Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


mokken
 Share

Recommended Posts

Sitter og klør meg litt i hode over alle som klagar på rakettane, for dei har livredde bikkjer. Men fortsatt, så berre MÅ dei la bikkjene få gå lause ute på tur, nettopp i dag. Har allerede komt over ørten sakna/funne annonser på fjaseboka. Sukk!

Her har roen senka seg med Narnia på TV og bikkjene har lagt seg. Godt nytt år alle saman! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har vakt. Far ringte akkurat vaktnummeret. "E det dyrlækjaren? Eg har Rudolf her. Han e raud på nasen. Kva ska me gjera?"   Nei, det er ikke fars vanlige dialekt.  

Ah, endelig ferdig med pynting av juletre! Ble litt budsjettre i år. Er dyrt å flytte, bytte jobb etc., så da måtte jeg bruke det jeg hadde. Jeg synes at det ble verdens søteste juletre da, om jeg ska

Hils på lille *insert fint tispenavn som jeg ikke har kommet på enda*:    Det første hun gjorde da vi kom dit var å stemple meg med alle fire beina sine, og bite meg i haka.  

Posted Images

Forresten, noen som vet hvor lenge man bør bruke skinne etter brist i et bein? Jeg går jo med denne saken (tar den av hjemme, når jeg sitter og ikke gjør noe, men jeg begynner å bli dritlei... Jeg har time til kontroll på sykehuset på fredag, men den skal jeg avbestille fordi legen sa at det skulle jeg gjøre om det ikke lenger gjorde vondt i bruddstedet - og det gjør det ikke. Men hun sa ingenting om skinnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen raketter her så langt, men biskene her er ikke redde for fyrverkeri - synd vi ikke kan overta rakettene hos de som har redde hunder! 

Jeg har gitt opp å ønske godt nytt år til alle som ønsker godt nytt år på Fb.. når man begynner å ønske godt nytt år på en greie om enda en håpløs Trump-tweet, så er det på tide å gi seg. Så til alle her på sonen: Godt Nytt År! Og det er nest siste gangen jeg skriver Godt Nytt år for i år altså! 

Jeg er forkjøla, har litt feber, vi hadde egg&bacon til middag (en av gubbens favoritt-middager som han spiser ekstremt sjeldent..) Gikk en forferdelig tung tur i dag, begynner å bli en del snø i skauen nå, tungt å tråkke sti! 

Snart er det slutt på juleferien også :( Alt for glad i ferie jeg..  Nå må jeg begynne å forholde meg til livets realiteter igjen, som for eksempel jeg må se å få klippet meg og se litt ryddig ut. Jeg har søkt ny jobb og fikk beskjed på bittelille juleaften at jeg skulle komme til intervju på nyåret.. man bør vel klippe seg da og ditche joggebuksa da kanskje.. Ikke lett å søke ny jobb når man er 58 år og jobbmarkedet er ganske så aldersdiskriminerende (til en viss grad med god grunn kanskje.. men de bør nå se på individet synes jeg). Denne jobben har jeg veldig lyst på, jobber en eks-kollega der som jeg gjerne jobber sammen med igjen (og jeg tror det er hans fortjeneste at jeg kommer til intervju i det hele tatt). Så det krysser jeg fingre for, men begynne med å få klippet seg kanskje..

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Ingen raketter her så langt, men biskene her er ikke redde for fyrverkeri - synd vi ikke kan overta rakettene hos de som har redde hunder! 

Jeg har gitt opp å ønske godt nytt år til alle som ønsker godt nytt år på Fb.. når man begynner å ønske godt nytt år på en greie om enda en håpløs Trump-tweet, så er det på tide å gi seg. Så til alle her på sonen: Godt Nytt År! Og det er nest siste gangen jeg skriver Godt Nytt år for i år altså! 

Jeg er forkjøla, har litt feber, vi hadde egg&bacon til middag (en av gubbens favoritt-middager som han spiser ekstremt sjeldent..) Gikk en forferdelig tung tur i dag, begynner å bli en del snø i skauen nå, tungt å tråkke sti! 

