Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå mars

Recommended Posts

Guest *Kat84*

Første dag på jobb var endelig mulig i dag, så nå har jeg vært på flyplassen i halvannen time. Dessverre for meg så holder ryggen på å knekke av på midten, men det er jo bare til å bite tenna sammen. 

Gubben har fyrt opp grillen, så nå er det snart belønning/trøst til meg :P 

6 timer siden, QUEST skrev:

Ja fant diverse omtaler i svenske aviser men det  står veldig lite egentlig. Ser andre har referert til at flere forsvarte disse folkene, så jeg lurte på hvor de hadde lest det? :) 

Facebook i flere kanter, kom også over en underskriftkampanje.

Guest *Kat84*

Det er helt utrolig hvor fort disse hundene vokser! 
Den brystkassen her var der ikke i går. Det er jeg helt sikker på! :aww: 

20180304_182452.thumb.jpg.e0c9ce82aead15092f0f152d406d4188.jpg

8 hours ago, Debbie said:

Hos meg er det astmaen, men har hatt samme natta. Kjennes ut som lungene vil prøve ut ny vertskropp...

Huff, det er het grusomt med slike netter. Jeg sov godt natt til i dag da, la meg tidlig med serie på nettflix, men cosylan innabords.  Begynte å ikke å hoste skikkelig før 10 i dag, og da kunne jeg likegodt stå opp. 

Forumet fortsetter under annonsen
1 minutt siden, Raksha skrev:

Huff, det er het grusomt med slike netter. Jeg sov godt natt til i dag da, la meg tidlig med serie på nettflix, men cosylan innabords.  Begynte å ikke å hoste skikkelig før 10 i dag, og da kunne jeg likegodt stå opp. 

Det er så grusomt. Nå skal jeg egentlig legge meg, men klarer ikke å stoppe å hoste.. da får en ikke sove..

Guest

Mannfolk!! Kjefter på MEG fordi hundene står og tigger når han smører seg mat. Og samtidig så kaster han mat-rester fra matpakkelaginga til dem... FINN FEM FEIL!! 
Som jeg sa til han i kveld da han lett irritabel ba meg sørge for at hundene ikke samla seg rundt han: "Jeg trodde du var intelligent, men jeg har visst tatt feil!":sleep:

9 minutes ago, Debbie said:

Det er så grusomt. Nå skal jeg egentlig legge meg, men klarer ikke å stoppe å hoste.. da får en ikke sove..

Huff, nei da er det ikke vits. Ikke noe medisin som funker? 

8 minutes ago, enna said:

Mannfolk!! Kjefter på MEG fordi hundene står og tigger når han smører seg mat. Og samtidig så kaster han mat-rester fra matpakkelaginga til dem... FINN FEM FEIL!! 
Som jeg sa til han i kveld da han lett irritabel ba meg sørge for at hundene ikke samla seg rundt han: "Jeg trodde du var intelligent, men jeg har visst tatt feil!":sleep:

:lol: !!

I morgen er planen å ta med Skoj bort på miljøtreninga på klubben så han får sett litt folk og hunder. Det blir bare en liten tur, det er såpass kaldt når sola går ned og han har enda ikke sett gleden med å være ute (en del av belønninga for å gjøre fra seg ute er å få løpe inn igjen :lol:), så jeg vil ikke at han skal få en negativ opplevelse med det hele. Samtidig er jeg litt stressa mtp at jeg vil han skal få oppleve mest mulig innen de første 12 ukene og vi har virkelig ikke fått gjort så mye hittil. 

Akkurat nå, Tonje skrev:

I morgen er planen å ta med Skoj bort på miljøtreninga på klubben så han får sett litt folk og hunder. Det blir bare en liten tur, det er såpass kaldt når sola går ned og han har enda ikke sett gleden med å være ute (en del av belønninga for å gjøre fra seg ute er å få løpe inn igjen :lol:), så jeg vil ikke at han skal få en negativ opplevelse med det hele. Samtidig er jeg litt stressa mtp at jeg vil han skal få oppleve mest mulig innen de første 12 ukene og vi har virkelig ikke fått gjort så mye hittil. 

Det går nok så bra så. Han virker ikke miljøsvak? 

Æsj, eksen har fått skikkelig influensa. Ble dårlig fredag kveld med lett feber, trossa seg gjennom helg i Oslo fordi han SKULLE ha med seg konserten, og har nå gått og lagt seg under dobbel dyne. Han sier selv at han ikke har følt seg så dårlig siden vi kom hjem fra Edinburgh i sommer, da lå han i senga og frøys så han rista med ca 40 i feber... Akkurat nå syns jeg det er litt kjipt å ikke være i samme hus som ham, er litt bekymra.Han blir liksom så himla dårlig når han først blir dårlig... 

