Gå til innhold
Hundesonen.no

Tidenes beste TV serie

>Lene<

Recommended Posts

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Ingen tvil.... FRIENDS!!! :P ELSKER den serien!

Andre gode serier (etter min mening da):

- LOST

- Frustrerte fruer

- Horsepower ( :P )

- Stable life ( :P )

- Tufte!

- Desverre ser jeg alltid på idol.. blir like hekta hver gang <_<

sikkert fler... men d er de jeg kommer på nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

*Børste støv av en gammel tråd*

Det har jo kommet en del nytt siden 2006, men om det er verdig å befinne seg på tidenes beste tv-serieliste er en annen sak.

Jeg har mine favoritter i flere sjangere, men ser nok på en del typiske "gutte-serier".

Mine absolutt favoritter (tilfeldig rangert) er:

*Seinfeld - Tidenes beste humorserie.

*Uti vår hage - Norsk humor på sitt aller, aller beste

*Band Of Brothers - Aldri har krig vært så mennesklig

*Mad Men - Ah, den er bare så, så... BRA!

*Entourage - Johnny Drama alene er en grunn alene til å se denne serien

*Californication - Fantastisk på-kanten humor/drama-serie

*The Wire - tidenes beste politiserie og kanskje tidenes serie uansett sjanger. Shiiiiiiit!

WARNING: Guilty pleassure!!

*Pride and Prejudice (den orginale serien med Colin Firth som mr. Darcy) - Fantastisk bra laget serie med mye humor, drama og kjærlighet.

Ellers så følger jeg med på House, The Mentalist, Bones og sikkert mer som jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også CSI..

Og i Sommer er jeg dritforbanna på TV2! HVORDAN KAN DE LA VÆRE OG SENDE PACIFIC BLUE DA!?!

Har theme låten som ringetone på mobilen som protest :)

Zebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett "Six feet under" som vil anbefale å se hele den serien? Lurer litt på om jeg skal begynne på den nemlig.

Ellers må jeg si at jeg tror min aller største favoritt nok er Grey's Anatomy. Lever meg voldsomt inn i karakterene og griner hver episode :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har sett "Six feet under" som vil anbefale å se hele den serien? Lurer litt på om jeg skal begynne på den nemlig.

Ellers må jeg si at jeg tror min aller største favoritt nok er Grey's Anatomy. Lever meg voldsomt inn i karakterene og griner hver episode :lol:

Ja, den anbefales :D

For tiden:

Intreatment

Bones

Criminal Minds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Beste serie gjennom tidene er ubestridelig:

*M*A*S*H

Ellers er det veldig mange serier jeg liker, blir avhengig av å se men det blir aldri *M*A*S*H. De hadde en slik humor og samtidig en veldig spesiell måte å ta opp tema på. Prizless. Og om jeg ser det gang på gang så får jeg stadig med meg nye detaljer, kommentarer, ting som skjer i bakgrunnen osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, her kan jeg svare MASSE! Nå har jeg ikke TV, så jeg følger ikke med på noe annet enn på DVD for tiden, men serier jeg HAR fulgt slavisk er:

Bonanza

Dr. Quinn

Six Feet Under

7th Heaven

Pokémon :icon_redface: (det er noen år siden, men still)

The Tribe

Simpsons

Southpark

Friends

Lost

Grey's Anatomy

Desperate Housewives

Monty Python's Flying Circus og Blackadder har jeg ikke fulgt med på konstant, men jeg elsker begge seriene. Britisk humor :wub:

Nå glemte jeg sikkert noe, men får heller fylle i etterhvert.

Det jeg ser på nå for tiden (på DVD o.l.) er True Blood og The Vampire Diaries. Kjenner jeg har veldig lyst til å bestille et par samlebokser med de "gamle" seriene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh joy to the world! :D

* GLEE!

* True Blood

* The Vampire Diaries (Takk Lill :wub: )

* Sex in the city

* Bones

Det er vel topp på listen min. Men har slike tidsfordriv serier også.. som Pretty Little Liars og endel flere gullfiskbollen min ikke kommer på atm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett så mye rart i det siste, gitt!

Sons of Anarchy (fantastisk serie, faktisk!)

Bones

How I Met your Mother

Weeds

United States of Tara

Californication (jeg liker visst Showtime :lol:)

Spartacus

Twin Peaks (fant en DVD, gitt!)

Game of Thrones (både bøker og serie var bra, faktisk! Hvor ofte skjer DET?)

Red Dwarf

Flight Of The Conchords

*tenke litt til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser gjerne på serier mens jeg jobber så her i huset går det MYEEEE av det. Favorittene er:

Sons of Anarchy

Glee

Supernatural

How I Met Your Mother

Criminal Minds

True Blood

Walking Dead

Dexter

Battlestar Galactica

Firefly

Og så er det mangemange jeg følger med på som jeg nå bare har glemt, surrehodete som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- CSI (alle versjonene...)

- That's 70th show

- A-Team

- Airwolf

Er vel de jeg har likt best. Lost datt jeg av under sesong 2, men får ikke sett hver gang uanset...

