Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2018


soelvd
 Share

Recommended Posts

On 28.1.2018 at 4:00 AM, Jeas_89 said:

Hvis alt klaffer så kommer det ei collie-tispe til meg på forsommeren :wub: Krysser fingrene for at alt går etter planen. Gleder meg så mye at jeg klarer nesten ikke vente :D

Tror vi venter på samme kull... Det gååååååååååååår så sakte. :lol: 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 705
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Altså seriøst? ??

Nå har galskapen vært her i snart to uker og jeg tror jeg elsker alt ved henne! For det første er hun ekstremt stødig og trygg i møte med absolutt alle miljøer, mennesker, hunder, etc. Første dagen må

Jeg digger deg, Skoj! 

Posted Images

19 minutes ago, QUEST said:

Så søt hun er! :wub: Strihår? Nydelig navn også forresten! Betyr det noe? :) 

Dvalinn er i alle fall en dverg fra norrøn mytologi, mens Dwalin er en av dvergene i "hobbiten". Nå aner jo ikke jeg om denne valpen er oppkalt etter en av de, men det er hva jeg tenkte på når jeg så navnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Snøfrost skrev:

Dvalinn er i alle fall en dverg fra norrøn mytologi, mens Dwalin er en av dvergene i "hobbiten". Nå aner jo ikke jeg om denne valpen er oppkalt etter en av de, men det er hva jeg tenkte på når jeg så navnet :)

Ikke jeg heller :lol: Tenkte hobbiten med en gang, det er jo en mann, men det er greit. Navnet er jo fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke skrevet i denne tråden? Jeg som er mest valpesyk av alle? Favorittoppdretteren min skulle ha to kull denne våren, så jeg tenkte at det kunne vel være en sjanse for at det ble en til meg også, selv om de sikkert har mange på lista. Men så ble det ikke noe resultat av den første parringen. Parring nummer to skjer i disse dager. Spent. Men om det ikke blir valp derfra, så er det enda to veldig bra oppdrettere som har valpeplaner denne våren. Jeg liker alle de aktuelle tispene veldig godt, det er høyt nivå. Hannene har jeg ikke helt oversikt over foreløpig, men har tillit til oppdretterne.

Håper det klaffer så jeg kan få valp så nært ferien min som mulig.Og så håper jeg at Symra og den nye går så godt overens at valpen kan være hjemme sammen med henne når jeg begynner på jobb igjen i august. Litt tillempinger i form av å være med på jobb kan jeg nok få til, kan for eksempel være i bilbur når jeg underviser og på kontoret mitt ellers, men jeg har ikke noen som kan passe valp utover høsten. Det blir vel en råd. Gleder meg veldig i alle fall. :ahappy: :wub:

Endret av Symra&Pippin
  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Pringlen said:

Ikke jeg heller :lol: Tenkte hobbiten med en gang, det er jo en mann, men det er greit. Navnet er jo fint :)

Navnet er fint, selv om begge varianter jeg kom på er mann. Dvalinn betyr forøvrig noe sånn som "den sovende/søvnige" (som i dvale) så la oss håpe nytilskuddet ikke lever opp til det i det minste :lol: 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går jo sjelden som jeg planlegger når jeg skal ha hund, men jeg har fått perfekte hunder hver gang som har blitt mye bedre enn jeg noen gang kunne drømt om, så dette blir nok full klaff detta også :D I stedet for langhårstispe til sommeren blir det korthårshanne i februar :wub: Hils på Perfect Image Like Wildfire, Jax. Han flytter hjem neste uke og jeg klarer nesten ikke vente..:jump: Han er helt perfekt og gleder meg så utrolig til å bli bedre kjent med han.20180217_235431.thumb.jpg.7ee9f386178e20f58e629d1f6d565e16.jpg

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Jeas_89 said:

Ting går jo sjelden som jeg planlegger når jeg skal ha hund, men jeg har fått perfekte hunder hver gang som har blitt mye bedre enn jeg noen gang kunne drømt om, så dette blir nok full klaff detta også :D I stedet for langhårstispe til sommeren blir det korthårshanne i februar :wub: Hils på Perfect Image Like Wildfire, Jax. Han flytter hjem neste uke og jeg klarer nesten ikke vente..:jump: Han er helt perfekt og gleder meg så utrolig til å bli bedre kjent med han.20180217_235431.thumb.jpg.7ee9f386178e20f58e629d1f6d565e16.jpg

Litt off topic.. men hvordan i huleste får man en valp til å stå stille nok til å ta et utstillings bilde :icon_confused:

mitt forsøk med to små pommer var helt katastrofe :innocent: ikke sjangs i havet til å få de til å stå rolig og oppstilt bare flaks å klare å få noe til å ligne en gang :blink:

