Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

4 minutter siden, tonjek skrev:

Flere som sliter med å klekke egg, forresten? Jeg går og går, men kmtelleren på eggene er ikke i nærheten av hva jeg faktisk beveger meg. Går et par km, og kommer opp 4-500 meter på egget. Fryktelig frustrerende. Vet ikke om det er spillet eller mobilen som ikke er helt i vater. Har en Samsung S4 eller noe som jeg bruker mens jeg venter på å få iPhonen min tilbake fra Eplehuset.

Kjæresten min har gps som fungerer veldig dårlig og det er ikke gyroskop på mobilen, men han har likevel ikke problemer med å klekke egg. Men det er innimellom det henger seg da, både på hans og min telefon (min er helt ny). Jeg kan sjekke et egg og så står det 4.2 km, og så 10 meter bortenfor så klekker det (5 km egg). Har skjedd flere ganger. Nå har jeg også et egg det står 5 km på, men som ikke har klekket. Så det henger seg litt opp innimellom, men ikke så mye at det er et problem for meg i alle fall, har klekket 64 egg nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Saturday, July 23, 2016 at 0:00 AM, Rocket skrev:

For å få noe av pokestoppene så må du snurre på rundingen, og være nærme nok. (Det står under om du er for langt borte) 
Meld deg inn i noen facebook grupper så lærer du masse der, f.eks pokemon go: norway/norge. :)

 

 

På Saturday, July 23, 2016 at 10:53 AM, Malamuten skrev:

Du må gå inn på pokestoppet også snurre på det så kommer det ting :) Kan snurres på nytt hvert 5 min ca. 

Det ser jo sånn ut :

o-BOY-MEMORIAL-POKESTOP-facebook.jpg

Den rundingen i midten spinner rundt om du sveiper fingeren over skjermen :) 

Den store røde tingen er en gym, og den var rød nå fordi det røde laget har tatt over den. På lvl 5 får du velge lag (rød gul eller blå) og da kan du sloss på gym om du vil. 

http://pokemongo.gamepress.gg/ her står det litt om det meste :) 

Tusen takk begge to:flowers:

Da skjønte jeg litt mer og har fått henta masse stæsj i pokestoppene :D

34 minutter siden, maysofie skrev:

Jeg har et problem med at hver gang den går i lomme-modus, så virker ikke touchen etterpå. Veldig kjedelig å høre det plinge om Pokémon i nærheten, også må man restarte spillet fordi det har hengt seg. Flere som opplever slikt?

JA, jeg har samme problemet og det er fryktelig irriterende:sint_01: Må gå med appen åpen hele tiden, veldig tungvindt når jeg går med hunder og knapt kan legge mobilen i lomma for å plukke opp etter de uten å måtte restarte mobilen etterpå. Hvordan restarter jeg selve spillet? Jeg har ikke fått til det så jeg må restarte hele mobilen hver gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

 

JA, jeg har samme problemet og det er fryktelig irriterende:sint_01: Må gå med appen åpen hele tiden, veldig tungvindt når jeg går med hunder og knapt kan legge mobilen i lomma for å plukke opp etter de uten å måtte restarte mobilen etterpå. Hvordan restarter jeg selve spillet? Jeg har ikke fått til det så jeg må restarte hele mobilen hver gang..

Ble gående hele turen å holde telefonen loddrett, men det går vell ann å slå av lomme-modus når jeg tenker meg om.
Hvilken telefon har du? Om man får opp slide med alle aktive apper, så skal det på de fleste telefoner være å krysse ut/dra bort valgte app for å avslutte den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et problem med at hver gang den går i lomme-modus, så virker ikke touchen etterpå. Veldig kjedelig å høre det plinge om Pokémon i nærheten, også må man restarte spillet fordi det har hengt seg. Flere som opplever slikt?