Får legge til noen nye nå:

- Rome

- The Tudors

- Big Bang Theory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, jeg liker alt for mange serier, så kommer til å måtte forandre på listen med en gang noen nye poster - for jeg klarer så klart ikke å huske alle på sparket :icon_redface: Og jeg blir altfor engasjert i serier om jeg feks har de på dvd og ser episodene etter hverandre.. Ikke sundt. Så jeg må spre de litt utover i tid for å ikke bli helt revet med :lol:

True Blood

The Vampire Diaries

Pokémon (man bare de første sesongene :aww: )

Frustrerte Fruer

Greys Anatomy

Prison Break

Supernatural

One Three Hill ( :wub: )

Glee ( :D )

Robin Hood (BBC-serie, elsker den! Dessverre bare to sesonger :( )

Alle Idol/X-factor/Norske talenter-seriene..

Har ikke sett så mange sesonger, men har også fulgt med på:

Gossip Girl

90210 (den nye serien)

Så kommer det en ny serie nå, Stormenes tid, som jeg tror jeg kommer til å like veldig godt! Litt Rome-ish tror jeg, med en av de som spilte i Tristan og Isolde-filmen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp, var vel tidlig tenåring på åtti-tallet en gang tror jeg, så gikk det en cowboy-serie som het.... ja, hva het den igjen da? Dreide seg om familien McCahan iallefall. Og alle ungpike-hjerter smeltet jo helt og var vilt begeistret for den bedårende kjekke Luke McCahan! ♥♥♥ (Bruce Boxleitner er hans virkelige navn) Og tøffingen over alle var den gamle onkelen hans, Zeb McCahan!

Den serien var knallbra, og hele familien satt som klistret og så på hver gang den var på skjermen. Det var ingen som klarte tanken på å misse en episode av den, nei!

luke-macahan.gif

(tror kanskje det staves Luke Macahan?)

Av alle tv-serier jeg noengang har fulgt med på, er det den som troner på toppen! Men som alle andre fulgte jeg vel med på Beverly Hills 901200 (!??) eller hva den het en gang i tiden, og sånne serier som Dallas og Falcon Crest, og Friends, Seinfeldt osv.

Men ingen har gjort varig inntrykk på samme måte som kjære Luke McCahan! Jeg skal pinadø oppkalle en bikkje etter han engang! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Six feet under er den beste serien som noen sinne er lagd spør du meg! Jeg ser den for andre gang på dvd nå. ;) Den virker kanskje litt rar til å begynne med, men ikke gi opp selv om du ikke sitter igjen med noe godt førsteinntrykk etter første episode, for når du har sett noen flere episoder og kommer inn i serien så er den bare helt genial. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M*A*S*H

Ellers er jeg glad i (random rekkefølge):

Buffy

Angel

Gilmoregirls

Friends

7th heaven

House

Charmed

Crimminal minds

Bones

Hmmm - nå har jeg ikke tv da, så får ikke oppdatert meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mye forskjellig, og har til ulike faser i livet eller døgnrytmer fulgt ulike serier.

En stund så jeg alt jeg kom over av Star Trek. Da jeg studerte i Trondheim fikk jeg med meg et par episoder av Bundy hver kveld før jeg la meg etter en lang dag på lesesalen.

Akkurat nå har jeg dilla på Gilmore Girls, og ser de på DVD, gjerne tre-fire episoder i slengen.

Jeg har alltid likt M*A*S*H 4077, det er en helt egen serie, i særklasse.

Ellers, når jeg har TV, ser jeg gjerne på House, That 70's Show, The Big Bang Theory, How I Met Your Mother, Will & Grace, Dharma & Greg. Jeg var også glad i Judging Amy da den gikk. Friends var morsom da, ikke like morsom femte runden. Det er få serier jeg har vært helt avhengig av, og fulgt slavisk. Men det er mye jeg kan se som underholder meg.

Nå har jeg bestilt Coupling på DVD, en serie jeg likte godt. Og jeg husker en australsk serie som het eller annet The Secret Lives of Us, eller noe, den likte jeg også. Kunne tenkt meg å se den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utruleg skuffa over at den serien eg hadde tenkt å nemne, nemleg Med hjartet på rette staden (eller Heartbeat) kun er nemnt EIN gong, og då etterfulgt av ei unnskulding av at vedkommande veit ho er sær. WHAT? Dette er jo det ypparste av ypparleg laurdagsunderhaldning for heile familien :icon_confused: . Det var trist stemning i huset då siste episoda vart sendt, og det var klart at det aldri ville bli noko meir (hjalp jo ikkje akkurat på med måten siste episode slutta på, då...).

Elles har eg fulgt med på Home and Away sidan vi fekk TV2 for ca. 8- 10 år sidan, då eg gjekk på ungdomsskulen (før det hadde vi kun NRK1). Eg har blitt fortalt at dette ikkje sømmar seg for ein av mitt kjønn, noko eg aldri heilt har forstått. Uansett er det jo ingenting i høve til han som hadde Gilmore Girls som sin favoritt lenger bak i tråden, så... :ahappy:

Har masse anna eg gjerne ser om det passar slik. Simpsons, Scrubs og That 70's Show er god underhaldning. NCIS og Bones er akkurat passe krim / spenning for meg. Av "fredagskrim" (er det framleis eit uttrykk, eller er det avskaffa?) var Jack Frost, som såvidt eg kan sjå òg er nemnt ein gong før, i ein klasse for seg. Top Gear er fantastisk :lol: . Og til slutt likar eg National Geographic sine seriar av typen Flyhavarikommisjonen, Fanget i Utlandet og det programmet om folk som rømmer frå fengsel som går no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...