Gå til innhold
Hundesonen.no
Guest Belgerpia

Krøllebøller in the making..

Recommended Posts

Guest Belgerpia

He he he he - mye gode forslag, må innrømme at jeg festet meg ved noen av dem:

Hissy Fit
House of Cards
High as a Kite
Hen Party
Hidden Talent

Keep'em coming :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Headache (men det er egentlig navnet til min kommende.... fra eget oppdrett... en gang i framtida :aww:)

Headline News

Head&Shoulders :whistle:

Head over Heels 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holy hell

Habberplapp (ord for frustrasjon)

Hack/Hacking

Hag (hot ass girl)

Hair gremlin

Hairy Pairy Quite Contrairy (skallet person)

Halfwit (ikke rett skrudd sammen) 

Hammered (skikkelig full)

Hams (man boobs)

Hard glass (et løfte som ikke vil bli brutt)

He-Bitch Man-Whore (mannlig prostituert) :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Såå spennende :D 

Navn på H:

Hakuna Matata

Hard headed woman 

Hands off she's mine

Hall of fame

Happiness is easy

Head over heels

Heart of gold

Heart on fire

Heat of the moment

Here I go again

Here, there and everywhere

Hide and seek

High on a horse

Hot stuff

Hot N cold

How come

Hump De Bump

hurricane

Hot Chili Pepper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

Da er alt i hus bortsett fra aviser. Valpekasse i form av liten pallekarm fra Felleskjøpet, bunnmatte i form av en gangmatte snudd opp ked fra OBS bygg. Termometer innkjøpt etter at det forrige ble alternert av frøken fralle, pjong har vi, kladder, vekt osv. 

Let the waiting game begin. Vel - i alle fall bør man være forberedt på at fra mandagen og fremover kan det skje. Den vordende mamma ble selv født en uke før termin.

I dag har hun testet valpekassen..

20160719_210137.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia
På Thursday, July 28, 2016 at 8:15 PM, Poter skrev:

Kan jeg forresten spørre hvordan lydnivået hos mellompudlene er? 

Varierer. En del har lyd, min snakker mer enn jeg liker, men jeg har alltid hatt stille hunder. Det er en treningssak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

Fasiten er klar.

3 sorte, store tisper.Helle, Hedvig og Hedda i kassa. 

Bildespam kommer.

20160731_203512.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for svar ang. det med rullestol på agility-NM, folkens. Det var forsåvidt på søndag, ikke lørdag, vi var der. Vi var der altså kun på en finale.  Har skjedd en del her i det siste, deriblant en ny valp, så har ikke fått sendt noe enda. Men det skal absolutt gjøres. 

Han er nå ganske så fin, lille pirayaen på 20kg+ og 4 mnd. Han er så trygg på seg selv, en skikkelig herlig valp rett og slett. Vi kunne ikke bedt om en mer fantastisk valp.    Fikk en ganske knusende nyhet i dag. Katten vår Amiga ble funnet drept (mest sannsynlig/forhåpentligvis) av et rovdyr. Med buken splittet opp og uten hale. Vi har lett siden påska, så det var godt, men samtidig vanvittig vondt å få et svar. De som fant henne hadde kastet henne i søpla, derfor det tok så lang tid før vi fikk et svar, selv om hun ble funnet allerede to dager etter hun forsvant. 
    • Finnes jo andre metoder å trene på som bruker feks utlagt eller kastet ball og slikt 😊   Ville uansett lagt ut belønning, så hun har er sted å gå. Ellers er det ganske håpløst. Evt lære henne å sikte på et hinder, men det kommer for mine hunder egentlig kanskje langt ut i utdannelsen, så jeg ville ikke gjort det selv.   Tenker det brister i forståelsen, jeg. Evt at du går et for stort sprang fra sakte fart og tenking, til full fart og hodestups løping? Det må jo bygges opp veldig stegvis. Har du prøvd å legge nedgangen på bakken og bygge opp bakenden med en krakk/sandsekker eller noe? Og så sende henne på den? Først bare fra "toppen" og så etterhvert fra wrap på vinge som står lenger og lenger unna. Da får hun prøvd seg på øvelsen i fart uten å få hele bommen å løpe seg blind på.   Svingtrening erfarer jeg at gjør underverker for forståelsen rett frem. Når de lærer seg å treffe samme kriterie selv i sving, blir det enda klarer for dem hvor kriteriet er selv rett frem. 😊
    • Finnes jo andre metoder å trene på som bruker feks utlagt eller kastet ball og slikt 😊   Ville uansett lagt ut belønning, så hun har er sted å gå. Ellers er det ganske håpløst. Evt lære henne å sikte på et hinder, men det kommer for mine hunder egentlig kanskje langt ut i utdannelsen, så jeg ville ikke gjort det selv.   Tenker det brister i forståelsen, jeg. Evt at du går et for stort sprang fra sakte fart og tenking, til full fart og hodestups løping? Det må jo bygges opp veldig stegvis. Har du prøvd å legge nedgangen på bakken og bygge opp bakenden med en krakk/sandsekker eller noe? Og så sende henne på den? Først bare fra "toppen" og så etterhvert fra wrap på vinge som står lenger og lenger unna. Da får hun prøvd seg på øvelsen i fart uten å få hele bommen å løpe seg blind på.   Svingtrening erfarer jeg at gjør underverker for forståelsen rett frem. Når de lærer seg å treffe samme kriterie selv i sving, blir det enda klarer for dem hvor kriteriet er selv rett frem. 😊
    • Jeg kjenner også whippets uten jakt instinkt, men det er ikke normalen. Det er alltid individer som vil vike fra gjennomsnittet.  Veldig enig i det siste der.
    • Kjenner prisen på nye maskin sitter litt langt inne å kjøpe enda Fra vår ene økt idag kjørte vi på bommen, lav fart (altså bare ned 1-1,5m fra nedfelt) og belønnet all treff under 25cm. Noe som gikk veldig fint.  Jeg har jo prøvd running før. Og jeg er bekymra for når hun skal få ta hele bommen, da kommer monsterfart og lange-ut galopp som er noe helt annen enn den rolige travingen nå.  Hun synes iværtfall at felttrening er gøy, det var det o-store for henne i fjor også. Så tenker jeg får gi det en sjanse med strenge kriterier i lav fart for å bygge forståelse.  Har tidligere prøvd targetmatte nederst. Hun hadde god forståelse av touch - run med bare matta. Den var også god når hun ikke ble sendt over hele bommen (lavere fart). Når hun fikk ta hele bommen mista hun omtrent all kunnskap om dette og fresa over uten å vie matta en tanke Så gikk jeg over til å belønne løpesett uten å hoppe på slutten, også med lavr belønninger for å trekke henne nedover. Det gikk greit, men i år har hun glemt alt.  
  • Nylig opprettede emner