Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå mars


QUEST
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sliiiten.  Men nå har jammen lille Fettergutt blitt godkjent lavinehund, og er nå godkjent redningshund både sommer og vinter. Fineste lillegutt.   Ellers så må jeg innrømme at jeg gleder meg lit

Fineste snilleste Casper er 10 år i dag! ? ??

Vi klarte det:) Herregud det er vilt hvor sliten man blir av å ikke gjøre noenting.

Posted Images

Guest *Kat84*
41 minutter siden, QUEST skrev:

Jøsses..du må åpenbart være pasifist! :D Glad det ikke var meg, for det er stor fare for at jeg hadde havnet på forsiden av VG og da ikke som 'ukens gladsak'...:P

Min erfaring er at det hjelper å få det ut. Høyt og tydelig for deg selv :P

Ikke det at jeg alltid har gjort det. Jeg gav en fyr en grundig innføring i generelle regler for rundkjøringer når han holdt på å smelle i meg fra min høyre og jeg hadde en dårlig dag. :icon_redface: Det har liksom ikke helt mulig å kjøre videre og la det være. :whistle:

Nå for tiden sl2nger jeg bare godbiter i sida på de som ikke stopper selv om jeg er på vei ver i gangfelt, og kjefter på de som rygger mot meg på parkeringsplass. 

Det er faktisk fremgang for min del! :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt denne lapphundsaken i Sverige, eierne forsvares så til de grader, noe jeg aldri har sett i liknende saker tidligere? Altså, OK om det er løgn fra myndighetene angående skikk og urettferdig behandling av eierne, men man kan da ikke med hånda på hjerte si at et hundehold med 80stk hjemmeboende er forsvarlig (om enn 10 eller 30 av disse er valper)? :huh:

Har de ansatte som tar seg av hundene, og driver det som en kennelvirksomhet?

Endret av maysofie
  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Jeg skjønner ikke helt denne lapphundsaken i Sverige, eierne forsvares så til de grader, noe jeg aldri har sett i liknende saker tidligere? Altså, OK om det er løgn fra myndighetene angående skikk og urettferdig behandling av eierne, men man kan da ikke med hånda på hjerte si at et hundehold med 80stk hjemmeboende er forsvarlig (om enn 10 eller 30 av disse er valper)? :huh:

Har fått med meg veldig lite, annet enn at det ble søkt etter midlertidig hjem(?) for 80 hunder. Hvor står det mer?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Har fått med meg veldig lite, annet enn at det ble søkt etter midlertidig hjem(?) for 80 hunder. Hvor står det mer?

Såvidt jeg har skjønt det, skal alle omplasseres bortsett fra den eldste som blir avlivd..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som yrkessjåfør ser man mye rart på veiene! Og de 10-20 km noen kjører under fartsgrensa kan faktisk gjøre en forskjell  på om jeg kan tisse på en dass eller i grøfta :sleep: Jeg er sjeldent ufin, men jeg blinker med lysa og de fleste skjønner tegninga, bortsett fra de som aldri ser i speilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Stine said:

Som yrkessjåfør ser man mye rart på veiene! Og de 10-20 km noen kjører under fartsgrensa kan faktisk gjøre en forskjell  på om jeg kan tisse på en dass eller i grøfta :sleep: Jeg er sjeldent ufin, men jeg blinker med lysa og de fleste skjønner tegninga, bortsett fra de som aldri ser i speilet...

Når du blinker så tør de ikke annet, med tanke på at du kjører mye større bil enn dem :P 

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sinke når jeg kjører, men jeg har L på bilen og slipper forbi det som vil forbi. :aww: Så det så! Hilsen pingla. Blir sur når jeg blir forbikjørt i 30soner da, for der holder jeg riktig fart. :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Det tok tid før jeg kom meg ut av senga i dag. Så gubben tok morgenluftingen. :aww: 

Nå må jeg bare mote meg opp til å være i bevegelse på tur. Får trøste meg med at premien for å gå tur blir grillmat. :P Det blir jo aldri feil! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste sinka jeg har vært borti var en som øvelseskjørte med motorsykkel og da hadde bil bak seg som antagelig ble kjørt av mor/far. Så her måtte man forbi 2 stk, på en smal svingete vei. Med andre ord du hadde ikke en sjanse overhodet når de to kjørte fort nok på de få rette strekningene og bilen la seg midt i veibanen hvis du prøvde å kjøre forbi. Måtte ligge bak i rundt 50 km! 
Og da snakker man ikke om å ha brukt 10 min lenger tid hjem, men rundt 40-50 minutter. 

