Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobil, hvilken?


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Det begynner å bli på høy tid med en ny tlf, jeg vet jo hvilken jeg gjerne vil ha, men ettersom det er uaktuelt å bruke 6-7000 på ny mobil så blir det ikke den :P Etter å ha hatt et par budsjettmobiler så kjenner jeg at jeg gjerne skulle hatt en "flaggskip"modell igjen, men de koster jo da. Det trenger selvsagt ikke å være årets modell så lenge de holder mål enda. 

Så hvilken mobil ville du gått for om du skulle hatt ny(android) mobil nå? Budsjett, helst under 4000 kr.

Bruker jo mobilen mest til andre ting enn å ringe med, nett, apper, ta bilder, spill etc så greit at den har litt kapasitet/ytelse ifht prosessor og lagring og et greit kamera.

 

Akkurat nå ligger htc one m9 øverst på listen min fordi jeg er svak og vil ha den, men den koster egentlig en drøy tusenlapp mer enn jeg er komfortabel med å bruke på tlf akkurat nå, vet at lefdal også har tilbud på samsung s6 nå, og den burde jeg kanskje gå for, men jeg har ikke fått helt sansen for samsung og deres oppsett, selv om det er en bra telefon. Finnes jo noen billigmerker som skal være ganske bra til tross for rimelig pris, men kan ikke noe om dem kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med min Sony Xperia Z5 compact. Den må da ha begynt å gå ned i pris nå? Jeg hadde en annen xperia-telefon tidligere som er den første smarttelefonen jeg virkelig har likt. Da den døde kapitulerte jeg og brukte for første gang over 1500 kr på en mobiltelefon og kjøpte denne.

God batteritid og bra kamera.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexus 5x! Laget av LG for Google. Ren android uten alt det tullet som de fleste produsenter leverer med. Pris ligger vel nå på ca 2500 tror jeg. Skikelig god telefon som har vært sammenliknet med flere toppmodeller. Jeg hadde nexus 5 tidligere og den lever i beste velgående men jeg har ikke orket å bytte skjerm så den brukes ikke. Jeg har vært innom mange telefoner av mange forskjellige merker inkludert sony og samsung toppmodeller. Nexus 5x kan definitivt sammenliknes med telefoner i de høyere prisklassen :) Også slipper en å vente på nye oppdateringer siden Google kjører ut alle nye oppdateringer til android først.

Sent fra min GT-N8000 via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe fornøyd med både lg g3 og lg g4, og har den sistnevnte nå. Tror de begge ligger mellom 3000-4000, men den nyere kan være litt dyrere. De er veldig gode og har alle funksjoner jeg trenger, og jeg bruker mobilen til alt mulig. Bra kvalitet og har ingen mangler ovenfor de dyrere merker. De tåler også mye mer enn min iphone gjorde, og har lenger batteritid.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sprettballen skrev:

Jeg er fornøyd med min samsung galaxy S6. Nå som S7en er ute, så er S6en vesentlig rimeligere. Mener å huske den ligger på rundt 3,5 eller noe deromkring nå.

Ville også gått for denne. Har s7 nå, og elsket s2 og s5.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

Nexus 5x! Laget av LG for Google. Ren android uten alt det tullet som de fleste produsenter leverer med. Pris ligger vel nå på ca 2500 tror jeg. Skikelig god telefon som har vært sammenliknet med flere toppmodeller. Jeg hadde nexus 5 tidligere og den lever i beste velgående men jeg har ikke orket å bytte skjerm så den brukes ikke. Jeg har vært innom mange telefoner av mange forskjellige merker inkludert sony og samsung toppmodeller. Nexus 5x kan definitivt sammenliknes med telefoner i de høyere prisklassen :) Også slipper en å vente på nye oppdateringer siden Google kjører ut alle nye oppdateringer til android først.

Sent fra min GT-N8000 via Tapatalk

Jeg har faktisk akkurat kjøpt denne og er foreløbig strålende fornøyd! Veldig godt kamera, nydelig skjerm, rask og enkel å bruke. Ga rett under 3k for den :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Huawei p9, og er veeeldig fornøyd med den.  Kameraet er bra,  den er rask osv.  Den er jo hakket dyrere enn det du vil bruke (tusenlappen er verd det).

Samboer har den nye honoren til Huawei og er veldig fornøyd med den også.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode forslag :)  Så mye å velge i  :P Får kværne litt mer, tror det står mellom honor 7, samsung s6 og htc one m9, sistnevnte har jeg mest lyst på, men den er også en god del dyrere så vi får se om fornuften eller dårlig impulskontroll vinner :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte mobil til guttungen i ferien, Samsung Galaxy A3 til 3000. Aner ikke om det er noe som er aktuelt for deg, men det er i hvert fall under budsjettet :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker litt her, jeg. Jeg har ikke snøring på telefoner. Den jeg har nå er en arvet Iphone 4, som er gud veit hvor gammel, treig, og laderen er nå ødelagt så jeg må lade den i bilen. Den har hel skjerm og greier, da :P Men seriøst, denne er arvet, den forrige var en gave (som ble knust av å falle i gulvet), det samme var den før, som ble stjålet, og før det hadde jeg ikke smarttelefon. Jeg bruker mobil utrolig lite, ringer en gang i ny og ne (dvs. noen minutter i uka kanskje, med mindre det er noe viktig), sender noen få sms, sjekker FB, bruker litt Google, og programmer som Instagram og Endomondo, men det er ikke akkurat hele dagen. Kjekt om kameraet er litt bedre enn den jeg har nå, det er virkelig elendig. 

