammel?)

En vakker dag (Jeg husker melodien fra introen ennå. Levde meg godt inn i serien og heiet på den svarte damen Rose som var av de få som jobbet hos hyggelige hvite mennesker som behandlet henne med respekt. Men vanskelige tider var det, og for lille meg var dette ganske så gripende :sleep: )

I senere tid har det vært mer;

Heia Tufte (Jeg liker i utgangspunktet ikke realityserier, men dette var for en gang skyld veldig koselig og festlig å se på)

Friends (Føyer meg inn i rekken. Jeg har sett serien x antall ganger, på engelsk og på italiensk (fin trening på språket når man ikke får tak i italienske filmer - selv om det egentlig bare blir helt helt feil))

Deadwood (Gikk ikke på norsk tv, men er en serie fra USA om historen bak nybyggere i South Dakota, noe som også er helt min greie. Sterke karakterer som gjør at du lever deg veldig inni serien og lurer på hvordan det ender med all elendigheten)

Gilmore Gilrs (Er såå ned min gate. Koselig, ingen syke inntriger og uendelig krangel. Men mer hverdagslig vinklet serie med en humoristisk vri)

Alt for Norge (Til å ikke like reality i det hele tatt, digger jeg denne serien og synes disse norsk-amerikanerne er superkoselige og artige personer som heller ikke er på tv for å krangle, hevde seg selv og andre ting som det som oftest blir på sånne type serier)

Kongen av Queens (Dette er virkelig et artig par som jeg flirer godt av! :D )

Frustrerte Fruer (Kommer ikke unna den gitt. Jeg vet egentlig ikke hva det er med serien, da den kom trodde jeg det var noe møl. Men der tok jeg feil, jeg digger den! Jeg synes det er superfestlig at de har en overdrevent vinkling av hvordan et rikt og bortskjemt (?) lite samfunn i en delstat kan være. Bare se på disse realityshow fra Beverly Hills osv, de er litt sånn der og.. eller? *fnis*

Gode skuespillere som i seg selv gjør at man gleder seg til neste episode og hva for noe sykt som kommer til å skje da)

Sex and the city (Superkoselig serie, må bare like disse fire, flotte damene og følge deres mannejakt og problemer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...