 

kjempefin valp da :D

 

178B47B3-D2CE-4F17-A1FF-54153F11BC26.jpeg

92AEDCEE-E51D-4EE2-849B-D92B85E470C4.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eliza skrev:

Litt off topic.. men hvordan i huleste får man en valp til å stå stille nok til å ta et utstillings bilde :icon_confused:

mitt forsøk med to små pommer var helt katastrofe :innocent: ikke sjangs i havet til å få de til å stå rolig og oppstilt bare flaks å klare å få noe til å ligne en gang :blink:

 

kjempefin valp da :D

 

178B47B3-D2CE-4F17-A1FF-54153F11BC26.jpeg

92AEDCEE-E51D-4EE2-849B-D92B85E470C4.jpeg

All ære til oppdretter Lill @Perfect Image hun har noen helt egne evner der altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Jeas_89 said:

Ting går jo sjelden som jeg planlegger når jeg skal ha hund, men jeg har fått perfekte hunder hver gang som har blitt mye bedre enn jeg noen gang kunne drømt om, så dette blir nok full klaff detta også :D I stedet for langhårstispe til sommeren blir det korthårshanne i februar :wub: Hils på Perfect Image Like Wildfire, Jax. Han flytter hjem neste uke og jeg klarer nesten ikke vente..:jump: Han er helt perfekt og gleder meg så utrolig til å bli bedre kjent med han.20180217_235431.thumb.jpg.7ee9f386178e20f58e629d1f6d565e16.jpg

Du juksa! :o:lol:  Men for en fantastisk fin liten fyr da :wub: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Eliza skrev:

Litt off topic.. men hvordan i huleste får man en valp til å stå stille nok til å ta et utstillings bilde :icon_confused:

mitt forsøk med to små pommer var helt katastrofe :innocent: ikke sjangs i havet til å få de til å stå rolig og oppstilt bare flaks å klare å få noe til å ligne en gang :blink:

 

Prøv å sitt mer ned på gulvet og hold godbiten foran hunden ikke over. Litt unna snuten, så den kan strekke seg litt.

På bildene her holder du den for langt over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lillekrapyl said:

Prøv å sitt mer ned på gulvet og hold godbiten foran hunden ikke over. Litt unna snuten, så den kan strekke seg litt.

På bildene her holder du den for langt over :)

Takk for tips, må vel bare finne noe de liker litt mindre for samme hvor jeg holdt godteriet så tripper de jo bare inn i hånda mi og krøker seg helt sammen, er ikke snakk om å strekke seg :blink:.  De har god tid til å lære seg å stå ordentlig da og øver litt på bord så de skal bli vant til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jeas_89 skrev:

Hihi, ja gjorde visst det :innocent::D Han er kjempefin, jeg er helt forelska :wub:

Begriper ikke at du kan gå for en korthårshund altså..du går glipp av så mange gleder som følger med på rikelig pels..f.eks tur i dusjen med hund som har bæsj i pelsen..:sleep: * kommer akkurat ut av dusjen med 'bæsjehund* ..

  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, QUEST said:

Begriper ikke at du kan gå for en korthårshund altså..du går glipp av så mange gleder som følger med på rikelig pels..f.eks tur i dusjen med hund som har bæsj i pelsen..:sleep: * kommer akkurat ut av dusjen med 'bæsjehund* ..

:lol: !  Jeg gleeder meg sånn til pelshund, tok akkurat bilde av basenjien min og sendte til wednesday og spurte om jeg har basenji eller nakenhund... Jeg trenger hund med PELS! 

(og så kommer jeg til å dø litt når den fremtidige pelsballen ruller seg i rundball-avrenn og kumøkk. Yes!)

 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, QUEST skrev:

Begriper ikke at du kan gå for en korthårshund altså..du går glipp av så mange gleder som følger med på rikelig pels..f.eks tur i dusjen med hund som har bæsj i pelsen..:sleep: * kommer akkurat ut av dusjen med 'bæsjehund* ..

Jeg har 2 langhåra collier også, så er kjent med den gleden :lol: 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

:lol: !  Jeg gleeder meg sånn til pelshund, tok akkurat bilde av basenjien min og sendte til wednesday og spurte om jeg har basenji eller nakenhund... Jeg trenger hund med PELS! 

(og så kommer jeg til å dø litt når den fremtidige pelsballen ruller seg i rundball-avrenn og kumøkk. Yes!)

 

Aj,aj, ja da har du noe å se frem til! :lol:

Menne, her må jeg ha gått glipp av noe..hva slags pelsball snakker du om? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...