For meg er det helt vilt at folk er villige til å betale så masse penger for en telefon som varer et par år, så det kommer ikke til å skje her ihvertfall. Gammel modell er finfint. Kunne tatt brukt også, men er ikke glad i å kjøpe brukt fra ukjente. Jeg er svak for Samsung, savner den første smarttelefonen min som var det. Hadde Sony etter, den likte jeg ikke spesielt godt, og nå Iphone som jeg godt kan klare meg uten. Men, så er det så syke prisforskjeller, og A5, S5-7 og J3-5 og whatnot. Jeg kan se forskjell på skjermstørrelse, minne og sånt, men hva annet er forskjellen? Jeg skulle helst sett at en mobil ikke kosta mer enn tusenlappen, for jeg synes ikke det er verd det med den bruken jeg har, men det har jeg innsett at jeg må glemme. Men hva er greit og hva er totalt no-go av de rimeligere modellene? Gjerne en man får tak i litt tilbehør til (flippdeksel e.l.). Kommer aldri til å bruke mer enn 4000, helst ikke mer enn halvparten om det går an. Eller om noen har en brukt de er lei :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Caroline skrev:

Snoker litt her, jeg. Jeg har ikke snøring på telefoner. Den jeg har nå er en arvet Iphone 4, som er gud veit hvor gammel, treig, og laderen er nå ødelagt så jeg må lade den i bilen. Den har hel skjerm og greier, da :P Men seriøst, denne er arvet, den forrige var en gave (som ble knust av å falle i gulvet), det samme var den før, som ble stjålet, og før det hadde jeg ikke smarttelefon. Jeg bruker mobil utrolig lite, ringer en gang i ny og ne (dvs. noen minutter i uka kanskje, med mindre det er noe viktig), sender noen få sms, sjekker FB, bruker litt Google, og programmer som Instagram og Endomondo, men det er ikke akkurat hele dagen. Kjekt om kameraet er litt bedre enn den jeg har nå, det er virkelig elendig. 

For meg er det helt vilt at folk er villige til å betale så masse penger for en telefon som varer et par år, så det kommer ikke til å skje her ihvertfall. Gammel modell er finfint. Kunne tatt brukt også, men er ikke glad i å kjøpe brukt fra ukjente. Jeg er svak for Samsung, savner den første smarttelefonen min som var det. Hadde Sony etter, den likte jeg ikke spesielt godt, og nå Iphone som jeg godt kan klare meg uten. Men, så er det så syke prisforskjeller, og A5, S5-7 og J3-5 og whatnot. Jeg kan se forskjell på skjermstørrelse, minne og sånt, men hva annet er forskjellen? Jeg skulle helst sett at en mobil ikke kosta mer enn tusenlappen, for jeg synes ikke det er verd det med den bruken jeg har, men det har jeg innsett at jeg må glemme. Men hva er greit og hva er totalt no-go av de rimeligere modellene? Gjerne en man får tak i litt tilbehør til (flippdeksel e.l.). Kommer aldri til å bruke mer enn 4000, helst ikke mer enn halvparten om det går an. Eller om noen har en brukt de er lei :P 

Ofte ryker det jo litt på bla kamera kvalitet, minne/lagring og prosessor på de billigere modellene, så dårligere bilder, tregere tlf og mindre lagringskapasitet. Ikke noe som har så mye å si for generell bruk som regel, bortsett fra kameraet. :) 

 samsung s6 koster jo 4000 nå og den er jo hvertfall bra og har bra kamera. s5 vet jeg ikke om man får kjøpt lengre? Men om man får det så er den helt sikkert mer enn bra nok den også :) Ellers virker jo A3 å ha et ganske ok kamera, lavere MP enn toppmodellene, men lyssterkt. Vil tro at det er kamera du må se på, øvrig bruk vil nok alle tlf være bra nok til for din del. Om du er åpen for noe annet enn samsung så har du jo honor 7, som er mer eller mindre på høyde med de beste, men koster rundt 3500 og honor 7 lite dual sim, som koster rundt 2500 :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2016 at 1:49 PM, Lola Pagola skrev:

Jeg har samsung galaxy s5 neo. Er veldig fornøyd. Kosyer 3500 eller mindre . 

Fornøyd med kameraet og. 

Den har jeg kikka på. Hva er forskjellen på den og vanlig S5? 