Snart er det slutt på juleferien også :( Alt for glad i ferie jeg..  Nå må jeg begynne å forholde meg til livets realiteter igjen, som for eksempel jeg må se å få klippet meg og se litt ryddig ut. Jeg har søkt ny jobb og fikk beskjed på bittelille juleaften at jeg skulle komme til intervju på nyåret.. man bør vel klippe seg da og ditche joggebuksa da kanskje.. Ikke lett å søke ny jobb når man er 58 år og jobbmarkedet er ganske så aldersdiskriminerende (til en viss grad med god grunn kanskje.. men de bør nå se på individet synes jeg). Denne jobben har jeg veldig lyst på, jobber en eks-kollega der som jeg gjerne jobber sammen med igjen (og jeg tror det er hans fortjeneste at jeg kommer til intervju i det hele tatt). Så det krysser jeg fingre for, men begynne med å få klippet seg kanskje..

Godt nytt år, og lykke til med jobbintervju. Arbeidsmarkedet trenger alle typer arbeidstakere, de unge som skal tilføre nye impulser og de eldre som har erfaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt plass og hunder som satte pris på besøk inne, så skulle jeg invitert alle redde sonenhunder hit. For her har det enda ikke vært et eneste smell, kommer til å smelle litt akkurat rundt midnatt, da skal jeg ut og gi hester og kaniner betfiber så de har noe år drive med. Smeller på Tolga og Os, som vi hører hit om vi hører etter når vi er ute. Men kun rundt midnatt der og... 

:hug: til alle som har hunder som er redde! 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jentene fått seg en siste sving i 2017. De er ikke redde, men jeg trenger jo ikke å lufte dem i det verste levenet likevel, så da gikk vi nå i sta mens det var relativt stille her. Filmen er ferdig også. Litt teit tidspunkt egentlig, for det er jo dumt å sette på ny film nå, men det er ikke noe vits i å legge seg heller siden jeg da garantert ikke får sove når fyrverkeriet setter igang. Akk, alle disse valgene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk en tur fra 16 til 17. Det dundra raketter rundt om konstant.. ikke i veldig nærhet da heldigvis. Vi hørte raketter på turen rundt 12-tiden også. Vi har vel hørt raketter rundt om på omtrent hver eneste tur de siste dagene, glad jeg ikke har paniske hunder. Men jeg før vondt i magen av de som har det :( 

Jeg har ligget med magesjau siden 2.juledag, men er endelig litt bedre i dag! Så da har jeg og samboer laget oss biff i fløtesaus og fløtepoteter :D godt å få i seg litt mat igjen, omtrent ikke spist annet enn en pakke Ritz-kjeks siste 5 dagene.. :aww: 

etter Harry Potter luftet vi hundene i hagen. Masse fyrverkeri, også i boligfeltet rett ovenfor oss, men heldigvis ingen skarpe. Aron tar livet med ro som han pleier. Skills er en sart sjel ellers, men i fjor sov han seg gjennom 3.verdenskrig rundt midnatt. Tidligere i kveld kom han løpende ut fra soverommet og varsla på de første rakettene, det hørtes jo ut som om det var noen som banka på døra :lol: resten av kvelden har han også tatt alle rakettene med fullstendig ro. Lover godt for 4.verdenskrig rundt midnatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers ser vi på x-men, jeg pynter PA'en som kom på fredag, og skravler på fb. Perfekt nyttårsaften. Har vært inne og spist mat med svigers da. Magen min godtok mat, gubben sin gjorde det ikke. Stakkars han har virkelig fått det. Dytter han til lege over helga, for han har gått for mindre enn halv maskin i en mnd nå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er det nesten ikke raketter her. Håper det er like rolig der Uno er. Jeg savner ham så mye at det gjør vondt. 
Helt greit at 2017 snart er over. Dessverre har jeg ingen forhåpninger om at 2018 blir bedre.
Hvorfor tror du ikke 2018 blir bedre? Året er ikke satt i sten :)

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det foreløpig relativt stille. Det er litt aktivitet akkurat nå, men på avstand. Sjef har akkurat vært ute og fått lufte seg litt. Når det var noe smell så stoppet han bare opp og kikket i den retningen. Det er jo første nyttårsaften akkurat her, så hvordan det blir fremover aner jeg ikke. Får krysse fingrene for at det ikke skjer noe som blir skremmende for ham. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, TonjeM skrev:

Ingen raketter her så langt, men biskene her er ikke redde for fyrverkeri - synd vi ikke kan overta rakettene hos de som har redde hunder! 