Fikk nevnte situasjon på tur i dag, kom over en Squirtle (min første) med god CP jeg ikke fikk klikke på. Restarta, den dukker opp på nytt, vipps tom for baller. Kjøpte 100 baller i farta, så vil den pinadø ikke bli værende i den hersens ballen! Selv på 6. forsøk med razz berry. Grrr! :ike:

Appropo, har fargen på sikteringen noe å si for hvor vrange de er til å bli værende?

Ja samme her! Gikk langt i dag før jeg oppdaget det..skulle sjekke fremgangen på eggene, men der hadde alt låst seg gitt:/ Mista flere km på det der:(

Fungerer forresten det der pokemons nearby "kompassletingen"? Prøver å snu meg til det blinker, men så slutter det å blinke og da får jeg det ikke til på nytt.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, maysofie skrev:

Ble gående hele turen å holde telefonen loddrett, men det går vell ann å slå av lomme-modus når jeg tenker meg om.
Hvilken telefon har du? Om man får opp slide med alle aktive apper, så skal det på de fleste telefoner være å krysse ut/dra bort valgte app for å avslutte den :)

Ah, ja det skal jeg prøve neste gang! Har en Samsung Galaxy S5.

Klekket forresten mitt aller første egg i dag :D Jeg er på en liten plass på Sunnmøre for tiden så det går ikke så fort med meg, har akkurat kommet på level 6. Er visst veldig mange fler pokemoner å finne hjemme i følge naboen min, så blir spennende å komme hjem til uka.

Fikk denne rare saken i egget :D

Screenshot_2016-07-25-00-04-34.png

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Celeritas skrev:

 

Fungerer forresten det der pokemons nearby "kompassletingen"? Prøver å snu meg til det blinker, men så slutter det å blinke og da får jeg det ikke til på nytt.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Nei, ikke noe med kompass fungerer, annet enn at pokemon på listen er i området. Kan ikke stole på blinkingen eller at posisjonen på listen forteller hvilken som er nærmest. Gleder meg veldig til trackingen blir slått på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, maysofie skrev:

Jeg har et problem med at hver gang den går i lomme-modus, så virker ikke touchen etterpå. Veldig kjedelig å høre det plinge om Pokémon i nærheten, også må man restarte spillet fordi det har hengt seg. Flere som opplever slikt?

Fikk nevnte situasjon på tur i dag, kom over en Squirtle (min første) med god CP jeg ikke fikk klikke på. Restarta, den dukker opp på nytt, vipps tom for baller. Kjøpte 100 baller i farta, så vil den pinadø ikke bli værende i den hersens ballen! Selv på 6. forsøk med razz berry. Grrr! :ike:

Appropo, har fargen på sikteringen noe å si for hvor vrange de er til å bli værende?

Min henger seg gjerne opp om jeg legger den fra meg i lomma, så jeg må restarte. Ikke hver gang, men ganske ofte. Veldig irriterende, bruker mer tid på å restarte spillet enn å faktisk spille noen ganger. Jeg spiller jo stort sett bare når hundene er med, så jeg går ikke med nesa nedi hele tiden, og den blir ofte lagt ned i lomma i batterysavemodus.

 

Jeg er på level 11 nå :) Tror jeg burde ta meg en tur rundt i byen egentlig, for det er sjelden jeg kommer over nye pokemon rundtom her lengre. Alle pokestops ligger også i byen, så jeg må dit for å fylle på med baller. Prøvde meg litt på gym også, og klarte å ta over to stk her en dag. Har ikke særlig gode pokemons, da, så klarer ikke å foravare de så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Et par av mine favoritter:

Hvor har du fått tak i Growlithe? Jeg har en, men vil veldig gjerne ha flere :P 

Jeg fant forresten Charmander ved Mathallen. :) Så den også på 'nearby' på Grünerløkka, men fant den ikke der. 

 

Til dere som bor i Oslo: Dra til Frognerparken. Det er pokemon heaven. :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gått i Tønsberg og Sandefjord som har noen tips om områder med grøsselig mye stops og eventuelt sjeldne Pokémon? :ahappy:

Noen må til sentrum å fylle på litt [emoji38]

Jeg ser bare på avstand fra jobb, men ser at badeparken i Sandefjord kryr av stopp! Tenkte å gå dit i morgen for å sjekke ut. Det samme med skateparken i Tønsberg. Der er det tre på ett sted og alltid incent oppe omtrent. Jeg fikk en haug med nye da jeg dro til Horten i helgen. Lønner seg å kjøre litt rundt!