Idag har jeg fått kost på litt firbente! Fint lite som slår litt staffe og flat løøøøøv. :wub::D Glade dyr ass!  

• Like 2

Akkurat nå har jeg lyst til å kalle neste hund for Fluffy (ref. Harry Potter) :lol: tror kanskje jeg skal sove heller  ... 

Hører du det hoste? Sove! 

5 timer siden, maysofie skrev:

Sjeldent jeg blir imponert over utskjæringer og liknende, men wow!6D838B11-A96F-454F-BF9A-684626640799.thumb.jpeg.c05e870db5f1a67d1005bfc5d68a664a.jpeg

Jøss! Det der er jo kunst! Vet du hvem kunstneren er? :) 

Nå snør det igjen. :gaah: Jeg orker ikke mer snø, nå går jeg i dvale og sover en måned eller to...

Våkna med gjenklistra øyne og nesten ikke stemme.  Føler meg så fresh og flott her jeg er på vei til nevrolog... hjem og sove etterpå. Definitivt. 

Guest *Kat84*

Nå er jeg på vei til Stavanger. Ikke det jeg hadde mest lyst til i dag, men med litt ekstra varme i setet i bilen går det vel passe greit. 

Får bare bite tenna sammen den e uka og ta en tur til lege om ting ikke går seg til av seg selv.  Kan ikke bruke smertestillende når jeg skal kjøre og være på jobb uansett, så det nå jo være bli slik inntil videre. 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Nå er jeg på vei til Stavanger. Ikke det jeg hadde mest lyst til i dag, men med litt ekstra varme i setet i bilen går det vel passe greit. 

Får bare bite tenna sammen den e uka og ta en tur til lege om ting ikke går seg til av seg selv.  Kan ikke bruke smertestillende når jeg skal kjøre og være på jobb uansett, så det nå jo være bli slik inntil videre. 

Jeg og :D Eller dvs jeg reiser så fort jeg har fått varene mine, som er forsinket, igjen....

Hvorfor ikke bare ta en tur til legen med en gang?

Guest *Kat84*
11 minutter siden, Stine skrev:

Jeg og :D Eller dvs jeg reiser så fort jeg har fått varene mine, som er forsinket, igjen...

Hvorfor ikke bare ta en tur til legen med en gang?

I nord forrige uke, og sørvest denne altså. Du er jo over alt :P

Jeg burde kanskje fått legetime med en gang. Men jeg er litt traumatisert etter beskjeden jeg fikk i tenårene om at det kun er noe jeg tror så derfor gjorde de ingenting :aww:

Og når jeg kun jobber på timebasis og oppdrag blir jeg så låst. Men det bør jo gå an å finne et tidspunkt da. :icon_redface:

Nuh er det tomt for stemme her. Holde kjeft til barnet kommer hjem hvertfall.  Tror kanskje Bonden skal ta lesing og synging i kveld 🤣

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

I nord forrige uke, og sørvest denne altså. Du er jo over alt :P

Jeg burde kanskje fått legetime med en gang. Men jeg er litt traumatisert etter beskjeden jeg fikk i tenårene om at det kun er noe jeg tror så derfor gjorde de ingenting :aww:

Og når jeg kun jobber på timebasis og oppdrag blir jeg så låst. Men det bør jo gå an å finne et tidspunkt da. :icon_redface:

Men du har vel ikke samme legen nå som du hadde den gangen? Evt så trenger en ikke lengre henvisning for fysioterapi, det går å høre med en fysio om hva de tror det kan være. 

Den følelsen når man rusler rundt i stallen, og plutselig går på en ganske steindau hest...jeg ble helt dårlig og måtte sette meg ned. De hadde riktig nok dekket til nesten hele hesten, men det var masse blod og gørr.. og det luktet. Stakkars hesten :( men godt han fikk slippe..