På 24.7.2016 at 11:28 AM, Malamuten skrev:

Ofte ryker det jo litt på bla kamera kvalitet, minne/lagring og prosessor på de billigere modellene, så dårligere bilder, tregere tlf og mindre lagringskapasitet. Ikke noe som har så mye å si for generell bruk som regel, bortsett fra kameraet. :) 

 samsung s6 koster jo 4000 nå og den er jo hvertfall bra og har bra kamera. s5 vet jeg ikke om man får kjøpt lengre? Men om man får det så er den helt sikkert mer enn bra nok den også :) Ellers virker jo A3 å ha et ganske ok kamera, lavere MP enn toppmodellene, men lyssterkt. Vil tro at det er kamera du må se på, øvrig bruk vil nok alle tlf være bra nok til for din del. Om du er åpen for noe annet enn samsung så har du jo honor 7, som er mer eller mindre på høyde med de beste, men koster rundt 3500 og honor 7 lite dual sim, som koster rundt 2500 :)  

Takk, det er vet jeg jo forsåvidt, det jeg ikke helt ser forskjell på er hva som skiller f.eks. en A3 fra en S6, osv. Er ikke dritkresen på kameraet altså, jeg har systemkamera til skikkelige bilder. Bare greit til videosnutter og bilder "i farta", som ikke ser sånn her ut :P 
13537554_10157068109685641_2409552592279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre kamera foran blant annet, og litt sånn forbedringer her og der i ytelsen. Er og vannbestandig. Mulig s5 og er det. Tar de fleste bildene som jeg legger ut på instagram med denne (@366photos ) og synes absolutt kvaliteten er brukbar når man ikke har med speilrefleks. (Nå forpurrer jo instagram kvaliteten da, så instagrambilder er alltid best på mobilskjerm).

Hvis denne ble ødelagt kunne jeg fint kjøpt den igjen. Evnt s6.

Synes det er bortkastet å kjøpe nyeste modell av mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Caroline skrev:

Den har jeg kikka på. Hva er forskjellen på den og vanlig S5? 

Takk, det er vet jeg jo forsåvidt, det jeg ikke helt ser forskjell på er hva som skiller f.eks. en A3 fra en S6, osv. Er ikke dritkresen på kameraet altså, jeg har systemkamera til skikkelige bilder. Bare greit til videosnutter og bilder "i farta", som ikke ser sånn her ut :P 
13537554_10157068109685641_2409552592279

Forskjellen er at s6 er bedre på det meste. Litt bedre kamera, antagelig en god del kjappere(om man kjører flere apper samtidig, tunge spill osv), bedre internminne osv. Men a3 sitt kamera burde være ok, det er bare 3 mp som skiller og i tillegg er a3 sitt kamera veldig lyssterkt og at den er litt dårligere på tunge spill osv vil jo antagelig ikke du merke noe til ifht ditt bruk. 16 gb lagring burde jo også være nok, viss ikke så har du jo uansett mulighet til å spe på med minnekort :)  

 

Edit: Fant htc one m9 til en 500 lapp billigere enn jeg har sett tidligere så da ble fristelsen for stor, så nå er det forhåpentligvis en på vei snart (de måtte bestille inn først så får vell vente litt på den) :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. juli 2016 at 7:46 PM, rosinbolle skrev:

Ville også gått for denne. Har s7 nå, og elsket s2 og s5.

Skriver under denne :) hadde s2 først, så kjøpe jeg ny s2 når jeg klarte å ødelegge den første :lol: deretter ble det s5, og nå har jeg s7. Veldig fornøyd med de! Samboer har s6 edge, også veldig fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fornøyd med min Samsung S6, angrer på at jeg ikke gikk for en ny S5 når jeg klarte å knuse skjermen på den forrige.

S6 er ekstremt glatt og krever et deksel, som gjør den allerede enorme telefonen enda større og får ikke plassert den i lommer som gikk med S5en.
I tillegg var min S5 vanntett, noe S6 ikke er, og det er en ekstra bekymring når det gjerne kan finne på å komme en skur når man er ute på tur.

Kamera er etter min mening ingen spesiell høydare, ihvertfall ikke sammenlignet med S5. Det sagt er S5 kanskje såpass "gammel" nå at det uansett ville lønt seg med noe nyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎07‎.‎2016 at 11:16 PM, Malamuten skrev:

Forskjellen er at s6 er bedre på det meste. Litt bedre kamera, antagelig en god del kjappere(om man kjører flere apper samtidig, tunge spill osv), bedre internminne osv. Men a3 sitt kamera burde være ok, det er bare 3 mp som skiller og i tillegg er a3 sitt kamera veldig lyssterkt og at den er litt dårligere på tunge spill osv vil jo antagelig ikke du merke noe til ifht ditt bruk. 16 gb lagring burde jo også være nok, viss ikke så har du jo uansett mulighet til å spe på med minnekort :)  

 

Edit: Fant htc one m9 til en 500 lapp billigere enn jeg har sett tidligere så da ble fristelsen for stor, så nå er det forhåpentligvis en på vei snart (de måtte bestille inn først så får vell vente litt på den) :D 

Hvor og hva kostet den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tmp skrev:

Hvor og hva kostet den? :)

Multicom, koster 4490 eller noe sånt ?

Edit: http://www.multicom.no/htc-htc-one-m9-gunmetal/cat-p/c/p7986237 de har satt den opp litt nå ser ser jeg. Og den andre modellen som koster 4600 er ikke den samme tlf, bare sånn obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...