Gikk en halvtime i lunsjen i dag fordi jeg manglet baller. Det hadde jeg aldri giddet til vanlig. [emoji14] Lurer på hvordan det skal gå nå som jeg ikke har tid eller ork til å sitte i byen en time hver dag. Hihii. Jobb er noe drit når man er avhengig!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lunatic skrev:

Hvor har du fått tak i Growlithe? Jeg har en, men vil veldig gjerne ha flere :P 

Jeg fant forresten Charmander ved Mathallen. :) Så den også på 'nearby' på Grünerløkka, men fant den ikke der. 

 

Til dere som bor i Oslo: Dra til Frognerparken. Det er pokemon heaven. :wub: 

Funnet 3 stk random plasser i Oslo, og så fått resten i egg. Tror min eggklekking er bugget, for får veldig mye de samme i egg. 

Frognerparken var sykt smud ja. Var der et par timer og fikk nok candy til å evolve squirtle og vel så det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TullBull skrev:

Nope, jeg utvikla de jeg kunne, og nå er det plutselig "tomt" for dem i nabolaget :P 

:lol: 

15 timer siden, tonjek skrev:

Flere som sliter med å klekke egg, forresten? Jeg går og går, men kmtelleren på eggene er ikke i nærheten av hva jeg faktisk beveger meg. Går et par km, og kommer opp 4-500 meter på egget. Fryktelig frustrerende. Vet ikke om det er spillet eller mobilen som ikke er helt i vater. Har en Samsung S4 eller noe som jeg bruker mens jeg venter på å få iPhonen min tilbake fra Eplehuset.

Det registreres nok ofte mindre enn faktisk gått distanse her også, men har fungert greit nå den siste tiden når serverne og spillet forøvrig har fungert sånn noen lunde. Ganske sikker på at den distansen man går mens man holder på å fange pokemon ikke blir telt med så om man fanger mye mens man går så vil nok det påvirke en del.

14 timer siden, Celeritas skrev:

 

Fungerer forresten det der pokemons nearby "kompassletingen"? Prøver å snu meg til det blinker, men så slutter det å blinke og da får jeg det ikke til på nytt.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Ganske sikker på at det ikke fungerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke typer liker folk best i battle, store, små, flyvende, vann, ild, elektrisk osv?

Jeg har en stor Lapras som bikker 1000CP som beste per nå. Den danker ut mye, mer er ikke akkurat den som dodger flest motangrep, noe som irriterer meg :lol:

Fikk Squirtle i egg to ganger da, etter mitt forrige frustrasjonsutbrudd. Mangler en til så kan man evolve den beste, spent på hva den ender opp på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rocket skrev:

Kommer helt ann på hvem du slåss mot i grunn. :) 
rby-rules.jpg
 

Joda, hva som er fornuftig i kamp av typer og CP er jo en ting, men hva folk foretrekker :ahappy:

Jeg foreksempel har en ting for de mellomstore elektriske- og vanntypene, av en eller annen grunn :)

 

Edit: Likte den oversikten, slipper å inn på Chrome hver gang :rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klekka disse to idag!  