Edited by Kaisen

Akkurat nå, Annik skrev:

Når pynter folk til påske, egentlig? :P

Fredagen før palmesøndag har jeg pleid å finne frem påskestæsj. :)

Akkurat nå har jeg forspist meg på salat. Lager alltid for mye, heldigvis mest av det sunne da så da går det fint å forspise seg litt. :aww:  :P 

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ny dag, ny uke, ny måned🤗 Har gått inn i uke 3 av praksisen som er på åtte uker. Er veldig gøy, og føler nå jeg har kommet skikkelig inn i det. Selv om jeg går med 120 i puls😂 Blir uansett lange dager da jeg må arbeide på mine arbeidsplasser utenom. Har heldigvis min mor som stiller opp med både tur og kos til Lapras! 
    • Høres veldig kjent ut, Opie! Vi har nesten eksakt samme lufterutiner som deg, bare at vår hund gjerne må ut 5 ganger om dagen, kl 07, 11-12 tiden, 15-16 tiden, 18-19 tiden og kl 23. Vår kan også begynne å mase veldig allerede kl 10, men prøver å drøye til 11-12 tiden. Hun har mye energi på formiddagen og sover ikke så mye da, så mulig vi må prøve lengre morgentur 🤔 Det gjør oss ingenting nå som vi som oftest har hjemmekontor, men skjønner ikke hvordan hun skal greie seg hjemme alene en hel arbeidsdag når hun må så ofte ut. Foreløbig har hun plass i hundebarnehage de dagene vi er på jobb (hun har litt separasjonsangst, som vi trener på), men målet er jo at hun skal kunne være alene hjemme etterhvert. Lykke til med hunden din 😊
    • Sliter litt med det samme
      Min har egentlig hatt samme rutiner fra han var kanskje 9 mnd til nå 11 mnd.

Holder seg rundt 9 timer på natta. Ut på morgentur kl. 7, men så må han ut igjen 11..!
      Noen ganger begynner han å mase igjen allered eklokka 9-10 😓 
      Men prøver å vente til hvert fall tidligst 11, og jobbe videre med å forskyve lenger og lenger - til hjemmekontortiden plutselig tar slutt  😮
      De gangene jeg er streng, f.eks. opptatt med møter på hjemmekontoret så må han bare legge seg og vente/sovner.

Det positive for oss er at vi nå holder oss til 4 turer om dagen da. Det tenker jeg er helt greit, minimum bør jo være 3-4 turer om dagen.
      7 - 11 - 16 - 21 sånn cirka, og så er jo 16-turen på hvertfall en times tid. 

Men vi må absolutt få skyve på den lunsjturen, til den dagen jeg må tilbake på jobb og være der i 8 timer, som jo blir 9 timer borte, kanskje 10 timer han må holde seg. Off, må få meg hundepasser, vil ikke at han skal være alene hjemme såå lenge egentlig!
    • Helt enig i at hundene bør være velbygde. Men det er ikke slik at en dommer nødvendigvis setter opp de sunneste hundene. Dommeren dømmer etter en standard, og i standarden til golden står det at de skal være kraftfulle med bred skalle, kraftig snuteparti, kraftige kjever, kraftig, muskuløs, kort lend, med kraftige baklemmer. Når alt skal være "kraftig", så vil enkelte sette opp den kraftigste først. Som gir enda kraftigere hunder, som gjør dommerne vant til at de er enda kraftigere, som gjør at de setter opp enda kraftigere hunder... Og så blir det som i bildene i denne tråden, en helt enorm endring i utseendet. Og da blir rasene gjerne delt (enten offisielt eller uoffisielt) i jakt/bruks og showlinjer. Jeg håper de fleste seriøse oppdrettere klarer å se forskjell på bra eksteriør og dårlig eksteriør i egen rase slik at de klarer å se hva som er en bra kombinasjon. Selv om man kan se en trend om man stiller en hund mye, er ikke alle dommere enige om hvordan en bra hund ser ut. Og det er ikke alltid de har fokus på funksjonalitet. Enkelte ganger får man ikke mye tilbakemeldinger heller, så det blir ikke en skikkelig gjennomgang av eksteriøret. Ofte legges det også vekt på småfeil som ikke har noe å si for hunden. Her i huset har vi en champion og en som ikke er det, og han som ikke er det er definitivt best bygd, men han har litt mye krøll på halen. Han som er champion holdt på å ikke bli det fordi han har feil farge på snuta (og ikke fordi han har hårreisende dårlig front). Men han har jo så mye fin pels 🙄 Han fikk forøvrig i kritikken på tre utstillinger etter hverandre, "lavt ansatt hale", "godt ansatt hale", "for høyt ansatt hale". Så det føles jo litt bingo med utstilling. Jeg skjønner godt at folk som har god oversikt over eksteriør ikke gidder å dra mange ganger på utstilling med jaktgoldenen sin, når dommeren ikke greier å være mer seriøs enn å skrive at hun ikke forstår hvilken rase det skal forestille...
    • Jeg hører du sier det og betviler ikke at de finnes, men det er vel overhodet ikke normen? Jeg har knapt sett en eneste en av den sorten i alle fall.
  • Nylig opprettede emner