Ellers plager ikke de "normale" sinkene meg noe. De som enten svinger inn og slipper forbi der det går, eller som bare ligger rundt 10 km/t under fartsgrensa. Lever fint med sånne jeg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, *Kat84* skrev:

Grattis @Stine !! :D  

Men trenger du gult når du allerede har blått da? Eller har jeg misforstått ut fra de tidligere postene i dag...? 
Hvis det er utstillingskravet for en bruks eller LP tittel du tenker på, så er det vel minimum gult som er kravet. Så da har du det jo i boks. :) 

 

Vi har hatt et par timer i marka i dag. Eller.. halvannen time i marka omtrent, og så tok jeg en litt feil vinkel når jeg skulle gå mot vannet igjen og endte opp på en landevei i stedet. Så da ble det en halvtime med veikant mot bilen i tillegg. :aww: 
Hvis det er noe jeg ikke kan skryte på meg så er det å ha innebygget GPS. :whistle: 
Men Sjef er uansett fornøyd etter å ha fått løpe i ulendt terreng for første gang på alt for lenge og ligger og sover godt nå :)  

For meg startet dagen med stiv rygg og ømme skuldre. Og det ble ikke bedre utover dagen akkurat. 
Men etter kort tid på tur så ble det mye bedre. Jeg liker ikke utsiktene for fremtidig evne til å være fjellgeit for å si det slik. 

 

Jeg trenger gult på utstilling for å bli NLP eller NRLch. Jeg har aldri stilt før.

17 timer siden, Raksha skrev:

Hosta i HELE natt... Sånn i 11tiden i dag tidlig slutta jeg å hoste konstant, fikk bygd opp med nok puter.  Men da måtte Bonden ut så barnet har kjedet seg noe grusomt idag og. I morgen skal vi heldigvis besøke barnehageveninne så hun får utfoldet seg selv skikkelig. :D

 I kveld tror jeg at jeg angriper cosylanflaska som står i skapet, solvipekten er omtrent like effektiv som saft. Kjøpe meg bronkyl på mandag, pleier å fungere bra på meg det. 

Hos meg er det astmaen, men har hatt samme natta. Kjennes ut som lungene vil prøve ut ny vertskropp...

12 timer siden, Anette skrev:

Takk, fant ikke gule- men det kan vel bestilles tenker jeg. Skal kikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Debbie skrev:

Jeg trenger gult på utstilling for å bli NLP eller NRLch. Jeg har aldri stilt før.

Ah, sånn å forstå ja :) 
Jeg var sikker på at det var du som skrev at du hadde fått blått tidligere og fått kjøpt den. Men da skjønte jeg litt mer :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Justisia skrev:

Litt irritert for at man ikke var på utstilling på Leto i går. Var visst en del action på morrakvisten der. 
 


 

Hva skjedde egentlig? Så politiet var der og pratet leeenge i en bil med noen folk...

22 minutter siden, Line skrev:

Når du blinker så tør de ikke annet, med tanke på at du kjører mye større bil enn dem :P 

Mohaha :twisted:

Best i ringen og best i skiløypa :wub: Hadde neste staff blitt som Tuva hadde det ikke vært tvil om hva jeg hadde kjøpt neste gang!

IMG_20180304_101526.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Ah, sånn å forstå ja :) 
Jeg var sikker på at det var du som skrev at du hadde fått blått tidligere og fått kjøpt den. Men da skjønte jeg litt mer :)  

Det var på forrige hund, dalmisen. Beklager knotete skrevet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Stine skrev:

Hva skjedde egentlig? Så politiet var der og pratet leeenge i en bil med noen folk...

Det ble litt håndgemeng mellom et par stykker der oppe. Fikk tilsendt en liten filmsnutt av to som ramler overende. Det har vel vært ganske spent mellom et par av dem en stund, og noe skjedde vel i går som fikk begeret til å renne over. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Det ble litt håndgemeng mellom et par stykker der oppe. Fikk tilsendt en liten filmsnutt av to som ramler overende. Det har vel vært ganske spent mellom et par av dem en stund, og noe skjedde vel i går som fikk begeret til å renne over. 

Djeez :lol: Hva slags rase har de?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maysofie skrev:

Står omtalt i de fleste svenske aviser, jeg Googlet bare, saken hører til i Västerbotten.

Ja fant diverse omtaler i svenske aviser men det  står veldig lite egentlig. Ser andre har referert til at flere forsvarte disse folkene, så jeg lurte på hvor de hadde lest det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...