Jeg har gitt opp å ønske godt nytt år til alle som ønsker godt nytt år på Fb.. når man begynner å ønske godt nytt år på en greie om enda en håpløs Trump-tweet, så er det på tide å gi seg. Så til alle her på sonen: Godt Nytt År! Og det er nest siste gangen jeg skriver Godt Nytt år for i år altså! 

Jeg er forkjøla, har litt feber, vi hadde egg&bacon til middag (en av gubbens favoritt-middager som han spiser ekstremt sjeldent..) Gikk en forferdelig tung tur i dag, begynner å bli en del snø i skauen nå, tungt å tråkke sti! 

Snart er det slutt på juleferien også :( Alt for glad i ferie jeg..  Nå må jeg begynne å forholde meg til livets realiteter igjen, som for eksempel jeg må se å få klippet meg og se litt ryddig ut. Jeg har søkt ny jobb og fikk beskjed på bittelille juleaften at jeg skulle komme til intervju på nyåret.. man bør vel klippe seg da og ditche joggebuksa da kanskje.. Ikke lett å søke ny jobb når man er 58 år og jobbmarkedet er ganske så aldersdiskriminerende (til en viss grad med god grunn kanskje.. men de bør nå se på individet synes jeg). Denne jobben har jeg veldig lyst på, jobber en eks-kollega der som jeg gjerne jobber sammen med igjen (og jeg tror det er hans fortjeneste at jeg kommer til intervju i det hele tatt). Så det krysser jeg fingre for, men begynne med å få klippet seg kanskje..

Lykke til med jobbintervjuet! Håper de som ansetter greier å innse at man trenger alle aldre i en bedrift og at en som har jobbet i mange aktive yrkesår, har uvurderlig kompetanse!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har vi hørt et fyrverkeribatteri bli fyrt av, kan jo hende det var noen flere litt for langt borte til at vi hørte det gjennom lyden av TV og lekende hunder såklart. 
Blir vel 5-10 minutter med noen smell om ca 30 minutter, med andre ord er alt som normalt her i traktene. De fleste hundene reagerer overhodet ikke, og et par synes det er litt "ekkelt" men ingen panikk tilstander eller heftig pesing på noen av dem. Alle er så klart inne. De har vært inne i flere timer alt, så vi må nok prøve å få lufta dem (i bånd, i hagen) når de fleste batteriene har blitt fyrt av og før vi går å legger oss :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fremdeles forbausende stille. Bare legge oss da kanskje? Sovner jo uansett ikke helt med en gang :) 

 

Nå husket jeg forresten å sette i to nye lyspærer i de to vegglampene jeg har på stua. Det er to pærer i hver, men begge har bare hatt en lyspære i som virket i lang lang tid. Nå ble det fryktelig lyst her :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min gikk south. Skulle reise opp i åsen med hunden, men kom ikke opp fordi det har kommet snø og det ikke er brøytet. Ergo er vi stuck. Første nyttårsaften for henne. Hun er usikker, men frossen wiener hjelper. Jeg sitter med radioen på, serie på pcen og er helt rolig selv om hun går rundt og stusser på hva alt bråket er. Håper hun kommer greit gjennom dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er første året Nemi ikke har trengt beroligende :bananas::bananas:vært greit rolig tidligere på dagen, bare bjeffet litt på enkelte smell. Og nå har hun fått Kong med våtfôr og tyggebein fra @Raksha. Det gjorde susen:jump:

 

Nemi på det verste når naboene skøyt opp. Hun har pleid å måtte ha medisin rundt kl 20 tidligere år. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...