Tok over en gym også, var bare to gutter der. De stakk når jeg tok over. Og jeg og Rørlegger'n er hvert vårt lag så vi satt og sloss med hverandre og vant annenhver gang en stund før jeg lot han vinne så vi kunne gå videre :lol:   

Screenshot_20160726-211301.png

Screenshot_20160726-220651.png

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, maysofie skrev:

Joda, hva som er fornuftig i kamp av typer og CP er jo en ting, men hva folk foretrekker :ahappy:

Jeg foreksempel har en ting for de mellomstore elektriske- og vanntypene, av en eller annen grunn :)

 

Edit: Likte den oversikten, slipper å inn på Chrome hver gang :rofl:

 

 

Jeg er glad i ild typene selv. Eller i hvertfall i u.utviklet form. :P Eevee, Vulpix, Charmander, Growlithe, Ponyta osv. Liker Ninetales, Arcanine, Rapidash og Flareon også godt da. :) 
Ellers er jeg veldig svak for Mew, Butterfree, Horsea, Meowth/Persian, Lapras, Dragonite/Dratini, Psyduck, Oddish, Venonat, Pikachu og Raichu. :wub: 
Henger nok en del igjen fra animen, spesielt james sin growlithe og ash sin butterfree var jeg heeeeelt forelska i. Og ikke minst mew, søteste lille pokemonen sin det!

I selve pokemon go appen så liker jeg best å bruke Vaporeon i fights, den er rimelig sterk. Ikke fått testa ut Gyaradosen min enda. Men favorittene av de jeg har er definitivt Dragonite og Flareon. :D 

Mine top pokemons atm. Mangler en del stardust så må ut i morgen og hamstre litt så jeg får evolva noen av de jeg vil satse litt på. :) Vil ha en høyere Jolteon etterhvert også, den ser så kul ut! :D 
13775829_10153709670280423_2147791528464


Også synes jeg spøkelsespokemonene er kule :D 

EDIT; Og så håper jeg ingen føler seg støtt av navnet på Gyaradosen, har en kompis som konsekvent klarer å uttale div ting feil og her en dag var det gyarados som hørtes mer ut som gayradar. :lol: Da måtte den bare få det navnet. :P 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, maysofie skrev:

Hvilke typer liker folk best i battle, store, små, flyvende, vann, ild, elektrisk osv?

Jeg har en stor Lapras som bikker 1000CP som beste per nå. Den danker ut mye, mer er ikke akkurat den som dodger flest motangrep, noe som irriterer meg :lol:

Lapras, Snorlax, Dragonite og Gyarados er et ******* å møte uansett CP. Ca 1000 på misunnelighetsskalaen :(

Anyways, jeg syns faktisk Pidgeoten min har fungert best jevnt over. Dodger som en helt og har bra superangrep. Fra spillet (på gameboy selvsagt, og den arena på 64) likte jeg godt ghosts. Normale angrep funker jo ikke på de. Det gjelder sikkert på Go også. Spesielt siden Bite og Quick attack er så ufattelig OP.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, hadde forresten den største lykkefølelsen som finnes. Skadefryd that is.

Det er en gym her som er inne i en skateboardhall. I dag gikk jeg forbi og så at det var noen som battlet gymmen på toppen (lyn og shit). Bestemte meg for å se hvem det var, og jo da. Der stod det to gutter. Tenkte at "hm, her kan jeg ha det litt gøy." De hadde ikke sett meg, så de ante ingen fred og fare. Jeg stod på hjørnet, skjult av en busk, men med godt utsyn, og ventet. I det de hadde tatt gymmen satte jeg akkurat inn en Scyther på rundt 1000 mens den var grå. 

Kidsa skjønte ingenting og bestemte seg for å ta den en gang til. Joda, de tok den etterhvert. Jeg gjentok, bare at jeg satte inn Golduck på 1100 isteden. Kidsa ble irritert og tittet inn i hallen, men der var det jo ikke en kjeft. De tok den en gang til, og denne gangen ventet jeg litt. Kidsa gikk videre, typ 50 meter. De hadde bare satt inn en Lapras på 400 og en Golbat på 500, så jeg tok den igjen på tre sekunder. Etter nye 50 meter ser jeg de innser at de har blitt eid - igjen, og løper tilbake for å ta den på nytt. Selv tenker jeg "jaja, nå var det ikke så gøy lenger", men innen de hadde kommet seg bort ser jeg at det kommer to nye kids som var blå og setter inn en Gyarados på 1500 og en Vaporeon på 1600. 

Gikk i minus i karmapoeng, men ******* heller. De små gleder!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...